Bájos reggelre ébredtem. Csend van, csak a madárcsicsergést hallani. Mindig is ilyen nyuga-lomban szerettem volna tölteni a szombat délelőttjeimet. A reggeli tej hörpintése közben va-lami iszonyatosan nagy zaj csapja meg fülemet, ki is esik a bögre a kezemből. Rohanok fel a teraszra, útközben magamhoz kapom a távcsövet: a távolban aszfaltcsíkot látok, melyen leg-alább 20-25 bestia túráztatja a motort rajtra készen. Tudtam, hogy nem kellett volna Monzába költöznöm…

Milyen a jó autós játék? Ezt nehéz megmondani, jobbára mindenki a saját ízlésének megfelelő programmal játszik, egy-két dologban azonban mindenki egyet ért: kell jó AI, nem árt, ha szép a grafika, és a játékmenet legyen izgalmas. Ebben minden motorfanatikus közös nevezőn van, viszont innen ágaznak szerteszét az igények. Van, aki a Need For Speed Underground formájú arcade, tuningolós versenyzőket szereti, vagy esetleg a félkomoly GT4 kaliberű át-meneteket, de akad rengeteg ember, akik a szimulátorok mellett teszik le a voksukat.
Ők nincsenek elkényeztetve. Olyannyira nincsenek, hogy a szimulátor-rajongók még mindig az 1998-ban megjelent Viper Racing-et és Grand Prix Legends-et tartják etalonnak, sőt, való-színűleg még a gépükön is fent van mindkét játék. Szomorú ezt leírni-bevallani, de ez a hely-zet. Voltak próbálkozások, szó se róla, de nem mindegyik állt a helyzet magaslatán – és akkor még finoman fogalmaztam. A rendes fizikai rendszerrel ellátott szimulációhoz még a tavaly megjelent Richard Burns Rally állt a legközelebb az elmúlt évek terméséből, de az sem volt tökéletes. Tudom, tudom, tökéletes játék nem létezik. Mindazonáltal egy magamfajta autómá-niás egyednek olyan program kell, ami a legközelebb visz minket egy 650 lóerős bestia valós viselkedéséhez. 
A GTR-ről nem sok információ szivárgott ki a fejlesztés bejelentése óta, úgyhogy nem is na-gyon voltam tudatában, hogy milyen rétegnek szánják ezt a terméket. Mikor megkaptam az ukázt, hogy pöndörítsek valamit erről a német csodáról, valójában fogalmam sem volt, hogy konkrétan mit tud ez, azon kívül, hogy autók vannak benne. Átkutattam az egész internetet, végül ráakadtam a nekem kellő információkra: a FIA GT sorozat alapjain nyugszik a játék, tíz valódi versenypálya kapott helyet benne, és a legfontosabb dolog, hogy vérbeli, valós adato-kon alapuló szimulációnak szánják!!! Ez kell nekem! 
Mielőtt az arcade-rajongók gyorsan továbblapoznának, megjegyzem, hogy a program olyan szinten skálázható szimulációs rendszerrel rendelkezik, hogy néhány beállítást követően akár egy Need For Speed Underground kaliberű cuccá is átkalibrálhatjuk! Na ha valami, akkor ez félelmetesen jó megoldás egy autós játékban.
A szimulátor fan-eknek meg külön jó, mert beállíthatjuk a totális realizmust, és csak ekkor mutatja meg a GTR az igazi arcát! Az autók viselkedése valami rémisztően élethű. Nem olyan gagyiság, mintha az út fölött lebegne egy-két centivel, hanem pontosan azt az érzést hozzák, hogy itt bizony a leszorítóerő a földre szippantja a verdákat. Nagy sebességnél rázkódik a kasztni rendesen, érezni lehet egyrészt a hatalmas erőt, másrészt pedig a több mint 300 km/h-s sebességet. Elszabadul a pokol a pályán, ahogy ezek a szörnyetegek megindulnak. Itt majd-nem minden igazi: a kipördülések, az előzések, az erőviszonyok és az autók viselkedése. Ez nem is csoda, hiszen valós telemetria-adatok felhasználásával építették meg minden egyes jármű fizikai modelljét, és bevontak GT versenyzőket is a tesztelésbe. Így érték el, hogy a lehető leghatékonyabb szimulációt prezentálják nekünk, játékosoknak.
