A DRIV3R maradt ugyanaz a játék, ami konzolokon volt, a játékmenet például semmit nem változott. Nem igazán lett csinosítva, bővítve, minden pont ugyanolyan, mint a konzolos verziókban. Az egyetlen változás, hogy a PC tulajok kapnak egy új missziót, és a hozzá tartozó átvezetőt. Ez azért elég soványka, mert az elmúlt hónapok állítólag szorgos munkával teltek, csak azt nem tudni, milyennel. Ugyanis a már említett hibák közül számos megtalálható a számítógépes változatban is.

Az irányítás csapnivaló, az alap billentyűzetet nagyon gyorsan felejtsük el; ha nem szerzünk valami jó irányítót, akkor lesz olyan misszió, melyet át sem tudunk majd vinni (elég csak például azokra a pályákra gondolni, ahol egy autós üldözés közben még céloznunk és lőnünk is kell). A bugok közül is sok megmaradt, beragadunk egy-egy tereptárgyba, rossz az ütközésfigyelés, és az ellenfelek mesterséges intelligenciája is hagy némi kivetnivalót maga után. A grafika ugyan nagyobb felbontású és szebb is, ha bizonyos textúrákat nézünk, viszont más dolgok, például egyes tereptárgyak, vagy a talaj sok helyen elhanyagoltak és mérhetetlenül pixelesek. Ez, ha lehet még egy pofont ad az egyszeri játékosnak, engem például zavart ez a kontraszt. Grafikai hibák is előfordulnak, egyes távoli textúrák például néha elkezdenek villogni. Az már csak a hab a tortán, hogy e mellett még néha be is ránt egy-egy mozgalmasabb résznél, a részletességet persze lejjebb vehetjük, de ez nem segít sokat.
Hogy miért érdemes mégis játszani a játékkal? A sok negatívum ellenére azért a DRIV3R alapvetően nem rossz játék, csak inkább a könnyed kikapcsolódás kategóriájába tartozik – azt ugyanis el kell még mondani, hogy elég rövid lett a játék. Vannak érdekesebb küldetések, és alapjában véve – ha nem is egy Oscar-díjas történettel állunk szemben – azért szórakoztatónak mondható, a maga klisékkel teletömött módján. Az átvezetők például remekül sikerültek, igazán szép munkát végeztek az animátorok. Ráadásul sikerült megnyerni a karakterek hangjának is neves színészeket. Talán ott csúszik el az egész, hogy a játék nem mert újítani, nem mert túllépni az alapsémán, az egymás után következő missziók során. Időközben azért megjelent egy bizonyos GTA rövidítésű játék, és ebben a stílusban maradandót és követendőt alkotott. Ráadásul annál a sorozatnál részről-részre sokkal nagyobb fejlődés látható, mint ennél (a San Andreas például már olyan aprólékos, hogy el lehet veszni a részletekben). Persze nem fair a két játékot teljesen egymáshoz hasonlítani, hiszen alapvetően másról szólnak, de a műfaji hasonlóság akaratlanul is megköveteli ezt.
Azért beszéljünk egy kicsit a tovább a pozitívumokról. Ha gyökeresen újat nem is tud mutatni a program, legalább belekerült egy csomó olyan dolog, ami eddig nem volt a korábbi részekben. Vannak gyalogos missziók, ki tudunk szállni az autóból. Vezethetünk rengetegféle járművet, még a vizet is meghódíthatjuk. Van egy remek visszajátszás mód, vagy ahogy itt hívják: Film Director, melynek segítségével remekül elszórakozhatunk az általunk művelt akciókkal. Remekül ki vannak dolgozva a városok, tényleg a három helyszín igazi stílusjegyeit viselik magukon, igazán úgy érezhetjük, hogy Miamiban, Nizzában vagy épp Isztambulban járunk. Nagyon részletes a városok ábrázolása, az utolsó villanyoszlop, közlekedési tábla és korlát is a helyén van. Dögösek a kocsik, és van is belőlük jó pár. Ráadásul ezek is az adott helyszínnek megfelelően fordulnak elő, vagyis míg Miamiban az amerikai batárok és sportkocsik uralkodnak, addig Nizzában az európai, Isztambulban pedig az old school járgányokkal találkozhatunk. A járművek ráadásul élethűen törnek is, ha egy Take a ride módot indítunk, akkor könnyen belefeledkezhetünk az autózúzás örömeibe.

