A Soul Reaver név lehet ismerős is, meg nem is. Főleg inkább a konzolos kollégák ismerhetik jobban, hisz köztük talán nagyobb sikert aratott. Most, pár év múlva pedig ismét a képernyőnkön köszönthetjük Razielt, a kegyvesztett vámpírt, akiből később túlvilági lény lévén, már lelkekkel táplálkozik.

Annak idején a nagy újítás az első részben az volt, hogy átmehettünk egy úgynevezett szellemvilágba, ami majdnem olyan volt, mint a való világ, csak kicsit más. Sokan így képzelik el a negyedik dimenziót, ahol kóbor szellemek mászkálnak közöttünk, számunkra láthatatlanul. Az első részt – mint már említettem – konzolról, egész pontosan playstationról írták át pc-re. Ennek aztán megvoltak a hátulütői, amire most nem térek ki. Sajnos a második résszel sincs ez másképp, csak most éppen ps2-ről került át kedvenc gépünkre. Így aztán nem csoda, ha az irányítás elég szokatlan, úgymond konzolos. Persze ezt még meg lehet szokni, ám azt, hogy egy viszonylag jó külsejű, ám annál silányabb tartalmú játékot akarnak eladni nekünk az előző rész sikerével, az már kevésbé emészthető dolog. Végeláthatatlan videók sora, unalmas játékmenet, és számomra az igazi fejtörők és főellenségek hiánya roppant zavart. De azért jó ismét a kissé negatív hangvételű hőssel mászkálni Nosgoth sötét világán, különböző démonokat, és középkori lovagokat üldözve, miközben furcsa szövetségek kötődnek. Talán a harmadik rész újra a régi hangulatú lesz.

Sarafan Stronghold

A videó után menjünk ki a kétszárnyú ajtón, szerezzünk egy fegyvert. Intézzük el a két őrt, hogy a rács felemelkedjen az ajtóról. Az udvaron pedig a három katonát kell elintéznünk, hogy tovább tudjunk menni. Északon a rácsnál váltsunk át a szellemvilágba, és menjünk át a rácson. Középen a kék portálnál váltsunk vissza az anyagi világba. Intézzük el a két nőt a kapu mellett keleten, és menjünk be. A videó után dél felé az ajtón induljunk tovább. A kör alakú teremben el kell intéznünk a két nőt, hogy a rács felemelkedjen a rács. Délen menjünk fel a lépcsőn, és tovább az ajtón. Végül menjünk ki a kétszárnyú ajtón a Déli Tóhoz.

The Southern Lake

Ugorjunk le, és ússzunk a baloldali vízeséshez. Másszunk ki a vízből, és a checkpoint aktiválása után forgassuk el a kereket. Ússzunk át az így kinyitott kapu alatt, és tartsunk balra. Kimászva a partra megtaláljuk az első mentési pontot. Balra ugorjunk fel a szirtre, vitorlázzunk át, majd kövessük az utat. Ha elértük a lépcsőt, menjünk fel, át a hídon, majd tovább az úton. A kapuhoz érve addig tartsuk a kart, amíg a gerendák teljesen behúzódnak a falba.

The Pillars

Menjünk az északi falhoz, és váltsunk át a szellemvilágba. Fel a lépcsőn, tovább az úton, míg el nem érjük a kék portált. Itt váltsunk vissza az anyagi világba, és menjünk a kapuig. A kaput nyissuk ki a Soul Reaverrel, és menjünk be.        

Subterranean Ruins

Menjünk végig a járatokon, miközben az árnyakkal ne nagyon foglalkozzunk, hisz lelkük nincsen, így nincs mit „beszívni”. Le a lépcsőkön, mikor egy oszlopos terembe érünk, ahol ismét találkozunk az Ősi Istennel. Itt megtaláljuk a második mentési pontot. Ugorjunk be a vízbe, és keressük meg a barlangot, amelyik bejáratánál két világító kő van. Addig ússzunk, amíg ki nem tudunk ugrani a partra, majd fel a rámpán. A következő földalatti tavat elérve ismét ugorjunk bele, és tovább a két kővel jelzett járaton. Ott ússzunk felfelé, ahol a földön négy kör található (egy nagy és három kicsi). Keressük meg azt a falat, amin fel tudnánk mászni (ha nem vízben volnánk), és felúszva ugorjunk ki.         

Swamp

Miután aktiváltuk a checkpointot, induljunk el jobbra, és a köveken ugrálva jussunk át a mocsáron. Útközben megtaláljuk a következő mentési pontot, majd innen balra induljunk tovább. A videó után a dél-nyugati falon másszunk fel, majd ugorjunk le a túloldalon. Induljunk tovább, amíg el nem érjük a Dark Forge épületét, ahol a kapu kinyitásához használjuk a Soul Reavert.