Persze ez még mindig nem a teljes felsorolása a büntető játékelemeknek, a GTR tarsolya tele van még hasonló finomságokkal. (Na jó, például: belső nézetben a fej mozgását is szimulál-ták: ahogy hatnak rá az erők a kanyarokban és fékezéskor, ahogy rázkódik a kasztni, mindent érezni lehet. Ilyet még nem láttam, de határozottan tetszik!)
Az autók grafikai kidolgozottsága nagyon szép. Elég poligonból áll a kasztni, szépek a textú-rák, és minden valós csapat a saját fényezésével küldheti pályára az álomautókat. Tehát jól néznek ki ezek a verdák, bár találkoztam már szebb modellekkel is. Egy dolog abszolúte le-nyűgözött: a pilótafülkék kidolgozottsága példátlan minőségű. Teljesen háromdimenziós, még a Mouse-Look-ot is bekapcsolhatjuk, és úgy nézelődhetünk ide-oda. Pontosan úgy néz ki, mint egy igazi FIA GT sorozatban részvevő autóé. Továbbmegyek: a különböző csapatok autóinak belső kialakítása is különbözik. (Az ki van kötve az Options menüben, hogy a komp-lex belső tér megjelenítése érdekében erősen javallott egy 128, vagy több RAM-mal rendelke-ző videokártya.) Amire viszont oda kell figyelni az az, hogy a karosszéria amortizációját kü-lön be kell kapcsolni a főmenüben. Nem, ez nem az autó sérülése, e nélkül is repkednek a lökhárítók és a kerekek, csak éppen a kasztni nem horpad be, ha ki van kapcsolva a „Vertex Damage” opció. Ez csak azért idegesített, mert már épp le akartam húzni a törésmodellezést, mikor a legutolsó pillanatban észrevettem, hogy jééé, ilyen is van. A maximális élethűség kedvéért mindenki pipálja ki ezt a kis négyzetecskét.
A pályákról pontosan ugyanazt tudom leírni, mint az autókról: jól néznek ki, de lehetnének jobbak is. A fejlesztők ügyesen lemásolták a Grand Prix-k helyszínét: CAD- és GPS-adatok alapján épült meg minden aszfaltcsík, tehát tökéletesen ugyanolyan minden egyes négyzetmil-limétere, mint a valódinak. A srácok azt mondták, hogy az összes hepehupa pontosan ott van a játékban is, mint a való életben. Ezt nem tudom most ellenőrizni, de bizonyára így van. Mi-kor maximális sebességgel végigsüvítünk a célegyenesen, nem nagyon tűnik fel a nézőtéren helyet foglaló látogatók részletessége, azonban mikor megpördülünk egy kanyarban, rögtön szembe ötlik a pálya mellett ácsorgó tömeg érdekes kivitelezése: 2D-s papírmasék az embe-rek, ráadásul piszkosul alacsony a felbontásuk. Az rendben van, hogy a rengeteg autó megje-lenítése és irányítása szemérmetlenül sok erőforrást emészt fel, és nem marad sok kraft a kö-zönség korrekt modellezésére, de legalább ezek a papírlapok néznének ki normálisan…
Azt nem tudom, hogy a hardcore játékosok milyen magasra fogják az egekbe emelni a GTR-t, az azonban biztos, hogy ez már a XXI. századhoz méltó szimuláció. A nagy elődöket ha nem is löki le a trónról, de azért jó esélye van arra, hogy megingassa pozíciójukat. Kiváló játék lett, bár a zenekönyvtárban található számokat hamar lecseréltem saját muzsikáimra. 
Térjünk rá a játékmódok ismertetésére, hogy mindenki könnyebben ki tudjon igazodni a beál-lítás-dzsungeleken és aszfaltrengetegeken.
Arcade
Az Arcade módus négy részre van osztva, mindegyik rész egy-egy nehézségi szintet képvisel. Az első választási lehetőség a 
Sunday Driver
Ez a mód tökéletes röhögcsélésnek, vagy arra, hogy egy-egy ifjabb kollégát bevezessünk az autóversenyes játékok világába. Megpördülni egyszerűen lehetetlen, a járművet leamortizálni úgyszintén. Be van kapcsolva a létező összes segítség, úgymint az ABS, Traction Control, fékezés-rásegítés, kormányzás-segítés, tehát minden, ami egy kezdőnek szükséges. Egy zöld-fülűnek ez biztos nagy élmény lesz, viszont veterán szimulátor rajongók hamar rájönnek a turpisságra: mindössze annyi a feladatunk, hogy nyomjuk a gázpedált, és a kanyarokban egy icipicit még kormányoznunk is kell. Az összes többi feladatot boldogan ellátja a számítógép helyettünk, éppen hogy csak nem előzi meg a három ellenfelünket. Szép-szép, de nem hiszem, hogy túl sokáig le kéne horgonyoznunk itt, mivel újat nem mutat, ellenben rémisztően idege-sítő, hogy csukott szemmel is végig lehet menni a pályán anélkül, hogy beragadnánk a ka-vicságyba.