A DRIV3R-t a fenti hibái ellenére ajánlom azoknak az autós játékokat kedvelőknek, akik hajlandóak elnézni a bakikat. Egy gyors végigjátszásra mindenképp érdemes, és utána ugyan sokáig nem fognak lekötni az egyéb minijátékok, de legalább a free módban kellemesen elkalandozhatunk, aztán meg jöhet valami tartalmasabb, komolyabb falat. Ez akár a Driver 4 is lehet, már ha van merszük megcsinálni, viszont annak mindenképpen komoly fejlődést kell felmutatnia, szinte minden téren. Még egyszer ezt már senki nem fogja bekajálni…

MIAMI

Police HQ
Tanner házában indul a móka, pihenni nem sok idő van, rögtön érkezik egy telefonüzenet, mely szerint a helyi őrsön számítanak a jelenlétünkre. Irány tehát a garázs, ahol vár a járgány, és kövessük a térképet a központ megtalálásához (közben meg legalább gyakoroljuk a vezetést, kimondatlanul is ez az autós rész tutorialja). A helyszínen viszont a fegyveres harccal és a gyalogos móddal ismerkedhetünk meg. A feladat a papírmasé-figurák leszedése lesz, persze csak a pirosaké, hiszen ők a bűnözök, a kékek meg a civilek. Az eredményünk a végén kiértékelődik, de igazi tétje nincs.

Lead on Baccus
A sétagalopp után itt az első komoly misszió, ki kell szállnunk egy helyszínre a kollégákat követve, tehát megint autókázunk, csak ezúttal már tétre megy, tehát ne maradozzunk le. Előzéssel ne is próbálkozzunk, maradjunk hátul, nem lesz nehéz dolgunk, ráadásul ugyanazon az útvonalon megy a másik autó, így ha újrakezdjük, már ismerős lesz a terep.

The Siege
Little Havannába érve aztán egy fegyveres férfi elfogásánál számítanak ránk, aki túszt is ejtett és a Baccus névre hallgat. Induljunk el bal felé és kerüljünk a ház oldalsó részére, az udvarbejáróhoz. Itt kisebb tűzharc alakul ki, szám szerint négy rosszfiút kell ártalmatlanná tenni. Ekkor megjelenik a célszemély is, de vele már nem tudunk megküzdeni, mert bevágódik egy sportkocsiba, és elszelel. Ne hezitáljunk, vágtassunk utána. Az udvarról való kiugratásnál vigyázzunk, mert a túl nagy lendület nem jó, utána viszonylag egyszerű dolgunk lesz. Baccus több útvonalat is ismer, és trükköket is megpróbál bevetni (cikázik, szembemegy a forgalommal, és utolsó pillanatban kanyarodik), de ha tartunk egy kis követési távolságot, akkor ezeket könnyedén lereagálhatjuk. Egy idő után az üldözött besokall, és taccsra vágja a járgányát (innen már egy átvezető mesél tovább). Megpróbál gyalogosan elszelelni egy sikátoron át, de Tanner a nyomába szegődik, és kifaggatja. A végén azonban lelövi szerencsétlen ördögöt, aki csupán egy kulcsot próbál átadni. Kisebb kupaktanács után megszületik a döntés. Be kell épülnünk az autótolvaj-bandába, pótolva Baccus-t.

Rooftops
El is jött az idő. Éjszaka van (ilyet is látunk végre) és a lakásunktól a Gold Coast Hotelbe kell hajtanunk. A kocsival a hátsó bejáratnál parkoljunk le, és irány fel a tűzlépcsőn, majd a lépcsőházon át a tetőre jutunk. A fogadtatás nem épp baráti, így hát viszonozzuk a lövéseket, majd haladjunk át a szemközti oldalra (útközben tápoljunk az elsősegélycsomikból). Itt már gépfegyveresek is vannak, ami azt jelenti, hogy lesz mit elszedni tőlük. Menjünk le a lifttel a parkolóházba, ahol ismét hadakoznunk kell. Ha mindenkit leszedtünk, akkor ügyeljünk arra, hogy ketten később jönnek le, a másik oldali lifttel. Ha minden tiszta, akkor nyissuk ki a garázsajtót az üvegkalitkában lévő kapcsolóval, és a nyíllal jelzett autóba vágódjunk be. A verdát sértetlenül kell leszállítanunk, viszont útközben társaságot kapunk. Két megoldás kínálkozik: vagy lerázzuk őket (meg kell próbálni balesetbe rángatni őket), vagy egyszerűen kiszállunk és halomra lőjük őket (utóbbi esetben nyugodtabb lesz az utazás). Megérkezve aztán találkozunk a bandával, élén a két főkolompossal, Calitával és Lomazzal, akik épp egy vitás ügyet rendeznek egy korábbi alkalmazottal (szép kilátások).

Impress Lomaz
Ebben a küldetésben alaposan letesztelnek minket. Lomaz az, aki a vizsgázatást végzi, találkozzunk hát vele. A randira hajóval kell mennünk, át a nyílt vízen, majd a kanálist követve. Itt már vár ránk a kalapos betyár, aki először azt akarja látni, hogy is vezetünk. Egy akadálypályán kell végighajtanunk, persze időre. A feladat, hogy a nyilakkal jelzett objektumokon, tárgyakon át kell haladnunk (az ugratásoknál csak óvatosan). Az utolsó pontnál arra ügyeljünk, hogy a tetőről ugyanazzal a lendülettel jöjjünk le a túloldalt, ugyanis a robbanás minket is magával visz, ha fennmaradunk. Lomaz elégedettségét fejezi ki, majd szorgalmazza, hogy váltsunk autót. Ezúttal a fegyveres hatékonyságunk lesz lemérve, egy bárba kell ellátogatnunk, ahol gyakorlatilag teljes pusztítást kell végeznünk (mellesleg ez neki nagyon jól jön, ugyanis a tulajoknak volt egy kis tartozásuk). Nyolcvan másodperc áll a rendelkezésünkre, és ez alatt kell a középső csíkot a maximumra tornáznunk. Ezt a különféle berendezések (bárpult, nyerőgépek, hangfalak, poharak, vitrinek) aprításával tehetjük meg, és mellesleg a fegyvereseket sem árt kiiktatnunk. Ha nem végzünk időben, akkor már csak a rendőrséggel foghatunk kezet, úgyhogy jobb, ha összekapjuk magunkat.

