„Csodás trópusi sziget, napfény, pálmafák, gyémántosan kéklő tenger… Mi másról is álmodhatna az ember így az őszi borús napok alkalmával, téli hacukát öltve? Tuti, hogy egyöntetű lenne a válasz, de a múltja elől menekülő Jack Carvernek más véleménye van a dologról. Kötözött sebekkel, félholt állapotban hosszas mesélésbe kezd, kalandjai a távoli mesés Mikronéziába kalauzolják a játékost.”

Ülj le barátom. Gondolom, szeretnéd hallani elejétől a végéig – Jack megigazítva magán a kötést, képeket kotorászott elő. Látod? Ide sodort az élet. Gyönyörű, nemde? Néhány éve, a nem becsült munkám és a veszélyes küldetéseim ide vonzottak. Jöttem, mert nyugalomra vágytam. Azóta az életem más fordulatot vett, most is hajókirándulásokat szervezgetek a világ talán legszebb tájain. Egy nap azonban belépett a Nő. Val Corteznek hívták és már az első pillanatban sejtenem kellett volna, hogy a fényképezőgép, a zsáknyi pénz és az úszóruha mögött valójában ki is ő. Hiába, eltunyultam, az én hibám… Már a célpont is különös volt: a Jacutan szigetekre és környékükre sohasem szállítottam még senkit. Azt mondta, maradjak nyugodtan, körülnéz. Rosszul tettem, hogy nem kísértem el – rövid idő múlva a rozoga bárkám lángokban állt és életem legborzasztóbb napjai vették kezdetét…

Nem csoda, hogy a világ epekedve várta az Ubi Soft Montreal gyönyörű, mellesleg PC-n többszörösen is jelest érdemlő alkotását, a konzolos tájakon csak Far Cry: Instincts-nek nevezett meseszép kalandtúrát. Nem túlzás, ha azt állítom, hogy minden idők egyik legszebb és legizgalmasabb konzolos FPS-ét birtokolja az a lelkes játékos, aki úgy dönt, hogy erre a játékra ruház be. Lehengerlő, gigászi és tartalmas – nem is húzom tovább az időt, Jack már türelmetlenül toporog a fedélzeten…

Training
Miután a látottak megteszik a kívánt hatást és Carver kiugrik az égő hajóból, rögvest menekülnöd kell. Jól elásták a Tutorial szint rejtelmeit: az ember rá sem jönne, hogy ez a pálya bizony már az, ha nem Training lenne az elnevezése.
A szemben levő hajóroncson keresztül átjuthatsz a túlsó oldalra. A radaron egyébként mindig figyelemmel kísérheted a körülötted levő mozgó egységek helyzetét. A zöld a gyanútlan, a sárga a szaglászó, a narancs a figyelmeztetett, a piros szín pedig a támadó személyeket jelzi. A sziget másik oldalához vezető út veszélyes: kerülj a radaron látható katona mögé (lopakodni, kúszni a bal analóg kar lenyomása segítségével tudsz) majd szép csendben a B gombbal vágd el a torkát. Ha így ölöd meg, kevesebb zajt ejtesz. Ez a játék egészére is igaz: ha a távolból, alamuszi módon szeded le egyenként a célpontjaidat, elkerülheted azt, hogy azok odacsődítsék az egész bandát, akik aztán majd telepumpálnak ólommal. Kövesd a bozótosban rejlő ösvényt (állíts csapdát a fekete gomb nyomva tartásával, majd elrejtőzve a bal Triggerrel hajíts oda egy követ), szerezd meg az első fegyvert, a pisztolyt. (Fegyverváltás, D-pad) A kunyhónál mássz be a padozat alá, és a réseket kihasználva szedd le a feletted levő katonát. Továbbmenve a sziklaszirten és a ládákon beugorhatsz a nagyobb faépületbe, ahol magadhoz szólítod a rádiókommunikációhoz szükséges Headsetet. A hangtompítós pisztoly magadhoz vétele után rohanj ki az épületből egyenesen a vízpartra. Az utolsó pillanatban az épület felrobban, te pedig a túlparton találod magad.

Beach
Rádión utasítást kapsz: Val Cortez (aki mellesleg CIA ügynök) felkeresése után meg kell szöknötök a területről, ami persze nem lesz könnyű. Hogy a kommunikáció sikeres legyen, meg kell találnod a parancsnoki sátrat, ahol rádión kell felvenned a kapcsolatot. Jobbra haladva, majd a tábortüzet elhagyva a közeli sátorban távcsövet találsz, ami igen hasznos lehet, amíg nincs távcsöves puskád. Nem messze D-re találsz egy ösvényt, ami a partra vezet. Haladj végig a homokos területen DNY-i irányba, míg el nem éred a helikopter leszállóhelyet. Lődd le az őröket és vedd fel a gépkarabélyt (egyszerre akár kettőt is) Nem messze a helytől megtalálod a parancsnoki sátrat is. A térkép megvizslatása után beazonosíthatod a táborhelyet, ahol Val-lel találkozol. Az oda vezető út nem túlságosan nehéz: kövesd az ösvényt a vízesésig, a gyökereken felmászva, majd a folyó mentén végigtrappolva eléred a torkolatot. Itt fordulj NY-DNY felé (vigyázz a magaslesről tüzelőkre), majd a két patak találkozásánál Ny-É-i irányba. Kövesd az ösvényt, mígnem elérsz addig a bázisig, ahol a helikopter leszálló is található. Lődd szét a rácsot, a csatornarendszeren keresztül hatolj be, és a távcsővel kövesd végig az eseményeket. Nem jön össze a találka, Val-t elkapják, de nincs időd ezzel foglalkozni: a faház jobb oldali bejáratán keresztül hatolj be a komplexumba, és szedj le minden célpontot, a felrobbant autóroncs melletti riasztót pedig lődd szét. A Ny-i kapun egy szerzett járgánnyal hagyd el a területet. Ne foglalkozz semmivel, csak hajts át a katonákon és minden tereptárgyon, mialatt a torlaszokat is kikerülöd. A helikopterek rakétái elől térj ki, a látszólag felrobbanó hídon pedig teljes sebességgel ugrass át. Rövidesen elérsz egy adótoronyhoz, amit a mellette levő tartály felrobbantásával pusztíthatsz el. Szállj be az ott parkoló dzsipbe és a szemközti kapun áthajtva gyűrd le az újabb autós szakaszt. Semmivel se foglalkozz, csak hajts rá az előtted felrobbanó hídra.

