Mostani guide-unk főként a játék szingli kampányáról szól, és ez első látásra furcsa lehet egy felvállaltan multiplayerre alapozó programnál, mégis megvan az ésszerű magyarázat: az egyjátékos mód tökéletes gyakorlás. Noha sem az ellenfeleink, sem a bajtársaink nincsenek intelligencia kapcsán a helyzet magaslatán, de begyakorolhatunk alapvető taktikákat, megismerhetjük a kasztokat, valamint az általuk használt arzenált. Térjünk hát rá a különböző kiképzésben részesült virtuális katonák ismertetésére.

Fegyveres Erők a Csatamezőn

Assault
Ezek a speciálisan kiképzett katonák minden hadseregszintű megmozdulás gerincét képezik. Jóllehet, az alapkiosztású automata gépfegyverük fel van szerelve egy saját gránátvetővel, oldalukon mégis ott csüng a füstgránát, ha rejtőzködni kell, valamint a Frag grenade, ha nagyot kell pukkantani. Mikor a rejtőzködés létszükség, csak előkapja a pisztolytáskából a kisfegyvert, és már apríthat is.
Fegyverkiosztása:
– Assault Rifle: az automata gépfegyver közepes távolságokból is képes érvényesíteni bivalyerős lövedékeinek komoly ütéseit, amit az ellenségek hátravetődéssel, látványos elterüléssel „díjaznak”. Alapfelszerelés a ráerősített gránátvető, melyet kiválóan használhatunk kisebb tömegek feloszlatására, valamint ellenséges járművek amortizálására.
– Pistol: a hadsereg egyik legalapvetőbb fegyveréről van szó, mely minden katona oldalán ott fityeg. Mivel komoly helyzeteket élünk meg a Battlefieldben, ezért ez csak akkor lehet opció, ha a főfegyverből kifogyott minden, és nem érkezett még utánpótlás.
– Fragmentation Grenade: személyek ellen alkalmazható robbanógránát, mely ugyan tankok ellen kevés, viszont a bakákkal szemben kiváló teljesítményt nyújt.
– Smoke Grenade: füstfelhőbe borítja a célterületet, így elrejthetjük magunkat a kíváncsiskodó szempárok tucatjai elől.

Sniper
Ezek a katonák a legképzettebb mesterlövészek, akik legalább olyan profik álcázásban, mint távlövészetben. Álcáik és speciális fegyvereik segítik abban, hogy minél távolabbról, minél több ellenséget képes legyen leszedni.
A legváratlanabb esetekben is szükségünk lehet egy ilyen páratlan tudású lövészre, tehát lehetőleg mindig legyen kéznél egy ilyen karakter.
Fegyverkiosztása:
– Sniper Rifle: ez a csodálatos, háromszintű zoommal felszerelt mesterlövészpuska a Sniper katonák legjobb barátja. Ennek segítségével több száz méterről is leszedheti az ellenséges katonákat. Egy kicsit gyakorolni kell a használatát, de a szingli kampányban lesz olyan küldetés, ahol ezt megtehetjük.
– Pistol: a Sniper katonáknál is megtalálható ugyanaz a félautomata, 9mm-es pisztoly, mint ami az összes többi katona oldalát is díszíti.
– Laser Target Designator:  ezzel a varázslatos szerkezettel a Mesterlövész megfesthet a lézerrel egy célpontot, ami másodpercekkel később rakétatámadás áldozatává válik. Hiába veszik észre az ellenségek a megfestett célpontot, sokat nem tehetnek ellene, mivel az úton lévő robbanófej töltete elég ahhoz, hogy a leghatalmasabb tankot is elintézze.
– Fragmentation Grenade: személyek ellen kiváló hatékonysággal alkalmazható repeszgránát.

