New Game-re kattintva egy kis videót láthatunk, melyben az indiánok lemészárolnak egy csapat harcost és egy papot a sivatagban. A papnál lévő keresztet, melynek később hatalmas szerepe lesz, az indiánok főnöke magával viszi! Majd ezután 300 évvel későbbi időkbe repülünk, és voltaképp itt kezdődik a játék. Megtörténik hősünk bemutatása.

Ezután, Ned (Colton nevelőapja) felkér minket, hogy segítsünk neki a vadászatban, élelemszerzés céljából. Ez tulajdonképpen a training mód. Kövessük Ned-et a szarvascsordához vezető úton. Miután apánk levadászott egy agancsost, a feladatunk néhány madárka golyó általi halálra ítélése lesz. Először csak simán le kell lőni őket az egér bal gombjával, majd a lassítás segítségével vadásszunk le párat. Kövessük ismét Ned-et, majd öljük le a felénk rohanó farkasokat. Menjünk az öreggel fel a dombtetőre, és szedjünk le még két szarvast. Történt egy kis bibi. Az állati tetemeket fenevadak próbálják megemészteni! Mi ezt nem hagyhatjuk annyiban, így gyepáljuk le a gonosztevő állatokat! Ha ez megtörtént egy kis videó közli velünk, hogy bizony, egy medve ólálkodik a körzetben, és lecsapott szegény apánkra! Muszáj lesz megbosszulni! Rohanjunk Ned fegyveréhez, majd vegyük azt fel, és pár lövéssel altassuk el örökre azt a nagy fekete macit:! (Tipp: oldalazva mozogva lőjük a medve fejét, míg ki nem nyúlik!) Ismét videó következik.

Szerencsére atyánk jól van, így nyugodtan felugorhatunk a rég várt hajónkra! Itt találkozunk először egyik ellenségünkkel, kinek neve: Reed. Ő kiadja a parancsot alattvalóinak, hogy támadják meg a hajót, feladatunk tehát azt megvédeni, így gyilkoljunk le pár rosszarcot! Ha végeztünk, akkor a hajó hátulján lévő lapátkeréknél rúgjuk szét a fadeszkát. Ezután menjünk az ágyúhoz, aztán lőjünk szét minden hajót a vízen (Tipp: figyeljük az életerőnket, és ha szükséges igyunk egy kis whiskey-t:). Ha ezzel végeztünk, a fedélzeten újabb rosszfiúk likvidálása következik, miközben igyekezzünk felfelé a lépcsőn Ned-hez. Újabb emberölés jön, majd ismét videó!

Édesapánk ad nekünk egy érmét és egy feladatot: jussunk el Dodge Citybe, és keressük meg Jenny-t, majd belök minket a vízbe és önmagát feláldozva próbál védekezni amíg lehet. A vízben fejünkre esik a hajó egy darabja, és a következő képkockákban már Magruder-t, az ő kopasz erőgyerekét és Reed-et figyelhetjük “társalgás” közben. Ezután egy Hornest Tom nevezetű fickó talál meg minket, és elmondja mi történt, valamint közli, hogy segít nekünk eljutni a célig. Remek! Pattanjunk hát fel a táltosra! Lovas kiképzés következik, melyben kövessük Tom instrukcióit addig, amíg ki nem hív minket egy lóversenyre. Itt aztán megmutathatjuk milyen gyorsak is vagyunk. De ha megfogadtok egy-két tippet, pofonegyszerű nyerni! 1. Tipp: 1. körben figyeljük meg hol megy Tom, valamint láthatjuk, hogy van egy másik útvonal is, mi menjünk azon, hiszen az a rövidebb! 2. Tipp: az enter bill-el ugyebár lehet a pacival ugratni. Minél hosszabban nyomjuk meg eme gombot, annál nagyobbat ugrunk, mely az akadályoknál hatásos leginkább. 3. Tipp: A lóval ugyebár lehet sprintelni (nekem a jobb ctrl gombbal), ezt használjuk is ki (érdemes szakaszosan nyomni), ám vigyázzunk, hogy állatunk ki ne purcanjon. Ha sikerült megnyerni a versenyt, kövessük Tom-ot! Újabb feladat: lóval való bölényölés:! Kövessük az instrukciókat, majd ha végeztünk, menjünk vissza a tatához! Üveglövöldözés, majd farkas ölés következik, aztán egy újabb videó, melyben kiderül, hogy Tom barátunk bizony átvert minket! Tegyük el őt láb alól a társaival együtt! Itt végeztünk, irány Dodge City!

