A Far Cry születése enyhén szólva a ”legkisebb fiú” népmesei fordulat egyik legjellegzetesebb példája, történt ugyanis, hogy egy apró családi vállalkozásból kinövő Net-bázisú csapat engine-je, – ami X-Isle demo néven futott – Los Angeles (számunkra) leghíresebb szakmai fórumán, az E3-on, felkeltette a nagy (és mostanság már a “gonosz” jelzőt is kiérdemlő ;-)) nVidia figyelmét.

A mogulnak rögtön kellett az NV16-os chipsetre épülő kártyáikhoz egy techdemo, a Cryteknek, pedig csupán egyetlen lépés, hogy az Ubi Soft égisze alatt lendületből belevágjanak a Far Cry-ba. Az ECTS-en besöpört “Best of show” díj azt mutatja, jó irányba haladnak. A Polybump eljárás (ultra high modellek egyszerűsítése, a látvány minőségi romlása nélkül), a talaj-deformáció, a realisztikus fizikai modell csak a hab a tortán, aki látta trópusi bujaságát, impulzív elevenségét a tájnak, a pixel shaderezett, csillámló vizet, az már sejti, hogy a vizuális élvezetek csúcsa van megcélozva.
 A körítés ugyan enyhén sántít, valószínűleg ez a mű sem a világirodalmat gazdagítja, de lássuk mi is az a maszlag, amit a látvány kedvéért le kell nyomnunk a torkunkon: Dr. Krieger, akinek neve feltűnően hasonlít az Elm utcai kórboncnokra (”dr.” Krugerre), a Csendes-óceán egyik eldugott szigetén, Mikronéziában titkos, egyben tiltott génmanipulációs kísérleteket végez. Őrült ábrándjait egyetlen cél hevíti, a világuralom. Ám a raktáron lévő, dögös-bögyös leányzó, aki a kíváncsi újságíró szerepét tölti be, belekotnyeleskedik a gonosz génbizgeráló terveibe. Történetünk itt véget is érne, a nőstényt leleplezik, elkapják a grabancát, és jönne a meggyalázás, valamint a megmurdelés (főgonosza válogatja, hogy milyen sorrendben), persze mi tudjuk, hogy kell lenni egy férfiúnak is, ki kiválóan kezeli a Magnumot, és széles mellkasán ott piheg majd a szépséges újságíró. Nos az úriembert Jack Calvernek hívják, és Valerie Locklin testőreként csap bele a kalandba, hogy a zsoldosok hadán átverekedve magát a balul sikerült érkezés (hajótörés, lány eltűnése) kudarcát kiköszörülje.
 A modern csúzlikból felhalmozott arzenál (MP5, M16, mesterlövészpuska, stb.) csak a cselekvés egyik lehetőségét adja, a szokásos mászkálós-gyilkolós játékok keretén túlmutat, hogy az ellenség mozgását, látóterét nyomon követheted, akárcsak azt, mekkora zajt csap főhősünk, illetve mennyire van takarásban. Fejlesztői körökben máris ódákat zengnek az AI-ról, a szigetet ellenőrzésük alatt tartó zsoldosok ugyanis szabadidejükben a világ dolgait beszélik ki, változatosan és csoportként reagálnak a fenyegetésekre, ismerik a tereptárgyak jelentőségét. Tehát jó kis bujkálós, hentelős shooterre van kilátás…
 
 Alig pár hete jött a hír, hogy a megjelenés a november 28.-ra tervezettről átcsúszik jövő év elejére, úgyhogy lehet nyáladzani tovább az ígéreteken, javaslom addig is vegyük készpénznek az eddigieket, és máris megvan a 2004-es Év játéka cím várományosa…