Weekend Warrior
Na, itt már azért lesz egy picike kihívás. Még mindig nem az igazi, ámbár gyakorolni igen korrekt módon lehet ezen a „nehézségi szinten”. Szerencsére már nincs bekapcsolva az összes vezetési segítség, így talán érezhetjük azt is, hogy majdnem mi irányítjuk az autót. Itt már öt ellenfélen kell átverekednünk magunkat a dobogóig, akik kicsit fürgébben kapcsolnak, mint az előző szinten. Gyakran próbálják zárni az ívet, netán még előzni is megpróbálnak. Egyszer megálltam a pálya közepén és nekem jött az egyik drága vetélytársam, mert nem tudott kike-rülni. Ehelyett (lemértem) 5 percig, füstölgő gumikkal próbált meg eltolni az útjából. Aranyos gesztus, pláne, hogy engedélyeztem a tolatást a menüben. Sebaj, ez még mindig nem az igazi énje a játéknak. Aki végignyomta már a Need For Speed Underground valamelyik részét, ki-fejezetten otthonosan érezheti magát ezen, és az előző nehézségi fokozaton. Nem dobálom a sarat, de az EA tuning-üdvöskéje a GTR eme két szintjéig ér fel élethűségben. Akármelyik pályát is választjuk, egy jó billentyűzettel, vagy egy rozoga kormánnyal is röhögve elsők lehe-tünk. 
Speed Demon
Végre kezd valami mozgolódni! Akik jártasabbak az autós játékokban az első két fokozatot ki is hagyhatják, és kezdésnek átpattanhatnak erre a szintre. Itt már hét ellenfél áll köztünk, és a trófeát ígérő legfelső dobogófok között. Az AI kezd egyre agresszívebb lenni, már nem tűri szó nélkül azt, ha megelőzzük. Igen gyorsan és hatékonyan visszatámad. Még mindig nem fogunk eget rengető karambolokat tapasztalni, lévén az autók törése csak közepes szintre van belőve, és még mindig be van kapcsolva a kipörgésgátló, valamint egy stabilizációs rendszer. Ez mégsem nem gátolja meg abban a programot, hogy egy koccanás után „bosszú-ból”leszakítsa az első lökhárítónkat vagy a motorháztetőnket. Ennél a szintnél kezd csak iz-galmassá válni a játék a tapasztaltabbaknak, habár a hardcore versenyzők még mindig ásítozni fognak. Ez a szint körülbelül egy Need For Speed Porsche Unleashednek felel meg, ha a rea-lisztikusságát nézzük. Mindenkiben ott bujkál a kisördög, hogy bizony ideje lenne már valami sokkal komolyabbra, és nehezebbre kezdenünk. Ennek még nem jött el az ideje, de már nincs sok hátra.
Alien On Wheels
Érdekes az elnevezése ennek az arcade-módnak, de ne rettenjünk meg tőle! Itt már minden esélyünk megvan arra, hogy a pálya melletti kavicságyban ragadjunk pontosan annyi időre, amennyi elég ahhoz, hogy elveszítsük minden reményünket a verseny megnyeréséhez. Bi-zony, már csak az autó stabilitását segítő szerkezet maradt bekapcsolva, semmi egyéb. Ponto-san emiatt kell kétszer is meggondolnunk minden manőverünket, mielőtt a kivitelezésükre adjuk fejünket. Lazán előfordulhat, hogy az egész versenyt elbukjuk egy rosszul sikerült féke-zés miatt. Az AI pedig folyamatosan gondoskodni fog arról, hogy hibába hajszoljon minket: ránk tapad, folyamatosan próbálkozik, zárja az íveket, hogy csak a legfontosabbakat említ-sem.  A kilenc darab, AI vezette autó okozta fejfájás ellen nincs sok orvosság, de nyugodjunk meg, ez még mindig nem az igazi arca a GTR-nek. Mindent összevetve, ezen az arcade-szinten sokkal elővigyázatosabbnak kell lennünk, mint a fentieken. Itt minden döntésnek sú-lya van, és itt mutatkozik meg a GTR során először, hogy az autóversenyzés észjáték is. Ez az a módus, amely tökéletesen felkészít minket a további versenyekre, amelyek már sokkalta több odafigyelést igényelnek, mint az összes arcade-szint együttvéve. 