Dark Forge

Induljunk el a folyosón, intézzük el a csontvázat, majd a pajzsot vegyük fel, és nyissuk ki vele az ajtót.        
Váltsunk át a szellemvilágba, és így menjünk át a rácson. Tovább egyenesen, majd jobbra keressünk egy kék portált, amin keresztül visszajöhetünk az anyagi világba. Menjünk vissza a rácshoz, amin bejöttünk, és a terem baloldalán másszunk fel. Vitorlázzunk át a leszakadt átjáró darabjain, és menjünk be a nagy terembe, ahol aztán essünk le. Addig forgassuk el a nagy tükröt, amíg a jobboldali ajtó ki nem nyílik. Induljunk el arra, váltsunk át a szellemvilágba, és menjünk át a kapun. Egy nagy terembe jutunk, ahol egy faszerű platform van középen. Menjünk vissza az anyagi világba, és másszunk fel vagy az északi vagy a déli falon. Vitorlázzunk át a platfromra, majd ismét menjünk a szellemvilágba. Vitorlázzunk át a felemelkedett platfromról tovább, a kék portálnál vissza az anyagi világba. Intézzük el az őrt, és a pajzzsal nyissuk ki a kaput. A teremben a Soul Reaverrel lőjünk bele a tükör fölött a plafonba. Ezután az egyik ép oszlopot húzzuk a sötét kör és a tükör közé. Forgassuk felé a tükröt, és másszunk fel a letört tetejű oszlopra, majd menjünk be az alagútba. Vegyük fel a kis tükröt, és menjünk vissza a fő terembe. Ezután tovább azon az ajtón, amin a nap szimbólum van. Helyezzük a tartójába a terem végében a tükröt, majd forgassuk el a nagy tükröt a baloldali ajtó felé. A szellemvilágban menjünk át a kapun, majd lent a kék portálon át vissza az anyagi világba. Másszunk fel a falon, a türköt fogássuk a nagy terem felé, majd a baloldali obelisket húzzuk középre (ott, ahol felmásztunk). Az árnyékon pedig menjünk át a tükörhöz, és lőjünk bele a Soul Reaverrel a tükör fölött a plafonba. Forgassuk el jobbra a tükröt, és másszunk fel a lyukba. A napórát lökjük el kétszer jobbra, míg be nem világít a lyukon a tükör. Menjünk le, és az oltárnál megkapjuk a Dark Reavert. Ezután induljunk el vissza az ajtón, majd a Nosgothban található elementálkutak elmagyarázása után nyissuk ki a Dark Reaverrel az ajtót.

Swamp

A Voradorral való beszélgetés után induljunk el vissza a kiindulási ponthoz. A vízben ússzunk vissza a járatokon. 

Subterranean Ruins

Ha sikerült visszajutnunk az Ősi Istenhez az oszlopos térre, akkor vele is lesz egy beszélgetésünk. Erről tudhatjuk, hogy jó helyen járunk. Használjuk a mentési helyet, majd a Dark Reaverrel nyissuk ki a kaput.       

The Pillars

Induljunk el visszafelé egészen a Déli Tóig, közben aktiváljuk az összes checkpointot.  
      
Southern Lake

Ha visszaértünk a Déli Tóig, akkor menjünk a kapuhoz a négy vízesésnél, és nyissuk ki a Dark Reaverrel. Ha nem az van nálunk, akkor a kapunyitó szerkezetnél található elementál kúttal váltsuk át. 

