Egyedül a terroristák ellen… Ám John McClane hadnagy helyett ezúttal John McAffrey lesz az ügyeletes hős.

A világ megmentése hálás téma mind a filmesek, mind a játékprogramok történetírói számára. A Cold Zero készítői – akikre egyébiránt leginkább a Panzer Elite kapcsán emlékezhetünk – is ezen a jól kitaposott ösvényen indultak neki új játékuk megalkotásának. Bár a hollywoodi recept a kutyák és a gyerekek szerepeltetését határozza meg a tökéletes siker zálogaként, azért a terroristák vs. magányos hős szindróma is egészen jól be szokott válni. Ezek után nézzük, milyen történetet kerekítettek a Cold Zero alá.
A helyzet nagyjából a következő: John McAffrey vígan tengette napjait a kormány szolgálatában az egyik SWAT csapat mesterlövészeként, mígnem egy balsikerű akció során véletlenül lelőtte az egyik túszt. Egy ilyen fokú traumát még a sokat megért John sem volt képes könnyen feldolgozni, ezért – teljesen érthető módon – otthagyta a terroristaelhárítókat, hogy sérült lelkét egy magánpraxis megnyitásával ápolgassa. Ezen magánpraxis keretében persze nem fodrászatot, vagy hasonlóan hétköznapi foglalatosságot kell sejteni (bár vadászként is valószínűleg elboldogult volna), sokkal inkább – kihasználva tapasztalatát és kapcsolatrendszerét – egy biztonságtechnikai cég elindítása tűnt számára testhezálló feladatnak.
Telt-múlt az idő, jöttek az ügyfelek szépen sorban, míg végül a környék minden fontosabb létesítménye, ahol nagyfokú biztonságot igénylő védelemre volt szükség, John cégét bízta meg. Köztük volt a BioResearch Inc. is, ahol egy Cold Zero nevű genetikai vírusfegyver kikísérletezésével ütötték agyon az időt. Azonban – mint az ilyenkor lenni szokott – egy terroristacsoport is tudomást szerzett a fegyver létezéséről, és a laborba betörve – jó terroristához méltón – el is rabolták a vírust. John feladata lesz, hogy megtalálja a terroristákat, mielőtt azok valami világméretű katasztrófát okoznának, vagy egyéb hasonlóan buta dolgot követnének el.
Ennyi lenne tehát a történet eleje, a folytatásban számos rejtélyt és fordulatot ígérnek a Wings-es fiúk, melyet egy kalandelemekkel megtűzdelt akciójáték formájában tálalnak majd, valamikor június magasságában. A grafikai megvalósítást egy leginkább a Fallout-ra emlékeztető (persze csak távolról ) engine biztosítja, tehát a külsőnézetes, izometrikus nézőpont rajongói kezdhetnek örülni. A történet és grafika mellett a rendelkezésre álló hatalmas fegyverarzenál biztosítja majd a hosszú távú szórakozást, amire igazán szükség is lesz, tekintettel a változatos ellenfelek igen nagyszámú fajtájára.