Quake nevű játék hírneve immáron negyedszer rengeti meg a Földet, de mivel az új epizód igen összetett, talán elkél egy kis segítség. A Quake nevű játék hírneve immáron negyedszer rengeti meg a Földet… mivel az új epizód a Quake-től megszokott normáktól eltérően viszonylag összetettre sikeredett, gondoltam a nép nem venné zokon, ha egy kis segítséget nyújtok neki a végigjátszásban ezzel a kis exkluzív irománnyal. A végigjátszás a lehető legrészletesebben írja le az egyes helyszínek végigviteli lehetőségeit, ám az egyes felvehető tárgyak lelőhelyei, illetve ellenségek elhelyezkedése nincs feltüntetve – ha valamilyen cuccost találunk, értelemszerűen vegyük fel, ha ellenséget látunk, akkor pedig tüzeljünk rá. Ha lineáris útvonalon kell haladnunk, szintén előfordulhat, hogy a leírás nem tér ki az egyenes út végigvitelére – hiszen egyértelmű, merre kell mennünk, mit kell csinálnunk. Jó szórakozást mindenkinek!

LEVEL 1 Az érdekes bevezető animáció után űrhajónk lezuhan, de hála az égnek nagy nehezen, és főleg egy darabban túléljük a szerencsétlenséget. Mihelyt megkapjuk az irányítást, battyogjunk oda SGT MORRIS-hoz, aki az egyik vasrom mögött rejtőzik. Ha véget ért a vele tartó jelenet, slisszoljunk az építmény zárt kapujához, melyet ügyes katonáink hamarosan kinyitnak. Innentől egy ideig lineáris az útunk, értelemszerűen öljük meg a ránk támadó ellenségeket, illetve ne felejtsük a földön az előttünk heverő machinegunt. Hamarosan elérjük a Badger squad pár tagját, akik udvariasan megkérnek minket, hogy szerezzünk orvost rossz bőrben lévő társuk számára. Nekünk természetesen eleget kell tennünk kívánságaiknak, így hátra arc, battyogjunk visszafelé. Közben vigyázzunk az újonnan érkezett ellenségekkel. Hamarosan egy eddig zárt ajtóval találjuk szembe magunkat a vissza úton, melyet azonban egy társunk rögtön érkezésünkkor kinyit, majd rögtön bekajálja egy szörny. 🙂 Tisztítsuk meg a termet a monsztáktól, és mentsük meg a szanitécet, aki hálája jeléül velünk tart, hogy segítségével megmenthessük haldokló barátunkat. A Badger-squad egyik tagja ezután kinyitja előttünk a továbbjutást jelentő ajtót, mi pedig otthagyhatjuk szerencsétleneket tovább küzdeni. Az ajtón túl vár minket egy nagyobb nyílt terület, rohamozó ellenségek hadával, ám egy bajtársunk könnyedén megtanítja kesztyűbe dudálni őket. Innen a balra lévő piros ajtón áthaladva, és megnyomva az exit feliratú gombot, megjelenik a következő küldetés betöltőcsíkja.

LEVEL 2 – AIR DEFENSE TRENCHES Ösztökéljük felfelé való mozgásra a liftet, majd sprinteljünk ki a fenti nyitott ajtón. Ezután csak előre, mint a Terminátor, de ne felejtsük az udvaron a csövek alatti kis cuccokat, melyekhez a törött korláton át tudunk lejutni. Hamarosan elérjük a lövészárkokat, ahol tisztítsuk meg az utat az ellenségektől. Amennyiben a barlangszerűség elé érünk, menjünk be, ez visz át a következő sornyi lövészárokhoz. Nemsokára összefutunk csapatunk két tagjával, melyekkel szépen hosszasan eldiskurálhatunk. Ha a bájcsevegésnek vége szakad, végre elállnak az útból a többiek, és folytathatjuk küldetésünket. menjünk végig a lövészárkon, az elágazásnál balra kanyarodjunk. Vegyük utunkat a nyitott piros színű ajtó felé.

LEVEL 3 – HANGAR PERIMETER Másszunk be az ajtón. A seregszemle megtartása után rögtön keressünk magunknak fedezéket (lehetőleg ne a robbanó hordók közelében), és intézzük el a gonosz seregletet. A következő ajtó mögött találkozhatunk a jó öreg Viper squaddal, akik velünk való találkozásuk örömének jeléül egy rendkívül erős shotgunt adományoznak számunkra. Menjünk tovább, ki a szabad ég alá, ahol ismét rengetegen támadnak, de egy magunk fajta szuper-katonának nem okozhat gondot az ártalmatlanná tételük. 🙂 Ajánlott használni a machinegun másodlagos funkcióját (mini-távcső), mert így sokkal kevesebb lőszer felhasználásával is elintézhetjük az ellenségeket, csak ilyenkor állandóan nyomkodni kell a tűzgombot, mivel egy gombnyomásra csak egy lövedék távozik a stukkerből. Ha az udvar megtelik az elpárolgó hullákkal, másszuk meg a lépcsőt és haladjunk tovább. A következő teremben is mutassuk meg a kötekedőknek, hogy ki az erősebb, majd az itteni lépcsőkön a változatosság kedvéért lefele haladjunk. A következő szobában kisebb csapda fogad minket, stroggok áradata lepi el a termet, majd tudatunkba hasít a szörnyű felismerés, miszerint az összes létező ajtó zárva van, az egyetlen használható járat pedig golyóálló üveggel van védve. Hamarosan azonban a stroggok kinyitnak a földszinten egy kaput, melyen rögtön menjünk is be, a létrán másszunk fel, a hangárnál eresszük le a hidat, így biztosított a továbbjutásunk. Hamarosan visszaérünk abba a terembe, ahol csapdába kerültünk, csak most egy szinttel feljebb leszünk. Szerencsénk van, mert itt van egy kapcsoló, ami egy igen erős sugárfegyvert ereszt le az egyik lenti asztalra, és érdekes módon pont a törhetetlen üveggel szembe kerül elhelyezésre. Nem kell a visszafele utat is megtennünk, mert tőlünk jobbra van egy lift, amivel lemehetünk. Csak a fegyver hátulján lévő gombot kell megnyomnunk, és máris dolgozik az ágyú. A kiolvasztott ablakon diadalittasan masírozzunk be. Hamarosan – ám immáron közösen a többiekkel – elérünk még egy hangárba, ahol szintén le kell ereszteni a hidat, ám közben a túloldalról tömegesen özönlenek a stroggok, őket persze szépen sorban pumpáljunk tele ólommal. Ha a híd lenn van, átmehetünk rajta, majd balra tartva küldetésünk teljesítődik.