Most pedig evezzünk át a komolyabb vizekre. Hátravan még a két profi játékmód, nemcsak profiknak. Ha végigjártuk az autósiskolát a fent taglalt fokozatokon, akkor már biztosan ké-szen leszünk egy egész Európát átölelő GT versenysorozatra is!
Semi-Pro
Bizony, elérkeztünk oda, ahol minden pislogás, kormánymozdulat és váltás számít. Az arcade-tüttyögésnél százszor több lehetőség rejlik a félprofi játékmódban. Itt már kilencven százalékban valós az autók viselkedése. Egy 600 lovas szörnyetegnek ha padlógázt nyomunk induláskor, akkor jó esélyünk van arra, hogy a 20 méteren belül vagy a kavicságyban, vagy a virtuális baleseti ambulancián találjuk magunkat. Ha az Alien on Wheels szinten kétszer meg kellett gondolni minden mozdulatunkat, akkor itt jobban tesszük, ha harmadszorra, majd ne-gyedszerre is megfontoljuk manőverünket, mindezt a másodperc törtrésze alatt – pontosan úgy, mint a valódi versenypályán.
Az Arcade módtól eltérően itt már komoly versenyhétvégéket, vagy akár az egész 2003-as GT bajnokságot is végigfuthatjuk. Egy Nagydíj nem csak annyiból áll, hogy kigördülünk az asz-faltra, nyomunk egy padlógázt, és már győztünk is. Nem. Végigmehetünk az egész szertartá-son: részt vehetünk a pénteki szabadedzéseken, majd a szombati időmérőfutamon, a vasárnapi Warm-up edzésen, végül a versenynek a tiszteletet egy felvezető kör megtételével róhatjuk le. Minden olyan, mint egy valódi Grand Prix-n.
Simulation
Mielőtt akármit is leírnék, szeretném leszögezni, hogy a Simulation módus élvezetéhez (vagy akár csak az autó úton tartásához) több mint elengedhetetlen egy jó Force Feedback-es kor-mány. Billentyűzetről irányítva igen frusztráló élményben lehet részünk, és ez csak elvenné a kedvünket a további játéktól.
Már a Semi-Pro realisztikussági fokozaton is be lehetett állítani, hogy milyen mértékű legyen a benzinfogyasztás, hogy kopjanak –e a kerekek, legyen –e hivatalos FIA zászló-jelzőrendszer, és a többi. (Az AI agresszivitását, a verseny alatti időjárást, az alkatrészek meghibásodásának lehetőségét és a versenytávot, és még rengeteg mindent, amit képtelenség felsorolni tömören.) Így, első ránézésre a Szimulátor üzemmód pontosan olyan, mint a Fél-profi. Igen, első ránézésre. Valóban rengeteg a hasonlóság köztük, ám most MINDEN befo-lyásolja a versenyzésünket. Már az értékelés során is megemlítettem, hogy a fejlesztők állítása szerint minden kis pukli pont ott van a pályán, mint a való életben. Nos, ezek a kis göröngyök és apró egyenetlenségek tényleg jelen vannak az aszfaltcsíkon! Az rendben van, hogy hepe-hupás a pálya, meg jól is hangzik, no de a GTR-ben érezni is lehet őket, és befolyásolják az autók menetteljesítményét! Ha emlékeim nem csalnak, ez az első olyan szimuláció, amelyben nem tükörsima úton kell haladnunk. A puklikról jut eszembe: nem csak a göröngyök okoznak problémát ebben a játékmódban, hanem az is, ha letérünk az ideális ívről. Bizony ám, ott piszkosabb a pálya, a tapadás drasztikusan csökken, és itt nem ritka az igen komoly kipördü-lés is! Mint, ahogy írtam is, itt tényleg minden számít! Egy hosszabb futamon Portugáliában azon kaptam magam, hogy rettentőmód csúszkálok, alig vagyok ura az autónak. Picit vissza-vettem a tempóból, és rápillantottam a kormányon elhelyezett diagnosztikai műszerekre: a kerékhőmérséklet veszélyesen megnőtt. Dobogós helyemet feláldozva a boksz felé vettem az irányt, de két kanyarral a pit-lane előtt egy csinos kis defekt miatt a közeli betonfal látott ven-dégül. Legalább kitört a lyukas kerekem is, ez adott némi elégtételt. 