Light Forge

Induljunk el végig a folyosón, és a teremben vitorlázzunk át az oszlop tetejére. Itt dugjuk be a Dark Reavert a korongba, ekkor megjelenik egy sötét híd, amin keljünk át. Váltsunk a szellemvilágra, és menjünk át a rácson. Vissza az anyagi világba, és a Soul Reaverrel nyissuk ki a nagy kaput. Ismét a szellemvilágban menjünk át a fenti rácson, és a folyosó végén vissza az anyagi világba. Itt ügyeljünk arra, hogy ne menjünk a szem közelébe. Vissza a kapuhoz, amin átjöttünk, és toljuk a tükröt a kapu elé, mire az kinyílik. Menjünk be, ahol intézzük el a pajzsos csontvázat, így kiderül, hogy a pajzsa tulajdonképpen egy tükör, amit tegyünk a rácsos kapunál lévő szerkezetbe. Az itteni folyosó végén addig forgassuk a tükröt, amíg ki nem nyílik a kapu. Váltsunk a szellemvilágra és menjünk át a kapun. Az oszlopokon addig ugráljunk fel, amíg át nem tudunk vitorlázni a boltívről a folyosóra. Ennek a végén váltsunk vissza az anyagi világra, és menjünk vissza az előző terembe. Töltsük fel a Dark Reavert, majd menjünk az előző folyosó végéhez, és húzzuk ki a falból a kőtömböt. Erről már vissza tudunk jutni a folyosóra. A végén a Dark Reavert nyomjuk bele a körbe, mire egy újabb sötét híd jelenik meg. Keljünk át rajta, küzdjünk meg az őrökkel, majd a megszerzett tükörrel induljunk tovább, és tegyük a helyére a szerkezetbe. Menjünk vissza ahhoz a tükörhöz, amit lehet tologatni, és húzzuk a másik tükör elé. Nincs más dolgunk, minthogy kinyissuk a kaput a Dark Reaverrel az előbb behelyezett tükörnél. Menjünk vissza az oszlopos terembe, és nyissuk ki a kaput a Dark Reaverrel. Keresztül a hosszú folyosón, a tükörnél vitorlázzunk át, és használjuk az oszlopnál ismét a Dark Reavert. Ekkor az oszlop leereszkedik, és az előző nagy tükröt fordítsuk el, nyissuk ki a kaput a Dark Reaverrel, mire a második nagy tükör is a szimbólumra világít, és a kapu kinyílik. Menjünk végig a hosszú folyosón vissza a Szemhez, és lőjünk bele a Dark Reaverrel. Ekkor befelé fordul a Szem, így gyorsan elvehetjük a Nap Szimbólumot. Ezt vigyük vissza a központi terembe, és helyezzük el lent a szoborban. Egy rövid videó után menjünk oda az oltárhoz, ahol megkapjuk a Light Reavert. Induljunk el vissza át a kapukon, míg meg nem érkezünk a terembe, ahol középen a nagy oszlop van. Menjünk oda a kapuhoz, és lőjünk bele a lila kőbe a kapu fölött a Light Reaverrel.     
      
Southern Lake

Visszaérkezve a Déli Tóhoz, ússzunk át a szerkezethez, és ismét nyissuk ki vele a víz alatti kaput. Mindenekelőtt mentsünk, majd lőjünk bele a lila kőbe a kapu fölött. 

Sarafan Stronghold

Ússzunk be a kapun, és jobbra másszunk, majd induljunk el a folyosón. Ahol egy rács bezárja a továbbvezető utat, el kell intéznünk a katonákat, hogy újra kinyíljon. A katedrálisban menjünk be a vaskapun, ahol egy újabb összetűzésünk lesz Káinnal. Induljunk el balra az ajtón, és addig menjünk, amíg el nem érjük a falfestményes termet. Jobbra a teremben induljunk tovább, ahol ismét el kell intéznünk a katonákat, hogy kinyíljon a rács. Ekkor kijutunk az udvarra, ahol intézzük el az ellenfeleket, majd induljunk tovább egyenesen (nyugat felé). Újra bezárnak minket egy terembe, ahol intézzük el a két fickót, hogy továbbmehessünk. A folyosón balra induljunk el, majd pedig menjünk be a kétszárnyú kapun. Így visszajutottunk arra a helyre, ahol a játék kezdődött.    

Time Streaming Device

Lőjünk a Fény Reaverrel a lila gömbre az ajtó felett. Ekkor egy rövid beszélgetés után Moebiusszal, Raziel visszakerül az időgéppel a múltba. Ha megérkeztünk, menjünk ki a teremből.

Sarafan Stronghold

Miután végeztünk a lényekkel, menjünk ki a kétszárnyú ajtón, és induljunk el dél felé. Útközben újabb lényekkel találkozunk, némelyik csak odateleportál, miközben bezáródunk két energiafal közé. Ezekre a lényekre ügyeljünk, mert ha átkerülünk a szellemvilágba, oda is követnek minket. Menjünk tovább az eldeformálódott rácsnál, majd tovább az ajtókon mire ismét kijutunk az ismerős udvarra. Induljunk el a szembelévő folyosón, mire egy terembe jutunk, ahol falfestmények vannak. Induljunk tovább észak felé, intézzünk el a lényeket, hogy eltűnjön az energiafal. Menjünk keresztül az elcsavarodott rácson, és egy rövid videóból kiderül, hogy Raziel nem a múltba, hanem Nosgoth jövőjébe került. Menjünk tovább a nyugati ajtón, mire egy újabb videó vár ránk. Utána jobbra az ajtón induljunk tovább, keresztül a folyosón, majd intézzük el a három lényt, hogy eltűnjön az akadály. Ezután már csak ki kell úsznunk, és látogassuk meg a mentési helyet. 

The Southern Lake

Menjünk vissza a tópartra, balra ugorjunk fel, vitorlázzunk át, és kövessük a kanyon útvonalát. A kis fahídon átkelve egy kidőlt oszlopot találunk jobbra. Fussunk fel rajta, majd fel a lépcsőn, és a leszakadt hídon ugorjunk át. Kövessük az utat, és a végén menjünk be a kapun.         