Újabb videó, melyben sor kerül Dodge City rövid bemutatására. Ferry -a kompos segítségével sikerül átjutnunk a túlpartra. Rögtön keressük is meg az Alhambra Saloont, ahol Jenny is található! Bemenvén beszélgessünk el Bartender-rel, majd ismét bejátszás jön! Egy Rude nevezetű tag és társai nem nézik jó szemmel, hogy lefoglaljuk Jennyt, így megtámadnak minket, és ráadásul a lányt is foglyul ejtik. Nincs más hátra, mutassuk meg nekik, hogy ki az a Colton! Felmenvén az emeletre öljük meg Rude-ot, majd ismét bejátszás következik, melyben apánk tárgyait szemlélhetjük meg (megkapjuk az öregünk fegyverét), és no persze a gyönyörű Jennyt (én inkább utóbbira koncentráltam: ). Ám ismét kiderül, hogy nem olyan könnyű a vadnyugati élet, ugyanis Crude – Rude testvére – testvérbosszúval kíván elégtételt venni rajtunk. Ne hagyjuk! Védjük meg a Saloont! (Ha bent likvidáltunk mindenkit, akkor menjünk ki, szálljunk a lóra, és lőjük le az összes rosszfiút)! Ezután térjünk vissza a Saloonba! Ismét videó következik! Crude és bandája likvidálása után egy kisfilm keretében Pat Dentonnal találkozunk, ő itt a helyi sheriff. Megkér, hogy segítsünk neki, ám mielőtt ezt megtennénk, Jenny és Colton felvonul egy szobába bélyeggyűjteményt lapozgatni:.

Menjünk Pat Dentonhoz! Feladatunk: mentsük meg a hidat az indiánoktól! Csak ügyesen! Ha leértünk a híd aljára, akkor a Transport segítségével menjünk a TNT hordókhoz! Dobáljuk le őket a hídról, de figyeljünk közbe a felmászó indiánokra is! Ha végeztünk, be a transportba, és öljük meg a túlparton várakozó indiánsereget, majd vissza Dentonhoz! Következő utasítást kapjuk tőle: Segítsünk megvédeni a kínai munkásokat! Hát tegyük meg! Ha sikerült, akkor kis bejátszás következik, majd egy nehezebb feladat. Az indiánok tüzes nyilait kell szétlőni azelőtt, hogy azok elérnék a robbanóanyaggal teli hordókat! Ha sikerült valamennyi hegyes vesszőt felaprítani, akkor már csak az őslakosok elszenderítését kell megoldanunk (újabb tárgy, egy fejsze birtokába jutunk)! Most pedig menjünk és beszéljünk Jenny-vel! Egy újabb bejátszás, és feladat: védjük meg a leányzó hintaját! Kísérjük végig az úton, miközben indiánokat irtunk, és mikor elérkeztünk az elbarikádozott részhez, akkor szálljunk le a hátasról és menjünk a barikádok mögé! A következő a teendő: a TNT-s hordókat a úttorlaszhoz cipelni! Vigyünk vagy 2-3 db -ot, és robbantsunk, majd kísérjük tovább az útját a kocsinak! Balszerencsénkre egy indián miatt kitörik a szekér első kereke, tehát le a lóról és lőjük addig a rézbőrűeket, amíg a sofőr új kereket nem rak a kocsihoz! Ha kész, lőjünk bele a TNT-s hordókba! Innentől kezdve a négykerekű masina tetejéről kell tovább osztanunk az áldást egészen addig, míg el nem érünk Empire Citybe.

Itt összetalálkozunk Hoodoo-val, aki egész rendes alaknak tűnik. Ezért menjünk és csevegjünk el vele a Casinóban! Elvállaljuk, hogy sheriffként dolgozunk két másik társunkkal a védelem érdekében. Vágtassunk el Bartender-hez a Saloonba, és diskuráljunk el vele! Ám odabent összetűzésbe keveredünk pár helyi keményfiúval. Intézzük el őket, majd pattanjunk hű társunk nyergébe, és kövessük a célpont delikvenst! Öljük meg a ránk törő bandatagokat, és irány a telep! Végezzük ki a maradék fegyveres erőt, majd egy bejátszás következik, miben kiderül, hogy Chavez barátunk bizony meglépett, és az istállóban két ártatlan húzódott meg a golyók elől. Webb és Rudabaugh (a két másik “sheriff”) kegyetlen módon kivégzi a házaspárt és kiderül, hogy Hoodoo Brown nem is olyan ártatlan ember. Tehát végezni kell vele, de előtte a két csatlósával. Ismét összecsapás következik. Legyőzésük után újabb két fegyver birtokába jutunk, melyek tulajdonságai sokkal jobbak előző golyóosztónknál. (Tipp: a helyszínt jegyezzük meg, mert itt található egy figura, aki almissziót biztosít számunkra.) Gyorsan lovagoljunk vissza Hoodoohoz egy elbeszélgetésre! Megérkezvén közli velünk, hogy Jenny az emeleten van, és elkapták! Felrohanunk, ám már sajnos késő! Az a szemét Reed kicsinálja a szemünk láttára szerettet nőnket! Ennek tetejében még egy palackot is kapunk a fejünkre, majd Magruder mesél el egy két dolgot, majd jól megvernek minket. Itt telt be a pohár! Mindenért meg fognak lakolni!