Native
Az utolsó pillanatban kiugrasz a dzsipből, de nincs időd gondolkozni: haladj dél felé, mialatt rádión kérsz segítséget. A parancs egyszerű: a kicsiny falu fegyvertára a célpont. Az ösvényen járva majd gyökereken felkapaszkodva kelet felé folytasd a hadjáratot. Rövidesen egy kerítéssel találod szembe magad: mássz át a lyukon (fatörzsek mellett) és kússz el balra, amíg csak tudsz. Mássz be a viskó alá és szedd le az őröket. A szemközti őrtoronyban szerezhetsz távcsöves puskát is. A tábor É-i csücskében levő teherautó mellett elhaladva kövesd az utat és az útkereszteződésnél (későbbiekben UK), ahol a torony van, balra vedd az irányt. A motoros UK-nél irány balra, majd a katonákat leölve É-ra. A riasztót lődd szét, a gépágyúst szedd le. A kb. 50 méterre levő hangár melletti dobozokon bejutva robbantsd fel az egész kócerájt és rohanj a detonáció kiszakította kerítések mögötti négykerekűekhez. Pattanj fel az egyikre, és hajts tovább. Nem jutsz messzire: Crowe megpörköl és Miss Cortez-t foglyul ejtve elmenekül a helyszínről. A hídon át, majd D-re haladva találsz egy kisebb tábort, amin át kellene jutnod. A tábortól D-DK-i irányban, áthaladva a sziklák alatt a vízben sok katonát leölve jutsz csak tovább. Ettől a ponttól K-re, majd É-ra, katonák és épületeken átgyalogolva rövidesen megtalálod a Commander Center-t is. A jobb oldali épület túlsó felén, a lépcsőn feljutva, majd a párkányra beugorva kinyithatod a bezárt kapukat. Rajtuk áthaladva és Val-t követve eljuthatsz a dokkokhoz. Végig kövesd a főútvonalat, míg egy ugratóhoz nem érsz. Egy kis gyilkolás után szaladj az ültetvény Ny-i csücskébe, az ott levő gyökereken felmászva pedig kövesd az ösvényt. Fedezd Val-t a távcsöves puskával – ha sikeres vagy, akkor egy bénító lövedékkel találnak el. Elájulsz és felébredsz egy kísérleti laboratóriumban, ahol Krieger az őrült tudós és Crowe szövetségének áldozata leszel.

River
Miután felébredsz, egy szállítókonténerben találod magad eltorzult külsővel és állatias viselkedésmóddal. Bizony, ez az implantátum következménye, amit beléd ültettek. A B gombbal ki tudod verni a konténer ajtaját, majd a kamionnal szemben levő rácsos ajtót is. Ez az erő a Feral képesség, ami adrenalint fogyaszt, de az idővel (és MRE-k fogyasztásával) visszatöltődik. Többfélét is tudsz majd használni, de ezekről később ejtünk szót. A katonai sátrakon átgyalogolva É-i irányba haladj tovább és kiérve a területről K felé fordulj. Néhány kapu és őr legyilkolása után elérsz egy olyan helyre, ahol zárt ajtók fogadnak. ÉK-i irányba találsz egy rést – bújj át, majd juss el az útkereszteződésig, ahol a közelben homokfutókat találsz. Az egyiket használatba véve hajts át az őrökön, kapukon és égő hordók mellett, a szembe jövő dzsipek között, mígnem eléred a rozzant kikötőállomást. Vedd birtokba az egyik csónakot, és hajózz el a következő őrposztig. Szedj le mindenkit, és a partra kiérve vedd az irányt a földúton előre. A bozótból szedd le a katonákat, (rakétások is vannak köztük) majd szaladj át a leszakadt hídon, mígnem elérsz egy hatalmas vízeséssel körbevett vízi kapuhoz. Az őrt leszedve vedd fel a Headsetet, és csevegj el egyet a parancsnokkal. Kiderül, hogy az implantátum, amit beléd ültettek, rendkívül veszélyes, ha nem távolítják el. Szerencsére barátod, nevezett Doyle doki nincs olyan messze, az egészségügyi központban talán ki tudja belőled operálni. Nyisd ki a kaput, és a Jetskivel hagyd el a helyszínt. Ezzel sikerül kijutnod a körzetből, de mihamarább ajánlott elérned a gyógyszergyárat (a folyót követve találod meg). Útközben motorcsónakos katonák és vízi aknák állják az utad. A jobb oldali mólónál sok katona köt beléd: gyalogosan haladj előre, a hidat elérve csobbanj a vízbe és ússz tovább. Folyamatosan őrtornyokon és szárazföldön végigmenetelve kell továbbmenned, mígnem eléred a bozótban megbúvó Maya templomot, ahonnét leszedheted az összes gerillát, aki a közeli bázison tartózkodik. A stégnél álló légpárnás hajóval eljuthatsz a következő gócpontig. Lényegében addig kell előre nyomulnod, mígnem egy vízzel körbevett bázisra nem érsz. Szállj le a légpárnásról, a B-vel üsd szét a stég tartóoszlopát, majd haladj tovább egyenesen előre. Az őrposztok elhagyásával a folyón folytasd tovább a túrát, mígnem elérsz a szárazföldig, ahol a domboldalra vezető ösvényen keresztül felpattanhatsz egy dzsipre is. Balra indulva az őrposzton nyisd ki a kaput, majd a táboron áthaladva, a feljárón feljutva rengetegen jönnek rád. Ha leszedted őket, keresd meg a négykerekűt és indulj el a lerombolt kapun keresztül.