LEVEL 4 – INTERIOR HANGAR A hosszú liftezés végén szálljunk ki. Küldetésünk egyszerű: A következő teremben rendezzünk vérfürdőt (vigyázzunk a plafonra telepített gépágyúkkal, károsak az egészségre!), majd haladjunk visszafelé a lift irányába. Beszéljünk RHODES-szal, majd ismét vissza a terembe, ahol a vérfürdőt tartottuk. Immáron tárva-nyitva áll egy ajtó, melyen keresztül továbbhaladhatunk. Egy hatalmas körfolyosóban lyukadunk ki, melyen először keressük meg azt az ajtót, ami az első hangárhoz vezet. Ha itt kinyírtuk az ellenségeket, pajtás elhelyez egy robbanótöltetet a csöveknél. Ezután kutassuk fel a másik hangártermet is, és ismételjük meg ugyanazt, mint az előbb. Ha mindent jól csinálunk, újabb ajtó nyílik ki, csak kövessük RHODES-t, és könnyedén megtaláljuk. Ezen ajtón áthaladva figyeljük a detonációt. A tűzijáték végén szálljunk be a liftbe.

LEVEL 5 – MCC LANDING SITE Haladjunk a lifttel lefele, majd az ajtón ki, és ismerős helyszínre érkezünk. Ne álljunk meg, hanem keressük meg gyorsan VOSS-t, akitől újabb ajándékot kapunk: Egy gránátvetőt. Búcsúzzunk el Voss-tól, hiszen lesznek mások, akik kísérnek bennünket. Vissza kell mennünk a lövészárokba, ám most ne vissza a barlangok felé jobbra, hanem balra tartson az utunk. Hoppá, itt egy lezárt ajtó! Hogyan nyissuk ki? Ugorjunk fel a dobozokon, majd rá az ajtó párkányára, ahonnan fel tudunk kapaszkodni a lövészállások tetejére. Miután megcsodáltuk a hatalmas tájat, tartsunk jobbra, és keressünk egy olyan lyukat a földön, ami egészen a föld alatti bunkerig átüti azt. Ezen essük be, és belülről nyissuk ki az ajtót csapatunk tagjai számára. Itt ugyan két újabb lezárt rész van, de az egyik hamarosan megnyílik előttünk, újabb akciódús pillanatokat biztosítva ezzel. A bunker végébe kiérve foglaljuk el az óriási ágyú vezérlőjét, a kis párbeszéd után pedig szálljunk be. Robbantsuk szét a pontosan előttünk levő kaput, majd szálljunk ki az ugrás gombbal. Most szépen ráérősen kisétálhatunk a bunkiból, majd a ledőlt rámpán keresztül áthaladhatunk a szétlőtt óriáskapun. Társainkkal haladjunk át a nagy kapukon keresztül, mígnem egy hatalmas nagy nyílt térséghez érünk. Ne álljunk meg, gyorsan vonoljunk a másik osztagba tartozó társainkhoz fedezékbe, mert igen heves tűz alatt tartanak minket a stroggok. Ne aggódjunk, úton van a segítség. A géppuskaállások megsemmisülnek, a bazi nagy pusztára pedig leszáll egy majdnem ugyanakkora méretű monstre űrhajó. Másszunk az űrhajó hasa alá, és jussunk el a végébe. Egy lift leemelkedik onnan, amire szálljunk fel, aztán irány az űrhajó belseje!

LEVEL 6 – OPERATION: ADVANTAGE Aki máris elfáradt, az ezen a szinten kipihenheti magát, ugyanis egyetlen lövést sem kell eleresztenünk a pályán, sőt a fegyvereinket is elrakjuk már az elején. Az űrhajó belseje nagyon szövevényes, de mi mégis próbáljunk meg eljutni a tanácskozó teremig. Szerintem sikerülni fog, mivel minden egyes folyosóban általában egyetlen ajtó van nyitva, a maradékon számunkra tilos a bemenet. Egyetlen hely van, ahol ha nem vigyázunk, visszajuthatunk majdnem a pálya legelejére, ilyenkor gyorsan menjünk vissza és a másik nyitva levő ajtón slisszoljunk be. Ha lezajlott a kerekasztal-beszélgetés, Sétáljunk ki a másik ajtón (a beszélgetés után pont ez előtt jelenünk meg), és keressük fel a Rhino quarters-t. Itt cuccoljunk fel, egyik társunktól egy gépfegyver-implantot kapunk, melybe így ezúttal egy tárral 80 lőszer fog beleférni. Haladjunk ki a másik ajtón, be a D.4 Walker hangar-ba, és liftezzünk lefelé.

LEVEL 7 – CANYON Gyorsan szaladjunk rá az útra, ahol a 3 darab páncélozott kocsi már vár minket. Szálljunk fel a legelsőre (bal click-kel kell), ami ezután magától elindul majd. Egy jó darabig csak megyünk-megyünk, ám egy idő után oldalról támadnak a stroggok, mi pedig kényszerből megállunk. Irtsuk a népet, amennyire csak tudjuk, ne kíméljünk senkit. Ha jól csináltuk, egy idő múlva az ellenállás gyengülni kezd, mi pedig zavartalanul folytathatjuk utunkat. Ha a végállomást elértük, szálljunk le, be a nyitott ajtón, és keressünk meg bírátunkat, BIDWELL-t. Ugyan rengeteg kocsi tropára ment ebben a kis túrában, de az ő autója még ép és egészséges. Szálljunk is fel rá. Mérhetetlenül szerencsések vagyunk, ugyansi egy MG42-eshez hasonló kis golyószóró gépfegyver is helyet kapott a kocsin, amivel sokkal hatásosabban oszthatjuk az áldást, mint saját mordályainkkal. Lőjük a stroggokat, mint az állat. Ha megállunk, gondosan fedezzük társunkat, aki felszedi előttünk az aknákat. Vigyázzunk, mert nem csak egy, hanem két oldalról is támad az ellenség! Ha az aknák eltűntek az utunkból, átmehetünk a kapun, ahol egy nagyobb puszta közepén egy épületkomplexumot láthatunk. Kutassuk fel az épület oldalában lévő rögzített, illetve a hozzánk ledobott “ejtőernyős” ágyúkat, és intézzük el mindet. Óvatosan bánjunk a rakétavetős ágyúkkal, ha a hőkövetős rakétáikat kilőtték ránk, azonnat lőjük szét azokat! Ha teljesen tiszta a terep, kidobnak bennünket a komplexum ajtaja előtt, amin csak be kell sétálnunk.