Special Ops
Ők azok a katonák, akik kis csapatokban mozognak, és az ellenség csak akkor veszi észre, hogy ott jártak, mikor másnap reggel megbotlanak halottaikban. Az észrevétlen, kiváló kiképzésben részesült kommandós alakulat hangtompítós automata fegyvereket használ, mesterei a robbanószereknek, valamint az észrevétlen menekülést elősegítő taktikáknak.
Fegyverkiosztása:
– Silenced Assault Rifle: ez a normál Assault Rifle hangtompított változata, amely ugyan nesztelenül működik, méghozzá sebészi pontossággal, de nem bír olyan erővel, mint a normál kiszerelés.
– Silenced Pistol: körülbelül ezzel a fegyverrel is ugyanaz a helyzet, mint a fenti párossal; noha teljesen halkan használható a pisztoly, mégsincs annyi ereje, mint dübörgő testvérének. Cserében viszont gyorsabban lehet kiüríteni a tárat.
– Explosives: kifejezetten hasznosnak bizonyulnak ezek a kis távdetonátoros robbanószerkezetek. Csak letesszük az út közepére, és ha arra jön az ellenséges járőrdzsip, megnyomjuk a kioldót, és már levegőbe is repült a rosszcsont. Emberek és járművek ellen is kiválóan alkalmazható.
– Combat Knife: mivel a Special Ops katonák mesterei a CQC-nek, vagyis a közelharcnak, ezért elengedhetetlen, hogy mindenhova magukkal hordozzák kedvenc pengéjüket. Halk és gyors.
– Stun Grenade: néha a legkeményebb katonának is szüksége van arra, hogy elterelje az ellensége figyelmét. Mikor elhajít egy ilyen gránátot, az ellenség pár pillanatra dezorientálódik, ami pontosan elég egy gyors, angolos menekülésre, vagy a kedvenc késünkkel való szórakozásra.

Combat Engineer
A Combat Engineer a haderők egyik – ha nem a – legsokoldalúbb egysége: a járművek javításában és elpusztításában is rendkívüli jártassággal bír. Fegyverzetük mellett a legfontosabb társuk a kis hegesztőpisztoly, mellyel képes megjavítani az alakulatok járműveit. Legyen az egy tankokból álló konvoj, vagy egy csónakokból álló flotta, esetleg egy dzsipkaraván, az Engineer akármit képes meghegeszteni. Gyalogosok ellen ott van a shotgun, és a Mortar Strike, gépjárművek ellen pedig az RPG.
Fegyverkiosztása:
– Automatic Shotgun: közelről kimondottan halálos, aki eléáll, az hamar elalél. Végső esetben közepes távolságokra is megpróbálhatjuk használni, de ne lepődjünk meg, ha csak minden második lövéstől hasal el valaki a csatamezőn.
– Blowtorch Repair Kit: a sokat emlegetett kis hegesztőpisztoly, amellyel gyönyörűen megfoltozhatjuk a harctéren megsérült járműveket. Vigyázzunk, nehogy véletlenül az ellenség tankjait hozzuk fel 100%-ra a segítségével! (Rendkívül közelről használva, minimális sebzésű fegyverként is bevethető.)
– Pistol: alapfelszereltség mindenkinél. Végső esetben jön, lát, és talán győz.
– RPG: Járművek ellen kiválóan használható rakétavető. Tank, hajó, dzsip, csónak, vagy helikopter – ezzel akármelyiket pillanatok alatt szétkaphatjuk. Minden járműnek a frontján a legerősebb a páncélzata, ezért igyekezzünk oldalról, vagy hátulról telibe kapni az ellenséget.
– Vehicle Mines: Ezek a kis, telepíthető aknák gyalogság ellen semmit sem érnek, ugyanis kifejezetten az úton poroszkáló, nehézsúlyú dzsipek, kamionok és tankok ellen tervezték őket. Vigyázzunk, hova rakjuk le őket, nehogy mi guruljunk rá véletlenül.

Combat Support
Ez a katona cipeli magával a legnagyobb, gyalogossal bevethető fegyvert. Hatalmas tárral tömi meg a géppuska bendőjét, amely aztán elképesztő tüzelési sebességgel köpködi magából a golyókat, így a masszív tárat másodpercek alatt kiürítheti. Mivel a fegyver pontossága egy shotgun szórásával vetekszik, ezért jól meg kell fontolnunk minden egyes ravaszmeghúzást, mikor ez a kicsike a kezünkben van. Ettől eltekintve, vagy éppen ezért igen veszélyesek a Combat Support katonák.
Fegyverkiosztása:
– Heavy Machine Gun: ez a hatalmas géppuska csak úgy ontja magából az ólmot az ellenség irányába. De csak ésszel: amennyiben nem kis sorozatokban lövöldözünk, úgy csak minden sokadik golyó fog célba érni.
– Auto-Injector: ennek a fájdalomcsillapítóval megtöltött fecskendőnek rendkívüli szerepe lehet a harcmezőn, ha a sérült bajtársaink ápolása kerül szóba. Teljesen meggyógyítja őket, így minimalizálható a harctéri veszteség. Ha nagyon rezeg a léc, magunkon is használhatjuk a szert.
– Fragmentation Grenade: repeszgránát, amely gyalogos katonák ellen tökéletes.
– Pistol: 9mm-es, félautomata maroklőfegyver, minden katona oldalán ott lóg, de csak végső esetben érdemes elővenni.