Rain Forest
Az éjszaka veszélyes, a sötét ugyanakkor előnyödre (és hátrányodra is) válhat. A kivilágított kamiont elhagyva szaladj NY, majd D-i irányba. Ösztöneid mutatják a helyes utat és az ellenfeleket – mindig az ő irányukat kövesd. A piros sárkánygyíkok hadát szedd le, a gyökereken felmászva tarts Ny-nak. Rövidesen találkozol Cortez-zel, aki elárulja, hogy a sikeres akcióhoz meg kell találni és helyreállítani a Pocket PC-t, ami az ellenség kezére került és mellesleg titkos adatokat is tartalmazhat… Vedd fel a Shotgun-t, miután megtanulhatod, hogyan segít a Feral látás a sötétben. Az Y-t 2 mp-ig benyomva képes leszel sötét területeken is tájékozódni, ám ami még fontosabb: az ellenfeleket az ösztönöd segítségével észre tudod venni, a Predator-hoz hasonlóan. Egyetlen irányba tudsz csak haladni, így nem lehet eltévedni. A tópart és a vízesés mellett a folyó vonalát követve elérsz egy bázishoz, ahol találni fogsz egy fahidat. Fuss át rajta, szedd le az őrszemeket, és így fel tudsz majd mászni a kősziklákon, majd a gyökereken keresztül. A lezuhant helikopterroncson át újabb függőhídon tudsz átmenni: először D, majd DNY irányba haladva találsz egy betonbunkert, aminek a jobb oldali bejáratán le lehet mászni a föld alá. A barikádon átkúszva mindig kövesd a kivilágított szakaszt. Rövidesen újra a felszínre érsz, és É-ÉNY irányban elérsz egy sziklaszirthez, ahol a gyökerek segítségével megintcsak felmászhatsz a magasba. Az ösvényt és a tábortüzet elhagyva fel tudsz menni a bunker tetejére, majd ott a túlsó oldalra (sok katonát, és egy helikoptert is le kell szedned). A DNY-i sarokban kivilágított zsilipkapun és az onnét kiáramló tömegen kell áthatolnod. Ahhoz, hogy át tudj menni a biztonsági rendszeren, le kell kapcsolnod a bunker áramfejlesztő generátorát. Egyetlen út van, amin haladni lehet. Segítek: a rácson keresztül a piros helységbe jutsz, ahonnét néhány ajtón és folyosón keresztül megtalálhatod a generátorokat. Kapcsold le az áramot, visszafelé a piros és kék jelzőfények segítenek tájékozódni. A liftaknát elérve sétálj fel és üsd ki a rácsot, a vészlépcsőn pedig mássz le. Az ott lévő rácsot ismételten kilőve és a szellőzőn átmászva nemsokára megtalálod a számítógépet, ahonnét egyetlen út vezet ki a bunkerből, így eltévedni sem lehet sehol. Kövesd a katonák helyzetét a radaron, míg végül elérsz egy hatalmas hangárhoz. Az ott heverő repülőgéproncshoz elérve rengetegen támadnak rád – szedj le mindenkit, a géppel szembeni, lángvágóval átvágott kapun pedig hagyd el a létesítményt. Rohanj előre, mígnem egy aknabejáraton átjutva eléred a Checkpoint-ot (CP). Hozd működésbe a liftet és irány a mélység.