Gators Yacht
Ismét hajókázás jön, képbe kerül ugyanis egy Gator nevű fickó, aki nem éppen baráti viszonyt folytat a bandával, itt az ideje tehát egy kis leckéztetésnek. Leghamarabb a Stiltsville nevű, vízre épült cölöpház-együttest kell meglátogatnunk, és C4-esket beszereznünk. Természetesen most is van némi ellenállás, őket iktassuk ki. A nyíllal jelzett házikóban találjuk meg a cuccost (sárga keret jelzi ezeket), de vigyázzunk, mert benn is várnak ám szép csendesen. Ha megvagyunk, akkor a jacht felé kell vennünk az irányt, és mint azt már kitalálhattátok, robbantani fogunk. Célszerű már eleve háttal leparkolni, ennek majd a menekülésnél lesz jelentősége. A hajó többszintes, és nekünk három helyen kell robbanótöltetet elhelyezni (ezekez is sárga keret jelzi). Leghamarabb a legfelsőt (irányítókabin) és a legalsót (gépház) érdemes letudni, ugyanis a harmadik után (jelen esetben az alap szinten, a tárgyalóban) elindul egy számláló, és ekkor már pucolnunk kell. Ezért módszeresen tisztítsuk le a környéket a végjáték előtt, hogy már semmi más dolgunk ne legyen, mint rohanni a csónakhoz a nagy bumm előtt.

The Hit
Na itt az egyetlen igazi játékmenetbeli újdonság a konzolos verziókhoz képest: egy új pálya. A helyi kisfőnök, Tico nem nézi jó szemmel ténykedésünket, és megpróbál minket likvidálni. A feladat adott, móresre kell tanítani merészségéért. Először hajóval menekül, nekünk pedig a part mentén kell üldöznünk (kerüljük a kanyargós részeket, próbáljunk egyenesen haladni, még ha kisebb kerülővel is jár), majd ő is autóra vált, az egyenlőség kedvévért. Egy kis udvarba menekül be, ahol már több fegyveres is vár. A legegyszerűbb, ha mindenkit elgázolunk (de főként Ticót), de ki is szállhatunk ticsungolni.

Trapped
Gator szerethette hajóját, mert bedühödik akciónk láttán és csontot dob a zsaruknak, mely alapján az egész South Beach-i bandát könnyűszerrel csapdába tudják csalni a fakabátok. Rólunk azonban senki nem tudja, hogy a jó ügyet szolgáljuk, úgyhogy kissé paradox helyzet alakul ki, de az akció sikeréért most a rendőrség ellen kell dolgoznunk. Egy parkolóházban ütnek rajta a társaságon, ráadásul mindenki jelen van, aki számít. A plázán keresztül vezet a menekülés útja, s mivel ezt nem erre tervezték, csak óvatosan érdemes hajtani, saját épségünk érdekében. A zöld nyilakat követve kijutunk, majd a kijelölt helyre kell hajtanunk és persze az üldözőket lerázni. Persze ezzel még nincs minden rendben, a kocsit el kell tüntetni, és persze ez is ránk hárul. Mindössze el kell mennünk a térképen jelzett pontra, és ott az ugratót használva a tengerbe küldeni a járgányt.

Dodge Island
Megbízást kapunk Calitától, hogy hozzunk el egy autót Gatortól. A dolog több, mint fura, a történtek után, persze az üzlet az üzlet. Dodge Island-re kell mennünk, ahol a sorompón beengednek, és eljuthatunk a kijelölt épületig. A beszélgetés után persze Gator nem hazudtolja meg magát, menekülnünk kell a lövöldöző gorillái elől. Gyerünk be a kocsiba, és ugrassunk át az üvegablakon. Ha gyorsak vagyunk, akkor még a záródó kapu alatt is átférünk, ha nem, akkor pedig kerüljünk gyalogosan a ládák közt. Innen egy jó darabon kétlábon kell továbbhaladnunk, és közben a ránk támadókat likvidálni. A dobozok közül kiérve aztán szerezhetünk végre autót is, azonban vigyázzunk továbbra is az ellenfelekkel. Ők is kocsikra váltanak, és megpróbálnak kilökdösni, és elzárni az utunkat. Haladjunk tehát figyelmesen, általában mindig két választás van, és ha az egyik le is zárul, akkor még módosítani tudunk a másikra. A kaput pont előttünk zárja le egy dömper (állítólag ha elég gyorsak vagyunk átérhetünk, de ez nekem sosem sikerült), így irány tovább, és oldalt, a túlsó part mentén kijuthatunk, igaz itt még pár jármű ránk támad. A híd előtt vegyünk jókora lendületet, mert felnyitják előttünk, így ugratnunk kell. Ha esetleg nem sikerülne a mutatvány, akkor inkább ugorjunk ki a leérkezés előtt, egyébként meg ha leérkezünk, akkor mehetünk tovább. Szerezhetünk másik autót, de van itt egy hajó is, mellyel átjuthatunk a túlsó oldalra, a pálya végét jelentő pontra.