Most, hogy már ismerjük mindegyik baka képességeit, fegyvereit, bele is vághatunk a szingli kampány végigjátszásába!

Szingli küldetéssorozat

In And Out
Bemelegítésnek szinte tökéletes ez a küldetés. Kazahsztán egyik kisvárosába vezényelnek minket, ahol biztosítanunk kell a terepet. Túl sok taktika nem létezik ehhez a misszióhoz, a siker kulcsa mindössze annyi, hogy mindig időben cselekedjünk, és használjuk az aktuális katona arzenáljának minden egyes darabját. Nem kell elkeseredni, ha éppen nehézségeket okoz a pálya, mert végigjátszás után, némi rutinra szert téve, ha visszatérünk ide, mindenki a lábunk előtt hever majd! Fontos továbbá, hogy miután kilőttünk az ellenség tankját, azonnal röppenjünk át a saját páncélosunkba, és igyekezzünk azt a küldetés befejezéséig egy darabban tartani a páncélzata és az irgalmatlan tűzereje miatt.

Radio Silence
Most, hogy biztosítottuk az olajfinomítót, átevezhetünk a rázósabb küldetések vizeire is. A haditervet pontosan követve, ezúttal az ellenség kommunikációs hálózatát kell leamortizálnunk úgy, hogy ez némileg összezavarja őket. Néhány helyszínre kell elhajtanunk a szépséges Hummerekkel, ahol megvárjuk, míg a kommunikációs tiszt feltölti az ellenség szervereire a vírust. Ezalatt meg kell védenünk a területet, nehogy a technikusnak baja essék. Autókból mindig lesz bőven utánpótlás, ezért azt javaslom, hogy minden egyen helyszínen pattanjunk be az autó géppuskafészkébe, és onnan szórjuk az ellenlábasaink irányába az ólomáldást. Amennyiben mégis kikerülünk a páncélozott jármű óvó takarásából, úgy szálljunk át a környező tetőkön pihenő Engineerek egyikének bőrébe, és onnan, fentről szórjuk meg  az ostromló ellenfeleket a shotgunnal!

Headshot
A gátlástalan ellenségünk, miután megküzdöttek a lerombolt kommunikációs hálózat szülte nehézségekkel, újabb galád cselekményre adta fejét: meg akarja akadályozni a tárgyalásokat, ezért megostromolják az épületet, ahol a találkozó zajlik. Mivel ez egy iskola volt még a háborút megelőző időkben, ezért központi helyen van, a környező tetőkre befészkeltük magunkat, mint orvlövészek. Sajnos az ellenség is hasonlóan tett, így ezt a küldetést szinte végig a mesterlövészpuska távcsövébe bámulva fogjuk eltölteni. Fontos, hogy mindenkit maximális pontossággal lőjünk meg, mert hamar elfogyhat a lőszer, és amíg az új készleteket várjuk, simán véget érhet katonai karrierünk. Miután a területen lévő összes lövészt és bakát likvidáltuk, megszűnik a fenyegetés, így sikerrel zárul a misszió!

Submerged
Körülbelül eddig voltunk a lazítós, bemelegítős szakaszban, és most, ebben a pillanatban indul be teljes gőzzel a hadigépezet. Igaz, most éppen a másik oldalon harcolunk, mint az előző küldetésekben, de ettől lesz ez izgalmas! A magasból aláereszkedünk egy ejtőernyővel, és bár hajlamosak lehetünk inkább békésen zuhanva a tájat nézegetni, ne tegyük ezt. Már csak azért sem, mert lentről a NATO katonák golyózáporral fogadnak minket, amit ha nem viszonozunk, rendkívül könnyedén ott hagyhatjuk a fogunkat az ejtőernyőhöz csatolva. Első feladatként két bunkert kell felrobbantanunk C4-gyel. Ez nem lesz nehéz feladat, éppen ezért folytatódik még a küldetés: pihenés nélkül meg kell rohamozni a tengeralattjáró-bázist, ahol három járművet kell romhalmazzá varázsolni! Óvatosan, a támaszponton nagyon sok a fedezék, használjuk ki mindet!