Mines
Miután leereszkedtél, elveszted a kapcsolatot Doyle-al, így muszáj valahogy átverekedned magad a bánya útvesztőin. Ehhez az kell, hogy megtaláld annak az alsóbb szintjeihez vezető lifteket. Sok helyen találkozol majd bányászokkal és katonákkal – értelemszerűen mindegyiket el kell tenned láb alól, ha tovább akarsz jutni az adott helyszínen. Menj előre, majd a nagy teremben az állványzaton juss fel a legtetejére – lődd szét a deszkákat (szétlőhetőek). Az itt levő járaton átjuthatsz a másik terembe, ahol a katonákon áthatolva mássz le a földszintre és az egyik sarokban meg fogod találni a tovább vezető alagutat. Hirtelen robbanás rázza meg a bányát, de ne foglalkozz vele. Csak haladj előre (megintcsak egy lehetséges út van), mígnem elérsz egy bányászcsillékkel teli terembe. Keresd meg a közelben levő létrát. Mássz fel rajta, majd szedd le az őrt és a pallókon átsétálva nyomulj előre. Rövidesen a két állványzat mellett elhaladva megtalálod a kék CP-t és az első liftet is. Sajnos a lift nem működik, mivel el vannak zárva az üzemanyagszelepek, így előbb azokat kell megengedned. A terem falai mellett vezető lépcsősor elvezet a két szelephez. Nyisd ki őket, majd szaladj gyorsan vissza a liftet működtető generátorhoz. Húzd meg a kart, majd keresd meg a földszinten levő generátort és indítsd be. Miután kiszállsz a liftből, nyisd ki az előtted levő zárat és kússz át az idő vasfoga által megrágott rácson. A világítás persze elalszik, de ne érdekeljen: használd a Feral látást a sötétben és indulj balra. Az út végén K felé ugrálj fel a kivilágított peremhez. Menj át az alagúton, a túlsó oldalon szedd le a katonákat, majd távozz a jobb oldali sarokban levő világító lámpa melletti járaton. Egy újabb, az előzőhöz hasonló terembe érsz – mindig csak egy út van (ÉNY), így kiérve haladj végig a síneken, szedd le a géppisztolyost, és vedd az irányt az alagút bal sarkában levő alagút felé. Kis idő múlva újult robbanás rázza meg a bánya járatait. A vízesés melletti pallókon átugrálva egy újabb járatba jutsz, ahol újra egy kis ugrabugra feladat vár rád. A mélybe lejutva rögvest a bal oldali átvezetésben folytasd utad: kövesd a vörös sárkánygyíkot, majd az elágazásnál, ahol a felborult csille található, fordulj jobbra. Nemsokára közel kerülsz a felszínhez, ugyanis a bányába beszűrődő fény ezt engedi sejtetni, jogosan. Óvatosan araszolj lejjebb, mígnem fel nem fedezel egy aprócska járatot. Kaszabold le a rád támadó sárkánygyíkokat (nehéz elképzelni, mit keresnek egy ilyen játékban ezek az „izék”, habár választ ad a barlangból kiérve az ott beszélgető őr és a rádió is), majd ahol a Shotgun hever, vedd fel C4-es plasztikbombát is. Vidd a sziklatömbökhöz és az X gomb segítségével élesítsd be. Robbantás után mássz fel az így képződött útvonalon és a járatot elhagyva keresd meg azokat a pallókat, amin keresztül át tudsz jutni a szakadékon, ahol lőj le minden mozgó célpontot. A következő barlangrészbe jutva maradj végig a sziklaszirten, majd fordulj jobbra és a kicsivel feljebb levő helységben a raklapok mellett találsz majd egy kifeszített drótkötelet. Csimpaszkodj rá és nemes egyszerűséggel csússz át a hatalmas szakadék felett a túlsó oldalra, ahol rövidesen megleled a kijáratot is (Az alattad levő csillét felrobbantják, de ez ne érdekeljen – ne ugorj le egyik oldalra sem).

Cliffs
Új feladatot kapsz: a bandák közötti kommunikációhoz használt (mellesleg az implantátumod zavaró) adótornyot (Transmitter Receiver Tower) le kell állítanod ahhoz, hogy megszökhess erről az elátkozott helyről. Fellélegezhetsz, nem messze a pálya kezdőszakaszától végre ismételten kijutsz a felszínre. Carver meg is jegyzi, hogy jó végre friss levegőt szívni – még akkor is, ha kicsit lőporos a helyzet. Ennek örömére le is szedheted a bánya mellett táborozókat, majd az ott heverő négykerekűre pattanva száguldj el a lezuhant helikopterroncsig. A maradványoktól nem messze találni fogsz egy ismételten kifeszített drótkötelet. Igen, itt is hasonló módon kell eljárni, mint amikor a bányából menekültél. Kapaszkodj rá és csússz át a szemközti sziklaszirtre. A szakadék túlsó felén egy siklórepülőt vehetsz kezelésbe, így próbálj meg lesiklani a piros jelzőtűz közelébe. Innét gyalog kell folytatnod az utat egészen az adótoronyig, amit a hegytetőn állítottak fel. Ahogy egyre közelebb érsz, az implantátumod annál jobban gerjeszti majd a látásod, így előfordul hogy másodpercekre is vak leszel. Vigyázz, mert a felfelé haladás közepette is lesznek katonák, sőt legurítják a robbanótöltettel megrakott hordókat feléd. Egészen a toronyig kell gyalogolnod, majd a betonbunkerre feljutva eliminálnod a katonákat. Itt már nagyon zavaró lesz a jel, mondhatni a tűzlépcsőn felfelé mászva a tetőn már csak találomra tudod leszedni a célpontokat. Ha sikerrel jártál, akkor keresd meg a számítógépközpontot és egy határozott B gombnyomással zúzd porrá. A mögötted levő betonfal egy ajtót is rejt, amin keresztül kijuthatsz a torony mögötti területre. Ez jó irány, mivel a torony után a megfigyelőközpont felé kell venned a nyúlcipőt és bizony az odavezető út errefelé található. Az ösvényen haladva vigyázz a helikopterrel (mindegyiket le tudod szedni erősebb fegyverrel – ha van elég muníciód rá) Rövidesen új képességet tanulsz: ez is Feral erő, adrenalint fogyaszt és szupergyors leszel tőle. Fel sem eszmélsz, már használnod is kell: a hegyoldalon lefelé szaladva előtted felrobbanó fahidakon kell átrepülnöd. Hogyan? A Feral futással együtt hatalmasat tudsz ugrani, ha ezt a képességet használva nyomva tartod, majd felengeded az Y gombot. Szélsebesen érj le a folyóhoz, ahol az egyik fából készült stég melletti Jetski-re pattanva vedd az irányt észak felé. Az utazás rövid lesz, pillanatok múlva ellenállásba ütközöl. A saját módodon tisztítsd meg a terepet és már tovább is hajthatsz a piros jelzőfény felé, ami két betonbunker között képződik. Fel tudsz jutni a tetejére (jobb oldalt egy ösvény segítségével), ahol ugyancsak egy siklórepülő vár, amit értelemszerűen használnod is kell. É-ra indulva hagyd el a vízesést, majd 180 fokos fordulatot véve haladj a másik kanyon között. A piros jelzőfénynél hajtsd végre a leszállást (gyk. zuhanj le), öld meg a célpontokat és keresd meg a bunker mögé vezető utat, ahol egy négykerekű homokfutó vár rád. Száguldozz egyet az úton, amíg el nem éred a hegyvonulat tetejére létesített radarállomást. Odabenn meglepően sokan vannak, azonban a tisztogatást elvégezve ugorj át az üvegablakon és a kis ösvényen végigtrappolva megtalálod a kifüggesztett függőhidakat. Feral futással rohanj át mindegyiken, majd az ott levő számítógép segítségével szabadítsd a világra az őrült Krieger doki egyik korcs (mellesleg óriási) teremtményét, amit természetesen le is kell ölnöd. Az épületből kijutva egy romosabb, látszólag szétvert létesítmény tárul a szemed elé. Valószínűleg az a szörnyeteg okozta mindezt, amit az előbb kiszabadítottál – nem tettél rosszat, szükséges volt, hiszen ő teremtette meg neked a továbbjutásod jelentő útvonalat. Kövesd a lángokat, a szörnyű ordítozást és kiáltásokat is. Az út egy elzárt, arénaszerű helyszínen keresztül vezet, ahol bizony meg kell küzdened a szörnyeteggel. Nem olyan nehéz ellenfél, főleg ha nagyot sebző fegyverrel rendelkezel. Használd a Feral futást, mindig távolról lődd a monstrumot. Segítségképp a földre telepített gépfegyvert is használhatod, de nem ajánlom. A monstrum két csapással elintéz, így az egy helyben maradás nem javallott. Próbálkozz gránátdobálással is: néhány betaláló darab biztosan végez a fenevaddal. Ha sikeresen megfekteted a monstrumot (ez csak a bemelegítés volt, később kerülsz olyan helyzetbe is, ahol ugyanekkora helyen egyszerre kettőt kell legyűrnöd), kinyílik a hatalmas vaskapu és te tovább indulhatsz a közelben levő bázistisztogatási akciódra.