Egy börtönben térünk magunkhoz, ahol összeismerkedünk egy Soapy és egy Port nevű taggal. Célunk: kijutni a rácsok mögül! Beszéljünk Port-tal, majd kapjuk el az őrt. Nincs bennünk könyörület, simán kivégezzük egy éles kis késsel. A megszerzett cellakulccsal pofon egyszerűen kijutunk. De mielőtt urasan távoznánk, vegyük magunkhoz az asztalon heverő fegyvereket, köztük a nyilat. Három lovat kell “szállítanunk” a közelben található híd alá, hogy meg tudjunk lógni. Ha megvannak a paripák, menjünk és gyújtsuk be a közelben található épületet egy kis molotov koktéllal:! Ezután keressünk egy TNT-s hordót és vigyük a börtön falához, majd robbantsuk fel! Most már Soapy is szabad. Pattanjunk lóra és hagyjuk el a várost! Soapy búcst vesz, majd elvágtat, mi pedig kövessük Port-ot. Ő útközben mesél Magruder-ről és egy bizonyos Clay nevezetű fickóról.

A táborba érve nem fogadnak minket szívesen, de miután Clay megtudja hogy Ned White volt az apánk, egyből szíves örömest veszi jelenlétünket. Közlik hogy Magruder ellen harcolnak, és nekünk ez már épp elég indok arra, hogy a bandához csatlakozzunk. Dumcsizzunk Clay-el, majd kövessük őt egy hátason! Mire a helyszínre érünk, addigra Port barátunk már meg is szerezte a tervhez szükséges robbanó hordókat. A terv pedig a következő: a “robbanószerek” megfelelő elhelyezésével – amit mi biztosítunk – bevárjuk Magruder vonatát, majd mikor megfelelő távolságba került, felrobbantjuk a piros gurigákat. (Clay majd mondja mikor kell robbantani), ezáltal elzárjuk a vonat útját egy jókora szikladarabbal. A vonat persze már nem tud megállni, így belerohan a sziklába! Remek terv. De mint kiderül, semmi sem mehet olyan simán, ezért pattanjunk lóra és kövessük Clay-t a vonathoz! (Chavez bajba jutott a vonatnál. Igen ő is a bandák tagja.) Miután elimináltuk az ellenséget, elindul a sínjármű, ezért gyorsan siessünk vissza a terv helyszínére. Ha megérkeztünk szélsebesen pakoljuk oda az utolsó hordót, majd felmenvén a dombra várjuk Clay parancsszavára. Ha megkaptuk, lőjünk a TNT-re, és lám szörnyű tervünk bevégeztetett. Végezzünk a vonatnál lévő nemkívánatos tagokkal. Ha minden sikerül, mienk lesz egy golyószóró, valamint egy csapat indián kiszabadításával az őslakokosok bizalmát is elnyertük. Innentől kezdve velünk harcolnak (Ebben a kis filmbetétben látjuk újra a keresztet a törszfőnöknél.) Szerezzünk egy négylábút, majd vágtassunk Clay táborába a hegyeknél (River Canyon)! Szólítsuk le valamelyik őrt, és egy videó fog következni. Clay elmeséli miköze volt Magruder-nek és Ned-nek egymáshoz, valamint elmeséli mi is kell valójában Magruder-nek. Érdekes! A nagy mesélés közepette támadás éri táborunkat, így ragadjuk meg az új fegyvert és kövessük Chavezt. Lőjük szét a támadókat, majd lent menjünk Clay-hez, és üljünk le a gólyószóró mögé, majd szedjük ízekre a ránk rontó lovashadsereget! Menjünk Port-hoz! Bajban vagyunk, egy ellenséges tag ül az ágyú mögött fent a dombnál. Füstöljük ki onnan, mielőtt nagyobb kárt okozna! Ha megvagyunk, pattanjunk be az ágyú mögé, és aprítsuk fel a maradék erőket. Támadásra támadással felelünk. Váltsunk néhány szót Port-al! Kövessük őt Empire Citybe, hogy végre felszámolhassuk Hoodoo Brownt! Védjük meg az ágyút toló Port-ot, majd ha ezzel végeztünk, menjünk be a Laundry nevezetű épületbe és gyilkoljunk! Siessünk az alagsorba, majd pakoljunk egy hordót a megjelölt helyre, és robbantsunk! Ez a mocsok Hoodoo elfogta Clay-t, és nem válogat a kínzás eszközeiben! Gyorsan siessünk társunk megmentésére! Most öljük meg Brownt, mert megérdemelte! Nem lesz egyszerű feladat. Menjünk fel az alagsorból, majd öljünk meg minden bandatagot, Hoodoot még ne lőjük. Miután már csak ő maradt, kezdjünk bele a golyózáporosztásba. Miután már nem csökken az életereje, menjünk a legfelső szintre, és egy kis bejátszás következik. Most pedig lőjük szitává a rosszfiút!