LEVEL 8 – PERIMETER DEFENSE STATION Vegyük használatba a liftet, de előbb kapjuk fel mellőle a nailgun-t. Ismét kutassuk fel VOSS-ot, aki a lenti kis vezérlőteremi üvegablak mögött rejtőzik. Haladjunk tovább a szakasszal. Nemsokára egy nagyobb hangárhelyiségben lyukadunk ki, ahol rengetegen támadnak. Tudjuk a dolgunkat. A nagy forgatagban hamarosan előkerül egy mérnök is, akit gyorsan vissza kell vinnünk majdnem egészen a liftig, ugyanis rendkívül fontos szerepe lesz majd az ajtók nyitogatásában. Nem elég viszont a liftig visszamennünk, hanem tovább kell haladnunk egyenesen, ahol nemsokára új feladatot kapunk. Megjelenik előttünk egy lezárt ajtó, de jön az Engineer és kezelésbe veszi. Drága jó mérnökünk nem hiába ácsorog az ajtóban, elzárva előlünk az utat, ugyanis óvatlanul előremerészkedő társunk hamarosan egy strogg kiadós ebédjévé válik. Ezután viszont szabad lesz az út tovább. A következő teremnél le kell másznunk a létrán, kapcsoljuk ki a védőrácsokat, majd várjuk a csodát, ugyanis nem tudunk kimenni. Társunk az üvegfal mögött láthatóan jól szórakozik az eseten, de nem sokáig örülhet szegényem, mert ő is egy hirtelen jött strogg gyomrában végzi hamarosan. Utána a szörnyike ránk is pályázik, szóval várjuk őt kellő felkészültséggel. Végülis hálával tartozunk neki, mert kinyitotta a számunkra a továbbjutás egyetlen lehetőségét biztosító ajtót. A választható 2 járat közül itt egyenesen haladjunk tovább. Innentől fogva többnyire lineáris az utunk. Hamarosan új szörnyfajtával ismerkedünk meg, aki nem elég, hogy tűzforró sugarakkal lődöz minket, még egy-két railgun lövéssel is megkínál, mely elől csak úgy tudunk kitérni, ha folyamatos mozgásban vagyunk. Ha őt elintéztünk, mily meglepetés, visszatérünk a pálya elején már megismert felvonóhoz, melynek segítségével huzassuk fel magunkat, és meneküljünk erről a borzalmas helyről.

LEVEL 9 – AQUEDUCTS HOLTZ barátunk már az ajtóban vár minket, és van olyan kedves, hogy továbbfejlessze a mi jó öreg nailgun-unkat, így egy tárba már 100 szeg fog beleférni. Örüljünk fegyverünk új tulajdonságának, és pucoljunk ki az épületből. Gyorsan pattanjunk be a Hover Tankba. Kényszerítsük földre a repülő organizmusokat, az űrhajókból leejtett automata ágyúkat is intézzük el. Ezután mindig nyugodtan, komótosan haladjunk előre. Ha a nagy, arénaszerű nyitott helyiségbe érünk, készüljünk fel lelkiekben nagyon csúnya dolgokra, először gömb-ágyúkat dobáló repülőket kell elintéznünk, majd rengeteg gömb-ágyút, végül hőkövetős rakétákat eregető lebegő pacákokat. Próbáljunk meg rakétáik elől oldalazva kitérni, de addig ne lövögessük őket, amíg a lebegő lödőzői meg nem semmisülnek, mert iszonyat gyorsasággal képesek az újabb és újabb rakétákat köpni magukból. Az ezt követő helyszínen vigyázzunk, mert fentről is lőnek, méghozzá kétszer két darab fali gépágyú a kétoldalt elhelyezkedő magas épületek faláról. Nehéz őket észrevenni. Ha ezen a helyszínen is végeztünk, az alacsony tetővel rendelkező hangárba kell bemásznunk.

LEVEL 10 – AQUEDUCTS ANNEX Távozzunk a hangárból. Azt ezt követő jelenet nem ad okot az örömködésre: Két tankunkat egy iszonyatosan magas, pókszerű robotlépegető egy-egy apró pöccintéssel elintézi. Ha visszakapjuk az irányítást, gyorsan, oldalazva ágyúzzuk folyamatosan a robotot. Ha szükséges, hőkövetős rakétáit a görgő segítségével átváltható gépfegyverrel lőjük ripityára. Nem kell megijedni, ha a törzsét folyamatosan lőjük, elég könnyen elintézhető a robot. Álljunk tovább. Menjünk be az alagútba, és szépen óvatosan haladjunk előre, mert rengeteg strogg, illetve a felszínről lefúródó gépágyú vár minket, melyek persze mindig pontosan elénk érkeznek, és szinte azonnal lőnek is. Most néhány unalmasabb, könnyen teljesíthető helyszín következik, vigyázzunk a repülő izékkel és a ledobott guruló ágyúikkal. Egyszercsak kiérünk egy óriási nagy völgybe, melynek végében látszódik egy még hatalmasabb épületkomplexum. Azonban két nagy robotpók állja el az utunkat, ugyanolyanok, mint amilyent a pálya elején láttunk. Legyőzésük titka abban rejlik, hogy folyamatosan oldalazva és a lehető legtöbbször irányt váltva ki kell térni rakétáik elől (meg se próbáljuk lelövöldözni őket, ketten együtt gyorsabban eregetik a hőkövetős rakétákat, mint ahogy azokat el tudnánk intézni), és közben lövögessük serényen a robotok törzsét, hasonlóan, mint a pálya elején. Ha végeztünk, gyorsan tartsuk meg a kacsavadászatot a még felénk száguldó rakéták között, majd irány a bazi nagy épület. Ha beértünk a “garázsba”, ahol akadály állja el az utunkat, szálljunk ki, és menjünk oda társainkhoz.

LEVEL 11 – NEXUS HUB TUNNELS Az elkövetkező szinteken feladatunk a tetranode elpusztítása lesz, amely a strogg nemzet egyik legfontosabb éltető eleme. Ha befejeztük a hosszas liftezést, cuccoljunk fel, és várjunk meg, míg társunk működésre ösztökéli a zárt ajtót. Ezután menjünk be, várjuk meg, míg a vita véget ér, és kinyílik attól az ajtótól, amelyen át bejöttünk, jobbra levő másik járat. Haladjunk szépen előre, közben fedezzük STRAUSS-t, aki őt a terminálhoz odavezetvén beüzemeli azt. Haladjunk szépen visszafele, és intézzük el az időközben odateleportált stroggokat. Ha visszaérünk a vita helyszínéhez, végre szabad az út a másik, eddig zárva tartott ajtón át. Egy bazinagy folyosóra érünk, amelyen menjünk végig, majd be az energiapajzs melletti másik járaton. Társaink ennél a pontnál sajnos nem tartanak velünk, így kénytelenek leszünk egyedül intézni feladatainkat. Hála az égnek nem lesz túl nehéz dolgunk, jussunk csak el a termek végébe, ahol offline állapotba léptethetjük a védőpajzsot. Ne azon az úton menjünk visszafele, amelyen jöttünk, hanem a teremben lévő másik ajtón menjünk ki, mert így a folyosó végében sok-sok cuccost találhatunk. Térjünk vissza csapatunkhoz, akik már várnak minket a védelmi háló mögött. Ekkor egy váratlan fordulat következtében egy robotpók zavarja meg nyugalmunkat, egyik társunkat elég keményen össze is tiporja. Próbáljunk meg a teherautó mögött leguggolni és mozdulatlannak maradni, így nagy esélyünk van arra, hogy ép bőrrel túléljük a kalandot. Hiába adja ki a szakaszvezető a tűzparancsot, mi ne lőjünk, csak a lőszert pazaroljuk vele, ugyanis az egyszerű golyók a szörnyön nem fognak, viszont egy idő után magától odébb fog állni. Egy rövidke kis intermezzo és CB rádión tartott veszekedés után egyik társunk berúgja a padlón levő szellőzőrácsot, és szépen udvariasan megkér minket, hogy csináljunk valamit. 🙂 Hát essünk le a szellőzőlyukba, más esélyünk nincsen. Másszunk rajta végig, vigyázzunk, amikor a bazi nagy folyosó alatti üvegablak alatt haladunk el, mert időközben a pókrobot visszatér, és ha nem vigyázunk, könnyedén felnyársal minket az üvegen keresztül hegyes lábaival. A Hyperblastert viszont ne haggyuk ott veszni a földön. Nemsokára végére érünk a szellőzőrendszernek, és egy nagyobb teremben lyukadunk ki, ahol értelemszerűen utasítsuk rendre a kötekedőket, és menjünk a lifthez.