Sub-Aquatic Facility
Kiérve a kapun szép lassan haladj előre, és mindvégig kísérd figyelemmel a radaron felbukkanó ellenfelek helyzetét. Ezen a pályán rendszerint arra kell haladnod, amerre őket látod, így maximum a lövöldözés részével lesz némi gond. Javaslom, hogy a továbbfejlesztett távcsöves puskát soha ne cseréld le másikra még akkor sem, ha látszólag erősebb fegyverről van szó. Az ellenség távolról leszedése ugyanis rendkívül kifizetődő, jelentősen meg tudja könnyíteni a dolgod egy-egy erősebb bollyal szemben. A környező terep megtisztítása után lenn, középen találod a bázis bejáratát. Odaát a sötétben néhány katona megpróbál tőrbe csalni, de sikertelenül: kússz át a félig leengedett zsilipkapu alatt, majd a gázfelhő utáni riasztóállomást eliminálva a szellőzőnyíláson keresztül mássz tovább. Lopakodj a kék fény irányába és kússz át a tőle nem messze levő, látszólag döglődő átjárón.  Kövesd a katonák irányát, mígnem eléred a rommá lőtt mellékhelységet. Az egyik szétlőtt piszoár mellett felfedezhetsz egy szellőzőjáratot, amin átjutva katonák egész sora vár rád. Vadászd le őket gyorsan, majd az öltözőkön átrohanva kimászhatsz a zsilipkapu alatt a szabadba. A dobozok segítségével ugorj át a rácsokon, öld le a célpontjaidat, majd ÉK-i és É-i irányba indulva lassan nyomulj előre. A Sniperral itt is leszedheted a távoli célpontokat, majd miután végeztél velük, ússz a veled szemközti épület előtti vízzel telt árokba. Itt csak akkor tudsz továbbmenni, ha a kiáramló vízmennyiséget elzárod a mellette levő zárható szeleppel. Sikeres akciót követően megszűnik a víznyomás és a medúzák közötti csőrendszeren bejuthatsz a létesítmény egyik termébe. A gyár kutatási részlegének épületszárnyába behatolva csak egyetlen úton tudsz haladni: keresd meg a radaron is jelzett kék CP-t, és rövidesen kiderül, hogy a műtőterembe vezető ajtót a borostyánságra biztonsági belépőkártya nyitja. Ezt roppant egyszerűen megtalálod, lényegében csak előre kell haladnod, nincs semmi útvesztő, de még ellenfél sem. A Keycard a műtőterem melletti szobában levő asztalon hever – ha magadhoz szólítottad, nincs más dolgod, mint megkeresni azt az ajtót, amin eredetileg nem tudtál belépni. Odabenn régi ismerősök fogadnak: Miss Cortez és Doyle közös erővel megpróbálják kiműteni belőled az implantátumot, ám a kísérlet felemás módon sikerül. Megintcsak erősebb és agresszívebb leszel, mikor felébredsz: megállíthatatlanul vered szét az egyik áldozat fejét, mikor feleszmélsz és magadhoz térsz.  Felszerelés persze semmi, így indulj el kifelé, és vedd fel a távcsövet, legalább az legyen nálad. Keresd meg a Wet Lab Research feliratú szobát, ahol az ott levő vizes medencén keresztül kijuthatsz a komplexumból. Indulj NY, majd DNY-i irányba, ahol rövidesen újabb szörnyszülött teremtményekkel hoz össze a sors. Carver megrökönyödése során rájön: az őrült doktor embereken kísérletezik, hogy kitenyéssze azt a mutáns fajt, ami a tökéletes katonát testesíti meg. Erős, megállíthatatlan és nem ismer félelmet. Szerencsétlenek valaha emberek voltak, de mára zombikká váltak, akiket kegyetlenül le kell mészárolni, ha életben akarsz maradni. Szerezz fegyvert tőlük, majd irány a tó ÉNy-i csücske, ahol egy kisebb ösvényt találva két kapun is áthaladsz, mire elérsz a gépágyúkkal felszerelt erődítményhez. Szedd le az őröket is, majd mássz át a falon a bozótban megbúvó létra segítségével. A túloldalon sok zombikatonát kell leölnöd, mire a vízesés melletti úton végiggyalogolva eljutsz két hatalmas bezárt kapuig. A fal melletti ládák segítségével ez sem jelent akadályt. Ugorj be a konténertároló zónába és készülj fel egy alapos irtási fázisra. Crowe az épület párkányán és tetőszerkezetén futkosva sorra kirobbantja rakétavetőjével a konténerek falát, mire azokból gombamód szaporodó zombik kerülnek elő. Tipp: a szemközti épület jobb oldala mellé bújva szépen, birka módjára leölheted mindegyiket, így minimális golyó és energiaveszteség segítségével megúszhatod a kalandot. Crowe elmenekül a helyszínről, de előtte felrobbantja az adótornyot, amit te felhasználhatsz a továbbjutásod érdekében. Kisvártatva ismét zárt kapukkal találod magad, de semmi gond: a jobb szélen találsz egy kisebb rést, amin átmászva Val-el fog összehozni a sors. A teendők megvitatása után Val bemászik az ablakon, neked pedig fedezned kell, míg ki nem nyitja belülről a biztonsági ajtót. Szedd le a katonákat, majd menj be az így kinyitott kapun és keresd meg Val-t. Megelégelve a beszélgetést elhatározod, hogy végleg pontot teszel ennek a szörnyűségnek a végére. A hátsó ajtón kijutva az épületből, ugorj fel a sétány végén parkoló Jetski-re, és irány É. Rém idegesítő rész következik: végig kell menned a folyón úgy, hogy két oldalról és a vízről is kapod az áldást. Ha sikerül átszáguldanod a területen, akkor a partot érve találni fogsz egy ösvényt, ami egy kisebb barlangjáraton keresztül a kikötőbe vezet. Az eső rövidesen szakadni kezd, de ne foglalkozz vele: szedj le minden katonát és juss ki a móló végére (Keep Out mögötti leszakadó hídnál Feral ugrással juthatsz át).

