Emlékszik még valaki azokra a jó öreg Commodore Amigás időkre  és persze az akkori nagyszerű játékokra? Ekkoriban került elő a Dragon’s Lair, rajzfilmszerű játék, amiben egy piros ruhás lovagot irányítgatunk. Nos, hogy ne húzzam tovább a időt, elárulom, hogy lovagunk ismét visszatér, hogy megmentse szíve hölgyét a gyilkos sárkánytól.

Új köntösben az Amiga

Az akkori 2D a mai kor követelményeinek megfelelően átalakult 3D-vé. A mostani verzió is színes, szép grafikájúnak ígérkezik. Erről igaz csak előzetes képek tanúskodnak, de nem kell félni, a bevezető mozit kivéve minden 3D-t kapott. A kicsit rajzfilmszerű figurák gyönyörű hátterek előtt fognak mozogni és állítólag minden kis apró lyukacska is nagyszerűen ki lesz dolgozva. Talán ez nem is véletlen mivel a játék third-person nézetű lesz és hasonlóan a Tomb Raider-hez, a Soul Raven 2-höz itt is kell a jó 3D-s engine. A helyszíneket elnézegetve kicsit az az érzés kelt bennem mintha inkább a kisseb korosztályt célozná meg a készítőgárda. Ez nem véletlen, hisz nem nagyon tudok elképzelni egy 20 éves gyereket egy lovaggal rohangálni. Amolyan Lego Racers jut róla az eszembe, amikor véletlen jött a haver és futott a progi, – „Csak az öcsém játszott vele!” – mi persze tagadtunk mindent. Az animációk gyönyörűek. És ez nem vicc. Igaz ehhez gép is kell, de istenem azért játszunk nem? Én mindig csodáltam a szép nagy fps számú játékokat, de ez itt a csúcsot döngeti. Nagyszerű 3D-s effektek és animációk, nem nagyon tudok betelni, de ezt muszáj volt leírni. Itt merül föl az a régi kérdés: Milyen géped van öcsi? Na ezt nem tudom, de kicsit számolnunk kell. A terepek teljesen 3D-ek, ezzel jön még a third-person nézet ami szereti megmozgatni a videokártyák amúgy se elég memóriáját. Ami talán kicsit javít a helyzeten azok a rajzfilmszerű karakterek. Ehhez gondolom azért akkora gép nem kell, bár…
Nos igen tehát a végeredmény kb. a következő:
P2-3/AMD K6 500Mhz
64 MB RAM (128MB ajánlott)
és hogy teljes legyen a sor 32Mb kártya ami tuti a GeForce-t fogja súrolni. Hát igen ez van…

Kard, buzogány, sárkánygyilkoló

Hát igen, az első fantasy játéként emlegetett DL-ben a Half-Life-osok nem fognak sok örömet találni. A megtalálható fegyverek – kard, buzogány és egyéb középkori szerszámok – nemigen fogják meghatni a vérbeli játékosokat. De inkább ne hasonlítsuk a Dragon’s Lair-t az FPS-ekhez. A Dragonstone Softver inkább szeretne mindenben megfelelni a „legójátékok” világában, így a Dragon’s Lair 3D-ben NEM lesz vér, az embereket nem lehet megölni és az állatokat sem. Ezzel tényleg nem egy Quake-et fogunk kapni, de én azért még mindig csodálom a DL-t és készítőit. Talán azért mert a mai „oa mindenhol vér” helyett inkább amolyan kis időutazásban lehet majd részünk. Újra felélednek a régi kicsit mászkálós jellegű játékok és ennek a DL kitűnő követője. Minden megvan benne, ami ahhoz kell, hogy jól érezzük magunkat…