LEVEL 12 – NEXUS HUB Ha kikecmeregtünk a liftből, keressük meg a másik felvonót, és abba is szálljunk be. Hamarosan összefutunk egy technikusunkkal, akivel egy párbeszédet folytatunk le. Ezután álljunk tovább, keressük meg a Power plantot. Állítsuk vissza az energiát a haver segítségével. Kanyarodjunk vissza a lifthez, az attól jobbra levő ajtón pedig másszunk be. Jussunk el a nagy vezérlőig, aminél jobb oldalt hatalmas mennyiségű cumót kapunk, azonban a kampellósunk itt marad, a maradék utat ismételten egyedül kell megtennünk. Haladjunk tovább. Az út megintcsak lineáris lesz jó darabig. Egyszercsak egy óriási teremben lyukadunk ki, melyben pár csövön és egy nyomógombon kívül semmi nincsen. A gombot vegyük használatba, majd tekintsük meg a közjátékot. Gyorsan intézzük el a két darab ránk támadó robot-pók szerű organizmust, majd készüljünk fel lelkiekben a legrosszabbakra. Akármit teszünk, a felénk közeledő hatalmas szörny elleni küzdelemnek mindenképpen vesztesei leszünk, a szörny elkap minket, mi pedig eszméletünket vesztjük.

LEVEL 13 – STROGG MEDICAL FACILITIES A pálya kezdete a játék legkirályabb része! Nem is lőném le a poént, hogy mi zajlik a bevezető rész alkalmával, de a lehető legmegrázóbb, legundorítóbb és legfájdalmasabb élményekben lesz részünk az utazás alkalmával! Valószínűleg nem lennénk soha többé emberi katona, ha szakaszunk nem törte volna rá a dokikra az ajtót még időben. Ha kiszabadultunk a fogságból, gyorsan hagyjuk el a szobát, ami a későbbiekben még valószínűleg rengeteg borzalmas emléket idéz elő bennünk. Kis idő után a szakaszunk szétválik, mi magunk egy doki társaságában folytathatnánk utunkat, ám csakhamar elfogják, és valószínűleg ugyanazt fogja átélni, mint mi magunk néhány perccel ezelőtt. Egy újfajta szörnnyel találkozhatunk itt, a strogg-orvosokkal, akikhez lehetőleg ne menjünk túl közel, mert méreginjekcióval rendelkeznek. Egy tipp az elkövetkező pályákhoz: Most, hogy félig stroggok vagyunk, tudjuk használni a Stroggok falra szerelt gyógyító berendezéseit (ezekkel a gépekkel eddig ugye nem tudtunk mit kezdeni), másrészt végre el tudjuk majd olvasni az eddig értelmetlen krix-kraxoknak ható strogg írásokat! Az orvosi szobából, ahol a dokit elkapták, menjünk ki, és álljunk rá a nem messze levő futószalagra. A másik teremben le is szállhatunk róla, és hívjuk a liftet. A lifttel haladjunk lefele, majd ki, és be a másik nyitva levő járaton. Hamarosan zsákutcába kerülünk. Hátra arc, ugyanis időközben egy másik ajtó kinyílt, melyen eddig nem tudtunk volna áthaladni. Egy másik futószalaghoz érünk, melyre szintén menjünk rá, következő szobában pedig le a szalagról. Itt levő társunkkal való bájcsevegésünk barátunk hirtelen halálával ér véget. Ne is vesztegessük az időnket, álljunk tovább. Előre, majd jobbra tartson az utunk. Ha elérjük az üvegablakos termet, először balra ugorjunk el a cuccokért, majd a jobb oldali ajtó mögötti lifttel utazzunk lefele. Itt nincs más választásunk, mint a szellőzőbe beugrani. Tegyük is ezt, másszunk végig a szellőzőn. Természetesen kiérünk majd egy terembe, ahol rögtön ugatós lények (nevezzük őket Blökiknek 🙂 ) állják utunkat. Ne törődjünk az általuk életre hívott strogg zsoldosokkal, helyette először őket küldjük az örök vadászmezőkre, hogy ne tudjanak több lényt idézni. Ha mindenki függőleges helyzetben van rajtunk kívül, folytassuk utunkat.

LEVEL 14 – CONSTRUCTION ZONE Gyorsan be a lépegetőbe, és hasítsunk át a sivatagon. Az eddig szerzett tapasztalatok alapján nem okozhat gondot ezen rész végigvitele, egészen addig, míg meg nem látunk egy nagy piros pókrobotot. Már a vastag csövek mögül is lőjük rakétakilövőit, ha hőkövetős lövedékei már vészesen közelítenek hozzánk, foglalkozzunk azokkal is. Jegyezzük meg, hogy a lépegető fegyverei nem olyan erősek, mint a tanké, illetve hogy mivel csak lassan vagyunk vele képesek haladni, a lépegetővel sajnos lehetetlen a célkövető rakéták elől kitérnünk. A legjobb, ha maradunk a csövek mögött, sőt egyre hátrálunk, és csak annyira látunk ki, hogy mindig lőni tudjuk a póklábú testét. Próbáljuk meg megsemmisíteni a háta tetején levő két rakétakilövőt, jelentősen könnyebbé válik a dolgunk ezek után, ugyanis a járművünk alapból 6 darab rakétával is fel van szerelve, csak görgővel át kell váltanunk rá. Ezután szépen rakétázzuk le a robotot. Ezután elérünk egy alacsnyan levő hídhoz, mely alatt nem férünk át, kénytelenek leszünk kiszállni. Haladjunk át a piros ajtón.

