Aki bele akar kóstolni a háború igazi poklába, ne keressen tovább, megérkezett a szó szerint adrenalin-zubogtató non-stop mészárszék! Az EA csapata picit el is szállt a vérgőzben, a kihívás sokszor inkább szívatás, a realizmust a folyamatos ólomesőn túl a mentés hiánya próbálja prezentálni. Egy kölcsönkommandós kalandjai a pokolban, csak fanatikusoknak…

Sokat nem akarok a bevezetővel szőrözni, mondandóm van bőven. Az EA illetékesei a Rising Sun mélypontja után a hiperrealizmust tűzték zászlójukra – nos, szerintem ez csak félig jött össze nekik. Ki-ki döntse el maga, hogyan sikerült a játék; a grafika másodlagos, sajnos határozottan csúnyának mondható, a hang, a zene és a körítés viszont szokott módon fantasztikus. Én tartom magam azon véleményemhez, hogy az FPS az egér/billentyűzet műfaja, de ez egy dolog. A játék közepesnél picit erősebb, vannak jó újítások, és rosszak, sürgősen elfelejtendők – mindesetre egy alapos megújítás ráférne a sorozatra. A cím amúgy senkit ne tévesszen meg, szerintem a kiadó szeretett volna egy olyan elnevezést, amelynek rövidítése EA. A sztori főhőse a baljós nevű jenki William Holt, aki a briteknél kölcsönkommandós (külön fejezet a világtörténelemben a CIA elődjének tekinthető OSS, és összefonódása más titkosszolgálatokkal, például az itt főszereplő angol SOE-val), és a német atombomba-projekt, a „Virus House” nyomában végigvágtat a világháború európai és afrikai hadszínterein, hogy megmentse a világot a közelgő katasztrófától. És lőn.

A. Az irányítás
Négyféle irányítási sablon közül választhatsz, ezt egy táblázatban foglaltam össze – válaszd ki a neked megfelelőt (én a mesterlövész mellett döntöttem, bár itt sajnos a kikukucskálásnál véletlenül lenyomott bal kar azonnal a tűzvonalba küldte a csapatomat…).

mohea_control.xls

Van egy hálás dolog, ez pedig a „lean”, azaz kihajlás. Célzó módban a bal analóg kar jobbra/balra irányával tudsz kinézni – és ebben a pozícióban lőni – sarkok vagy fedezékek mögül, illetve a fel/le iránnyal például egy láda mögül kikukkantani, majd visszaguggolni. Érdemes ezt kihasználni, a nyíltszíni harcnak sok értelme nincs. Ellenséges terület felé mindig guggolva, vagy ha kell, kúszva haladj, fedezéktől-fedezékig, és okosan operáld ki a fickókat a fedezék mögül, illetve csalogasd ki őket gránáttal.

B. A mechanizmus
A játékmechanizmus kissé eltér az eddigiektől. Először is a mentés. Csak a küldetések végén van lehetőséged erre, játék közben még ellenőrző pont sincs; ehelyett bevezetésre került a „Revive”, amely tulajdonképpen a régi stílusú plusz életet jelenti, azaz mindaddig, míg van ilyened, újjáéledsz ott, ahol meghaltál, és folytathatod a küzdelmet. Ha nincs több, kezdheted elölről a pályát… (A számukat a bal alsó sarokban találod, a radarral egybeépített életerő-kijelző alatt van a nálad lévő elsősegélycsomagok száma, mellette a plusz élet, kissé esetlegesen, szerintem utólag applikálták bele a játékba…)

Aztán a missziósor felépítése. Minden küldetésben van 2-3 fő feladat, melyeket végre kell hajtanod. Ezeken kívül viszont akad jó pár mellékküldetés is, ám ezeket nem kapod „ajándékba”, fel kell őket fedezned a pálya felderítésével. Az érmeket ezúttal a teljesített feladatok száma alapján kapod, az
 aranyhoz az összest le kell pörgetned, az ezüst és bronz az összmennyiséghez mérten van elosztva (pl. 7 megbízásnál, ha csak  hármat teljesítesz, bronzérmet kapsz, ha ötöt, ezüstöt). Ennél is fontosabb viszont, hogy az arany jutalma egy plusz élet, tehát nagyon is megéri a dolog, főleg magasabb nehézségi fokozaton. Ha már itt tartunk, fussunk is át a négy lehetőségen:
• Recruit: A küldetést 2 plusz élettel és 4 elsősegélycsomaggal kezded, az ellenségek bénák.
• Normal: 1-1 élet és kötszer induláskor, az ellen kiegyensúlyozott.
• Veteran: Sem élet, sem kötszer nincs nálad a küldetés elején, az ellenség agresszív.
• Hero: Mint a veterán esetében, de itt a pályákon sincs felvehető elsősegélycsomag, és az ellenség csupa mesterlövészekből áll.

A harmadik újdonság a realizmustól végképp elszakító adrenalin beépítése. Ennek kijelzőjét a jobb alsó sarokban találod a lőszerkijelző felett, egy vörös csík, mely az ellenségek leterítésével nő, a legjobban a fejlövésektől és a gyors ütemben begyűjtött áldozatoktól (ezeket ki is jelzi a játék a csík felett, egy rohambilin, előbbi esetében célkereszttel, utóbbinál a megfelelő számú strigulával). Ha betelik a mérce, a megfelelő gomb lenyomása (lásd az irányítást) után a kijelző elkezd „kiürülni”, ezen idő alatt sérthetetlen vagy, a lövedékeid nagyobbat sebeznek, és a fegyvered nem használ töltényt, azaz végtelen mennyiségű lőszered lesz. Természetesen érdemes ezt a keményebb feladatokra tartalékolni – ám azt is jó tudni, hogy amennyiben elhalálozol, az újraéledéskor az adrenalinmérő lenullázódik.