Retribution
Calita és Gator kapcsolata most végleg megromlott, és miénk a feladat, hogy eltegyük láb alól a kellemetlenkedőt. Előbb autóval kell üldöznünk, s mivel velünk van Lomaz is, ezért lőhetünk is. Viszont csak a kísérőautót érdemes, a másikat, amelyben Gator van, követnünk kell. Mikor megérkezünk a kikötőbe, egy rakás fegyveres kerül elő, őket fel kell aprítanunk. A legfontosabb azonban, hogy a mellettünk kardoskodó Lomazt is megvédjük, mert ha kinyiffan, kezdhetjük elölről. Az épületen áthámozva magunkat egy motorcsónak mellé érünk, amelybe pattanjunk is be villámgyorsan, különben emberünk elszelel. Kövesük őt, egészen az újabb cölöpfaluhoz, ahol ő bemenekül az egyik házba. Először a kintieket szedegessük le, ezt érdemes valamelyik szomszédos házról, a biztos távolból megtenni, majd ha tiszta a terep, akkor menjünk be mi is az ominózus vityillóba. Benn arra kell ügyelni, hogy lépten-nyomon a semmiből ugrálnak majd elő, óvatosnak kell lenni. A legvégén már nincs hová menekülni barátunknak, így szedjük le szépen őt is.

NICE

Welcome to Nice
Nizzába érve nem sok idő marad a városnézésre, mert hamar Calitához kell mennünk, aki bajba került. Amíg autóval odaevickélünk, addig egy csík mutatja, hogy milyen állapotban is leledzik a hölgyemény. Természetesen még ennek elfogyta előtt kell odaérnünk, és megmenteni őt, utána pedig további utcai csatározások közepette elkísérni a menekülést jelentő furgonig. A dolognak azonban itt még nincs vége, mi a platóra kerülünk, és az autó mögötti forgalmat kell rendeznünk, vagyis az üldözőket leszednünk. A készleteket ügyesen osszuk be, mert végesek, legokosabb, ha a motorháztetőket, a kerekeket és a sofőröket vesszük célba, de kétségkívül a gránátvető a leghasznosabb. Ennél mindegy, hová célzunk, csak kalkuláljuk be, hogy később robban a töltet, jól kell időzíteni. A középső csík az energiánkat jelenti, ennek nem szabad elfogynia, mert akkor vége a pályának.

Smash & Run
Egy nagyon ötletes és kellemes misszió jön, melyhez kellő nehézség is párosul. Három autót kell meglovasítanunk (az elsőt egy parkolóházból, a másodikat egy garázsból, az utolsót pedig egy autószalonból), de nem akárhogy. Egyszerre indulunk el egy kamionnal, amelyre menet közben kell felhajtanunk a járgányokkal. A dolog úgy működik, hogy mi előreszaladunk, addigra odaér a szállító, mi felpakolunk, és megyünk a következőért. Igen ám, csak a rámpán való felhajtás bajos egy picit, nagyon pontosan kell célozni, mert a nyerges vontató kanyarog. Mindenképp egyenesben próbálkozzunk, és inkább külső nézetből. Az idő kegyetlenül telik, mire a kamion odaér a céljához, fenn kell lennie mind a három kocsinak, de az is elég még, ha közvetlenül mögötte befutunk a harmadik jószággal a célállomáshoz.

18 Wheeler
Egy meglehetősen misztikus feladatot kapunk: egy konténert kell elszállítanunk A-ból B-be, de a tartalmát nem szabad vizslatnunk. Autóval kell a helyszínre érnünk, ahol a cuccot felvehetjük, itt azonban meglehetősen masszív őrség fogad. Ez a helyszín egy zárt udvar, ahová bejuthatunk a tenger felől is egy titkos csatornán át, de a legegyszerűbb, ha a kaput áttörve robbanunk be, úgyis észlelnek hamar. Mindenkit öljünk le, aztán irány a daru, annak is a csúcsa (a létrán fel). A gépet tudjuk mozgatni, így a középső konténert szedjük is fel vele, azonban az alatt lévő kell nekünk, így ezt tegyük át valahová máshova. Az alsót is vegyük fel, ezt viszont a bal oldali vontatóra tegyük rá. Kinyílik a garázs, így menjünk le, és álljunk elő a kamionnal, és vegyük fel a rakományt. Most már „csak” le kell szállítani az árut, viszont ez elég érdekes lesz, tekintve, hogy egy nyerges vontató érdekesen viselkedik, ráadásul sok helyen útlezárás is nehezít. Mindenképp a széles, kevésbé kanyargós szakaszokat keressük.