Történet

Az 1983-as verzióban egy kedves, kissé bugyuta, de annál ügyesebb lovagot alakítottunk aki felvette a harcot a gonosz sárkányok, óriások ellen és kiszabadította a gyönyörű hercegnőket. Kicsit tündérmesés bár nem teljesen így van. Dirk, a játék főhőse azért nem ilyen nőcsábász, mert van neki egy nagy szerelme Daphne, akinek a készítők még új ruhákat is terveztek (na azért nem estem bele ). Nos őt kell nekünk kiszabadítanunk afféle Arthur királyos stílusban. Igen és most az jön, hogy ez bizony nem lesz olyan egyszerű. A játékban felvonuló helyszínek mindegyike a középkort idézi., persze ne számítsatok arra, hogy ebből nagyszerű puskát lehet írni építésztanból, de azért hagyjuk meg, szépek nagyon. Elvileg, ha minden jól megy, és persze a készítők se gondolják meg magukat, kb. 15 szinten keresztül fogunk eljutni a végkifejletig, ami itt nem a már megszokott „ütöm-vágom-amputálom” lesz hanem (gondolom én) a kedvesünk kiszabadítása a gonosz sárkány karmai közül. Addig persze még rengeteg kalandban fogunk részt venni. A helyszínekre visszatérve, a 15 pálya állítólag 20-25 helységet fog tartogatni. Ez szép szám csak legyen betartva.

Egy kis üzlet

Habár eddig talán csak jót mondtam a Dragon’s Lair-ről kicsit erőltetett üzleti hátteret is érzek a játék készítőitől. Ez talán abból adódik, hogy a játék a Dragonstone Softvare 3D-s engine-jét használja, ebből persze az jön ki (legalábbis nekem), hogy a fejlesztők kicsit reklámra gyártják a DL-t. Ha ez a game kész lesz talán többen fognak kopogtatni a Dragonstone Softvare ajtaján. Ebben van valami, mert úgy látszik Playstation 2-re is megjelenik a Dragon’s Lair 3D, bár szerintem nem ilyen módon kell majd azoknak játszani akik nosztalgiának veszik meg a DL-t. A játék tuti, hogy PC-n élvezhetőbb lesz. Nem tudom miért, nekem az előzetes képek ezt sugallták, de ez csak egyéni vélemény, de annyi biztos, venni fogják mint a cukrot. Nem lesz a játékmenetben sem nagy újdonság, hasonló lesz talán egy kicsit a Zelda, Mario és más ilyen stílusú mászkáló-fantasy játékokhoz. Bár a Dragon’s Lair-t nem igazán lehet kategóriailag besorolni, de ez talán megfelel. Tehát a már említett játékokhoz hasonlóan itt is az „ugorjunk árkot”-on lesz a hangsúly. Kulcsok keresgélése, az ellenségek irtogatása és más már jól megszokott feladat. Semmi különösebb extra? De igen! Mentsük ki a szerelmünket! Ez kicsit mamás-papás de nekem tetszik. Semmi baj, ha ön öregebb játékos. Semmi baj, ha fiatalabb játékos vagy, te is megtalálod azt a titokzatos ízt, amitől ezek a játékok szórakoztatóak. Semmilyen különlegesség nem kell ehhez, csak játssz. Ennyi. Kb. leírtam, persze ennél jóval taktikásabb lesz, de ezt előre nem nagyon lehet tudni. Alapban két játéktípus lesz: „Classic” és az „Adventure”. Hogy ki melyiket fogja szeretni az már egyéni kérdés, de azért sejthető, hogy miről fognak ezek szólni.

The end…

…I saved my lady. Igen, ez nincs benne a játékban, de azért még a hangokról írok. Jók. Kb. ennyi. Nem akarom a 3D-s sorrund hangzást erőltetni, nem mindenkinek van DVD-je otthon. Nekem sincs így én is csak a stereo-val lehetek megelégedve, de ez nem baj. Zene lesz, másról nem tudok. Gondolom valami kicsit gótikus-középkori, kicsit vidámabb zenére lehet számítani, de ha nem tetszik akkor: OPTIONS>>MUSIC>>VOLUME 0.