LEVEL 15 – DISPERSAL FACILITY Rögtön bemelegítésként egy kis taktikai csatározással kezdhetjük a dolgot, a stroggok meglepnek minket, de mi ne hagyjuk magunkat. 🙂 Főleg, hogy kemény aprítómunkánk gyümölcse egy railgun lesz. Mielőtt innen továbbhaladnánk, keressük meg a nagy tartálytól balra levő ajtót, és látogassuk meg a mögötte található páncélt. Ezután végre elhagyhatjuk a helyet, és megkereshetjük a liftet, amit persze üzemeljünk is be. Egy belső udvarban kötünk ki, ahol már vár minket egy pókrobot. Ne is próbáljuk meg legyőzni, inkább robbantsuk fel az előttünk levő hordókat, majd szaladjunk át gyorsan a hídon. Az akadálynál használjuk a guggolást. Be az ajtón. Keressünk egy másik liftet, melybe szintúgy szálljunk be. Ha kiértünk a másik terembe a liftből, útunk egyenesen vezet tovább. Ha elérünk a lépcsős terembe, melynek tetején hordók vannak, alján pedig a stroggok hörögnek, óvatosan másszunk tovább. Legjobb, ha távolról elintézzük a hordókat, majd szépen egy szintet lejjebb megyünk a lépcsőn. A lépcső egy darabon le van törve, próbáljunk nem leesni, mert jelentős mennyiségű életet veszhetünk. Az alsó szinten tegyük ártalmatlanná a stroggokat, és gyorsan menjünk is tovább. A fogaskerekes teremnél kezdhetünk aggódni, mert a következő szobában nem mindennapi dolgot láthatunk. Érjünk csak el a következő terembe, meglepő lesz a látvány, és mérhetetlenül undorító. Ne is vesztegessük itt sokáig az időnket, gyorsan kutassuk fel a tápokat a szobában, aztán kapcsoljuk be a teremben két oldalt (balra lent és jobbra fent) elhelyezkedő elektrosokkot adó masinát. Ennek követkeményeképpen az a nagy dög végre megpusztul, a bázison elmegy az áram, nekünk pedig szabad az út a rondaság alatti rácsokon keresztül elérhető csatornán át.

LEVEL 16 – RECOMPOSITION CENTER A következő teremben öljük meg a cyborgot, és szabadítsuk ki bajtársunkat a jobb oldalt elhelyezkedő panel segítségével. Nyitogassuk ki az összes erőtérrel elzárt cellát ugyanazon panel segítségével, az egyik koponyakupac között egy elemet vehetünk fel. Ezt mutassuk meg a mérnöknek, aki elkéri tőlünk shotgununkat. Adjuk oda neki, majd visszakapjuk továbbfejlesztve. Ha ezután megint ráklikkelünk a mérnökre, páncélunkat is feltölti, tehát tegyük meg ezt is. Ezután kutassuk fel az időközben kinyílt ajtót, mely egy zsákutcának tűnő terem utáni balra kanyarodó folyosón helyezkedik el. A másik nyitva levő ajtón is haladjunk át, társunk szenvedését gyorsan szüntessük meg, kapcsoljuk ki a villamosfejlesztő gépet, mely elektrosokk-hullámokkal bombázza barátunkat. Cserébe a jutalmunk egy lightning gun lesz, ami messze erősebb, mint a többi alapfegyver, csak gyorsan kifogy. Nemsokára egy vezérlő teremben lyukadunk ki, ahol a panelen aktiváljuk az “Activate barrel process” funkciót. Haladjunk vissza társunkhoz, aki a kis rakodóteremben akadt el. Sajnos már későn érkezünk, mi már csak azt látjuk, amint egy strogg vonszolja ki az ajtón szerencsétlen bajtársunkat. Sebaj, a gépet magunk is tudjuk használni. Először nyomjuk meg a masinérián a lapos ikont jelképező gombot (ami úgy néz ki, mint az asztali DVD-lejátszó), ez lebocsátja a földre a raklapot, amire a hordók kerülhetnek. Ezután a felfele nyíl gombot használjuk, ami előre mozgatja a platót. Utána bökjünk egyet a hordó ikonra, ez rápakolja a hordókat a platóra. Ezután mozgassuk vissza hozzánk a platót a lefele nyíl gombbal, majd ugorjunk rá a vezérlő gépen keresztül a hordókra, onnan pedig a balra levő párkányra. Menjünk végig rajta, a lyukból előugró szörnyet intézzük el, majd exit.

LEVEL 17 – PUTRIFICATION CENTER Az elején egy kis ügyességi rész jön, egy akadályokkal teli futószalagrendszeren kell végighaladnunk. Igazából semmi nehézséget nem okozhat ez a rész, úgyhogy ugorjunk kicsit az időben. A futószalagrendszer akkor ér véget, amikor megjelennek az első ellenségek. Ha továbbhaladunk, hamarosan belefutunk egy aranyos kis szörnyikébe, akit a könnyen megjegyezhető “Stroyent processing creature” névre kereszteltek az alkotók. Menjünk be a lényhez a jobb oldali nyitott ajtón keresztül, szaladjunk át előtte és üzemeljük be a szörnyike bal oldalánál látható panelt. Ha ez megvan, gyorsan ugorjunk ki a monszta által kitört ablakon. Az ajtó mögötti liftbe beszállás, és itt az emeleten is nyomjuk le a gombot. Ekkora a szörnyike szépen etetésre kerül, csak kicsit túladagolódik a kajája és szó szerint kidurran a hasa a jóllakottságtól. 🙂 Biztos jó erős gyomra lehet, mert gyomorsava kimarja az alatta lévő padlót, amin óvatosan ugorjunk le (lehetőleg ne a gyilkos ködbe). Ha lenn vagyunk az alsó szinten, haladhatunk tovább.

LEVEL 18 – WASTE PROCESSING FACILITY Igazán, tiszta szívemből gyűlölöm ezt a mapot, de hát ezt is el kell végeznünk, ha küldetésünket be akarjuk teljesíteni. Mindig csak rohanjunk előre, közben lődözzük szanaszéjjel a ránk támadó mutánsokat. Vigyázzunk a savköpő zombikkal, mert ha megmarnak minket, jó darabig folyamatosan csökken az életerőnk. Az ellenségek gyakran újratermelődnek, éppen azért a legjobb lesz, ha csak rohanunk előre, akik utunkat állják, szanaszéjjel puffantjuk, de a többiekkel ne törődjünk. Amelyik ellenség lő, azok elintézésére különösképp ügyeljünk, mert ha fejbe durrantjuk mondjuk shotgunnal, csak földre kényszerítjük, de utolsó erejével még ránk tudja vetni magát és képes jelentős sérüléseket okozni, egy újabb lövés azonban megoldja a problémát. Érdemes a nagy rohanás közepette gondot fordítani arra, hogy minden egyes sarokba, zugba bekukucskáljunk, mivel értékes cuccok lapulhatnak a sötét helyeken. Kis idő múltán elérhetünk egy bazi nagy terembe, ahol különböző gépek mozognak és keverik fel a vért a padló alatt. Ennek a teremnek a végén található egy létra, amin másszunk fel. Fent úgy tudunk eljutni a túloldalra, ha beüzemeljük a hidat a toggle bridge gombbal. Mielőtt a hídon áthaladnánk, előbb a jobb oldalt levő ajtón másszunk be, itt sok táp található, majd utána folytassuk utunkat a hídon át. Ezután hamarosan belefutunk a Cobra squad tagjaiba, a puszizkodás és pacsi után megkapjuk az egyik tagtól a rakettavetőhöz a homing rocket modot, cserébe elvárják tőlünk, hogy kapcsoljuk ki a lézeroszlopot, ami az útjukat állja. A bökkenő a dologban, hogy a lézercsapda vezérlője a lézerfüggöny mögött van. Tehát át kell haladunk a lézereken. Nagyon lassan és óvatosan tegyük ezt, nem kell elkapkodni. Folyamatosan guggoljunk. Ha végigértünk a lézeren, rögtön egy főellenségbe botlunk, nehogy véletlenül kis nyugtunk legyen. A legjobb Lightning gunnal végezni vele. Esetenként menekülőre fogja a dolgot, és aztán a falakban található csövek segtségével feltölti az energiáját, de hála az égnek, egy csővel csak egyszer képes erre a műveletre, tehát ha a csövek elfogynak, semmi akadálya nem lesz annak, hogy végezzünk vele. Ha a tag megpusztult, foglalkozhatunk a csatlósaival is. Aztán gyorsan be a vezérlőbe, és deaktiváljuk a lézert. Menjünk vissza a szakaszunkért, akik majd kinyitják nekünk a következő, zárt ajtót. Üdvözöljük barátunkat az űrhajónál.