The Pillars

A videó után Ariel és Raziel között, induljunk el az úton, mire egy hatalmas démon jelenik meg. Legyünk óvatosak vele! Ha végeztünk vele, menjünk fel a lépcsőn, és elérve a kék portált térjünk vissza az anyagi világba. Elérve a nagy kaput használjuk a Soul Reavert a kinyitására.  

Subterranean Ruins

Induljunk el, használjuk a Soul Reavert az árnyak elintézésére, míg el nem érjük az oszlopos teret. Itt lesz egy videó az Ősi Isten és Raziel között, aminek ha vége, két démon támad ránk. Használjuk a mentési pontot, majd ugorjunk a vízbe, és ússzunk keresztül az alagúton, aminek bejárata mellett két kő világít. Ugorjunk ki a vízből, fel a rámpán, míg el nem érjük a tavat, közepén a szoborral. Jobbra ússzunk el a Dark Reaver elementál kúthoz, és használjuk. A vízben ússzunk tovább a járaton, másszunk ki a vízből, intézzük el az árnyat, majd a vízben ússzunk tovább, míg felfelé ki nem tudunk jutni a vízből. Ugorjunk fel a szirtre a világító kőnél, onnan tovább, ismét fel, majd ugorjunk át az oltárhoz. Itt használjuk a Dark Reavert, hogy megjelenjen a sötét híd. Menjünk át, intézzük el a démont, hogy eltűnjön az energiafal, és jobbra a falon másszunk fel.    

Swamp

Induljunk el egyenesen, s miután elintéztük a meztelen csigára hasonlító lényeket, menjünk oda az ajtóhoz. Folytassuk utunkat jobbra a mocsárban lévő köveken, míg el nem érjük a mentési pontot. Innen induljunk tovább, és a rövid videó után jobbra a falon másszunk fel, mivel most már szabaddá vált az út a hegyek felé.   

Uschtenheim

Ugorjunk le, intézzük el az embereket, majd balra a két kandeláber között másszunk fel a falon. Intézzük el a két démont, és induljunk tovább. Fel a rámpán, fussunk tovább, mag el nem érjük a várszerű építményt. Ugorjunk fel a kapunál, intézzük el a két őrt, majd a kapu melletti karral nyissuk ki a lenti kaput. A videó után el kell intéznünk a lényt, majd induljunk el az utcán. A mentési pont bal oldalán induljunk tovább, át a nyitott kapun, majd a lény elintézése után egy nagy térre jutunk, ahol egy csomó katona vár ránk, majd további démonok jelennek meg. Nyugat felé induljunk tovább, másszunk fel a falon, míg el nem jutunk egy újabb tó partjára, ahol ismét Káinnal találkozunk. Utána induljunk el balra, a Light Reaver elementál kútnál ugorjunk ki a vízből, és fel a falon. Ezután ismét fel a falon, mag el nem érjük az épületet, ahol egy Dark Reaver kút található. Ezt használjuk, majd menjünk fel a lépcsőn. Lőjünk bele a kapu fölötti szembe a Dark Reaverrel, és amíg hátrafordul rohanjunk oda a kapuhoz, majd nyissuk ki a Soul Reaverrel.   