Dead Marshes
Egy szemvillanás alatt Crowe búvóhelyére kerülsz. A területet azonban nagyfokú biztonsági rendszer védi, amit ki kellene iktatni. Ehhez előbb az áramgenerátor állomásra kellene felrobbantani, persze detonátorunk sincs, így keresni kellene egyet. D felé elindulva nincs semmi dolgod, minthogy a radart kövesd. A lángoló járművek és fák mutatják az ösvényt a nem túl szép környezetben. Itt már tovább mutálódott szörnyetegek támadnak rád: vigyázz, mert a sikító robbanó zombik (utoljára a Serious Sam-ban láthattunk hasonlót) közel érve robbannak, nem kis energiaveszteséget okozva neked. A leszakadt hídnál a folyóban kell továbbgyalogolnod D felé, ahol az égő roncsnál DK felé kell fordulnod.  A rács kirobbantása után állj meg, ha villámcsapást észlelsz. A sok dög leölése után rövidesen eljutsz a létesítmény kerítéséhez, amin egy leszakadt oszlop segítségével tudsz bejutni. A radaron mutatott épületbe a mellette levő tetejéről tudsz bejutni: vedd fel a detonátort, majd vidd a radar által jelzett területre. A zombik leölése után egy lépcső visz fel a generátorhoz. Hajtsd végre a detonációt, majd a DK-i irányba húzódó kerítésen keresd meg a sérülést és mássz ki alatta. A bádogépület tetejéről átugorhatsz a sziklaszirtre, ahonnét Ny-i irányba a radart követve ismét összehoz a sors egy olyan hatalmas fenevaddal. Kijátszva a bárgyúságát, a rács túlsó oldaláról sérülés nélkül megölheted, de a szétrombolt betonfalon átjutva ÉNy-i irányba haladva újabb őrökbe botlasz. A kapun keresztül a ládák segítségével is át tudsz jutni. Hosszú út veszi kezdetét NY felé, míg végül elérsz egy őrtorony melletti lángoló tartályhoz. Itt fordulj D-nek és a felfordított autóroncson keresztül bejuthatsz egy újabb arénába, ahol két óriási szörnyeteget kell leölnöd. A technika ismert: maradj távol, szórd őket gránáttal és erősebb fegyverekkel – vigyázva, hogy a robbanó hordókat elkerülöd. Ha sikerült megölni őket, nyomás a kapu és a következő helyszín.

Wasteland
A Val-lal folytatott beszélgetésből kiderül, hogy Doyle-t elkapták, így ki kellene szabadítanod, hogy megszökhessetek a helyszínről. Fokozatosan nyomulj dél felé, mire előtűnik a semmiből a toronnyal ellátott, kommunikációs épület. A dzsippel érkező gerillák móresre tanítása után egyetlen útvonal van csak – több őrposzton és látszólag nagyobb területen kell átnyargalnod, mire egy hatalmas fahídhoz érsz, ahol többen is várnak rád. Tisztítsd meg a terepet (Sniper itt is javallott, mint mindenhol), ami után nem sokkal csatornán, lyukas kerítésen, és szennyvizes átjárón átvergődve az előtted levő egyik épületből zöld füstöt látsz felszállni. A komplexum nyitott hangárán és a tetőn keresztül átjuthatsz a másikra, ahol mesterlövészeket kell leterítened.
A radar irányába a lifttel tudsz feljutni: ahhoz, hogy működésre bírd, előbb be kell kapcsolni a hátsó ajtón keresztül elérhető főkapcsolót is. Felérve a tetőre először D, majd Ny-ra szedd a lábad. Az égő dzsipet elhagyva menetelj végig a völgyekben, mire elérsz az üvegházhoz, ahol az ismerős nagy monstrumból kell egyet megint leterítened. Az általa ütött lyukon kijutva, majd a konténerek és sok-sok zombi után eléred az elhagyatott kórházat, ahol Doyle-t tartják fogva. Miután megtaláltad régi cimborád (nem lehet eltévedni, nyílegyenes az út) meg kellene szöknötök valahogy. Nos ez a játék egyik legidegesítőbb szakasza, ugyanis amíg el nem értek a távolban levő helikopterhez, folyamatosan fedezned kell a katonák elől, mert ha meghal, kezdheted elölről az egészet. Kitartás, csak kétszer kell fedezékbe húzódnia, de szemfülesnek kell lenned: mindig menj előre és tisztítsd meg a terepet, mert Doyle magától jön, nem tudsz neki parancsolni. Ha elértek a helikopterig, sikeresen felszálltok és elhagyjátok ez a világ háta mögötti rémséges helyet…