Itt van végül a csapattársak megjelenése. Sajnos abszolút kidolgozatlan, véleményem szerint ezt is utólag rakták bele a csomagba (talán a Brothers In Arms hatására…). Igaz, embereid elég jól segítenek, de sajnos többször vannak útban, eléd állnak, a parancsaidra rá se hederítenek (amúgy ha elibéd penderül egy kolléga, nyugodtan átlőhetsz rajta, nem sebzed meg, viszont átmegy rajta a golyó, tehát vigyáznod ebben az értelemben nem kell rájuk). A legtöbb esetben nem feladat, hogy ők is túléljék a missziót, retorzió sem jár érte, úgyhogy szerintem nem is érdemes foglalkozni ezzel, a leírásban sem fogok kitérni erre külön – bár a mérleg másik serpenyőjébe azt kell tenni, hogy a következő küldetést annyi plusz elsősegélycsomaggal kezded, ahány kolléga az előző misszióban életben maradt. Annyit kell erről tudni, hogy három bajtársat kapsz, akiknek életerejét a felettük lévő csillag jelzi, ha „becélzod” valamelyiket, a gyógyító gombbal leápolhatod (persze a saját készletedből – jegyezzük meg azt is, hogy ez a művelet szintén növeli az adrenalint!). Ha a csapatelhelyező gombot lenyomod, ahová épp célzol, oda küldöd embereid, ezt egy fehér csillag és nyíl jelöli, a visszahívásra külön gomb van. Megjegyzés: a GameCube verzióban a csapatátirányítás nem elérhető!

A fegyverekről annyit, hogy egyszerre két készség lehet nálad, ám ez nem osztályalapú; például ha az egyik küldetésnél egy géppisztoly és egy pisztoly van nálad, az elesett német fegyvert utóbbi helyébe célszerű felvenni, így ha elfogy a harctéren a „NATO-kompatibilis” lőszer, még mindig van egy erős tartalék lőszerszámod. Fontos tudni azt is, hogy a játék általában a kezedben ugató jószághoz generálja a muníciót, azaz a fenti esetben, ha a pisztollyal lennél kénytelen támadni, leginkább ehhez találnál skulót, és ez elég kellemetlen tud lenni. E két tűzeszközön kívül még tíz gránát is lehet a tarsolyodban, ezeket külön gombbal tudod elhajítani, a gomb lenyomásának, majd felengedésének intervalluma szabályozza a dobás hosszát, sajnos (és természetesen) vizuális segítség nincs, kénytelen vagy tapasztalatot gyűjteni ezen a téren (is).

C. Végigjátszás
A játékot normál módban nyomtam végig, így minden alant leírt erre vonatkozik. Érzésem szerint ez a mód kiegyensúlyozott (bár a végén ezt már nem így éreztem…), a két erősebb kissé már aljas, a könnyű pedig nem sok kihívást rejt. A küldetések legtöbbje a főfeladatokat sorrendben adja meg, a mellékesek viszont tetszés szerint hajthatóak végre, ez elég szabadságot ad, hogy esetleg újra megpróbáld a pályát, másik útvonalon, más sorrendben. A végigjátszásban megpróbáltam egy olyan „gyakorlatsort” összeállítani, amely a legnehezebbtől halad a könnyebb felé (így ha meghalsz, a szívatós résszel kezdheted újra), illetve az ellenségek eliminálásával jobban megkönnyíti az életed, a leírásban szereplő számozás tehát pusztán ezt a sorrendet követi. A mellékelt térképeken zöld körrel feltüntettem az elsősegélycsomagok helyét is, a kiindulópontot „S” betű jelzi.

Még egy megjegyzés: a leírásban a könnyebb tájékozódás kedvéért égtájakat használok; a bal alsó sarokban lévő radaron is látható az iránytű, az N betű jelzi északot, illetve a térképen is megtalálható ugyanez. Ezen a tájolón egyébként nagy sárga nyíl jelzi a fő feladatok helyét, irányát, kék a mellékesekét.
______________________________________________________________________
I. St. Nazair          

I./1. Operation: Chariot (Prologue)
1: Keresd meg Beck kapitányt
Nézd meg a térképet! Beck jobbra fent, egy kis kiszögellésben csücsül, kövesd a zöld füstöt. A hajó végében egy elsősegély, plusz van itt egy géppuska is, melyet kezelésbe vehetsz, ezzel érdemes megpuhítani a terepet, de mindezek előtt szedd le a mesterlövészt, aki a pallótól jobbra, a daru tetejéről vadászik. Szigorúan guggolva szállj partra, majd kússz fedezékbe, és feltérdelve kezdj el vadászni, aztán ládától-ládáig menj előre. Lőszert, kötszert, sőt életerő-helyreállítást (vörös kereszt) is találsz bőven, illetve felveheted a németek MP40 géppisztolyát, picit gyorsabb. Használd ezt a küldetést arra, hogy megbarátkozz a kezeléssel, irányítással – különös tekintettel a fegyverváltásra, célzásra, kihajlásokra és a gránátokkal való bánásmódra!

2: Juss vissza a hajóra
Miután szóltál Becknek, hogy rendelje el a légicsapást, nyomás vissza a bárkára (elméletileg őt kell visszakísérned, de önellátó a fickó, sok gondod nem lesz ezzel). Ne sokat cicózz, mert hamar ideér a légierő, és a bombák nem barátfelismerők… Szóval tempósan, elég eljutni a ládákig, ha meghallod a gépeket, vágd hasra magad.

I./2. Raid on St. Nazaire
A fő feladat üzemanyagtartályok megsemmisítése. Ezek toronyiránt vannak, de a nyugalom kedvéért érdemes kis kitérőt tenni. Jobbra indulj, a part mentén, a térkép szerint dél-délkelet irányban, majd keletnek. Hamarosan megkapod az első pluszfeladatot.

1: Semmisítsd meg a partvédelmi löveget
Haladj keletnek. Jobbra lesz egy móló, ahonnan jó pár náci támad oldalba, érdemes egy kis kitérőt tenni, a végében lévő épületben sok hasznos cuccot találsz. Ezután vissza a kikötőbe, és tovább keletnek, míg eléred a löveget. Láthatod rajta a vörös jelet, ha megközelíted, megjelenik egy felirat („Press and Hold „A” to Set Charge”) és a nagy pracli, nyomd le az akciógombot, és tartsd így, míg „felhúzod az időzítőt”, majd rohanj fedezékbe. A robbanás után két dolog történik: a löveg előtt megjelenik egy életerő-ikon (vedd fel), és kapsz egy rádióüzenetet, hogy a közeli földalatti alagútrendszert érdemes lenne átkutatni. A lejárat pár méterre van tőled keletre, mássz le. A géppuskafészeknél van egy elágazó; jobbra lő- és kötszert találsz, egyenesen pedig hamarosan belefutsz az első „nemezisbe”.