Air Forge

Menjünk fel valamelyik lépcsőn, és fent használjuk az egyik Light Reaver kutat. Ezután menjünk itt fent középre, és álljunk rá a Nap szimbólumra, majd lőjünk bele a Light Reaverrel a középen lévő kőbe. Vitorlázzunk át a kapuhoz, és váltsunk a szellemvilágra, hogy át tudjunk menni a kapun. Jobbra keressük meg a kék portált, és térjünk vissza az anyagi világba. Menjünk vissza, mert a kapu mellett találunk fegyvert. Induljunk el a folyosón, s miután végeztünk a két démonnal, a kapunál a legnagyobb csontváz pajzsával ki tudjuk nyitni a kaput. Az Air Forge fő termébe érkeztünk, ahol középen nézzünk le, majd vitorlázunk le a Soul Reaver jelű kapuhoz (a videó után helyzetből jobbra). Ha esetleg teljesen leesnénk, akkor másszunk fel azon a falon, amelyiken a Soul Reaver szimbólum van (kard). Nyissuk ki a kaput a Soul Reaverrel, és ismét a nagy csontváztól szerzett pajzzsal nyissuk ki a kaput. A térre kijutva váltsunk át a szellemvilágba, és balra (ami az anyagi világban oszlop volt) ugorjunk fel. Jobbra csak akkor menjünk, ha már megvan a Light Reaver. Váltsunk vissza az anyagi világba, és a középen lévő kőfejnek álljunk háttal, és egy magas ugrással vitorlázzunk át a túloldalra. Használjuk a Dark Reaver kutat, majd nyissuk le az itteni zárt kőfejet, és vitorlázzunk vissza. Balra fel a lépcsőn, lőjünk bele a Dark Reaverrel a szembe, és középen az oltárnál használjuk ismét a Dark Reavert, hogy megjelenjen a híd. A híd közepéről vitorlázzunk le balra a Light Reaver kúthoz, használjuk, majd kinyitva a kőfejet, vitorlázzunk át a túloldalra. Jobbra fel a lépcsőn, és nyissuk ki a falat a Light Reaverrel. Most már átkelhetünk a hídon. A sötét teremben lőjünk bele a Light Reaverrel a fenti csillámlásba, ami nem más, mint egy lila gömb. Vegyük fel a falfestmény elől a kék szívet, és térjünk vissza a főterembe. Essünk le, és induljunk meg azon a folyosón, amelyik bejáratánál két kék kő van. Megérkezve a csontvázfejhez, helyezzük el a szívet a középen lévő tetemben. Ezzel aktiváltuk a Kék Szelet. Vissza a főterembe, és másszunk fel a Light Reaver jelű falon, majd nyissuk ki a kaput a Light Reaverrel. A csontváztól szerezzük meg a pajzsát, és nyissuk ki vele a következő kaput. A teremben szemben ugorjunk fel (ahol a Light Reaver kút van) és váltsunk át a szellemvilágra. Középen vitorlázzunk át a túloldalra, és a kék portálnál térjünk vissza az anyagi világba. Használjuk a Dark Reaver kutat, majd vitorlázzunk vissza a portálhoz, és használjuk a Dark Reavert, hogy megjelenjen a híd. Váltsuk át a Dark Reavert Light Reaverre, és keljünk át a hídon (lehetőleg minél gyorsabban, mert a híd egy idő után eltűnik). A boltív jobb vagy bal oldalán az oszlopokról fel tudunk jutni a boltív tetejére, ahonnan egy magas ugrással átvitorlázhatunk a túloldalra. Lőjünk bele a Light Reaverrel a lila gömbbe, és a zöld szívvel térjünk vissza a főterembe. Essünk le, és induljunk el azon a folyosón, amelyik bejáratánál a zöld kövek vannak. Tegyük a szívet a helyére, majd menjünk vissza a főterembe, ahol használjuk a Dark Reaver kutat, és másszunk fel a Dark Reaver jelű falon. Nyissuk ki a kaput, majd a pajzzsal a következőt. A bejáratnál másszunk fel a falon, és innen essünk le, különben a kapu fölötti Szem elkap minket. Balra ugorjunk fel, és használjuk a Dark Reavert az oltárnál, hogy megjelenjen a híd. Gyorsan fussunk át rajta a falhoz, és húzzuk ki a követ a falból. A kőkockát toljuk oda a kapuhoz, ugorjunk fel rá, és nyissuk ki a Dark Reaverrel. A Light Reaver kút mellől lőjünk bele a Dark Reaverrel a Szembe, majd váltsunk át Light Reaverre. Fussunk át a kapu alatt, másszunk fel jobbról vagy balról, és középen egy magas ugrással vitorlázzunk át a túloldalra. A sötét teremben lőjünk bele a Light Reaverrel a lila gömbbe. A narancs szívet vigyük vissza a főterembe, és elindulva a megfelelő folyosón tegyük a helyére. Mivel mind a három szél beindult, vissza középre az oszlophoz, és tárjuk ki a Raziel szárnyait, hogy feljussunk ismét. A nyitott szájú kígyófejen landoljunk, nézzünk körbe, és a Light Reaverrel lőjünk bele a sárga fénybe a nagy fejen. Ezután menjünk le, cseréljük ki a Dark Reaverre, ismét fel, és a Dark Reaverrel lőjünk bele a lila fénybe. Vegyük fel a videó után az Air Reavert. Ugorjunk át a kapuhoz, és a padlón lévő köröknél használjuk az Air Reavert. Miután beindult a szél, vitorlázzunk fel vele, és a nagy nyíláson menjünk át. Amikor elérjük a kaput, lőjünk bele az Air Reaverrel. Ezután használjuk a Soul Reavert, hogy a következő kaput kinyissuk.          

Uschtenheim

Induljunk el visszafelé, amerre jöttünk, a tónál a kiálló szikláról ugorjunk tovább. Mivel a kaput bezárták, ugorjunk fel, intézzük el a két katonát, és a karral nyissuk fel a kaput. Használjuk a mentési helyet, majd tovább visszafelé. Nyissuk ki a kaput a karral, és menjünk tovább vissza a járaton a mocsárig. 

Swamp

Visszajutva a mocsárba, ismét visszafelé kell haladnunk. Közben használjuk a mentési helyet, majd amikor visszajutunk a mocsár kezdetéhez (ahol kimásztunk a lyukból), az ajtót robbantsuk ki az Air Reaverrel. Menjünk be, és a padlón lévő köröknél használjuk ismét az Air Reavert. A széllel vitorlázzunk minél magasabbra, majd át a túloldalra, ahova másképpen nem tudunk átjutni. Kövessük az utat, amíg meg nem találjuk a bejáratot. Menjünk oda az időgéphez, és használjuk.   