Black Forest
Útközben megpróbálsz kicsit pihenni, de rövidesen a vészjelző villogására leszel figyelmes. Doyle-nek nincs ideje figyelmeztetni: az utolsó pillanatban még leadja a vészjelzést és lezuhantok a világ talán legsötétebb pontján. A legutolsó és egyben a Far Cry: Instinct legnehezebb helyszíne igazi kaotikus világ: a mindenhol fortyogó láva, a rengeteg őrült kreatúra Dr. Moreau szigetére hajaz. A vízből kikászálódva hatolj be a szárazföld belsejébe – a tábortűz és a zombik leölése után vehetsz fel új fegyvert is (mindenki „nagypapája”, a forgótáras hordozható gépágyú), de nem ajánlom, mivel a távcsöves puska sokkal használhatóbb ezen a helyen. A kerítéssel védett övezetbe az alatta átvezető szennyvízcsatornán juthatsz be. A kietlen, puszta tájon gyalogolva igazi háború közepébe csöppensz: a zombikat gyilkoló kommandósok védte bunkeren mindenképp át kell hatolnod. Ha sikerült, akkor menj a távolban látszódó, sárga füstös épülethez. A tetőn kifeszített acélkötélen keresztül csússz át a lávafolyam felett, majd kövesd az ösvényt, ami a sziklák között vezet. Sok rakétával lövöldöző kommandós, gyalogos és zombi támad rád, de semmi pánik: távolról könnyebben leszedheted őket. Ha segít, akkor az utadba kerülő kocsira szerelt ágyút is magaddal viheted, míg elérsz a betonbunkerig. Habár a szörnyetegek odabenn már a szívósabb fajtából valóak, semmi gond – az összeismerkedés után robbantsd fel őket, és szaladj a rádióhoz. Miss Cortez rövid idő alatt beméri a helyzeted és elmondja, hogy fel tud venni, ha a bunkerre épült villa legfelső emeletének teraszára liftezel. Nem lesz könnyű dolgod, szuperkatonák egész sora ront rád: taktikusan, de kíméletlenül ölj le mindenkit, mert ha elszaporodnak, nagyon nehéz dolgod lesz. Kellő mennyiség után lerobban a villa egyik válaszfala, amin keresztül kijuthatsz a tetőre, onnét pedig a végső összecsapáshoz vezető liftet is megtalálod. A végkifejletben iszonyatosan nehéz harcra és tapasztalt játékosként is kb. 15-szöri újrajátszásra számíts (még szerencse, hogy előtte CP mentéssel nem kell a pályaszakaszt újból teljesítened). Mielőtt elmenekülnél a helyszínről, összefutsz Kriegerrel és a (most már genetikailag is módosított) Crowe-al, aki természetesen a halálod kívánja. Szó- és ütésváltást követően ellenfeled a sziklaszirtre menekülve vezényli ellened a zombik százait. Neked természetesen minden erőd, képességed felhasználva kell lerobbantanod őt a sziklaperemről. Tipp: folyamatosan mozogj, a HP és páncél tartalékokkal óvatosan bánj. Mikor minden zombit leszedtél (a szívósabbaknak a fejére célozz) akkor néhány másodperced van arra, hogy megsorozd a Boss-t: nagy sebzést produkáló robbanótöltetet, vagy gépágyút javaslok, de semmiképp sem gránátot (azt maximum futkározás közben). Ha elegendően megsebezted, megszűnik a zombik áradata és megkezdődik a kétszemélyes fogócska. Lődd, ahogy tudod, míg végül ki nem leheli a lelkét. Gyorsan szaladj a CP felé, Krieger után. Az ajtón benyitva azonban meglepő fordulatok várnak rád. Angolul nem értő olvasóink számára elmondom, hogy a katonák, akik Kriegert védik, valójában értelmes lények. Felismerik, hogy te sokkal erősebb vagy náluk, és hogy valójában a doki is arra használná őket, hogy megvédjék az életét bármi áron. Így megannyi társukat megtorolva rárontanak az öregre, neked pedig a végkifejletet magad mögött hagyva ki kell futnod a teraszra, hogy véget érjen az őrült kaland és társaiddal együtt nyugodtabb vizekre evezzetek.

Azt hiszem, hogy aki átrágta magát a játékon, megkönnyebbülten dől hátra a karosszékben, ugyanis szemlátomást nehézre és idegölőre sikerült összehozni az utolsó pár órácskát. Mindenesetre minden tiszteletem az Ubi Soft Montrealnak, hogy ilyen minőségű produktumot hoztak kalap alá. Az Xbox verzió a legtökéletesebb FPS-ek egyike konzolon – aki nem hiszi, járjon utána. Hosszú és izgalmas kalandokban lesz része…

Kiegészítések:
Szeptember 21.-étől az USA-ban újabb Xbox Bundle csomagot kapnak a rajongók. Az éve vége felé talán hazánkba is eljutó dobozban az alapgép és tartozékai mellé a Far Cry: Instincts-et csomagolja a cég.