Hijack
Tulajdonképpen most is egy autólopásról van szó, mint máskor, de némileg komplikáltabban. Egy teherautót kell követnünk, hogy megtaláljuk az árut, ám rögtön az első sarkon egy másik tehergépjármű elállja az utat. Kerülhetünk a másik irányba is, ám ez egy meglehetősen kellemetlen és kanyargós út, így inkább még rögtön az elején húzódjunk jobb felé, és a ház másik oldalán elhaladva, az ugratón át a célpont nyomában maradhatunk. Mikor végre megérkezünk, kisebb csetepatéval megszerezhetjük a kívánt gépjárművet, amivel Calitához kell hajtanunk. Válasszuk a kertek alatti (alsóbbrendű) utakat, mert mindenfelé ellenséges arcok lófrálnak, nem jó velük találkozni.

Arms Deal
Ezúttal is lopásról van szó, csak most robbanószert kell lovasítanunk. Legelőször is oda kell érnünk a helyszínre Lomazzal, aki ki is száll. Mindez időre megy, úgyhogy igyekezzünk. Innentől viszont magunk vagyunk, mehetünk tovább, akár gyalog is. A lényeg, hogy az őrséget ki kell pucolnunk, majd a kis pickupot kell a birtokunkba venni, és elfuvarozni a cuccot. Viszont a jószág elég lassú és sérülékeny, no meg persze üldözőket is kapunk. Őket próbáljuk meg lerázni szűk helyeken való áthaladással, vagy egyéb tanult módszerrel, de az is jó, ha előre barikádot állítunk az első kereszteződésbe, ahonnan az első üldöző kikanyarodik és mire magához tér, mi már el is szeleltünk (a többieket meg ki tudjuk kerülni a térkép figyelésével).

Booby Trap
Akik kedvelik az eszeveszett száguldást és az izgalmakat, azok most elégedetten csettintenek majd. Egy robogó kabrióban kezdünk Lomazzal, amelybe bombát szereltek. A robbanás akkor következik be, ha tartósan 80 mph alá esik a sebesség (ezt a csík és egy hang jelzi), szerencsére vissza lehet tölteni, ha gyorsítunk. A tengerpart felé kell elkormányoznunk a járművet, mivel azonban forgalomban gyorsan menni csak szélesebb, többsávos utakon lehet igazán, ezért ezeket használnunk. A célhoz érve a száguldó pickup mellé kell hajtanunk, és azonos sebességen tartva a járgányt közelebb húzódni. Ekkor megfelelő időzítéssel át tudjuk ugrasztani Lomazt, nekünk meg marad a neheze: megszabadulni a kellemetlenné vált autótól. Legegyszerűbb ha a küldőnek visszük vissza, keressük meg a lehető legegyszerűbb útvonalat és hajtsunk a jelölt helyre. A tartálykocsit kell becélozni, de mielőtt becsapódnánk, hagyjuk el a járgányt.

Calita in Trouble
Már megint baj van, és megint Calitával (hja, nők…). Egy lopáson kapták rajta a csajszit, és most tőlünk vár segítséget. Minderről Lomaz tájékoztat, így vele indulunk útnak. Velünk együtt egy teherautó is száguld felé, mely mindenképp megöli, ha nem érünk oda előtte, viszont a hölgyike energiája is folyamatosan fogy. Az egyik lehetőség, hogy a szóban forgó teherkocsit lekapcsoljuk,  ilyenkor azonban leghamarabb a platóról tüzelő fickókról gondoskodjunk, mert ők nagyon tudnak ártani az egészségünknek. Ha akarunk, akár rögtön a helyszínre is hajthatunk, csak ilyenkor gyorsabban pörögnek majd a következő események. Odaérve ugyanis jó pár fegyveressel le kell számolnunk, és ha nem likvidáltuk a furgont, akkor még azelőtt végeznünk kell, hogy befut, és elüti Calitát. Ezek után viszont a menekülő Fabienne nyomába kell szegődnünk, és egy nagyon komoly autós üldözésben részt vennünk.
Nagyon jól vezet, úgyhogy kössük fel az alsóneműt. Készüljünk fel a hirtelen irányváltásokra, mert nem fix útvonalon megy. A lényeg, hogy kövessük kitartóan, míg egyszer csak meg nem áll, és ekkor lehetőségünk nyílik, hogy lelőjük. Lehet azzal is próbálkozni, hogy még az elején kilőjük az autóból, mikor az üldözés indul, ehhez ne szálljunk autóba, hanem rohanjunk ki az útra és pontosan célozzunk.