Time Streaming Device

Mikor megérkeztünk az eddig ismeretlen korba, menjünk ki, vissza a kör alakú folyosón, és essünk le. Szemben a falon pedig másszunk fel, és menjünk ki innen vissza a mocsárba.  

The Swamp

Ezúttal Uschtenheim felé kell indulnunk. Szerencsére közben nem találkozunk ellenféllel. Használjuk a mentési pontot, majd ha nem az Air Reaver van nálunk, akkor váltsunk át rá. Ott, ahol a jövőben fel tudtunk mászni Uschtenheim felé, a földön aktiváljuk a köröket az Air Reaverrel, és vitorlázzunk fel a barlang szájához. Kövessük a járatot, míg el nem jutunk egy nagy barlangba, ahol csomó katona vár ránk. Használjuk a Soul Reavert a likvidálásukhoz, majd balra másszunk fel a falon. Továbbra is kövessük a járatokat, míg el nem jutunk a kapuig, ahol ugorjunk fel, és a karral nyissuk ki a kaput.   

Uschtenheim

Induljunk el a város másik végébe, közben használjuk a mentési pontot. A kapunál ugorjunk fel, és a karral nyissuk ki a kaput. Ezután ismét jussunk el ismét a tóig, ami ezúttal be van fagyva, így rá tudunk menni. Ugorjunk is le, és váltsunk át a szellemvilágba, majd az egyik lyukon essünk le. Északon menjünk be a járaton, és a kék portálnál váltsunk vissza az anyagi világba. Ússzunk végig az alagútban, majd másszunk ki a vízből.

Janos Audron’s Retreat

Menjünk fel a felső szintre, és középen vitorlázzunk át az Air Reaver elementál kúthoz. Aktiváljuk az Air Reavert, majd vitorlázzunk vissza, és induljunk el a járatban. A végén lőjünk bele a falba az Air Reaverrel. Visszajutva a tóhoz balra induljunk el, ugorjunk fel a szirtre, és a földön lévő köröknél használjuk ismét az Air Reavert. Vitorlázzunk fel, és váltsunk át a Dark Reaverre. Vissza a járatba, le az alsó szintre, és a Dark Reaverrel lőjünk bele a Szembe. Vegyük el az edényt, és merítsük bele a vérbe, majd a vérrel teli edényt vigyük a felső szintre, és öntsük a tartalmát az üres tartályba. Menjünk fel a rámpán, és a nagy terembe érve a videó után induljunk el egyenesen, majd váltsunk át a Light Reaverre. Fel a rámpán, jobbra majd forduljunk észak felé, és vitorlázzunk át a másik platformra. Innen balra a vörös körrel ellátott ajtóhoz, és forduljunk balra. Két láncra felfűzött lila medált láthatunk, amikkel álljunk szembe. A Light Reaverrel úgy kell meglőni őket, hogy egyszerre találja el őket. Ekkor egy híd nyílik le, amihez ugorjunk vissza, keljünk át rajta, és intézzük el a csontvázat a vörös pajzsért. Ezt használjuk a vörös körrel ellátott ajtón. Vissza az előbbi hídon, jobbra vegyük fel az urnát, és töltsük meg vérrel a közeli edényből. Ezt vigyük az előbb kinyitott ajtónál egyenesen tovább az üres edényhez és öntsük bele. Balra váltsunk át az Air Reaverre, majd fel a lépcsőn, és lőjük szét a falat az Air Reaverrel. Menjünk tovább, és lőjük szét a következő falat is. Essünk le teljesen és aktiváljuk a padlón a köröket, majd váltsunk át Light Reaverre. Lebegjünk fel az előbb szétlőtt falakhoz, és a két rács közül lőjük meg a két lila medált, mint az előbb. Vegyük fel az egyik urnát, lent töltsük meg vérrel és a lenyílt hídon keljünk át, majd öntsük az edénybe. Keljünk át a hídon és váltsunk át Dark Reaverre, majd vissza, az elágazásnál pedig jobbra. A Szemre lőjünk a Dark Reaverrel, és fussunk el alatta. Intézzük el a csontvázat, vegyük el tőle a pajzsot, és gyorsan fussunk vissza, mielőtt a Szem visszafordulna. Ha visszafordult, egyszerűen essünk le. Vigyük a pajzsot a következő vörös körrel ellátott ajtóhoz (ha nem fordult vissza a Szem, akkor balra), és nyissuk ki vele. Ebbe az üres edénybe is hozzunk egy urnával vért, majd menjünk vissza, és váltsunk át Air Reaverre. Aktiváljuk a köröket a padlón, majd vitorlázzunk fel vele az előbb megtöltött edényhez. Fel a lépcsőn, jobbra, majd a két rács között forduljunk ismét jobbra, és az Air Reaverrel lőjünk az aranykorongra. Ezután váltsunk Light Reaverre (a legalsó szinten), és a levegő lifteket használva jussunk fel az előbbi szintre, majd lőjünk az aranykorong mögött lévő két lila medálra, mint ahogy eddig. Forduljunk balra, majd jobbra, és a félhídról vitorlázzunk át a túloldalra. Balra intézzük el a csontvázat, és a pajzzsal nyissuk ki a kaput. Menjünk vissza oda, ahol az előbb átvitorláztunk, és egy kicsit előrébb nézzünk jobbra. Ismét két medál, amelyik közül az egyik mozog. Lőjünk rájuk a Light Reaverrel, majd menjünk vissza oda, ahol feljöttünk erre a szintre. Tovább egyenesen egy újabb ajtóval találkozunk, ahol forduljunk balra, és jobbra tartva vitorlázzunk át a csontvázhoz, akinél az ajtóhoz szükséges pajzs van. Itt találunk egy üres edényt is, majd nyissuk ki a pajzzsal a kaput. Keressünk egy urnát, töltsük meg vérrel, és vigyük az üres edényhez. Keressünk egy másik urnát, töltsük meg, és keljünk át a hidakon, míg meg nem találjuk a következő üres edényt. Fel a lépcsőn, és a Light Reaverrel nyissuk ki a kaput.    