2: Öld meg Klaus Müllert
3: Találd meg a V2 bomba üzemanyag-specifikációját (a térképen e két szám a föld alatt értendő)
A nemezisek „boss”-ok, azaz főellenségek, hatalmas élet- és tűzerővel. Közelharcba ne keveredj velük, messziről lődd őket, fedezékből, ha kidugják a fejüket, illetve kínálgasd gránáttal őket. Érdemes az adrenalint rájuk elhasználni, ha már elsüthető ez a jóság. Ha sikerült kinyírnod a fickót, ebben a helyiségben balra van egy iroda, az asztalon felveheted a dokumentumokat. Ha kész, menj tovább, ki az alagút túlsó kijáratán. A nyílt terepen balra, nyugatnak van egy épület, hatolj be ide, feladat vár.

4: Semmisítsd meg a légvédelmi löveget
A löveg ezen épület tetején van, balra megtalálod a lépcsőt, nyomulj fel. Ha tiszta a placc, menj balra a fegyverhez, és a már ismerős módon helyezd el a bombát, aztán nyúlcipő. Nagyon vigyázz, az ellenkező oldalról elég jelentős haderő fog beügetni, az első hullám visszaverése után szedd össze a cuccokat (főleg az életerőt), és menj tovább idefent, körbe, majd le a lépcsőn, így egy jó adag német hátába kerülsz. Ha jobbra indulsz, meglátod a nácik bunkerét – jön az új megbízás.

5: Foglald el a német bunkert
Itt oldalt végignyomulva pont a bunker háta mögé kerülsz, úgyhogy simán behatolhatsz. A fiúk elfoglalják a géppuskákat, a feladat teljesítve (és +1 élet begyűjthető). Ismét a jó ötlet az, ha a bunkeron keresztül mész tovább, odakint felmászol a vaslépcsőkön, és ki a szabadba (mielőtt kilépnél, a raktár ablakából vadászd le az egyik tartályon álló lövészt!).

6. Robbantsd fel az üzemanyagtartályokat
Most jön tehát a főfeladat. Miután a csöveken átmásztál, balra, a kerítés túloldaláról egy kolléga közli a tényállást – jobbra vaslépcső vezet fel a tartályokhoz, legfölül megtalálod a robbantási pontot. Előtte lesz a távolban egy géppuskafészek, hamar lődd ki az emberét, helyezd el a robbanóanyagot, állj fel, és rohanj lefelé, ahogy csak bírsz. A haver felrobbantotta a drótot, úgyhogy szembe átrohanhatsz a bunkerba, fedezékbe.

7. Juss vissza a hajóra
A hajóhoz visszaút kissé akadályozva van: begurult egy csapatszállító vonat, tele ideges nácival. Indulj nyugatnak, óvatosan. A két épület között van egy átrobbant kerítésszakasz, ezen keresztül, a fedezékeket használva vadászhatsz. Ha elcsendesedett a környék, kerüld meg a vonatot, és rohanj a hajóra.

I./3. Lights Out In The Port City
A fő feladat az erőmű felrobbantása lesz, ám most a legfontosabb, hogy kijuss a kórházból (már meghalni sem hagyják az embert…). Keletnek kell indulnod, a világítótorony felé. Akik könnyű szinten vannak, a Thompsonnal törhetnek utat, ám a magasabb fokozatot választók hű társa a Garand lesz.

1: Elimináld a német gyalogságot
Fedezék sok van; miután átjutottál a mellvédnél, a talpfák mögül kihajolva a bunkerben lévő géppuskást próbáld meg kioperálni, majd vadászd le a társait, végül géppisztollyal fuss a toronyhoz, és varrd el a szálakat. A plusz élet a lépcső előtt vár, de nézz körül a kusztliban és hátul is. Odalent balra egy épület, az ajtaján ott villog a jel, fuss oda, és helyezd el a dinamitot. A robbanás után a túlsó ajtó mellől kapd le az udvaron lévőket, majd futás ki. Jobbra egy hangár, új feladattal.

2: Pusztíts el három V2 rakétatestet
Ez kissé aljas, hiszen nem túl egyértelmű a kiírás: a plafonról lógó vasszerelvényeket kell lelőnöd, mindegyikbe 3-3 skuló a Garanddal vagy egy rövid sorozat a géppisztollyal, és kész is. A galéria ablakából célszerű lelőni a szomszéd épületben és az udvari géppuskánál lévő németet; a gyűjtögetés után az alsó szintről fuss ki nyugatnak. Az udvar biztosítása után a kollégák berombolnak a következő épületbe, neked viszont célszerű a vasajtónál maradni, és a jobboldali galériát és helyiséget innen megpucolni. Ha ott csend van, a baloldali emeleti részen találsz kötszert, aztán a vagonon át ki az udvarra.

3: Süllyeszd el a tengeralattjárót
A dokkban elég húzós a helyzet. Célszerű itt elsütni az adrenalint, és a baloldali fedett részből, plusz a vonat elől és belőle lekaszálni az ellenséget. Célod a balra parkoló U-Boat, két lépcső is vezet lefelé, persze előbb célszerű a felső placcot biztosítani, majd óvatosan lemenni, és eliminálni az itteni véderőt. Három töltetet kell elhelyezned, egyet az orr-részen, egyet a faroknál, és az utolsót a tornyon (ebben a sorrendben, hogy legyen elég időd a menekülésre). Ha minden csendes, menj tovább nyugatnak, majd az épületen át északnak. Az erőmű udvara elég forgalmas; sajnos a bejáratnál lévő géppuskást az előző épület emeletéről nekem nem sikerült leszednem, az udvar közepéről viszont igen, egy elkobzott MP40-nel. Amint a placc a tiétek, máris kiderül: odabent újabb főnáci hesszel.

4: Öld meg Hors Brennert
5: Szerezd meg a V2 rakéta terveit
Nos tehát. A Nemezis szemben, a galérián rohangál, elég jó fedezék mögött. Az egyik lehetséges megoldás a gránát, ebből az alatta lévő kusztliban is találsz tartalékot. Ám könnyebb a dolgod, ha tele az adrenalinod (alkalmasint mostanra össze kellett, hogy jöjjön); nekem ezt bekapcsolva az MP40-nel, féltárnyi skulóval sikerült elfektetnem. Ha vége, menj fel, ahol volt, ugyanis ő őrizte a tervrajzokat, megtalálod a helyén, vedd fel a piros pakkot.