Metal Island
Nem, most éppen nem a Sziget fesztivál metálszekciójáról van szó, bár az is érdekes küldetésként szolgálna. Még mindig a kínai haderők bőrében harcolunk, ezúttal két, egymástól viszonylag távol álló helyszínt kell megvédenünk a folyamatosan szállingózó NATO katonáktól. Az első egy természetes sziget, a második pedig egy tengeri olajfúró torony. Az elején még viszonylag sima dolgunk lesz, mivel hol ezt, hol azt kell védenünk, így a figyelmünket egyáltalán nem kell megosztani. Hanem a misszió vége felé már azt kapjuk parancsba, hogy mindkét létesítményt óvjuk meg, ugyanis egyszerre rohamoznak mindkét helyszínen az imperialista, nyugati gazemberek! Itt a fő nehézséget nem a kiskatonák okozzák majd, hanem a támadó-helikopterek. Folyamatos ostrom alatt tartanak minket, és bár van bőven Engineer karakter kéznél RPG-vel, mégis, elég nehéz eltalálni ezeket a kecsesen, de leginkább gyorsan mozgó gyilkológépeket.

Heavy Tonnage
Még mindig kínai oldalon harcolunk. Ezúttal felettes elvtársaink egy kis felderítésnek induló misszióra szalajtanak el minket: egy teherhajó a partoknál lubickol, ám nem hajlandó azonosítani magát. Így ránk hárul a feladat, hogy a könnyű harcihelikoptert odarepítsük a hajóhoz, és azonosítsuk. Persze semmi sem lehet ennyire egyszerű, ezért alaposan megkavarodik a dolog, mikor kisebb őrhajók kezdenek cikázni a nagyobb monstrum körül, a mi jelenlétünket pedig géppuskatűzzel reagálják le. Adjuk át a pilótáskodást a gépnek, mi pedig az oldalsó golyószóróval robbantsuk fel a kisebb csónakokat. Ezt követően a teherhajó fedélzetén pusztítsuk el a két raktárajtót, majd próbáljunk meg ismét a helikopterre kerülni, ahonnan a rakéták segítségével pillanatok alatt megsemmisíthetjük az ellenség rakományát.

Air Traffic Control
Ki hogy fogadja, de ismét a NATO katonák bőrébe bújtunk. Ezúttal a kínaiak által előbb elfoglalt helikopterbázist kell nekünk újra birtokba venni. Nincs is ezzel még semmi gond, az elején kifejezetten simán indulnak a dolgok: a mesterlövészpuskánkkal biztonságos távolságból leszedhetjük az ellenségeket, majd valamelyik rohamcsapattag felett átvéve az irányítást, azonnal belecsöppenhetünk az akcióba. Nagyjából itt ér véget a küldetés könnyűsége, mivel ezen pont után gombamód elszaporodnak a járművek mögé elbújt ellenséges katonák. Jönnek, ahogy tudnak: tankokkal, helikopterekkel, valamint dzsipekkel. Az ellentámadás visszaverése nélkül a küldetés elveszett.

Catching Flak
Most jön az igazi, vérbeli felderítős küldetés. Első nekifutásra nem valószínű, hogy túl sok fogalmunk lesz arról, hogy mit, és hogyan kell csinálni annak érdekében, hogy a program ténylegesen megtörténtté nyilvánítsa a felderítéseket, de pontosan az ehhez hasonló dolgok tisztázása végett vagyunk itt. Négy darab pont van a térképen, amelyekről megfigyelési fényképek és adatok kellenek, azonban ezek nyüzsögnek az ellenséges katonáktól, így a fegyverzet nélküli felderítőgépen meg sem közelíthetjük ezeket a helyszíneket, mert azonnal darabokra szaggatnának minket. Szálljunk fel a masinával, és váltsunk azonnal támadóhelikopterre. Ezzel tisztítsuk meg a lefotózandó helyszínt, üljünk vissza a felderítőbe, és fotózzunk. Ennyi a teendő mindegyik kis bázisnál, és már térhetünk is vissza saját támaszpontunkra.

Rolling Thunder
Avagy a gördülő mennydörgés. Aki a felettesünk bevezetőjében nem vette komolyan azt a kis szövegfoszlányt, hogy „this is going to be tank to tank”, vagyis „tank-tank elleni küzdelem lesz”, az jobban teszi, ha meghallgatja még egyszer. Mivel Engineer karakterekkel leszünk javarészt, ezért fontos, hogy ha megsérül a tankunk, alkalom adtán szálljunk ki, és javítsuk meg a kis kéziszerszámunkkal. Ez komoly pontveszteséget, valamint életeket is spórolhat nekünk. Ha vigyázunk a járműre, akkor akár a küldetés legvégéig is kihúzhatjuk váltás nélkül. Kövessük az utasításokat, ám az utolsónál rendkívül óvatosan: a nehézsúlyú kínai tankok elől bújjunk el a romos házak között, és csak tüzelni jöjjünk elő, különben szélsebesen végünk lesz.