Fire Forge

A hosszú videó után megérkezünk a Fire Forgeba. Ugorjunk le, vegyük fel a terem végéből az egyik fáklyát, és gyújtsuk meg a tűznél. Ekkor elkezd vérrel megtelni a terem, és a platformok elkezdenek emelkedni. Ugráljunk át a platformokon úgy, hogy közben egyszer sem esünk a vérbe, majd a terem másik végében gyújtsuk meg a fát a tartóban. Ekkor a Light Reaver kút felemelkedik, amihez ússzunk oda, és váltsunk át Light Reaverre. Lőjünk bele a plafonon lógó lila kristályba, így a vért leeresztik, és ugorjunk le, ott pedig váltsunk át Air Reaverra. Várjuk meg, amíg megemelkedik a vérszint, és az egyik Air Reaver oltárnál használjuk az Air Reavert, mire mind a három oszlop más-más magasasságba emelkedik. Az előbb begyújtott üsttől jobbra és balra a sarokban találunk fáklyát, amit gyújtsunk meg az üstnél. Ekkor lebegjünk fel a három légoszlop segítségével a még begyújtatlan üsthöz. A fáklyával gyújtsuk meg, mire egészen magas lesz a vér szintje, és a terem másik végében odaúszhatunk a Fire Forgehoz (ami még nem aktív), illetve a mentési ponthoz. Ússzunk vissza a legutoljára begyújtott üsthöz (a Light Reaver legyen nálunk), lőjünk a Light Reaverrel a lila kristályra, és gyorsan gyújtsunk meg egy fáklyát, majd az Air Reaver oltárok segítségével vitorlázzunk vissza a Fire Forgehoz (sok próbálkozás szükséges hozzá). Álljunk a magasabb körre, és gyújtsuk meg a Fire Forgeot. Ezután nincs más dolgunk, mint a Soul Reavert bedugni a lyukon, hogy megkapjuk a Fire Reavert. Induljunk el a folyosón, és nyissuk ki a kaput a Fire Reaverrel.  

Uschtenheim

A videó után – amiből kiderül, hogy emberi mivoltunk volt az, aki Janos Audron szívét kimetszette – a feladat egyszerű: vissza kell jutnunk a Sarafan Strongholdba, hogy visszaszerezzük Janos szívét, és újra a testébe helyezzük. A befagyott tóról ugorjunk fel amerre jöttünk, mire két démon jelenik meg a jövőből. Tegyük a szokásosat, hogy az energiafal eltűnjön. Míg visszajutunk a mocsárhoz, elég sok démonnal kell megküzdenünk. A városban ne felejtsünk el menteni.

Swamp
 
Ugorjunk le, intézzük el az ellenfeleket, és használjuk útközben a mentési pontot. Visszaérkezve az időgép bejáratához essünk, vagy másszunk le a lyukon.

Subterranean Ruins

Ebben a korban nincs víz a barlangokban, így a szárazon kell visszajutnunk. Visszaérkezve a nagy szoborhoz, északon váltsunk át az Air Reaverre, majd használjuk az oltárnál a padlón. Lebegjünk fel a szobor tetejére, ott másszunk fel, és jobbra ugorjunk át a sziklára. Innen már ismerős lehet a terep, míg el nem jutunk a vízig, ahonnan pedig vissza az Ősi Istenhez. Használjuk a mentési pontot, majd induljunk el a folyosón, és az ajtót nyissuk ki a Soul Reaverrel. 