Ha végeztünk irány Dodge City, és keressük meg Soapy-t! A hídon Dentont látjuk megkötözve a földön feküdni. Beszéljünk vele, majd siessünk a víztoronyhoz és oltsunk ki néhány életet a fegyverünkkel! Most másszunk fel a létrán a víztorony tetejére! Védjük meg Soapy-t, majd ha lóra pattan kövessük őt Ferry-hez ( a kompos), majd kérjük meg hogy vigyen át minket a túlpartra. Közben próbáljunk mindenkit leszedni a másik oldalon, és akik utánunk jönnek egy másik komppal, azokkal se tegyünk kivételt. Egy videó következik, melyben láthatjuk eddigi munkánk gyümölcsét: Magruder igencsak ideges:. Pattanjunk a hátasra és kövessük Soapy-t! Egy tábort kapunk lencsevégre, ám minket pedig az ellenség Hollister személyében. Ő elvisz minket a táborába, ahonnan meg kell majd lógnunk. Tegyük is meg! Három indián harcos segítségével fog ez sikerülni, akiket meg kell mentenünk a táborban ólálkodó őrök veréseitől. Ezután szép csendben likvidáljuk az őröket a tollasfejűek szavára. (Ha kiértünk a nyílt terepre akkor már nyíllal is leszedhetjük az őröket.) Ha elértünk a lovakhoz, ugorjunk fel egyre, és siessünk az indiánokhoz! Vágtassunk az indiánfaluba (a kaput a paripa segítségével rúgjuk be)! Itt védjük meg a falut a betolakodóktól, majd egy videónak lehetünk szem és fültanúi. Kiderül, hogy az itteni törzsfőnök mentette meg az életünket, mikor egy vadállat ránk támadott és súlyosan megsérültünk. Itt az idő viszonozni neki a cselekedetét!

Keressük meg a kenut! A barlangba beérvén pusztítsuk el az összes ellenséges lelket, majd másszunk fel a létrán! A felszínen rutinosan öljünk meg mindenkit az időlassítást kihasználva. Egy épületben fogunk kilyukadni, ahol az ágyút használva alkotóelemeire kell szednünk az alattunk lévő bunkereket. A második ágyúval a vízben lévő hajókat kell elpusztítani. Ezután menjünk ki a házból, és jussunk el a kint lévő ágyúhoz, és azzal zúzzuk szét a házakból kiáramló ellent, és a szemközti épületet. Menjünk a romokhoz, és be az épületbe, majd fel egy szintet (itt vannak dinamitok, vegyünk fel párat, ha esetleg nem lenne nálunk). Eljutottunk a felső barikádokhoz. Próbáljuk szétrobbantani a szemközti az ágyút dinamittal! (Ha elfogyik, és molotov koktél lesz nálunk, akkor ESC -> Saddlebag -> Weapons -> Throws-nál állítsuk be a dinamitot.) Ha sikerrel járunk, mienk lesz az erőd.

Beszéljünk az indián főnökkel! Ezután hajóval átmegyünk egy kis szigetre, ahol már Hollister fogad minket a maga módján-dinamittal! Feladat: megölni őt. Ez egy igen nehéz pontja a játéknak. Tipp: keressünk egy kisebb sziklát, és oldalazva mozogva lőjük amíg kell. Elég ügyesnek kell lenni ahhoz, hogy jobb belátásra térítsük. Ha eléggé megsebesítettük, akkor dinamittal fog felénk rohanni. Nekünk csupán annyi a dolgunk, hogy elfussunk előle 15 másodpercig, míg a saját dinamitjai végeznek vele (terrorista megnyilvánulás:). Jutalmunk egy igen erős Ferguson fegyver. Megtaláljuk a hajót, melyen apánkkal utaztunk nemrég, de már csak roncsok vannak belőle. Itt Megruder lovasai támadást mérnek ránk, amit hárítsunk, és így hozzáférünk a széfhez, amit Soapy ki is nyit zseniális tudásának hála:. Igen! Megtaláltuk a kereszt egy darabját, aminek később igencsak hasznát vesszük! Ám akadt egy kis gond. Reed megzavarta a lelki nyugalmunkat, tehát nyírjuk ki egyszer és mindenkorra! Halála után egy kard lesz a jutalmunk. Irány vissza Dodge City-be! Ferry már vár ránk, és átvisz minket. Célunk, hogy találkozzunk Soapy-val az Apache táborban. Beszéljünk vele, majd a “keresztes” indiánnál kötünk ki, ahol megtudjuk mire jó a kereszt, és hogy bennünk is indián vér csorog, és azt is megtudjuk, hogy miként kerültünk Ned-hez.