Burning Bridges
Rövid küldetésről van szó, itt minden csak a gyorsaságon múlik. Az egész pálya mindössze egyetlen hídból áll, amelyen pontok vannak megjelölve. Mindegyik ilyen pontra fel kell pakolni egy C4-es csomagot, ahogy ezt megtettük, már csak le kell rohanni a hídról, és jöhet is a bumm. Természetesen leírva rendkívül egyszerűen hangzik mindez, ám a gyakorlatban ennél sokkal több fejfájásra lesz majd okunk. Kezdetnek, első megpróbáltatásként fel is kell jutni a hídra, ám amilyen fontos ez az építmény, annyian is őrzik, ráadásul veszettül jól céloznak, meglepetésként pedig fedezékünk sincs. Itt elkerülhetetlen néhány jó katonának az elvesztése, de mit lehet tenni? Ahogy felérünk a hídra, mondhatjuk, hogy a nehezén már túl vagyunk, ugyanis rengeteg tárgy mögé lehet bújni, a szűk térnek köszönhetően gránáttal is tisztogathatunk, valamint van bőven bajtársunk. Csak feltesszük a robbanószert, és mire igazán belelendültünk volna, vége is.

Beach Party
Ilyet már láttunk rengeteg filmben, játékban, de a partraszállós jelenetek mindig is nagy hatással voltak a nézőkre/játékosokra, így itt is megjelenik ez a motívum. Mint a legtöbb ilyen esetben, ezúttal sem szabad, sőt, egyenesen tilos egy helyben megállva tüzelni, vagy nézelődni. A szemfüles ellenségek a géppuskafészkek rejtekében két másodperc alatt földhöz vágják aktuális karakterünket. Miután túléltük az első megpróbáltatást, kezdhetjük belevetni magunkat a következőbe: irány a dombtető! Ott vár ránk két megtermett, nehézsúlyú NATO tank, de mivel most ismét kínaiak vagyunk, ez minden, csak nem jó hír. El kell pusztítanunk mindkét monstrumot úgy, hogy nekünk semmi érdekes nincs az arzenálunkban. Persze használhatjuk a tüzérséget, ám mivel a tankok mozognak, ezért kevés az esélye annak, hogy eltalálják őket. Használható alternatívának bizonyulhat a kézigránát. Ezekből körülbelül hármat-hármat a páncélosok alá dobunk, és tíz perccel később már a főhadiszálláson nyammoghatunk az omlós pekingi kacsa combiján.

Big Bang
A nagy bumm elnevezésű küldetés pont az, aminek hívják. Egy hatalmas robbanás a végső célunk. Mint a kínai hadsereg büszke tisztje, egy páncélosokból álló konvojjal meg kell rohamoznunk a közelben lévő olajfinomító komplexumot. Ez eddig még nem jelent különösebb kihívást, mivel már rutinosan forgatjuk a tankok lövegét, előttünk senki nem áll meg anélkül, hogy egy robbanótöltet az arcába ne csapódna.
Miután megérkezünk a finomítóhoz, parkoljuk le a tankokat valami olyan helyen, ahol nagyjából az összes megjelölt pont között fekszik, mert innen átveszi a gép az irányítást, és kiváló fedezőtüzet nyújt számunkra az AI. Nekünk mindössze annyi a dolgunk, hogy a kijelölt szerkezetekre felerősítsünk egy-egy C4-es pakkot, majd szélsebesen eltűnjünk a helyszínről. Némely pontot igen nehéz lesz megközelíteni, egyrészt az ellenséges katonák, másrészt az eldugottságuk miatt, de egy kis ugrabugrával mindenhova eljuthatunk.

Hotel Alpha
Ismét egy felderítős misszió a NATO oldalon, azonban most egy, a földfelszínhez közelebbi álláspont a miénk. Pattanjunk be az előttünk leparkoló Hummer géppuskafészkébe, és hagyjuk, hogy az AI által irányított sofőr elszállítson minket az első felderítési pontig. Körülbelül az út háromnegyedénél átvehetjük a volánt, hajtsunk egészen a kanyon bejáratáig. Itt szálljunk ki, és a jó öreg géppuskánkkal osszuk az áldást az ellenség számára. Ellenállhatatlanok vagyunk, mindenkit leveszünk a lábáról, aki csak a közelünkbe merészkedik. Miután megtisztítottuk a terepet, álljunk a vörös zónában kilenc másodpercig, így már meg is szereztük a szükséges anyagot. A következő három helyszín felderítéséhez a formula szinte teljesen ugyanez, azzal a különbséggel, hogy az egyik létesítményt csak gyalogosan közelíthetjük meg. Annyit még adalékként a küldetéshez, hogy mindössze tizenhét perc áll a rendelkezésünkre, ennyi idő alatt kell végeznünk mind a négy helyszínnel.