LEVEL 19 – OPERATION: LAST HOPE Ismét eltehetjük gyilkoló eszközeinket egy kis időre, mert megintcsak az űrhajónk fedélzetén tesszük tiszteletünket egy kis eligazítás erejéig. Az elején el kell jutnunk a Briefing Room-ba, ez nem okozhat semmiféle nehézséget. Ha a megbeszélés lezajlott, űrhajónk idegen támadás áldozatául esik, úgyhogy gyorsan pucoljunk a területről. Ha megkaptuk a legújabb cuccot a katonától (shotgun update), a szűk folyosókon és kis termeken át jussunk el a mentőkapszulákig (az ajtó oldalán levő panellel kell kinyitni, amelyiket lehet). Hívjuk elő a kapszulákat az előttünk levő GUI segítségével, majd ha az ajtaja kinyílik, szálljunk bele.

LEVEL 20 – DATA STORAGE TERMINAL A meglehetősen rázós út végén tapogassuk át magunkat, megvan-e még mindenünk. Ne tévesszen meg, hogy alapból a blaster van nálunk, az összes eddig szerzett fegyver ugyanúgy rendelkezésre áll. Pucoljunk a baleset helyszínéről, ha zsákutcához érünk, forduljunk vissza és nézzünk el balra (mindenképp be kell futnunk a zsákutcába, különben nem nyílik meg előttünk a továbbjutást jelentő út). Keressük meg és vegyük fel az ebben a szobában található nagyértékű páncélt,majd tovább a járaton keresztül. A következő teremben a lifttel haladjunk fel, ahol hamarosan szemtanúi leszünk egyik társunk félresikerült landolásának. A lezuhant kapszula szép hosszú folyosót vág nekünk a következő teremhez, tehát arrafele haladjunk tovább. A következő helyszínen véletlenül összefutunk a Viper squad egyik tagjával, akivel tartsunk a Hangars nevű teremmel ellenkező irányba. Ha itt bekapcsoljuk a repair bots-okat, eloltják számunkra a tüzeket az alsó szinten (sajnos nem az összeset), így ha ezután kicsit visszafele haladunk, hamarosan egy újonnan megnyílt járat válik elérhetővé. Ebben a szobában semmisítsük meg a repair-botokat, melynek eredményeképpen fel tudjuk kapni az eddig búra mögött állott Dark matter gun-t. A két nyitott ajtó közül a jobb oldalin haladjunk át. Ebben a teremben kedvünkre felcuccolhatunk, amit tegyünk is meg, majd hívjuk a liftet.

LEVEL 21 – DATA STORAGE SECURITY Eléggé Alien-feelinges szint ez a következő, a borzalmatosan hosszas liftezés után szédüljünk ki a felvonóból, ahol ezután teljesen lineáris út vezet a generátor kapcsolójáig. A teljes úton semmi nem fog velünk történni, nem támad ellenség, maximum néhány zörej vagy előttünk elslisszoló lény miatt törhet ránk néhány kisebb szívroham. Ha elérjük a generátort, mindezen idilli állapot megváltozik. Az eddig nem üzemelt fali keltetőgépekből angyalszerű, hátukon lepellel borított szörnyikék sietnek üdvözlésünkre, melyek ráadásul még teleportáló képességgel is rendelkeznek. Ha ártalmatlanná tettük, végre megnyomhatjuk a gombot a terminálon, mi pedig pucolhatunk kifele. A visszaút már nem lesz annyira nyugalmas, mint volt az odavezető, hiszen a beüzemelt generátornak köszönhetően elindultak a keltetőgépek is, ráadásul a hirtelen támadt fényre a szörnyikék is előmerészkedtek. 🙂 Aprítsuk őket bátran, és érjünk vissza épségben a liftig.

LEVEL 22 – DATA STORAGE TERMINAL A lifttel fel, majd hallgassuk meg az utasításokat. Utána pucoljunk ki, menjünk a lifthez, majd haladjunk fel vele. A Hangar3 feliratú terembe menjünk be, ahol aktiváljuk a “Hangar bridge”-t. Folytassuk utunkat. Nemsokára elérünk egy nagy terembe, melynek tetejéről (vagy aljáról) harsány üvöltések hallatszanak. Az open hangar gombbal nyissuk ki a hangárt, ezzel együtt a lift is beüzemel, mellyel immáron le tudunk menni. Rögtön a másik liftet is használjuk, majd haladunk tovább, kisvártatva még egy lift állja utunkat. Mielőtt ebbe beszállnánk, intézzük el a támadókat, és kukkantsunk be a lift mögé, mert ott egy gyógyító-állomás leledzik. Ezután alkalmazzuk a liftet, fent nyomjuk meg az “Open door” panelt, majd pucolás vissza az alsó szintre. A liftek segítségével találjunk vissza a hangárhoz, ahonnan jöttünk. Ha ott vagyunk, ne ijedjünk meg a hirtelen a padlóról feltörő óriási szörnytől. A hangárterem fenti szintjén találkozzunk a többiekkel, majd tovább, be a Roof 55-be. Hívjuk a liftet, amíg az leér, szépen szedegessük fel a környéken a tápokat. Haladjunk fel a lifttel, melynek segítségével hamarosan felkerülünk a torony tetejére. Használjuk a másik liftet is, mellyel egészen a tetőteraszra kerülünk ki. Intézzük el a sok támadó ellent, de közben le ne szédüljünk a mélybe. 🙂 Szaladjunk a torony végi terminálhoz, melyet aktiváljunk, majd menjünk vissza le a felvonóval. Keressük meg a másik liftet, mely egy böhöm nagy energiasugár mellett helyezkedik el, szálljunk be és aktiváljuk. Szatisztika: Ezen a pályán mindössze tucatnyi liftezés vár ránk. 🙂