6: Semmisítsd meg az erőművet
Nincs más hátra, mint a főfeladat végrehajtása. Az épület alagsorába kell jutnod, az út elég egyértelmű, de nem lesz sétagalopp, taktikusan, fedezéktől-fedezékig haladj előre. A nagyteremben mindhárom generátorra fel kell applikálnod egy-egy csomagot, de vigyázz, mert felülről rosszfiúk bukkannak fel. Ha mindhárom töltet a helyén van, ne rohanj! Kézi robbantás lesz, azaz vissza kell jutnod az épület elé, ugyanazon az útvonalon, amelyen bejöttél, persze közben némileg újratermelődött az ellenség idebent, úgyhogy óvatosan. Odakint a fél Wermacht hemzseg az udvaron, naná, hogy a detonátor közelében, és persze, Téged ér a megtiszteltetés, hogy eljuss a szerkezetig. Ez a megfelelő alkalom a harmadik adrenalin-injekcióra – ha nincs, akkor a szokásos óvatossággal haladj előre. A szerkezet egyébként a lépcső előtti talpfarakás mögött van, tehát sokat nem kell keverned.

I./4. Escape At Dawn
Veterán „MOH-osok”, figyelem: jön a kihagyhatatlan városi terep! A pálya lineáris, nem nagyon fogod eltéveszteni a feladatokat. A fő küldetés rém egyszerűen hangzik: juss ki a városból…

Nyomulj ki majd irány felfelé, levadászva az ellenséget. Az első házba belépve az a parancs, hogy kutasd át a felső szintet – célszerű hátrálva megindulni a lépcsőn, különben jól hátba lőnek (régi trükk, nem esszük meg). Fent köt- és lőszer, no meg MP40, ha azt favorizálod. Odakint az ablakból lelőtt náci után, bekanyarodva erős tűz fogad. A parancsnok tájékoztat: a jobbra fent lévő házban géppuskafészek gyengíti a bandát.

1: Semmisítsd meg a géppuskaállást
Rögtön a baloldali akadályok után találsz egy nyitott házat. Hatolj be, óvatosan, pucold meg az emeletet, majd az utcafronti ablakból szedj le mindenkit, akit tudsz és látsz. Ha csend van, fuss le, és géppisztollyal a kézben rohanj be az épületbe, az utolsó, előugró németet lekaszálva – a feladat teljesítve. Szedj össze mindent.

2: Pusztítsd el a tankot
Odakint egy másik szakaszba futsz. Rohanj le hozzájuk a térig. Rossz hírük van: egy Panzer vadászgat errefelé, le kellene amortizálni. Sajnos a placc hemzseg a náciktól. Az egyetlen lehetőséged, ha szép türelmesen, a fedezékekből levadászol mindenkit az ablakokból (szemből, plusz balról). Ha sikerül, egy kolléga berúgja a szembeni ház ajtaját, behatolhatsz pucolni. Menj a felső szintre, innen az ablakból láthatod a gépet, miután áttörte a kerítést, várj türelemmel, befut a légierő, és megoldja a feladatot helyetted, csak be kell gyűjtened a plusz életet… A továbbjutás trükkös, ugyanis innen az emeletről, keletre van egy másik lépcső, mely levezet a ház túlsó felére, és innen a beomlott falon át kijuthatsz a templomtérre – ahonnan remélhetőleg az ablakból már levadásztad a nagyja németet, ha maradt még, a szökőkút fedezékéből tedd meg. Jobbra egy torony, új feladatot jelent.

3: Robbantsd fel az adótornyot
Továbbhaladás a tanktól balra lévő házon át, ennek emeletéről a templom védőit gyengítsd meg. Odabent sajnos meglepetés fogad – egy újabb Nemezis.

4: Elimináld Erich Kostert
5: Szerezd meg az észak-afrikai szállítási jegyzéket
A főgonosz az oltár mögül kóstolgat. Remélem, megvan még az adrenalin, ideje elsütni, ezzel és egy géppisztollyal nem lesz nehéz a fickóra feladni az utolsó kenetet. Ha elhullott, a helyében ott marad az őrzött dokumentum, vedd fel. Jobbra, azaz nagyjából keletnek, a kirobbant falon át kijuthatsz a toronyhoz, amelynek lábára (hozzád közelebbi, jobboldali) felszerelheted a robbanóanyagot, ezzel minden küldetés baba, már csak a főszálat kell eldolgozni.

6: Menekülj ki a városból
Menj ki északra, a temetőkertbe. Hm, gyanús – a sírokon virág helyett kézigránát nő… Nos igen. Amint a bombatölcsér magasságába érsz, beköszön egy újabb Panzer, ezúttal légi támogatás nincs, neked kell abszolválnod a feladatot, gránáttal. Nagyjából a kráter vonalából jó dobálni, természetesen fedezékből. Úgy egy „tárnyi”, azaz 10 csomagra lesz szükséged, és erősen ajánlott az adrenalin bevetése is, ha elérhető. Amint a tank elfüstölt, a roncsai mellett rohanj előre.

______________________________________________________________________
II. Észak-Afrika         

II./1. Operation: Blindfold
Oké, tehát Desert Rats versus Afrika Corps… E nyitó küldetés, melyben három Tigris-prototípust kell megsemmisítened, elég nagy pályát kínál, sűrű akciót, látszólag szabadon választható feladatcsokrot, és egy érdekes kezdőarzenált: van egy puskád és egy mesterlövészfegyvered. Előbbi sajnos csak közelharcra jó, utóbbi pedig ugye nagy távolságra, ezért érdemes az első adandó alkalommal a puskát lecserélni egy MP40-re, hogy legyen valami eszközöd az ideális középtávoli szóráshoz. A Scofield teleszkópját a D-pad fel/le irányával zoomolhatod, abban a helyzetben marad, ahol legutóbb használtad, ez néha jó, legtöbbször viszont sajnos nem. Ennyi az első itiner.