Top Man
Nem is tudom, hogy összesen hányszor kellett megpróbálnom ezt a küldetést, míg végre sikeresen teljesítettem. Mindez nem azért történt, mert olyan nehéz lenne… Nem, csak sok benne a nagyon apró buktató, amelyen elcsúszhat az egész misszió.
Kezdetnek a társainkkal szálljunk be a helikopterbe, de ne vállaljuk be a pilóta szerepét, ránk nagyobb szükség lesz az egyik oldalsó golyószóró mögött. Hadd repüljön el az emberünk a megadott landolási területre, mi pedig készüljünk fel, mert megérkezéskor járőrdzsipek kezdenek el körözni alattunk. Lőjük rommá mindegyiket, így biztonságosan leszállhatunk. A közeli lankán el kell indulnunk a szikla tetejére, ahol heves ellenállásba ütközünk. Törjük le az ellenség fene nagy jókedvét, foglaljuk el a légvédelmi állásaikat, majd haladjunk tovább. Ki kell lőnünk a hatalmas rádióadót, ezen átsétálhatunk a szemközti sziklára. A magas rangú kínai tiszt pont akkor száll fel a helikopterével, mikor odaérünk. A legjobb reakció erre, ha mi pedig átlépünk a közelben lebegő harcihelikopterbe. Itt még mindig könnyű elcsúszni, ugyanis bizonyos idő elteltével a tiszt elmenekül, és kezdhetjük az egészet elölről. Nagyjából másfél percünk van teljesen leamortizálni az ellenséges helikoptert. Nem olyan könnyű, de ha rátelepszünk a rakétakilövő gombra, és még kicsit célozunk is, akkor talán simább dolgunk lesz.

DMZ
Ismét visszakerültünk a Kínai Népköztársaság hadseregének zűrös alakulatai közé. Aktuális feladatunk szerint három falvacskát kell megtisztítanunk a galád imperialista szörnyetegektől. A kis autóba bepattanva már indulhatunk is az első, hozzánk legközelebb eső kis település irányába. Annyi tiszta, hogy mindegyik helyszínről totálisan ki kell irtani a megszálló erőket, azonban ez kétszer ugyanúgy sosem fog zajlani, mivel a helyszíneken különféle taktikával irtják sorainkat az ellenségek.
Az alapszabályok most is érvényesek: ha sokan vannak egyszerre egyazon helyen, akkor dobjunk közéjük egy gránátot. Amennyiben nem látjuk az ellenfelet, de mégis lőnek ránk, használjuk a mesterlövészek GPS készülékét, hogy leleplezzük támadóink pozícióját. Az utolsó fontosabb hint ehhez a küldetéshez, hogy nem véletlenül van elhelyezve a pályán géppuskafészek. Azért tették oda, hogy használjuk. Ezeket az alapelveket követve egy városligeti sétához hasonlít majd eme misszió.

End Of The Line
Mint a kínai haderő jeles képviselője, egy igen komoly feladatra vállalkoztunk: egy hatalmas méretű NATO offenzívát kell visszavernünk egy aprócska falu vasútállomásánál. Tulajdonképpen szerencsés helyzetben vagyunk, mert mivel mi vagyunk a védekezők, így fedezékből, és telepített géppuskákból sem fogunk semmilyen hiányt szenvedni.
Mindenek előtt szemeljük ki a szemközti domboldalra néző géppuskafészket, és szélsebesen pattanjunk a fegyver mögé. Miközben mereven figyeljük a lankát, sorozzunk meg bárkit, aki lefut a lejtőn. A kisebb hullámok után páncélos egységek érkeznek, egyenesen a mi irányunkba tartanak. Ne pánikoljunk be, ne keressünk RPG-vel felvértezett Engineer karaktert, hanem őrizzük meg hidegvérünket, és a golyószóróval lőjük addig a gépmonstrumokat, amíg levegőbe nem repülnek. Mielőtt leérnének a dombról, már mindkettő pörkölt páncélossá válik.
Ezt követően helikopterek képében kapnak erősítést a NATO csapatok. Ha hátra nézünk, láthatunk két kínai mesterlövészt. Bújjunk a bőrükbe, és a lézeres célpont-megfestő segítségével iktassuk ki mindkét ellenséges csapatokat szállító légcsavarost.
Az időközben felbukkanó második páncélos hullámot pontosan ugyanúgy intézzük el, mint az elsőt. Amennyiben nem lövöldöztünk vaktában, úgy még éppen elegendő lőszernek kellett maradnia a hatékony pusztításhoz. De ha esetleg kifogyunk a munícióból, akkor sincs komolyabb baj: várjuk meg, míg leérnek a dombról, ekkor dobjunk alájuk pár gránátot, és már végeztünk is.
Hat perc leteltével megfutamodnak a NATO csapatok, nekünk pedig már csak az utolsó feladat teljesítése marad: egy nyugat felől érkező, ellenséges tehervonatot kell megállítanunk. Ne is próbálkozzunk a fegyverünk gránátvetőjével, semmi haszna nincs. Ehelyett a sínek mellé telepített géppuskafészkek aktív használatával könnyűszerrel megállj-t parancsolhatunk a fémszörnynek. Készüljünk fel a váltásra, mert nem lesz elég időnk ahhoz, hogy egy sorozattal elintézzük a vonatot, ahhoz túl gyorsan robog. Ekkor megfordulunk, és átváltunk a következő géppuskás karakterünkre. Ily módon simán vehetjük ezt az akadályt is.