Menjünk le a hegyről, ahol már várnak ránk. Kövessük társainkat, majd a mezőre érkezvén egy igazi western csetepaté veszi kezdetét, ahol meg kell védenünk az “apachokat” a lovasoktól. Most Soapy-t kell követnünk fel a hegy csúcsára, ahol ráakadunk a rejtélyes kincsre a kereszt segítségével. De újabb problémánk akadt. Megruder meglátott, és egy ágyúval jóformán felaprította a hegycsúcsot. Soapy lesett a keresztel együtt. Utána kell mennünk! Magruder hatásos kínzófantáziájának hála, kiszedte szerencsétlenből a kincs rejtekhelyét. Tömény akció veszi kezdetét az utunk folyamán. Haladjunk le szépen a hegyről és irtsuk a katonákat. Tipp: a TNT hordókat próbáljuk kilőni. Kint Soapy-t látjuk a sínek közt heverni (hát igen sínen van az élete, ugyanis pár ujj elvesztése nem kellemes:). Mentsük meg, majd a vonat érkeztével megjön a kopasz behemót barátunk (Dutchie) is. Gyepáljuk le őt is! Tipp: egy kis szikla mögé bújva likvidáljuk a körülötte lévő fegyveres erőket, majd őt magát is a már megszokott oldalmozgásos, kikerülős csellel, de vigyázzunk hogy túl közel a sziklához sose álljunk (ha kell, cseréljünk fegyvert)! Ha ezzel megvagyunk, akkor irány Magruder telephelye. A száguldó vonat megoldja a kapunyitási gondokat, majd ha bejutottunk, akkor szisztematikusan lőjünk le mindenkit vigyázva a társainkra. Gyorsan vágódjunk be az ágyú mögé, és aprítsuk szét a golyószóró bunkereket. Ezután elindul egy sínen mozgó jármű, mely elvisz minket a bányába. Utunkon (majd a kis vasúti karral váltsunk a sínek iránya között) addig számos “golyóadagolót” kell eltennünk láb alól, meg egy ágyúst, ami egy ház ablakában található. Bent szedjünk szét az ágyúval mindenkit és mindent, ami az utunkba kerül. Közben használjuk a sínváltást! Tipp: olykor mikor bent is találkozunk golyószóróval, akkor puskával intézzük el a lövészt! Ha mindent jól csináltunk, akkor megkapjuk a következő feladatot: Megtalálni Magruder-t! Utunk folyamán igencsak kemény akció elé nézünk! Dinamitosok, és nehézfegyveresek. A TNT-s hordókat kihasználva öljük meg mindet, majd menjünk tovább felfelé! Videóbejátszás következik. És végül Magruder megölése az aranybányában. Jó mi? Az, meg elég nehéz is, érzésem szerint sokótoknak kell majd újra és újra nekilendülnie. Jó magamnak kilencedjére sikerült megölnöm (mondjuk mire rájöttem hogy kell… :). Na szóval. A földben vannak ilyen gőzölgő nem tudom mik. Az a lényege, hogy mikor Magruder mielőtt odaér egy ilyenhez, már legyen ott egy általunk “odatett” szeretetcsomag (dinamit). Ha így csináljuk, előbb utóbb kellően lemegy a MR. életereje, így jön a következő felvonás. Egy magaslatról fog minket a hármas dinamitjaival dobálni. Lassított módban lőjük szét még a levegőben (lehetőleg a feje fölött, mert ott nagyobbat sebez) felénk törő dinamitokat, így előbb utóbb rá szakad az ég a főellenségre (szó szerint-na jó, a barlang egy omló darabja:). Ezzel elimináltuk magát Magruder-t is. És következik a végső movie. Szenvedésekkel teli és szörnyű halálra ítéltük minden problémánk okozóját, de ezzel az aranybánya is odaveszett.
Gratulálok! Sikerült végigvinned a játékot!

Almissziók

Az alküldetések lényege a pénzszerzés. A pénzből újabb és jobb felszereléseket vásárolhatunk a városok eladóinál (Shopkeeper), és az indián kereskedőnél. A pénz összegyűjtésének másik módja a játék területén található arany begyűjtése (Dodge City eladójánál lehet megvenni az ehhez szükséges fejszét). Mivel sokkal könnyebb végigvinni a programot a fejlesztésekkel, úgy gondolom, hogy érdemes időt szakítani ezek teljesítésére. (Már csak azért is, mert érdekesek a küldetések.)

Dodge City-ben található mellékküldetések:

Wanted Posters:

Több helyen találunk ilyet (pl. Badlands-ban egy faviskó oldalán, Dodge City hídja előtti faháznál, Piper LK-ban a mocsár melletti fatákolmánynál). Én egyet említek: Dodge Cityben a Train Depot épületnél (DODGE CITY felirattal). Összesen 12 misszió van!

Pénz: 10$-30$ (a módszereinken múlik az összeg)

1; Küldetés: George “Whiskers” Mahonee likvidálása
Menjünk be az Alahambra szalonba, majd lőjük lábon a célponton, rohanjunk oda és kapjuk el, ezután üssük le!

2; Küldetés: Butch Mainard eltávolítása a közértből
Pattanjunk lóra, majd vágtassunk el a minimapon jelzett helyig (egy faviskónál lesz a delikvens, valamint itt található egy indián vadász és egy kereskedő, ezért jegyezzük meg a helyet). Mesterlövészkedjük le a lóról (vagy ha kegyetlenkedni támad kedvünk, akkor gyilkoljuk le a lovat) majd lőjük le őt magát is! (Ha sikerül, fogjuk meg, majd egy ütés a fejére. 🙂

3; Küldetés: John “H” Greed körmére kell néznünk
Keressünk egy táltos, és lovagoljunk a megjelölt helyig, majd vágtassunk utána és nyírjuk ki!

4; Küldetés: Shifty Scholz-ot kell az örök harcmezőkre küldeni, majd a lopott lovával visszatérni.
Siessünk a jelzés irányába, majd távolítsuk el az ott tartózkodó kis csoportosulást, Scholz-al együtt. Fogjuk a hátasát és menjünk vissza a városba, ahol beszéljünk a csikó tulajával!