LEVEL 23 – TRAM HUB STATION A hagyományokhoz hűen szedegessük fel a cuccokat a kiinduló helyszínen, majd álljunk tovább. Hamarosan 2 nyitott ajtóval találjuk szembe magunkat, először a bal oldalinál tegyük tiszteletünket, mert ott tápok rejtőznek, utána pedig jobbra. A nagy udvarban először kutassuk fel a tápokat, aztán mehetünk is tovább. Az ezután következő teremben egyenesen haladjunk tovább, majd a lifttel fel. Itt aktiváljuk a hidat, majd haladjunk vissza, és át a hídon. Egy lezárt ajtóhoz érünk, melynek két oldalánál kitört ablakok helyezkednek el. Az ablakból lőjük ki az ellenségeket, majd keressük meg a zárt ajtóval szembeni kis sötét sarokban a lefele vezető kis járatot, melyet egy nagy páncél, valamint csövek sokasága jelképez. A csöveken szaladunk végig, kiérünk a lezért ajtó mögötti szoba aljára. Itt másszunk át a platformra, ahonnan már kényelmesen el tudunk slisszolni az oldalt levő ajtóig, mely a továbbhaladás egyetlen lehetősége. Ismételten egy nagyobb udvarra érünk,ahol be az ajtón, majd rohanjuk le az ellenfeleket (kivételesen nem igazán ajánlott fedezék mögé húzódni, mert ígyis-úgyis eltalálnak). Ha készen vagyunk, vár már minket az újabb híd. Egy elmozgó platform látható itt, majd kinyílik egy másik ajtó, melyen menjünk is be. A két lifttel le, menjünk be a lenti ajtón, ahonnan a szellőzőn át fogytassuk utunkat. Kiérve a zsellőzőből a következő terem egyszer csak elsötétül, használjuk a gépfegyveren a zseblámpát a szoba bevilágításához. Ha támadnak a cyborgok, végezzünk velük. Ha az utolsó cyborg is feldobta a pacskert, a tovább vezető út szabaddá válik. Egy bánya-szerű terembe érünk, ahol keressük és nyomjuk meg az “Engage” gombot. A következő ajtó így már nyitva áll. Ugyan csak az előző terembe érünk vissza, de fel tudunk ugrani a mozgó platformra, mely egy másik ajtóhoz vezet. Vegyünk utunkat a “Repair bots control” felé, ha odaérünk, üzemeljük be a Repair bot-okat. Ezek megjavítják a vonatunkat, mellyel majd el tudunk pucolni a helyszínről. Menjünk le a lifttel, majd kifele, másik lifttel fel és szálljunk be a járműbe.

LEVEL 24 – TRAM RAIL Egy jó kis pihentető szint, végre kicsit kifújhatjuk magunkat, illetve túltehetjük magunkat a játékban időnként ránk jövő szívrohamokon. A vonat gépágyúja csak a hátunk mögé ér el, de ez elég is lesz számunkra. Folyamatosan irtsuk a ránk törő vadászgépeket és a többi vágányról lövöldözöt. A misszió igen rövid, akár 2 perc alatt teljesíthető, semmiféle különleges trükkje nincsen, egyetlen feladat, hogy jussunk el egy darabban a küldetés végéig. 🙂

LEVEL 25 – DATA PROCESSING TERMINAL Ha kiszálltunk a vonatból és könnyes szemekkel elbúcsúztunk társunktól, ideje felcuccolni és folytatni küldetésünket. Hívjuk a liftet, mellyel közlekedjünk fel a felső emeletre. Itt csak egyenesen tovább, amíg el nem jutunk az activate power gombig. Kapcsoljuk be az energiát a gomb segítségével, majd hátra arc, vigyázzunk a rengeteg támadó szörnnyel. Ha minden igaz, hamarosan találkozunk egy (vagy több?) jó barátunkkal. A találkozás helyszínén a szemközti ajtón haladjunk át. Itt megtaláljuk az elevator kapcsolóját, amit nyomjunk is meg. Hatalmas mennyiségű szörnyike fog ránk rontani, igyekezzünk fedezékbe vonulni és minél pontosann célzásokkal ártalmatlanna tenni mindet. A strogg zsoldosok végtelen hullámban teleportálnak hozzánk, egészen addig, míg meg nem semmisítjük az újratermelődésükre szolgáló teleport-gömböket. Ha mindenkit elintéztünk, haladjunk tovább a kinyílt ajtón, majd be a felvonóba.

LEVEL 26 – DATA PROCESSING SECURITY Érkezésünk után tápoljunk fel, amit csak lehet, majd induljunk útnak. A pálya jó ideig lineáris lefolyású, természetesen az éppen arra járó lifteket, ajtókat használjuk időközben. 🙂 Hamarosan elérünk egy terembe, ahol egy L-betű alakú valamit van, és amit egy gombbal el lehet forgatni. Ezzel a gombbal összesen kétszer kell fordítani rajta, hogy tovább tudjunk haladni. Az érkező szörnyikét tegyük el láb alól, majd fel a lifttel. A következő teremben úgy kell forgatni a lézervezető csöveket, hogy azok úgy irányítsák el az érkező lézert, hogy pont rávilágítson az ajtóra, és így az kinyíljon. Segítségképp itt találjátok a helyes megoldást:
A nagy körfolyosó-szerűség végén üzemeljük be a liftet, majd tovább a másik liftbe, amivel kilyukadunk a tower tetején. Az ajtó kinyílt, menjünk át rajta, a liftnél activate, majd másik ajtón is be. Tovább, menjünk fel a tetőre. Rendezzünk vérfürdőt, aztán aktiváljuk a következő lézerágyút a torony végében található panel segítségével. Ezután vissza kell jutnunk a tram stationba. Másszunk el visszafelé, menjünk le egy szintet a toronyban és másszunk be a kinyílt liftbe.

LEVEL 27 – DATA PROCESSING TERMINAL Szegény szerencsétlen Kane-nek (ez a főhős neve) nem lennék a helyében, rengeteg megpróbáltatást kell átélnie, míg a lift végre lezuhan. 🙂 Ha magunkhoz tértünk, rögtön pattanjunk is ki belőle, majd a másik lifttel menjünk tovább. Be az ajtón, majd vissza a vonathoz, mellyel két pályával korábban a helyszínre érkeztünk.

LEVEL 28 – DATA NETWORKING TERMINAL A vonatból szálljunk ki, keressük meg a környéken a felvehető cuccokat, majd ki az ajtón. A lifttel fel, ajtón be, a teremben a szokásos módon ártalmatlanítsuk az ellenségeket és a teleport-gömböket. A kinyílt ajtón menjünk be, eresszük le a hidat, a következő teremben pedig hívjuk a liftet. Amíg a lift ideér, irtsuk ki a közben érkező nagynépet és robbantsuk szét a teleport-gömböket (4 darab van belőlük ebben a teremben). Menjünk fel a lifttel. Ha a lift megáll, egy igen heves akció-rész következik. Ezután másszunk be az ajtón, a következő két teremben pedig a már megszokott módszerrel irtsuk ki az ellenfeleket és a teleport-gömböket se hagyjuk sértetlenül. Az ezutáni teremben egy teleportot találunk, melyen át kivételesen nem ellenfelek érkeznek hozzánk, hanem nekünk magunknak kell használni azt, ugorjunk tehát be a fénynyalábba.