1: Szerezd meg a Tigris tank kezelési leírását
2: Pusztítsd el a romoknál lévő Panzert
3: Szabotáld a radart
Térjünk rá arra, hogy miért is elméleti a szabadság. Nos, a placc déli felében egy Panzer van beásva, ezért onnan elég életveszélyes rohamozni. Ezért azt javaslom, hogy amint elérsz a kis elágazóhoz, a baloldali, szűkebb ösvényt válaszd, ez a kanyon északi felébe terel, és innen, szinte a sziklafalhoz tapadva haladj előre, persze a falak fedezékében. Használd ki erősen a Scofield képességét, de egyben tartalékolj is vele, mert nincs sok lőszered. Negyedtávon begyűjthetsz egy géppisztolyt, ezzel már picit könnyebb lesz az előrenyomulás. Nagyon figyelj: a keleti végben, a sziklafalon van egy géppuskás, időben mazsolázd ki! Hamarosan eljutsz a radar alá, megkapod a hozzá tartozó feladatot.

Egyelőre maradjunk a tankfaragásnál. Nyomulj előre, elérsz egy bunkerhez, és az innen futó lövészárokhoz. Most jön majd jól a távcsöves, lazítsd fel messziről az ellenséget, aztán géppisztollyal, gránáttal elvarrhatod a szálakat – van vagy egy tucat náci, nem lesz egyszerű a feladat. Ha minden csendes, menj végig az árkon, majd le a föld alá. Odalent félúton, a keleti oldalon találsz egy irodát, benne a kezelési leírással, úgyhogy egy mellékes kilőve. (Megjegyzés: itt vettem észre, hogy ha elfoglalok egy géppuskaállást, a játék – látván, hogy lövöldözni támadt kedvem – kapásból generál egy tucatnyi ellenséget elém; épp ezért azt javaslom, ha nem muszáj, ne állj be a rögzített fegyverek mögé!)

Most tájold be magad délre (nézd a térképet is!); bukkanj ki a déli bunkerben, és taktikusan faragd le az ellenséget a romok közül (simán kimehetsz, a szögesdróton átugorva). Elméletileg most a tank fenekénél állsz. Két trükk van. Az egyik: a jószág nem tudja a lövegtornyot elfordítani, tehát oldalról és hátulról nincs veszély. A másik: ha mögéállsz, a bal sarka mögötti rom egy végtelen gránáttartalékot rejt, tehát simán feltápolhatsz a nyeles áldásból, és megszórhatod vele a páncélost. Ha felrobbant, keresd meg a plusz életerőt, jöhet a radar.

Az árokban tehát indulj visszafelé északnak, a bunkerig, majd tovább ennek vonalában, felfelé. Eljutsz a radarállomásig, ami egy újabb bunker, erős védelemmel. Ha mindenkit lenyomtál, odabent, a bejárattal szemben láthatod a felrobbantandó szerkezetet, a durranást a hátsó szobában várd meg, ahol az ismerős, újratermelődő gránátkészlet gyanús lehet… Igen, befut egy újabb Panzer, és nyomában egy jelentős haderő. Ne menj sehová, a bunker ápol és eltakar, gyorsan pucold meg a gyalogságot (akár az adrenalin is bevethető itt), majd amint a tank megállt, szórd meg, jó ütemben lehúzva a fejed a géppuskája elől. Ha felrobbant, mehetsz is tovább.

Rohanj vissza az árokba, tovább délnek, majd az első adandó alkalommal mássz ki a keleti oldalon. Dél-délkelet az irány, meg fogod találni az átjárót. Kétoldalt barlangszerű sziklaívek, a jobb oldaliban (délre) találsz egy lelőtt pilótát, aki közli, a nácik épp a felderítési anyagok után kutatnak a roncs között – naná, hogy egy Nemezis vezetésével…

4: Elimináld Adabolt Brechtet
5: Szerezd meg a felderítési anyagot
A jóember mögött kell továbbmenned, azaz délnek. Kapaszkodnod kell, mert elég sok erre a rosszfiú, nem beszélve a főgonoszról. Ha van adrenalin, bevetheted, bár a legjobb, ha a Scofieldre támaszkodsz: a főellenség a roncsok felé menekül, egy ponton beássa magát, ott pár pontos fejlövéssel lenyomhatod. Ha csendes a terep, menj a gép maradványaihoz, egészen a déli végébe, egy halott koma mellett ott vannak a doksik, nyomd meg az akciógombot a zsebre vágásukhoz.

6: Semmisítsd meg a Tigris tank három prototípusát
Menj vissza a pilótához, majd tovább keletnek. Szemben egy bunker, jobbra hangár, neked viszont először balra, északnak kell menned, a ládák felé, itt áll az első Tigris, a véderő lenyomása után helyezd rá a dinamitot. A robbanás után az előbb említett hangár ajtaja kinyílik, idebent megtalálod a két másik prototípust. A fő feladat teljesítve, most már csak el kell tűnnöd.

7: Menekülj a bunkeren keresztül
Pucold meg a bunker tetejét és környékét, majd osonj az ajtóhoz, és helyezz rá egy újabb pakkot. A robbanás után módszeresen és taktikusan haladj előre, fel a felső szintre, majd tovább északnak, lefele.

II./2. Operation: V2 Silence
A fő feladat a V2 rakéta megsemmisítése. Egy szűk folyosórendszerben vagy, Scofield és puska a két fegyvered, utóbbi itt elég jól használható, persze azért egy zsákmány MP40-re le lehet majd cserélni. Erősen javaslom a kúszást, a termeket pedig mindig melegítsd elő gránáttal, mert laknak bennük. Az első megpucolása után kapsz majd feladatot – be kell gyűjtened a három csapattagot.

1: Szabadíts ki három brit foglyot
A térképen látható a három emberke helye. Érdemes először az északi (1a) és keleti (1b) embert megmenteni – az ajtókat dinamittal nyithatod ki, a fellógatott komához pedig oda kell lépned, és az akciógombbal eloldoznod. Ha a két kolléga megvan, menj vissza az első terembe, és innen délnek, majd keletnek; véletlenül se a nyugati oldalon próbálj lejutni, ott picit nagy a túlerő, jobb lesz majd hármasban nekiveselkedni.

Ha eljutottál a generátorterembe, gyűjtsd be a harmadik bajtársat az északi oldalfolyosó túlvégéből (1c), no és a plusz életet. A következő utad délre vezessen, itt egy színházterem található, és három küldetés is, köztük a szokásos Nemezis-faragás.