Élvezzétek ki ti is az életszerűség eme remekművét!
Dante
FIA GT 2003 járműpark
A SimBin lelkiismeretes fejlesztőcsapata nem habozott, és bepakolták a német verzióba a 2003-as versenyévad által felvonultatott összes autót a játékba, majd a nemzetközi piacra ke-rülő változatba mellékeltek még plusz öt új járgányt. Van szerencsénk ismertetni a szimulá-torban felvonultatott összes, szám szerint  tizennyolc versenygépet. 
Porsche 996 GT3-RS
Ez a szörnyeteg a Porsche egyik legújabb üdvöskéje. A 3,6 literes erőforrás tradicionálisan hátul helyezkedik el, hengerei egymással szemben, és nem V alakban dolgoznak. Ez a „kicsi”, ám brutális motor 420 lóerejét 8250-es percenkénti fordulatszámon adja le. Maximális nyo-matéka 7000-en pörögve 400 newtonméter.
Ferrari 360 Modena
Mondhatni klasszikus forma. Nem azért, mert olyan régi, hanem mert szinte mindegyik autós játékban helyet kapott ez a fantasztikus sportkocsi. A GT versenyekre egy felpaprikázott vál-tozatot küldött ki a Ferrari, amelynek középen elhelyezkedő 3,6 literes, V8-as motorja 440 lóerő leadására képes 8400-as percenkénti fordulatszámon. Maximális nyomatéka 400 new-tonméter, melyet 6500-on pörögve produkál a motor. Az utcai változatát a frissen nyílt ma-gyar Ferrari szalon már 27 millió forint körül osztogatja!
Porsche 996 GT3 Cup
Ez a 911-es Porsche a GT3-RS kisöccse. Ugyanaz a 3600-as motor hajtja, azonban ez „csak” 390 lóerőt tud kipréselni magából 7200-as fordulatszámon. Maximális forgatónyomatéka 380 newtonméter, ezt 6250 fordulat/percen képes kihozni magából.
BMW Z3M
Ez a gyönyörűség már nem egy mai autó alapjain nyugszik: a BMW Z3-as Roadsterjét tisz-telhetjük a donor személyében. A 3,2 literes erőforrás az autó elejében kapott helyet, és 380 lóerő leadására képes 7400-as fordulatszámon. Maximális forgatónyomatékát 4900 RPM-en adja le, ez 380 newtonméter. Az autó különlegessége a tökéletes súlyelosztása: az első és hát-só tengelyre ugyanannyi súly nehezedik, ezáltal páratlanul stabil.
Lotus Elise
Khmm…Hogy is mondjam? Kb. ez a belépőszintű GT autó. A középen elhelyezett 1800-as motor mindössze 200 lóerőt képes kihajtani magából 8200 RPM-en, és 220 newtonméternyi nyomatékot ad le 5500-on. Kis teljesítményét ellensúlyozza alacsony tömege: 700 kilójával nagyjából 400 kilóval könnyebb a többi autónál.
Morgan Aero 8
A Morgan különleges autókat gyárt, mindent kézzel készítenek, és garantált az exkluzivitás annak, aki egy ilyen példány megvásárlására adja a fejét. Elől egy 4000 köbcentis, 460 lóerős BMW erőforrás található, amely 540 newtonméteres maximális nyomatékát igen alacsony, 4250-es percenkénti fordulatszámon produkálja. 
Seat Toledo
Nem olvasta félre senki az autó nevét, ez egy Seat Toledo. Legalábbis az képezi a versenygép alapját, de több közös nincs a GT és az utcai változatban. A 3 literes Audi erőforrást középen helyezték el a súlyelosztás miatt, és 510 lóerősre paprikázták fel a teljesítményét. Aranyos, 600 newtonméteres nyomatékát már 5250-es fordulatszámon képes mozgósítani.