Uwe Boll, a videojátékok megfilmesítésében jártas (sokak szerint inkább csak szerencsétlenkedő) rendező a Dungeon Siege film utómunkálatait követően a Far Cry-t veszi elő, így Jack Carver sem kerülheti el a sorozatosan B-kategóriába sorolt rendező rémálmait.

A 2005-ös GDC Játékfejlesztők konferenciáján a Far Cry elnyerte a legjobb technológiát alkalmazó, fejlesztője a Crytek pedig a legjobb újonc csapatnak járó díjakat.

Tippek:
A cikkben nem szerepel, de a végigjátszás csak az alapvető útvonalat és a hozzájuk szükséges stratégiát tartalmazza. A helyszíneken a leírtak mellett még rengeteg elsősegélydoboz, MRE (az adreanalint tölti) fegyver és muníció is található, amik felvételére igencsak nagy szükség van, mivel nagyon hamar elfogynak.

Ha a távcsöves fegyverek Zoom funkcióját használod (jobb analóg kar lenyomva), akkor a bal Trigger nyomva tartásával vissza tudod tartani a lélegzetvételt. Ez azért fontos, mert amíg az oxigén nem fogy el, kevésbé remeg Carver keze így pontosabban be lehet célozni a távoli ellenfeleket.

A távcsöves puskának két típusa van: mindegy melyiket használod, mindig ajánlatos, hogy legyen nálad. A Far Cry: Instincts nem átlagos FPS, a hangsúly a taktikus előrenyomulásra és a nesztelen gyilkoláson van. Távolról sokkal könnyebb megritkítani az ellent és így kisebb az esélye annak is hogy valaki riadóztatni tudja a többieket.

A járgányok fel is robbanhatnak, ha túlságosan sok találatot kapnak. Ha bennük ülsz ilyenkor, egy szemvillanás alatt a másvilágra kerülsz. Ez azonban igaz az ellen egységeire is: a helikopterből ki lehet lőni a gépágyúst, majd néhány Sniper lövéssel a vasmadarat is leszedheted az égboltról.

Tudtad-e?
Az implantátumok mesterségesen előállított elektronikus, vagy bioelektromos működtetésű stimulánsok, amik befolyásolják a szervezet egyes működési mozzanatait, reakcióit? Az orvostudományban szenzorként is használják ezeket a szerkezeteket.

A Mikronézia szó a görög „kicsi” és „sziget” szavakból képződött földrajzi tulajdonnév. Mikronézia a Csendes-óceán egyik régiója – tőle nyugatra a Fülöp-szigetek, délnyugatra Indonézia, délre Pápua Új-Guinea és Melanézia, keletre és délkeletre pedig Polinézia található. Gyűjtőneve a Landrones-, Palau-, és Marshall-szigeteknek, valamint a Karolináknak is.

Egy New York-i kutató hétévnyi erőfeszítése végződött kudarccal, amikor a szabadalmi hivatal visszautasította kérését. A Boston Globe cikke szerint ugyanis Stuart Newman egy félig emberi, félig majomszerű élőlény kitenyésztésének részleteit akarta levédetni a Szabadalmi Hivatalnál, de sokadszori próbálkozásra a bíróság vetett véget az őrült terveknek.

Néhány fontosabb fegyver
Mivel a programban nagyon sokféle gyilokvető és eszköz használható, ezért a hely rövidsége miatt csak a legfontosabbról ejtünk szót.

Glock: A Glock 18 a játékban megszerezhető első pisztoly. Rövid hatótávolságú, kis sebzésű fegyver, kettőt használva azonban rövid idő alatt 30 töltényt lőhetsz ki vele, ami – ha nincs más kéznél – elegendő egy célpont likvidálásához. Duálban is használható.

Beretta: A Beretta 92 FS a standard tengerészgyalogos tartalékpisztoly. A játékban szereplő változat az eredeti Beretta félautomata verziója, hangtompítással és pontosított célzással felszerelve. Duálban is használható.

MP5: Kicsi, pehelysúlyú ám duál módban kíméletlen, közelharcra tervezett géppisztoly. Kettővel a kezedben az első néhány pálya alkalmával tökéletes alternatívát nyújt.

P90:  A P90-es géppisztollyal nem lehet olyan messzire célozni, azonban magas töltényszámának és erejének köszönhetően már 50 méteres távolságból képes kilyuggatni a strandard CRISAT páncélokat, és sisakokat. Duálban is használható.

Carbine és Recon Rifle: a mesterlövészpuskák közül leginkább előforduló példány. 7x-es Zoom funkciójával, pontos célzásával kíméletlen gyilkoló eszköz. Elég egyetlen lövés a fejbe és a célpont holtan fekszik a föld porában.

Sniper Rifle: a fentebbi kategória királya, 10x-es zoomjának köszönhetően a rendkívül távolra eső célpontok eliminálására is alkalmas.

Machine Gun: Az M249- pehelysúlyú, gázüzemű hordozható gépkarabély rendkívüli tűzerővel és sebzési értékkel büszkélkedhet, a legtöbb célpont likvidálására alkalmas.

Mortar Stationary Weapon: a tipikus Mortar ágyú védelmi és őrjáratok fedezését biztosító, félnehézsúlyú, gépekre és járművekre szerelhető fegyver. 40mm-es lövedéke képes bármilyen kisebb célpontban nagy kárt tenni.

Browing Stationary Weapon: telepített, ugyanakkor elmozdítható gépágyú, ami nehézsúlyú egységek – autók, motorcsónakok és könnyű páncélzatú járművek elpusztítására alkalmas.

Rocket Launcher: vállról indítható, kis hatótávolságú rakétakilövő berendezés, ami nagykárt tud tenni a robbanásra hajlamos környéken.