2: Elimináld Hans Schneidert
3: Keresd meg a „Virus House” kódolt információit
4: Lopd el a V2 teszt filmjét
Ne rohanj! Schneider úr a hátsó teremben van, és nem mozdul onnan, márpedig ott nagyon szűk és nyílt a tér. Pucold ki előbb a vetítőt, aztán közelítsd meg a búvóhelyet, nyomd be magadnak az adrenalint, és a közelharci fegyverrel hamar nyomd le a főgonoszt és csatlósait – persze gránátokkal is operálhatsz. Ha elhunyt a fickó, hűlt helyén megtalálod a dokumentumokat. Menj ki a vetítőgéphez, és az akciógombbal vágd zsebre a filmet.

Most indulhatsz tovább keletnek. A nagyrámpán elég meleg lesz a szitu, nyílt a terep, és sok az ellenség. Ha a garázsféle helyiséget megtisztítottad, nagyon óvatosan irány a szabad levegő. Balra egy toronyból géppuskás lő, remélem, van még távcsövesed, ha nincs, jobbra, az ajtó előtt találsz fegyvert is, lőszert is. Kapd le a lövészt, majd pucold meg a két raktárt, nézz szét hátul is, aztán tovább keletnek. Elérsz egy raktárféle épülethez, ahol rádión figyelmeztetnek némi mellékes melóra.

5: Fotózd le a V2 rakéta terveit
A kék színű tervrajz ebben a kétajtós, rámpás épületben van, az alsó, azaz nyugati ajtóhoz közel, egy íróasztalon; amint megjelenik a felirat, az akciógombbal elkészítheted a felvételt, és felveheted a jutaloméletet. Irány tovább keletnek. A sarkon befordulva a távolban feltűnik egy vonatszerelvény, a fejeseknek rögtön eszükbe jut egy újabb megbízás.

6: Robbantsd fel a síneket
Amint eljutsz a csarnokig, a vasúti kocsi és a kapu között félúton lesz a dinamitcsomag, élesítsd. Nincs más hátra, mint a főfeladat végrehajtása.

7: Semmisítsd meg a V2 rakétát
Menj tovább az épület mellett délnek, majd nyugatnak. Most jön a durvaság. Egy Panzer áll a gyár mellett. Nem feladat az eliminálása, tehát a kerítés mellett elsurranhatsz, megkerülve a jószágot, és mögötte bevágódva a csarnokba. Ám ha kedved támad lenyomni, a térképen „G”-vel jelölt helyen megtalálod a ki nem fogyó gránátkészletet (a vagonoktól jobbra, szemben a tankkal, elég kétesélyes). Az épületbe a nyugati oldalról jutsz be, odabent aztán elszabadul a pokol. Maradhatsz a földön, de ekkor vigyáznod kell a galérián lévőkre, vagy bármelyik hosszanti oldalon felmehetsz, itt kötszer, gránát, és megszórhatod a lentieket. A lényeg: nagyjából középen, az északi oldalon van a vezérlő. Pucold meg, majd menj fel a felső szintre. Ahogy felérsz, tőled jobbra, azaz a keleti oldalon van egy nagy kapcsoló, amelyet aktiválnod kell, ez leereszti a rakétát, majd gyorsan lerohanni, és ahol folyik ki a nafta, elhelyezni egy dinamitot. Ha kész, megkapod a végső, elég értelemszerű feladatot.

8: Menekülj el a gyárból
Rohanj ki az épületből, a legközelebbi, tehát keleti oldalon, a kapu felé.

______________________________________________________________________
III. Oroszország         

III./1. The Road To Stalingrad
Keményedik az időjárás és a helyzet, ez már egy igen parázs kis meccs lesz – a fő feladat a német sínágyú megsemmisítése (amely a dühítő dübörgés-vibrálás okozója). Van egy dobtárasod és egy karabélyod, melynek Gewerh a neve. Ezzel a jószággal pucold meg az útzárat (a célzás nem lesz egyszerű a fent említett okokból), aztán tovább előre. Jobbra lesz egy ház, ahol egy koma integet.

1: Keresd meg a partizánokat
A ház alagsorában megtalálod a célszemélyeket, rögtön csatlakozik is hozzád három, köztük egy szemrevaló gyévuska. Ugyanitt van egy páncélököl is, vedd fel, célszerű a Gewerh helyébe. Most jön az első nehéz pont. Délre mész tovább, a romok között komoly ellenállásba ütközöl. Én hátrapakoltam az embereimet, és pár lövés után, feltankolt adrenalinnal megrohamoztam a véderőt. Itt fogsz rábukkanni egy Panzerre is, mely rögtön feladatot jelent.

2: Semmisítd meg a három Panzert
A páncélököl három lövése elég a jószágba (2a), ha szerencsés vagy, kettő is, bár ennek jelentősége nincs (mindjárt fogsz találni tartalék muníciót). A páncélos túloldalán, a lövészárok pinceszerű aljában köt- és lőszer, plusz az újratermelődő gránátkészlet, akinek ez szimpatikusabb – de csak jelzem, hogy a Panzer tornya ezúttal szabadon mozog, teljes 360 fokban, tehát nincs holttér…

3: Pusztítsd el a német sínágyút
Ha elcsendesedett a környék, menj a löveghez, és az akciógombbal aktiváld a detonátort. A sínágyú felrobban, és végre megszűnik az idegesítő kontroller-táncolás. A fő feladat teljesítve, de bejön egy másik – a templom elfoglalása és megvédése.

A következő állomás tehát kelet, maga a falu. Két híd is van, javaslom az északabbit (a térképen nyíllal jelöltem). Rögtön balra, az első házban találsz plusz lőszert a páncélökölhöz, és ki is lőheted a második tankot, amely a háztól kelet-északkeletre áll (2b). Most taktikusan pucold meg az épületeket, és célozd be a nagy házat a település közepén (felkiáltójellel jelöltem). Itt tápolhatsz, és megtalálod a végtelen gránátpakkot – nekem ekkor még két lőszerem volt a bazookában, így feltöltöttem az adrenalint, és ezt aktiválva oldalba kaptam a harmadik lánctalpast (2c), ez a két csomag ekkor pont elég volt neki. Az említett házban vár egy Gewerh is, tedd le a kézi ágyút, arra már nem lesz többet szükség. Idebent egyébként kapsz egy pluszküldetést is.