Chrysler Viper GTS-R
Ez a szemet gyönyörködtető csúcsjárgány már 1996 óta jelen van szinte mindegyik autós já-tékban. Akkoriban még Dodge Viperként futott, ám azóta egy kis fuzionálást követően új ne-vet kapott. A 8000 köbcentis, elől elhelyezett V8-as erőforrás 636 lóerőt ad le 6500-as fordu-latszámon, és egészen durva, 800 newtonméteres forgatónyomatékkal rendelkezik.
Saleen S7-R
A GM sem maradhat ki a motorsport világából, így ezt a versenyautót egy 7 literes, középre pozícionált V8-as Ford erőforrás hajtja. 620 lóerő leadására képes a motor, és 785 newtonmé-teres nyomatékát már 5000-es fordulatszámon kihasználhatja a pilóta. Különlegessége a ki-emelkedően magas leszorítóerő!
Lister Storm
Az autó külsején látszik, hogy nem mai gyerek. Már több mint tíz éves a konstrukció, és még mindig képesek jó eredményeket elérni vele. A versenygép lelke egy 7000 köbcentis, V12-es Jaguar erőforrás, amely 595 lóerőt, és 775 newtonméteres nyomatékot tud lerakni az asztalra.
Ferrari 550 GTS Maranello
Kicsit szögletesebb formát öltött, mint a „natúr” 550 Maranello, de még így is nagyon vad. A 6000-es, V12-es motor elől kapott helyet! 630 lóerejét 7200-as RPM-en adja le, míg 750 new-tonméteres nyomatékát 5000-es percenkénti fordulatszámon képes mozgósítani. Ilyen figye-lemreméltó nyomatékgörbét ritkán látni!
Ferrari 575 GTC
Ennek az autónak már az utcai változata is elképesztően vadul nézett ki, de a GT verzió egy-szerűen szívdöglesztő! A motor ugyanaz a konstrukció, mint az 550 GTS-ben, de itt egy pici-vel gyengébb: az ő jussa 610 Lóerő és 730 newtonméter forgatónyomaték.
Porsche 911 GT2
A hátul elhelyezett, 3600 köbcentis boxermotor igazán hétköznapi jelenség a Porschék között. A GT2-ben lévő erőforrás azonban olyan szinten módosított, hogy rá sem lehet ismerni. 570 lóerejét 6200-as fordulatszámon adja le, míg 680 newtonméteres forgatónyomatékát 4000-es RPM-en közvetíti. Klasszikus, gyönyörű forma.
Lamborghini Murcielago R-GT
 Amikor csak ránézek erre a csodára (akár az utcai, akár a versenyváltozatára), rögtön egy F-117A típusú lopakodó jut eszembe. Gyönyörű, szögletes formák, és veszedelmes teljesít-mény! A 6 literes, középen elhelyezett V-12-es motor pirinyó 610 lóerővel, és 700 newtonmé-teres forgatónyomatékkal büszkélkedhet! 
Gillet Vertigo
Nem, ez nem egy férfiasan tökéletes borotva, bár legalább annyira éles a fellépése. Ennek a pöttöm kis autónak az orrában egy 4 literes, 342 lóerős, V6-os Alfa Romeo motor kapott he-lyet. Ez az erőforrás a 325 newtonméteres maximális forgatónyomatékával nem tartozik a legerősebbek közé.
Mosler MT900
A Mosler egy amerikai cég, ennek megfelelően csakis hazai alkatrészekből dolgoznak. Az egzotikus külső egy középre pozícionált, 5,7 literes, V8-as Corvette motort rejt. Nem mond-ható túl erősnek a GT mezőnyben a maga 438, 6200-as RPM-en leadott lóerejével, és az 540 newtonméteres nyomaték sem a legtöbb. Tapasztalt pilótával azért veszélyes fegyver lehet.
Porsche 996 Turbo
Német fejlesztők kezei közül került ki a játék: ez a negyedik Porsche a felhozatalban… A mo-tor majdnem ugyanaz a 3,6 literes, mint az eddigi autókban, azonban itt két turbó is helyet kapott rajta. Ennek köszönhetően 520 lóerőt, és 685 newtonméteres nyomatékot csiholtak ki az erőforrásból. És még ránézni is jó az autóra.
Chevrolet Corvette C5-R
Az utcai változatra csak nagyvonalakban emlékeztet ez a versenygép, de így átalakítva is szemet gyönyörködtető. Nem a megszokott 5,7-es, hanem egy 7 literes V8-as került az autó orrába! 610 lóerejét 6200-as, 774 newtonméteres nyomatékát pedig 5200-as percenkénti for-dulatszámon adja le!