5; Küldetés: Lee Hop Dong kínai ópiumkereskedő elfogása
Kövessük a piros jelzést, és odaérkezvén számoljuk fel a kínai ellenállást. Föl a fatákolmányra, fogjuk el Lee-t és bokszoljuk le!

6; Küldetés: Egy nő, Bloody Belle letartóztatása
Megérkezvén a helyszínre kapjuk el a menekülő Belle-t, majd a nálunk lévő “szerszámok” valamelyikével likvidáljuk a banda tagjait!

7; Küldetés: Tobias Wood elfogása
Beszéljünk Tobyval! Mint kiderül, nem hallgat a szép szóra, így tegyük el láb alól a csapat tagjait, majd kispisztolyt elő, lőjünk Toby-ba, ragadjuk meg és üssük le!

8; Küldetés: Mad Dog McGrady elleni elfogatóparancs teljesítése
Magruder bányájánál lapul, ezért fuvarozzuk el magunkat egy négylábú nyergében a helyszínre! Tisztítsuk meg a terepet az ellenségtől, ezután kapjuk el Mad-et!

9; Küldetés: Thomas Wilcox gyilkosának, Wayland Payn-nek az elfogása Blackfootban! Menjünk Blackfootba (másik szigeten van) Ferry barátunk segítségével, és tegyük el láb alól a célpontot a bandájával együtt!

10; Küldetés: Booth testvérek helyének felkutatása, és felszámolása
Vágtassunk a helyszínre, és végezzük ki a testvérek lovait! Szálljunk le a hátasunkról és kapjuk el a testvéreket (kispisztollyal sebezzük meg, menjünk mögé, majd ragadjuk meg és üssük le)!

11; Küldetés: A Blackbird bandát kell teljes mértékben fölszámolni
Siessünk a térképen jelzett helyig, majd mikor egy tisztásra érünk, kapjuk elő a stukkert, és pár jól irányzott lövéssel írtsunk ki mindenkit, aki él és mozog!

12; Küldetés: A Devil Canyon-ban tartózkodó Bob McCarty-t, alias “Pengé-t” kell elfogni
Utazzunk a helyszínre, módszeresen likvidáljuk a társulatot, majd végül kapjuk el Bob-ot! Vigyázzunk, ne öljük meg, hanem lőjünk bele, kapjuk el és verjünk egyet a buksijába! Az utolsó poszteres küldetés volt!

Pat Denton küldetései:

1; Küldetés: Öljük meg a “Highwaymen”-t (országúti ember?), likvidálni egy csoport bandát, majd megölni az ópiumkereskedőket!

Kövessük a jelzéseket, és lőjünk le minden ellenséget, majd menjünk a szalonba, beszéljünk az ott ácsorgó taggal, aki közli velünk, hogy hol találjuk meg a drogosokat. Menjünk oda, és tanítsuk jó modorra a népet!

2; Küldetés: Megmenteni pár asszonyt, akiket banditák támadtak meg
Siessünk először Alhambrába, és öljük meg a nő támadóit, majd fussunk el a közeli víztoronyig, és segítsünk az asszonynak megmenekülni a rosszfiúktól! Már csak Victim-et kell megmenteni. Trappoljunk a megjelölt helyre és szedjük le a fegyvereseket!

3; Küldetés: A Campfire banda tagjainak eliminálása
Lovagoljunk a célig, és öljünk meg minden ellenséges tagot! Menjünk a TNT-s hordóhoz, és szállítsuk el a célépületig, de közben figyeljünk a ránk támadó ellenségre is! Ha letettük a hordót, védjük meg a várost a támadó lovasoktól!

4; Küldetés: Egy városi nő segítése, hogy eljusson az épületig, majd az ellenséges banda támadásának felszámolása. Menjünk a hölgyhöz, és biztosítsuk számára a biztonságos utat a célépületig, majd menjünk fel az Alhambra felső szintjére és vadásszuk le az ott lófráló fegyveres erőket, végül gyalogoljunk vissza az utcára rendet tenni!

5; Küldetés: Két lőporos hordó elhelyezése, és egy család megvédése
Menjünk a térképen megjelölt hordókig és vigyük el őket az épületbe (vigyázva az ellenséges támadásokra), ezután likvidáljuk a családot fogvatartó banda tagjait, és térjünk vissza a víztoronyhoz még egy kis hentelés erejéig!

6; Küldetés: Megmenteni a civileket
Fegyverrel a kézben sétáljunk be a térképen, keresztel jelölt épületekbe, és egy-egy jól irányzott lövéssel tegyük el láb alól a garázdálkodókat! Ezután sétáljunk le a komphoz, és védjük meg Snitch-t. Mikor elértünk a hídhoz, akkor megkapjuk az újabb feladatot: likvidálni a piros kéz nevű bandát. Siessünk Alhambrába és elimináljunk minden narancssárga foltot (a térképen így vannak jelölve az ellenfelek). A vezetőket a legfelső szinten találjuk (két nő), akiket pár golyóval el is intézhetünk.

Empire City-ben található mellékküldetések

Itt a polgármesternél (Federal Marshal) vehetjük fel az alküldetéseket.