Rescue Dubois
Dubois felügyelő fogságban (és bajban) van, é ez tudjuk is jól, hiszen épp nekünk kellett volna pár küldetéssel korábban lepuffantatnunk. Most viszont meg kell menteni. Az étteremhez érve egy rakás barátságtalan alak vár, tegyünk rendet köztük. Majd intézkedjünk odabenn is, de mire átjutunk, páran lelépnek a tússzal. A nyomukba kell szegődnünk, de ez magában nem is elég, ki kell lőnünk őket menet közben. Ha sikerül őket megállásra kényszeríteni, akkor már nincs más hátra, mint leszedni a két „szekrénycsávót”.

Hunted
Ismét motorcsónakázunk, Dubois-val kell elmennünk egy laptopért. A csónakházba érve sajnos búcsút mondhatunk az eddigi inkognitónknak, a banda rájön, kik is vagyunk valójában. A mérges tagok elől még átférünk az ajtó alatt, használjuk is ki a lélegzetvételnyi előnyt. Amíg ők az ajtón próbálnak bejutni, addig mi a targoncát vegyük használatba, és emeljünk fel vele egy ládát, majd óvatosan (nehogy leessen) álljunk az erkély hiányzó darabja alá. Így már könnyedén átugorhatunk, pont mikor volt társaink betörnek. A túloldalon szélsebesen szedjük le az újabb támadókat, majd irány az udvar. Itt autóval érkezik az utánpótlás, kezeljük őket is, majd huppanjunk be az egyik gazdátlan kocsiba és irány a másik zsaru: Vauban, aki egy várnál vár. Eljutunk majd egy spirális útszakaszhoz, ahol ne nagyon álljunk le a ránk támadókkal vitázni, hanem menjünk egyenesen a hegy teteje felé. Lesz egy rész, ahol érdemesebb inkább átgyalogolni, kicsit odébb úgyis találunk egy várakozó civil sofőrt, aki „szívesen” kölcsönadja autóját. Ha felértünk, már csak le kell tisztítani a terepet (vigyázzunk Vaubanra, kék célkereszt).

ISTAMBUL

Surveillance
Isztambulban rögtön egy üldözési feladattal kezdünk. Nem a szó szoros értelmében vett üldözésről van azonban szó, hanem inkább észrevétlen követésről. Nem szabad sem lemaradnunk Jerichótól, se túl közel menni. Az út nem lesz kanyargós, úgyhogy csak erre kell koncentrálni. Mikor megérkezünk, menjünk egy sarokkal odébb, és a lefelé haladó lépcsőnél menjünk be a házba. Odabenn lopakodva kell közlekednünk, nem szabad, hogy megtudják érkezésünket, ebben nagy hasznunkra lesz a hangtompítós fegyver. Az őröket ily módon leküzdve előbb az emeletre kell felmennünk, majd a beomlott padlózatnál alászállni a mélybe.
Egy átvezetőben kihallgathatunk egy fontos beszélgetést, majd ismét visszakapjuk az irányítást. Viszont most már tudnak a jelenlétünkről, úgyhogy küzdjük át magunkat a kifelé vezető úton, keresztül a tetőn és az építkezésen. Nagyon sok ellenfélre számíthatunk, de útközben van muníció elég. Ha leértünk, már csak kocsikáznunk kell egy keveset.

Tanner Escapes
Tannernek menekülnie kell, ráadásul most már szinte mindenki ellenünk van, hála a kettős játékunknak. Ezúttal a zsernyákok üldöznek, még szerencse, hogy azért van, akiben bízhatunk, vagyis a színes bőrű kollega Miamiból. Egy teherautóban menekülünk, és megint a platón ülve kell hátrafelé intézkedni. Viszont most jóval több muníciónk van, szinte végtelennek tűnik a 200 gránát. A rendőrautók vicces röptetésének egy úttorlasz vet véget, így alkalmi sofőrünk kénytelen a tengerbe ugratni. Innen hajóval tudunk tovább menekülni, induljunk el bal kéz felé a part mentén, egészen a kikötői részig. Itt ismét váltsunk autóra, és kormányozzuk el a hotelig. A járőröket kerülnünk kell, vagy le kell ráznunk őket, mert a helyszínre csak „tisztán” érkezhetünk meg.

Another Lead
Most egy igazi autósüldözés veszi kezdetét, csak semmi óvatoskodás. Ráadásul mi vagyunk azok, akik üldöznek, mégpedig egy helyi dílert, aki vélhetően elvezet minket Lomazhoz. Az elején nehézkes egy picit az indulás, mert a fű nagyon csúszik, de ha ezen a részen átevickélünk, akkor egy kellemes kis autókázás következik, a már megszokott módon. Egy idő után egy bazárszerű résznél parkol le a követendő alany, nekünk persze ide is utána kell mennünk. A társai bőszen védik, úgyhogy itt már több fegyveressel is meggyűlik a bajunk, végül középtájon találjuk meg a fickót, aki meg is adja az infót, amelyre kíváncsiak vagyunk.