4: Pusztítsd el a lőszerkészletet
A templom felé haladva északkeletre bele fogsz futni a felhalmozott ládákba, előtte az ismerős detonátor, aktiváld, ezzel kilőve ez a feladat is. A kaputól jobbra indulj, azaz a térképen a középső ösvényen, mely a templom mögé visz, és egy géppuskaállás mögött pont nekimész egy rádióállomásnak – és ha már ott vagy…

5: Robbantsd fel a kommunikációs tornyot
Sok cicó nincs, feladat adott, húzd fel az órát csörgőre, és menekülj. A robbanás után irány a templom. Ne az ajtón menj be, a keleti oldalon van egy nagy ablak, innen megpuhíthatod a terepet – ha feltöltődött az adrenalinod, vedd kézbe a géppisztolyt, és ugorj be, majd fordulj északnak. Egy Nemezis vár az oltárnál.

6: Elimináld Walther Neumannt
7: Szerezd meg az Ardennek felderítési dossziéját
Az adrenalint aktiválva a PPSh-val hamar kifektetheted a rosszfiút. Ha nem sikerül lenyomnod, az ciki, mert felrohan az emeletre, fedezékek mögé, és onnan nehezebb kioperálni. Amint vége a komának, elejti a dossziét, vedd fel.

8: Biztosítsd és védd meg a templomot
Nincs más hátra tehát, mint tartani a templomot. Nyugatról jön több hullámban az ellenség – célszerű a felső szintről, a karabéllyal vadászni, illetve ha megvannak még a gránátjaid, a fejükre dobálni pár adagot. Pár menet túlélése után tiéd a győzelem.

III./2. Climbing Mamayev Hill
Na, ez a kegyetlen – nehéz fokozaton lévőknek sok szerencsét, mert csak azzal fognak boldogulni! Pedig olyan egyszerűnek tűnik a főfeladat: berádiózni az OSS főhadiszállására. Csakhogy mire eljutsz egy rádióig… No akkor előre, indulj el az úton, de rögtön az első háznál boríts le balra. Pucold meg az udvart, plusz a Naganttal szedd le szemből, a padlásról a géppuskást, ezután boríts be a házba. A karabélyt cseréld le az itt lévő páncélökölre, szükség lesz rá.

1: Pusztítsd el a Panzert
A páncélos a délre lévő ház nyugati oldalán áll, célszerű a sarok mögül kihajolva kóstolgatni, csak ne magadat robbantsd fel. Ha megvan, menj vissza az első épületbe, és cseréld vissza a fegyvereket.

2: Jelentkezz az orosz tisztnél
Mielőtt továbbmennél, szedd fel a plusz életet, és nézz körül a házakban. A tiszt egy árokrendszerben figyel, mielőtt bármit is csinálnál, mellőle, a mögötte, és az árok északi végében lévő két földbe vájt helyiségből gyűjtsd be a kötszereket, utóbbiban lőszert is találsz. Ezután térj vissza a jóemberhez.

3: Adj le jelzést a rakétacsapásnak
A ruszkik minden szívbaj nélkül kiküldenek a nyílt terepre, egy Panzer elé, két géppuska tűzterébe, hogy leadj egy füstjelzést. Szpaszíba, távárisi… Ezt a feladatot gyakorlatilag lehetetlen adrenalin nélkül végrehajtani, ezért gondoskodj erről, a legjobb a Naganttal vadászgatni az ellenséget – ahol a pluszélet volt, szemben, a híd baloldalán lévő bunkert pucold meg, így legalább megkönnyíted a saját dolgodat is. Ha az életerőd zöldben van, az adrenalin is „menetkész”, rohanj ki (jobbra tőled a kijárat), majd át a hídon (lehet felállva is, a szembeni géppuskáknak elég nagy a hibaszázaléka), és ugorj be a németek árkába. Balra tőled a romok között még van pár német, géppisztolyt nekik, akár már az adrenalin hatása alatt is, és nyomás ki az útra, nagyjából a kereszteződésben egy icipici vörös jelet kell látnod, az akcióval fellőheted a rakétát. Ezután hátra arc, és rohanj be a bunkerba, hívd oda az embereidet is (ha még élnek).

A rakétázás után kissé nyugodtabb a helyzet. El kell indulnod hegynek felfelé, a nyugati úton. Az út baloldalán, a romok között lesz egy újabb páncélos, ha gondolod, őt kilőheted, a bunkerral szemben, a félköríves csatornalejáratban van egy páncélököl (elméletileg ezt a korábbi lánctalpas kilövésére is használhatod, de szerintem ez a leosztás használhatóbb). Ha nem nyomod le, akkor sincs gáz, elsunnyoghatsz a fal mellett, megpucolva a kapuhoz közeli árkot és géppuskafészket. A bejáratot fel kell robbantanod, rajta a jel, de ajánlott előtte begyűjteni egy újabb adrenalinlökést. Ha elkészültél, durrants. Az udvaron egy tank és egy Nemezis, mappával a hóna alatt.

4: Elimináld Franz Guebnert
5: Szerezd meg a nehézvízteszt naplóját
Ha van adrenalinod, most lődd be, és nyomd le a főgonoszt géppisztollyal, ha nincs, a kapuval szembeni fedezékből próbáld meg osztani, illetve a jobbra lévő épületből is megpróbálhatod kilőni, de ott előbb a sok nácit kell helyretenni, úgyhogy jobb az udvaron lerendezni a dolgot. Ha Feri bá elhasalt, markold fel a könyvet, még mielőtt a tank meglyuggatna, aztán vágtass be a főépületbe. Rögtön belefutsz egy hatalmas lövegbe.

6: Semmisítsd meg a három légvédelmi üteget
7: Rádiózz az OSS főhadiszállására
Mindhárom cucc a keleti fal mentén van, ezért nem is jelöltem külön őket a térképen; célszerű előbb elrohanni az épület déli szárnyába, innen elindulni északnak, az útba eső lövegeket felrobbantva. Az északi csücsökben egy nagytermet találsz, terepasztallal. Menj fel az emeletre, megtalálod a rádiót, akcióval máris beszólhatsz a főnökségnek. A fő feladat végrehajtva, már csak egy megbízást kell teljesítened.

8: Pusztítsd el a hírszerzési információkat
Sétálj le a lépcsőn, azzal szemben van egy nagy láda, az oldalán az ismerős jel, élesítsd rajta a dinamitot, és dászvidánye, komrád.
 