1; Küldetés: Kiiktatni a Miller bandát
A megjelölt helyen menjünk fel a lépcsőn a háztetőre, és innen dobáljunk le pár TNT-s hordód az útra, majd várjunk, míg meg nem érkezik a banda. Ezután lőjük szét a hordókat, és öljük meg a maradék ellent!

2; Küldetés: Visszaszerezni a vacinát!
Menjünk fel a házak tetejére (ugorjunk fel egy hordóra, aztán a tetőre), szedjünk le mindenkit, másszunk fel a létrákon, és vegyük el a vacinát!

3; Küldetés: Kínai munkások megmentése egy Badlands-i bányában
Fogjunk egy lovat, és vágtassunk vele a térképen jelölt bányához (a marhalegelőnél van egy kimagasló hegynél). Menjünk le, és óvatosan lőjünk fejbe minden rosszfiút!

4; Küldetés: Megkeresni a lovasszekeret, és segíteni a bajbajutottakon
Lovagoljunk a térképen megjelölt helyhez, és a kanyargós résznél ott lesz a kocsi! Beszéljünk a sofőrrel, akiről kiderül, hogy épp ő az aki okozta a galibát. Így a társaival együtt intézzük el, figyelve arra, hogy a civileknek ne essen baja. Ezután társalogjunk el a valódi sofőrrel, aki megkér minket, hogy pár TNT-s hordóval robbantsuk fel a városba vezető utat megakadályozó sziklát! Menjünk fel a szikla melletti dombra, és kövessük az utat a csúcsig, ahol szemben egy aranyrög van, és pár hordó. Ezeket lökjük le, majd menjünk le a sziklához és pakoljuk egy kupacba a lőporos hordókat. Robbantsunk!

5; Küldetés: Megkeresni az elveszett lovaskocsit
A farmmal szemben található! Védjük meg az ott tartózkodó civileket! Vigyázzunk, mert csak egy halhat meg!

6; Küldetés: Wachowski börtönbe juttatása
Keressük meg Wachowski-t (az istállónál lesz), majd dumáljunk vele! Mire közli, hogy készen áll hogy elkísérjük a börtönbe! De mire odaérünk meggondolja magát, és a társai a segítségére sietnek! Iktassuk ki őket, majd ragadjuk meg a delikvensünket és lökjük a cellájába, majd védjük meg azt! Ha kész, akkor sétáljunk vissza a rabhoz!

7; Küldetés: A falusiak megmentése
Siessünk a zöld kereszt irányába, majd szálljunk le a lóról és lőjük le az összes farkast! Ezután váltsunk át a készletünkben a molotov koktélra, és gyújtsuk fel az összes szénabálát!

Egyéb mellékküldetések

Pony Express missziók:

Itt különböző gyorsasági feladatokat kell elvégeznünk. Tehát adott időn belül el kell érnünk a megadott célt. (Kétszer kell beszélni Earl-el, hogy bevállaljuk a küldetéssorozatot.)
Tipp: A jobb Ctrl-al tudunk gyorsan lovagolni. Ha folyamatosan nyomjuk állandó sebességet produkál, de ha szakaszosan, akkor felgyorsít. De vigyázzunk, túlzott használatával elhal a jószág! Próbáljuk szépen lassan adagolni a sebességet (kb 3 másodpercenként üssük le újra a gombot).

1; Küldetés: (Dodge City)
Beszéljünk Tiny Tubbs-sal! Ezután menjünk a kereskedőhöz (Shopkeeper), majd vigyük vissza a csomagot Tubbs-hoz!

2; Küldetés: (Empire City- Hoodoos’ Palace)
Diskuráljunk el Johny-val, aztán szárnyaljunk szélsebesen az istállóhoz (odaérkezvén menetközben pattanjunk le a lóról)!

3; Küldetés:
Csevegjünk el Stumpy-val, majd vágtassunk a mocsárhoz az utat követve, ahol már várnak minket a vasútépítő munkások (útközben indiánok támadnak, de ne foglalkozzunk velük)!

4; Küldetés: (Ismét Dodge City-ben)
Bájcsevegjünk Gunsmitt-tel! Irány a farm Badlandsben! Ha odaértünk adjuk át a farmernek a lőszert, majd vegyük az irányt Doc Stilson-hoz (a mocsárnál van)! Ezután a kapott csomagot vissza kell sürgős ütemben juttatni a farmra.

5; Küldetés:
Dumcsizzunk Cletus-szal (Empire City-ben van)! Vigyük el a csomagot az északi hegyekben található munkáshoz! Ezután utunk Bartonhoz vezessen (Canyon-ban)!

6; Küldetés:
Most keressük meg Marcus Billings-t és szólítsuk le! Menjünk a farmra, és beszéljünk a telepessel, majd adjuk át a levelet Edgarnak, aki Empire City-ben van!