LEVEL 29 – DATA NETWORKING SECURITY Bal oldalt ugorjunk fel, be az ajtón, majd kanyarodjunk jobbra. Haladjunk tovább, ha megpillantjuk a hatalmas repülő szörnyet, ne kötekedjünk vele, hanem villámgyorsan szaladjunk át előtte, fussunk jobbra, a hibásan üzemelő ajtó alatt pedig guggolva bújjunk át. A csöveken át el tudjuk érni a következő ajtót. Pechünkre a másik teremben mindkét létező ajtót zárva találjuk, de semmi pánik, használjuk a következő csövekkel övezett járatot. Ha elérünk a liftig, használjuk ki, hogy ez most kivételesen működik. 🙂 Először balra, majd jobb irányba tartson az utunk, így egy másik lifthez kerülünk, mellyel természetesen haladjunk felfele. Kiérünk a harmadik tetőre, és végre megküzdhetünk a minket már régóta riogató repülő monsztával. 🙂 Nem olyan nagy művészet a legyőzése, na hagyjuk, hogy túl sokszor eltaláljon és simán nyerhetük. Ennek érdekében mindig mozogjunk és ugrándozzunk össze-vissza. Amúgy csak folyamatosan lőni kell, és hamar megadja magát. Ha elszenderedett, a torony végében üzemeljük be a harmadik lézernyalábot. Ezután visszamehetünk a lifttel, de ne felejtsük itt a tetőn a rengeteg felhalmozott cuccot, melyek nagy segítségünkre lehetnek a későbbiekben. Ha visszamásztunk a lifttel az alsó szintre, használjuk a teleportot.

LEVEL 30 – NEXUS CORE Az ajtón menjünk be, majd közelítsünk a másik ajtóhoz is, mely egy idő után automatikusan kinyílik. Természetesen ezen is haladjunk át, kapcsoljuk ki a biztonsági megfigyelést a “Disable security” panel segítségével, így szabad lesz az út a következő helyszínre. Egy nagy liftet látunk a következő teremben, melynek a fal felőli oldalánál keressük a kapcsolóját. Jó sokáig eltart majd, míg leérünk, addig is, hogy ne unatkozzunk, folyamatosan potyognak le, ill. másznak fel hozzánk a zombikatonák. Ha végre lenn vagyunk, az ezutáni szobában végtelen mennyiségben özönlenek a stroggok, így amilyen hamar csak lehet, hagyjuk el a termet – azonnal hívjuk a liftet és menjünk fel vele. Szálljunk be az üvegfalú dobozba, mely elvisz minket egy darabon, majd szálljunk ki, és tornáztassuk meg fegyvereinket. Essünk le a csövek közé, majd a kis folyosón menjünk is végig. A létrán másszunk fel, itt hatalmas mennyiségű cuccos van felhalmozva. Haladjunk tovább egyenesen, a következő ajtó mögött keressük meg a liftet, melyet használjunk is. Haladjunk át az ajtókon, ha megtaláljuk a “Disable security” panelt, kapcsoljuk be. A lift utáni ajtón áthaladva jobb irányba menjünk tovább, majd a kereszteződés után a másik ajtón is haladjunk tovább. Egy nagyobb, jobbára üres teremben érünk ki, óriási ellenállásra számíthatunk, több nagy, páncélozott robot, lebegő rakétás robot és pókrobot képezik a fogadóbizottságot. A különböző fajták külön-külön támadnak, de az azonos kasztba tartozók egyszerre. A parázs csata után nyitva áll a továbbjutás kapuja. Átérünk egy meglehetősen furcsa, cyberes szobába, ahol a rengeteg csövön át el kell közlekednünk a bal oldalt fent található nyitott ajtóig. A csöveken először lefele haladjunk, melyeken egészen a túlsó oldalig tudunk közlekedni, onnan egy fentebb levő csövön át pedig elérjük a nyitott ajtó platformját. Az ezt követő szobában is rengeteg harcra van kilátás, ha a harcnak vége szakad, mielőtt továbbhaladnánk, érdemes a fal mögötti sötét kis zugban megbúvó létrán lemászni, majd a szűk folyosón végighaladni, mert az út végén egy nagyobbacska páncél vár ránk. Ha felöltöttük megunkra, vissza a létrán át és be az ajtón.

LEVEL 31 – THE NEXUS Készüljünk fel lelkiekben a legrosszabbakra. 🙂 Az előttünk heverő több tonnányi lőszer máris sejteti, hogy nem mindennapi dolog készülődik. Ha felkapkodtuk az összes létező tápot, haladjunk át az ajtón. A főellenség legyőzése nem okozhat nagy gondot. Lőjük bátran a Dark matter gunnal, esetleg rakétákkal is sorozzuk meg. Ne foglalkozzunk a csatlósaival, először csak őt lőjük, közben mozogjunk folyamatosan, hogy ne találhasson el. Ha megpusztult, végezhetünk a többiekkel is. Sajnos a dolgok nem úgy sültek el, ahogy terveztük, a terminál képes arra, hogy újraélessze a szörnyikét. Sebaj, újból bele kell ereszteni pár száz skulót, és szegény szörnyike végre jobb létre szenderül. A nexus termének 4 oldalában egy-egy teleport helyezkedik el, melyek a felső szintre visznek, érdemes ellátogatni oda, mert kétoldalt életerő-feltöltők találhatók, valamint lőszerből is sok található itt. Az igazi főellenség viszont még csak ezután következik: Egy hatalmas nagy… agy. Sajnos teljes egészében védőpajzs mögött van, így nem is tudjuk megsebezni, a gépet viszont, ami a pajszot táplálja energiával, rövid időre hatástalanítani tudjuk. Menjünk fel valamelyik teleporttal a felső szinte, innen le tudjuk lőni a generátor védőpajzs feletti részét, melyet nem véd az energiapajzs. Megsemmisíteni ugyan nem tudjuk, de ha megsorozzuk rakétával, a rendszer rövid időre kikapcsol. Ilyenkor gyorsan kapjuk elő a dark mattert (ha kifogy, akkor továbbra is a rakétavető maradjon nálunk), majd lőjük bőszen a szörnyikét. Ha az energiapajzs visszatér, kell várni nagyjából fél percet a következő lövésig, eközben elintézhetjük az idegesítő stroggokat. Fél perc után újra lehet próbálkozni, megintcsak lőjük rakétával a pajzsot, utána a szörnyet. Ezt elegendő alkalommal megismételve, a szörnyike végleg kileheli lelkét, mi pedig mehetünk a Bahamákra… vagy beállhatunk a strogg seregbe.