The Pillars

Kövessük az utat, míg el nem érjük az oszlopokat. Itt három nagy démonnal kell megküzdenünk, mielőtt továbbmehetnénk. Ha végeztünk velük, fel a lépcsőn, és ki a nagy kapun.   

The Southern Lake

Ismét kövessük az utat, míg el nem érjük a befagyott tavat. Használjuk a mentési pontot, majd a Fire Reaver elementál kútnál váltsunk fegyvert. A tó túloldalán a jobb sarokban találjuk meg. Menjünk oda a Sarafan Strongholdba vezető kapuhoz, és használjuk a Fire Reavert a földön lévő oltárnál. Észak-keleten váltsunk át a Light Reaverre, és ezzel nyissuk ki a kaput (belelövünk a lila gömbbe). 

Sarafan Stronghold

Kiugorva a vízből kövessük a folyosót. A következő teremben intézzük el a három katonát, hogy kinyíljon a rács. Továbbmenve balra forduljunk, ahol találkozunk Moebiusszal. Ezután menjünk vissza, és az udvaron meg kell küzdenünk két régi ismerőssel, Malchiahal és Zephonnal. Ne kell aggódnunk, a fizikai Soul Reavertől sérthetetlenek vagyunk. Ha elintéztük őket, induljunk tovább a szabaddá vált folyosón. Ezután újabb csata vár ránk Dumah és Rahab részéről. Induljunk tovább, és küzdjünk meg Turellel. Induljunk el a folyosón, amíg magával Raziellel nem találkozunk. Vele kell megvívnunk az utolsó harcot.  

Soul Reaver 2 karakterek

Raziel – Káin fiaként és seregének hadnagyaként „született”, Raziel egy valódi Sarafan harcos, akinek sírját Káin kifosztotta. Káin feltámasztotta Razielt és a többi Sarafan harcost, akiket vele együtt temettek el, és megteremtette a „fiait”, akik segítik őt Nosgoth birodalmát irányítani. 
Ám Raziel sajnos előbb kifejlődött, mint azt Káin várta (Raziel szárnyakat növesztett még az első rész elején), így hát a Halál Tavába hajították, hogy mindörökre elégjen a tóban. Némi szerencsével, az Ősi Isten, egy óriási tintahal, aki a Tó Mélyén él, megmentette Razielt. Új életet adott neki, és a képességet, hogy elnyelje leküzdött ellenfeleinek lelkét. Így vált Razielből a Soul Reaver.

Káin – Káin, nemesi család sarjaként született, és legyőzhetetlennek hitte magát, akiből egy vámpír vált, miután néhány rabló végzett vele. Amikor Káin feltámadt, már vámpírként tért öntudatra (ls. Blood Omen: The Legacy of Kain psx-en). Eleinte Káin megpróbált becsületes lenni azzal, hogy elpusztítja Nosgoth korrupt varázslóit, akik megmérgezték annak földjét. De Káin éhsége nőtt, és elhatározta, hogy inkább uralni fogja Nosgothot, mintsem megmentse azt. Feltámasztotta Razielt és a többi Sarafan harcost, mint a „fiait”, hogy segítsék őt uralni e földet.

Moebius – Moebius az Idő figyelője és irányítója. Ő irányítja az Idő Portálokat, melyeket Káin arra használ fel, hogy a különböző érák között utazzon. Egy csalárd kis ember, akinek azért saját napirendje van. Emiatt aztán nem túl megbízható. Ő az egyike a Kilencek körének, akik azok a varázslók voltak, akik az Oszlopok védelmére esküdtek fel.  

Vorador – Egy ősi vámpír, aki azon a földön bolyong, ahol Raziel először találja magát, miután követte Káint az Idő Portálba. Raziel érezte, hogy valaki figyeli, majd később találkozott is Voradorral a Dark Forge előtt. Vorador, miután hatot megölt az Oszlopok őrzői közül, visszavonult, kiábrándult a világból, és lemondott mindenről, ami az emberekkel kapcsolatos. Később Moebius és a vámpírvadász serege elfogta őt, majd kivégezte.

Ariel – Az egyensúly őrzője, akit meggyilkoltak. Mielőtt megölték volna, Ariel varázslónő volt, aki kapcsolatban állt az Oszlopokkal. Viszont azóta Nosgoth Oszlopaira vadászik.

Ősi Isten – Az óriási tintahal, az első Soul Reaverből. Ő egyszerre Raziel megmentője és hóhéra is. Megmentette Razielt a Halál Tavából, mikor összetört testét átalakította egy új, lélekkel táplálkozó formává. Arra ítélte Razielt, hogy Nosgoth földjét járva, felkutassa a még megmaradt vámpírokat.

Janos Audron – Ő is egy ősi vámpír, valamint az Oszlopok 10. Őrzője. Az egyetlen, aki még él közülük. Tőle tudja meg Raziel a végzetét, és hogy hogyan kovácsolták a Soul Reaver kardot.