7; Küldetés:
Váltsunk néhány szót Jesse-vel, majd keressük meg az elveszett Lovast! A sínek felé menjünk, és ha kiértünk a marhalegelőre keressünk egy nagy hegy alatt egy barlangot, majd menjünk be, és beszéljünk a lovassal! Közli, hogy ő nem megy ki a fedezékéből az indiánok miatt, így ránk hárul a feladat, miszerint kézbesítsünk egy üzenetet Lucasnak. Keressük meg a síneket, és abba az irányba lovagoljunk, ahol a sínek egy barlangba vezetnek! A második vasúti hídnál ugorjunk le az alattunk lévő útra (balra fordulva), majd kövessük az utat Lucashoz! Ha odaértünk, akkor szólítsuk le!

8; Küldetés: (ismét Empire City-ben)
Elegyedjünk szóba Speedy Pete-vel! Menjünk a hátassal Magruder bányájához, ahol szólítsuk le az Express tagot, ezután vágtassunk vissza a már Dodge Cityben lófráló Pete-hez!

9; Küldetés: (Dodge City)
Cseréljünk eszmét az eladóval, majd száguldjunk Willie-hez! Most lőjünk le minden indiánt a környéken, és pattanjunk fel a rézbőrű lovára, ezután siessünk Dan-hoz!

10; Küldetés: (Empire City, Darly nevezetű fickónál)
Beszéljünk Websterrel, aki megkér minket, hogy vigyük el a tervet a sínen dolgozó munkásoknak! A síneket követve szólítsuk le a munkásokat, és ha elértük az ötödik munkást, azután térjünk be az Alhambrába egy italra (Bartenderrek kell beszélni)!

A farmer missziói:

1; Küldetés: A marhacsorda
Először a kerítésen belül lévő marhákat kell beterelni a kennelbe, majd odakint a mezőn egy Loghorn nevezetű bikához kell odaterelni az állatokat. Ha ez megvan, akkor kísérjük vissza a csordát, de sajnos útközben két tehén elszakad. Most őket kell visszaterelnünk a kerítés mögé, a többi jószághoz.

2; Küldetés: Mustang
Most két vadlovat kell beterelnünk a gazda kenneljébe. A lovak Empire City körül találhatóak (a híd alatt úton kell lovagolnunk, be egészen amíg lehet), azután a pacinkkal áttörjük a kerítést, és a vadlovak egészen a farm közeléig fognak futni. Ekkor már csak be kell őket terelni (oda ahová a marhákat is betereltük).

3; Küldetés: Farkastámadás
Meg kell védenünk a legelő marhákat az esti farkastámadástól. Vágtassunk a legelőre, majd lőjük le az összes vadkutyát!

4; Küldetés: Az ellopott marhák
Pár pitiáner kis tolvaj ellopott a gazdától néhány marhát. Hát vigyük vissza őket a gazdájának. Két hegy között kell bemennünk a tisztásra, ahol megtaláljuk a lopós bandát. Szedjük le őket, törjük át a kerítést, és kísérjük haza az állatokat!

5; Küldetés: Közös terelés
A farmer megkér minket, hogy segítsünk neki beterelni három marhát vele együtt a kennelbe. Tegyük meg neki ezt az apró szívességet! (A megjelölt marhákat tereljük be!)

6; Küldetés: Út Dodge Citybe
Ismét marhákat kell eljuttatnunk ezúttal a városba. Kövessük a gazdát, és az állatokhoz érve tereljük a teheneket a bikához, majd védjük meg őket a támadóktól! A hídhoz érve törjünk utat a paripánkkal! Kísérjük át a csordát a hídon!

7; Küldetés: A vonat
Kövessük állattenyésztő barátunkat Empire városába, a vonathoz. A vonat már elindult, de azt egy kisebb embertársulás próbálja meg kirabolni. Akadályozzuk meg! Megvédve a társunkat eregessük szét az áldásunkat az ellenség embereibe!

Indián vadász mellékküldetései:

Ezek azok a almissziók, melyeket csak hosszas keresgélés után lehet teljesíteni.

1; Küldetés: Szürke farkas levadászása
Hát igen! Kezdjünk bele egy hosszas keresgélésbe (Dodge City hídja előtt van:), és mikor meglett a farkas, óvatosan közelítsük meg, aztán lőjük le!

2; Küldetés: Bufallo leölése
Megint fogjunk a keresésbe (a marhalegelőn van a farmmal szemben), és óvatosan közelítsük meg! Ezután indulhat a hajsza!

3; Küldetés: A nagy fehér farkas kiiktatása
A Canyon-ban van a nagy kanyarulatban. Odaérkezvén óvatosan megközelítve szedjük le!

4; Küldetés: A nagy hegyi oroszlán legyőzése!
Öljük meg az eddigiekhez hasonlóan (Piper Link közelében van)!

5; Küldetés: A fekete farkas likvidálása
A farmmal szemben a marhalegelőn vannak ugyebár a buffallok, és van itt egy bánya is. Itt érdemes kutatni az állatot.

6; Küldetés: Nagy Medve eliminálása
Ezt a nagydarab szörgolyót Empire közelében keresgéljük, majd ha rátaláltunk, adjunk neki egy kis ólmot (ajjaj, az állatvédők mostmár biztos engem is megsoroznak 😀 ). Ha végeztünk mindennel, akkor menjünk vissza az indián vadászhoz, aki megdícsér minket, hogy milyen ügyes vadászok vagyunk.