End Game (NATO)
A végjáték is eljött! NATO katonák bőrébe bújva legelőször is meg kell védenünk a plázát a rohamozó kínai haderőktől. Kipróbálhatjuk, mit tudunk alapfelállásban, azaz Engineerként shotgunnal, és RPG-vel harcba szállva az ostromló erőkkel, de túl sok jót nem ígérhetek ezzel kapcsolatban. Jönnek az ellenségek mindenhonnan, nem bírnánk el velük. De ha felnézünk az égre, láthatjuk, hogy egy könnyű harcihelikopter várakozik ránk, fent a magasban. Pattanjunk a pilótafülkéjébe, és a biztonságos magasság nyújtotta önbizalomplusz segítségével lőjünk rommá mindent, ami lent található. Persze jó ötletnek tűnik a két, közelünkben köröző ellenséges helikoptert is leszedni.
Miután ezzel megvagyunk, repüljünk az új objective irányába. Lesz itt bőven piros célpont, csak úgy szórhatjuk a rakétákat. Ahogy kitomboltuk magunkat, már le is szállhatunk (lehetőleg a labor közelében), és megkezdhetjük a haditerv fő fázisát. Bent robbanószereket kell elhelyezni három szinten, majd szélsebesen el kell hagyni a helyszínt. Rengeteg ellenséges katona várakozik, viszkető ujjal a ravaszon, tehát nagyon figyeljünk.
A csodás, látványos menekülést követően már csak a helikoptert kell megsemmisítenünk valamelyik Engineer segítségével, így le is tudhatjuk a küldetést.

Flying The Flag (NATO)
Hiába végeztünk sikeresen a Kazahsztánban található kínai haderőkkel, színre lépett egy megalomániás, rejtélyes személy, aki magát csak Commander 31-nek hívja. Ahhoz képest, milyen ambíciói és hataloméhsége van, nem talált ki túl eredeti nevet magának. No mindegy, ez a félőrült azt tervezi, hogy két atombombát útnak indít európai és amerikai célpontok felé. Természetesen ezt nem engedhetjük.
A küldetés első fele időkorlátos, ugyanis öt percünk van arra, hogy megközelítsük a két silót, és robbanószer segítségével működésképtelenné tegyük őket. Habár ez kevésnek hangzik, mégis elég lesz, mert szerencsére a két létesítmény nincs túl messze egymástól.
Az egyetlen problémás rész a folyosókon való harc lesz, hiába, nem szoktunk hozzá a kampány során a szűk tereken vívott csatáknak. Akárhogy is történik, mindkét helyszínen tökéletesen ugyanazt kell tennünk. Miután leamortizáltuk a kilövőket, indulhatunk a főbunker felé.
Ez egy hatalmas főhadiszállás, közepén egy harmadik atomtöltet kilövésére alkalmas szerkezettel, amelyben meglepő módon tényleg egy atomrakéta található. Kilövés négy percen belül, úgyhogy siessünk. A legmagasabb toronyban található irányítóhelyiségbe kell elhelyezni a bombát, hogy megszakítsuk a kilövési procedúrát. Rendkívül nehéz lesz feljutni, mivel tengersok elleng lepte el ezt a bázist, így szinte mozdulni sem tudunk majd. Szükség lesz vakszerencsére, valamint jó célzóképességre. Mielőtt azonban elérnénk a kiszemelt termet, felszólítanak, hogy hagyjuk abba a küldetést, inkább segítsünk a mesterlövészeknek lézeresen megfesteni a célpontot. Ez nekünk még kényelmesebb is, rajta, rohanjunk keresztül a térképen, egészen a Sniper kollégákig.