Alleyway
Lomaz körül összecsaptak a hullámok, egy-két meggyőző érv (na meg pofon) után hajlandó közreműködni akciónkban. A terv szerint Calitát és a Bagmant egyszerre kéne lefülelni. Azonban a női megérzés most is működik, és a terv romba dől, kétfelé futnak a zsiványok. Jones Bagmant vállalja be, most ezt kell lejátszanunk, tehát nem Tannert irányítjuk. Szerezzünk egy járgányt, és tapadjunk a tagra. Nagyon gyorsan hajt, de az egyenes részeken behozhatjuk. Végül egy szűk sikátorba érünk, amely tulajdonképp egy csapda, már vártak minket a fegyveresek. Szaladjunk be gyorsan a piros nyíllal jelölt épületbe, ahol ismét csak céllövöldéset kell játszanunk. Mindenkit  ki kell iktatnunk, nem lesz különösebb baj, viszont amikor kilépünk az első ajtón az udvarra, akkor a fejünk felett lesz egy ellenfél. A hátbatámadást elkerülendő puffantsuk is le hamar. Ha végeztünk, akkor kössük el a verdát és hajtsunk át a kapun. A kijelölt pontra kell már csak eljutni, üldözők nélkül, őket koptassuk le valahogy.

The Chase
Most pedig a másik szálat is nyomon követhetjük, Tanner természetesen Calita nyomába szegődik. Ez lesz a legkeményebb autós üldözés, sőt a legkeményebb pálya az egész játék során (szerencsére ezúttal előre letárolt útvonalról van szó). Nagyon furfangos ellenfél a csaj, nem árt felkötni az alsóneműt. Az első probléma, hogy háttal áll a kocsink a menetiránynak, így nagyon gyorsan meg kell fordulni. Az első kereszteződésnél figyeljünk, itt egy kicsit a szerencsére is hagyatkozni kell, hogy úgy kapjuk el a forgalmat, hogy jó időben átcsúszhassunk köztük. Egy hosszú, egyenes rész jön eztán, mely alatt felzárkózhatunk, de aztán egy hirtelen jobbos jön majd, nem árt rákészülni. Ezután egy elég vad, kanyargós szekció jön, kis szűk utcákon, amelyek nem éppen alkalmasak a száguldozásra. Nyomjuk, ami a csövön kifér, majd a parkba érve lavírozzunk át a fák között. Calita még át tud menni a hídon, viszont mi már nem. Az itt veszteglő kis hajó viszont pont alkalmas az átjutásra, úgyhogy használjuk. A hajsza folytatódik, de most motorral. Az első kereszteződés itt is gázos, de nem annyira, mint az imént. A parkba érve a szűk kapuknál figyeljünk, nem szabad elakadni egy pillanatra sem. Az üldözés akkor ér véget mikor utolérjük a csajszit, ugyanis ekkor elesik.

Bomb Truck
Szerencsére Calitát is sikerül rábírni a közös munkára, így már nincs sok hátra a kalandból. Jericho és Bagman találkozója azonban balul sül el, és a kapzsi gorilla (mint már korábban is megszokhattuk tőle) lelövi a társát. Menekülésre fogja a dolgot, de mi a nyomába szegődünk, autós üldözés jön. Egy teherautót kell követnünk, viszont robbanó hordók potyognak róla, melyek igen szép sérülést okoznak, valamint megreptetik az autót, eltérítve az eredeti iránytól. Ennek megfelelően kerülgetnünk kell, vagy még időben szétlőni őket a levegőben. A legjobb módszer amúgy az utóbbi, mert ha elég korán találjuk el, akkor az üldözendő járgány is sérül. A feladat a szökevény megállítása, bármi áron.

Chase The Train
Jericho cseles volt, és nem találtuk meg a kocsiban, ugyanis vonaton menekül. Most tehát a vonatot kell üldözőbe venni, sőt elébe kerülni. Ez azonban elég kemény dió, mert rengeteg helyen beszűkül a pálya, és nem tudjuk befejezni az előzést. Messzebbről kövessük, mert hátulról golyózápor fogad, és várjunk a megfelelő alkalomra. Ez a második híd után jön el, amikor is lesz balra egy nagyobb placc, ahol kényelmesen elébe kerülhetünk a szerelvénynek, és így előbb érünk a célhoz, mint a vonat. A hajsza eztán is folytatódik, ugyanis Jericho gyalogosan menekül tovább, mi pedig megyünk utána. Csatlakoznak hű segítőink, Jones és Vauban is, hogy segítsenek. Ez azonban inkább nehezítés, mert rájuk is ügyelnünk kell, hogy el ne hulljanak, márpedig néha fejetlenül mennek előre. Az egész terep egy háborús övezetre emlékeztet, rengetegen vannak ellenünk. A végjátékban szembekerülünk Jerichóval, akit már csak le kell puffantanunk, és megláthatjuk a befejezést.