Versenypályák
Mint a versenyévad minden autója, a 2003-ban szereplő összes versenypálya is bekerült a játékba. Tekintsük át a helyszínek listáját!
Circuit De Catalunya
A 4728 méter hosszú versenypálya Spanyolországban, Barcelonától 20 kilométerre, északra található. 1991-ben adták át, és háromféleképp tudják variálni a szervezők a pályát. A FIA GT bajnokság futama az ún. „Grand Prix Circuit” elrendezésen kerülnek lebonyolításra. Közepe-sen gyors egyenesek, és változó sebességű kanyarok keverékéből áll a Circuit De Catalunya.
Circuit De Nevres Magny-Cours
A 4411 méter hosszú pálya 250 kilométerre, délkeletre fekszik Párizstól. Franciaország egyik leghíresebb aszfaltcsíkja a rendszeres használatnak köszönhetően tiszta, az autók jól tapadnak. Lassú kanyarok, és elképesztően gyors egyenesek keverékéből áll.
Ente Autodromo di Pergusa
A szicíliai Enna városától 5 kilométerre délre található ez a 4950 méter hosszú versenypálya. Régen épült, de korszerűsítették, így most már igen komoly kihívást jelentő sikánokkal van teletűzdelve az ív.
Automotodrom Brno
A Cseh Köztársaság egyik büszkesége ez a nemrégiben épült, 5403 méter hosszú versenypá-lya. Brnótól 10 kilométerre található, északra. Mivel egy természetes medence aljába épült a komplexum, ezért a pálya minden pontjára tökéletes a rálátása a nézőknek. Szurkolók és ra-jongók körében is népszerű, komoly szintkülönbségekkel megspékelt aszfaltcsík.
Donington Park
Nagy Britanniában, Nottingham-től 15 kilométerre található ez a 4023 méter hosszú verseny-pálya. Gyönyörű vidéki környezetben fekszik, egyszer-egyszer a doningtoni kastély is feltűn-het a láthatáron. Igen technikás pálya, az Esses és Redgate kanyarok közti szakasz kimondot-tan nagy kihívást jelent a pilótáknak.
Circuit De Spa-Francorchamps
Belgium leghíresebb versenypályája Liége-től 50 kilométerre található. 6968 méter hosszú az aszfaltcsík, így a versenysorozat leghosszabb helyszíneként is emlegetik. Egyedi a pálya, mi-vel közút is be van építve az ívek közé, és még a közeli erdőbe is látogatást tesznek a pilóták. Az Eau Rouge az egyik legtechnikásabb kanyarulatok közé tartozik.
Anderstorp
Bizony Skandináviába is ellátogat a GT sorozat, pontosabban Svédországba, a Boras-tól 70 kilométerre fekvő Anderstorpba. Itt egy 4031 méter hosszú versenypálya található, amely rendkívül hosszú és széles egyenesekkel, valamint szintkülönbségekkel megbolondított asz-faltcsík, mely jó sok 180 fokos kanyarral büszkélkedhet. 
Motopark Oschersleben
Ez a német aszfaltcsík 29 kilométerre található Magdeburgtól, és 3667 méter hosszú. Rendkí-vül gyors a pálya, ha betanuljuk a két legnehezebb kanyart, akkor jó esélyünk van a győze-lemre. Pihenni nem lehet, folyamatosan nagy sebességgel kell végigküzdenünk magunkat a távon.
Autodromo do Estoril
Lisszabontól 28 kilométerre található, Portugália atlanti-óceáni partvidékén. A 4183 méter hosszú versenypálya igen változatos: hosszú egyenesek, fékeket igénybevevő komoly kanya-rok, és egy 1994-ben a pályához toldott, kimondottan nehéz sikán. A kerekeket nagyon meg-viseli az aszfalt és a sok fékezés.
Monza
A világ legöregebb versenypályái közt tartják számon ezt az 5770 méter hosszúságú aszfalt-csíkot. A Milánótól tíz kilométerre található gyönyörű tájegység ékessége a monzai aszfaltka-nyarulat. Három sikánt iktattak be a három leggyorsabb szakaszba, de még így is a versenyso-rozat legsebesebb színhelye ez az olaszországi pálya.