End Game (Kína)
Emlékszünk még a NATO végjátékára, ugye? Lehetőségünk nyílik végigjátszani a kínaiak oldaláról is ugyanezt a kis csatát, természetesen ez teljesen eltérő nézőpontot eredményez. Jelen esetben először autóba kell pattannunk, hogy elpusztítsuk a plázának áramot szolgáltató generátort. Ez nem lesz sétagalopp, ugyanis több tucat ellenséges katona őrzi azt a létesítményt, amelyre nekünk bombát kéne telepíteni. A legjobb megoldásnak az tűnt a végigjátszások során, hogy a rendkívül gyors kínai dzsippel odahajtok, majd kiugrom a generátor előtt, gyorsan felpakolom a C4-es töltetet, majd mártírhalált halok. Így megspórolhatunk egy csomó fejfájást.
Ezt követően kell megrohamozni azt a plázát, melyet a NATO oldalán még olyan hevesen védtünk. Nincs semmilyen komoly bevethető tüzérségünk vagy páncélozott járművünk, ezért saját embereink puszta erejére kell hagyatkoznunk. Szerencsére lesz néhány Engineer is a csapatban, így az ő RPG-jével aktívan tudjuk szeletelni az ellenséges haderőt. Miután lepusztítottuk a pláza „lakosságát”, Scott ezredes megpróbál elmenekülni. Lőjük ki a helikopterét, kegyelem nélkül.

Flying The Flag (Kína)
A feladat ugyanaz, mint a NATO-s küldetésnél.
Well done srácok, mindenki megengedhet magának jutalmul egy hamburgert, vagy pekingi kacsát!
Dante

Doboz#1
Ranglétra
A Battlefield 2: Modern Combatban minden küldetés teljesítése után csillagokat kapunk. Ezek segítségével poroszkálunk felfele a ranglétrán, így a végén elérhetjük akár a Tábornoki szintet is. Nézzük meg, hogy melyik ranghoz, mennyi csillagot szükséges bezsebelni.

Rang Követelmény
Private 0
Private 1st Class 6
Corporal 12
Sergeant 19
Sergeant 1st Class 27
Master Sergeant 36
Sergeant Major 46
Command Sergeant Major 57
Warrant Officer 59
Chief Warrant Officer 82
2nd Lieutenant 96
1st Lieutenant 112
Captain 128
Major 145
Lieutenant Colonel 163
Colonel 182
Brigadier General 203
Major General 224
Lieutenant General 245
General 269

Doboz#2
Csalás, vagy ámítás?
Ne tévesszen meg minket a Battlefield név, sem a Battlefield 2 cím. Ennek a játéknak semmi köze nincs a nagysikerű PC-s sorozathoz, illetve van, mivel a fejlesztő, és a kiegészítő is ugyanaz, de e két tényezőn kívül semmi más nem maradt a régiben. A játékélmény megváltozott, szinte eltűnt belőle minden, ami Battlefield-dé tette a PC-s elődöket. Ez nem jelenti azt, hogy kevesebbet ér a Modern Combat, mint akármelyik másik névrokona. Mindössze arról van szó, hogy ez már egy külön program. Hogy ez jó –e vagy sem, azt mindenki döntse el maga, azonban ennyi erővel teljesen más cím alatt is árulhatnák a játékot. Persze a név kötelez. Nagy eladásokra.

Doboz#3
Garázsmenet
A rossz nyelvek szerint a Battlefield játékokat csak a járművek különböztetik meg az összes többi on-line shootertől. Ez persze hatalmas sarkítás, amit nem illik túl komolyan venni, tehát engedjük el a fülünk mellett a hasonló vádaskodásokat, és hecceléseket.
On-line módban körülbelül 30 különféle járműbe pattanhatunk be, ezek változatos szerepkörben, változatos taktikákat követve vethetők be.
Mivel négy „csapat” van (NATO, EU, Kína és MEC), ezért nekik különböző járműveik találhatók a garázsban. Noha máshogy néznek ki, ezeket is szintén kasztokba lehet sorolni. Kapunk tankokat, csapatszállító helikoptereket, vízijárműveket, harcihelikoptereket, dzsipeket, és légvédelmi szerkezeteket is.