Mint azt az intróból már sejthettük, Tanner sebet kap, mely halálosnak bizonyul, így a Happy End elmarad. Ennek ellenére persze biztos lehet folytatni a sztorit valahogy, ha máshogy nem, akkor mondjuk az előzmények felelevenítésével, de manapság már a klónozás is dívik ugye. A nagyobb kérdés ugye viszont az, hogy érdemes-e, ugyanis sajnos meg kell állapítani, hogy a PC-s verzió sem lett jobb a konzolos kollegáknál. Lesz min gondolkodni Atariéknál.

Fegyverek

 – 9mm-es: kezdettől elérhető, ezüst színű, 17 golyót lőhetünk ki egy tárból, sohasem fogy ki a muníció.

– Továbbfejlesztett 9mm-es: ez más jóval erősebb elődjénél, fekete színű, viszont csak 10 golyós a tárja.

– Hangtompítós 9mm-es: a továbbfejlesztett változat, egy hangtompítóval ellátva. Lopakodós részekhez nélkülözhetetlen.

– Machine Gun: 800 lövés percenként és 30 golyó egy tárban, hogy csak a számokat érintsük. Nagyon erős és távolra is jól visz.

– Shotgun: inkább közelharchoz ajánlott. Úgy viszont akár emberek, akár autók ellen. 8 lövés a maximum.

– Kis Uzi: 32 golyó a tárban és 600 lövés percenként. Hatásos, de inkább közelharcra, vagy közepes távolságra.

– Nagy Uzi: 60 golyó a tárban, és 1100 lövés percenként. Sokkal hatásosabb, főleg sok ellenfél lekaszálására.

– Assault Rifle: a legnagyobb gépfegyver a játékban, 60 golyó a tárban és 600 lövés percenként. Tökéletes nagy távolságból és tömegek kezelésére.

– Grenade Launcher: A robbanós móka, 120 méteres körzetben mindent elintéz. Lövésenként újra kell tölteni, és egy kis időzítéssel kell számolni kilövés után.

Tippek

– Minden városban el van rejtve 3-3 járgány. Ezek általában jól el vannak dugva, úgyhogy keresgélned kell majd. Érdemes a küldetésekben szereplő helyszíneken is keresgélni, mert némelyik ott vár arra, hogy megtaláld.

– A Reflections-ös fiúk haragszanak a Rockstarra a „Two Face Tanner” című GTA pálya miatt. Bosszúból beépítettek egy Timmy Vermicelli nevű figurát a játékba, akit minden városban meg kell találnunk és 10-szer lepuffantanunk. Jutalmul extra cuccok és fegyverek ütik a markunkat.

– Használd ki a követő nézetet a gyalogos missziókban. Sokszor jobban belátod az előtted álló szobát, mielőtt bemennél, ha ügyesen forgatod a kamerát, mint amennyire a fizika törvényei engednék. Ezzel a módszerrel előre be is célozhatod az ellenfeleket, még mielőtt meglátnának.

– Ha lövöldözésre kerül a sor, próbáljuk messziről elintézni az ellenfeleket, és fejre célozzunk. Ha ez nem járható, akkor keressünk fedezéket, vagy folyamatosan maradjunk mozgásban. Csak akkor tölts, ha nyugi van, vagy van rá idő. A hangtompítós fegyverrel nagy tömegből is kilőhetsz 1-2 figurát, ha nem vesznek észre.

– A vezetős részekben ne ragadj rá senkire nagyon, mert ha túl közel mész, nem tudsz felkészülni az élesebb fordulókra. Nem kell mindig a fék, néha egy kis gázelvétel is csodákra képes. Ha valakit le akarsz rázni, akkor próbálj fákat vagy oszlopokat kerülgetni, azokba általában beleakadnak.

– Érdemes a minijátékokat is végigvinni, pláne a főjáték előtt, mert sokat lehet profitálni, az ott megtanult trükkökből. Ha végigjátszottad már a játékot, akkor kellemes perceket lehet eltölteni a Take a ride módban is, rengeteg poénos helyszín van, melyek az Undercover módban nem szerepelnek.

Tudtad-e?

– A játékban igazi színészek adják hangjukat a karaktereknek; Michael Madsen, Mickey Rourke, Michelle Rodriguez, Ving Rhames színészek nevei mind ismerősek lehetnek, de az öreg rock-kaméleon, Iggy Pop is beugrott egy gyors szereplésre.

– A PC-változatban van egy teljesen új pálya, a The Hit, melyben egy helyi bandavezért, Ticót kell üldöznünk és eltennünk láb alól.

– A sorozat első része kijött ugyan PC-re, de a második sohasem. Az mindig is a PlayStation tulajok kiváltsága maradt.

– A készítő cégnek, a Reflections-nek van egy nagyon hasonló játéka PS2-re, a Stuntman, itt egy kaszkadőr mindennapjaiba nyerhetünk betekintést, természetesen sok-sok autós feladattal.

– A DRIV3R-ben több mint 30.000 épület szerepel, melyek mind kézzel lettek megtervezve és elhelyezve, az élethűség kedvéért.

– Több mint 150 mérföldnyi utat járhatunk be a játék három városában, és ebbe a kisebb mellékutcák, földutak és nyitott terek még nem is számítanak bele.