______________________________________________________________________
IV. A bulge-i csata         
Nos, ha az előbbi küldetést a „kegyetlen” jelzővel illettem akkor a most következőkre nem tudom, mit aggathatnék. Pokol a négyzeten, vagy inkább a köbön…

IV./1. Mission to Rocherath
Egyelőre feladat nincs, csak a túlélés… Amint tiéd a pálya, rohanj ki az ajtón, és balra, ess be a ház mellé, a déli oldalra, hasra (a térképpel vigyázz, el van forgatva jobbra, kilencven fokkal!). Kézbe a BAR géppuskát, és kezdj el kúszni balra, nyugatnak, a kiégett tank felé, majd ennek bal sarkától lődd ki a kb. 11 óránál, a félbetört fa jobb oldala felé lévő géppuskás komát (a torkolattűzre célozz). Ha elhallgatott, kússz előre a sorozatvetőig. Be fog úszni a képbe jobbról egy Panzer, várd meg, míg pont az említett fegyver elé érve megáll, és lőni kezd, ekkor aktiváld a szerkezetet. Míg hull az áldás, cikkcakkban, guggolva rohanj vissza a házhoz, és a pisztolyodat cseréld le a páncélökölre (és vedd fel az itt lévő elsősegélycsomagot is, persze), majd kússz vissza a kiégett tankhoz. Most térdelj fel, és nézd meg, a Panzer megdöglött-e. Ha a csöve az égnek mered, igen, ha lőni kezd, nem, ekkor elég egy rakéta a tornyába, és vége. Közben kaptál egy mellékfeladatot is, ez következik.

1: Elimináld a szélmalomban lévő német felderítést
Siess a malom mellé, innen próbáld meg a kerítés mögül lövöldöző németeket pontosan, lőszertakarékosan (!) lenyomni, egy-két gránát is segíthet. Ha nincs már akkora golyózápor, finoman hajolj be az épületbe, és elimináld a bent lévő két őrt, majd indulj felfelé a lépcsőn, de az utolsó fordulóban mandinerből (a bal oldali falra célozva) hajíts egy gránátot, majd ha még él a tiszt (az asztal mögött bujkál), nyírd ki. Nagyon óvatosan kússz az ajtóhoz, és balra kihajolva lődd le a harmadik fehérruhást.

Most jön a neheze. A szobában találsz egy kiváló teleszkópos Gewerh-t, cseréld le a bazookára. Hason csúszva told ki magad az erkélyre, és türelmesen, centiről-centire araszolva, folyamatosan balra tartva vadászd le a kertben garázdálkodó tucatnyi nácit, nem egyszerű a pite. Amint csend van, kússz tovább, míg elérsz egy újabb páncélökölhöz. Vedd fel a mesterlövő helyett. Egy tankot kell kilőnöd, mely pont alattad van. Ha közvetlenül a fegyverláda mögött feltérdelsz, a korlát és a palló között biztonságosan kilőheted a tornyot. Amint kifújt, picit te is fújhatsz – a főnökség mindenesetre a főhadiszállásra hív.

2: Juss vissza az amerikai parancsnokságra
3: Vedd magadhoz az atomtudósok jegyzékét
Menj vissza a malomba, szedd fel a bazookához a plusz lőszert, majd óvatosan vágj át a parkon (a szökőkútnál kötszer), és tovább nyugatnak, a templom mellett, a felső csücsökben ott a főhadiszállás. Járd körbe az épületet, két helyen is találsz még rakétát, plusz elsősegélyt. Odabent szintén gyűjtsd be a lő- és kötszert, majd vedd fel az asztalról a jegyzéket (két főfeladat kilőve), és – mivel kitört a balhé – azonnal vágódj be a hátsó szobába, és fel a lépcsőn, újabb megbízást teljesíteni.

4: Pusztítsd el a három Királytigrist
Az első tank északról jön, a lépcsővel szemben, a kirobbant falmaradvány mögül levadászhatod. A másik kettő a templom előtt van, a géppuskaállástól balra lévő szakaszból ki tudod őket lőni, a külső helyiségben és idebent is van bőven tartalék lőszer. Megjegyzés: elméletileg az udvaron van egy sorozatlövő az északi tank ellen, plusz detonátorok, melyek az aláaknázott utat robbantják fel (ilyen az első háznál is volt), de ezek, legalábbis az Xbox verzióban – nemcsak saját tapasztalat alapján mondom -, teljesen hatástalanok. És még egy: bár csábító, teljesen felesleges az adrenalint most felhasználni, a fegyver körülményes töltési és célzási animációja miatt egyetlen lövést tudsz csak leadni a páncélököllel ezalatt – bár meg lehet próbálni célzás nélkül is, úgy, ha szerencséd van, összejöhet a dolog.)

Ha elpusztultak a jószágok, szedd össze lent a maradék kötszert, és gyógyulj. Irány a templom, óvatosan, mert amint megközelíted, a kapu kirobban, és nácik özönlenek elő (oda lehet küldeni a lépcsőre a társaidat, ha még élnek – megjegyzem, tuti, hogy egyikük sem fogja túlélni ezt a küldetés, tehát ne spórolj velük, és ne is gyógyítsd őket, csak ha tele a zsákod kötszerrel, és biztos, hogy nem fogsz visszamenni a plusz csomagért). Odabent három feladatod is van.

5: Elimináld Folker Koppelhoffot
6: Add le a koordinátákat a légi csapáshoz
7: Szedd fel a C2 robbanószert a toronyban
Kötszer bent és az oltár előtt, ettől balra vezet fel a toronyba a lépcső, a nemezis ennek tetején áll. Ha még megvan, most lődd be az adrenalint, ekkor egyetlen rakéta elég a fickóba, ha nincs, a legalsó lépcső alá térdelve, innen kihajolva két csomaggal lenyomhatod (a BAR-ral továbbra is spórolj!). Ha elhullott, nyomás felfelé. Északról lőni fognak, ne törődj ezzel, ha lehajolva rohansz, nem sok bajod esik. Valamelyik fordulóban vár az ajándék: kötszer, egy teleszkópos és a rádió, melyen akciózva jön a légierő, húzódj a sarokba, és persze cseréld le a bazookát a Gewerh-re. Miután a bombázás lezajlott, vadászd le a két házban lévő németeket, mind egy szálig. Ha csönd van, rohanj tovább felfelé koppanóig, a padláson, az egyik sarokban egy halott kolléga, akcióval vedd el tőle a robbanószert. Jön a végső küldetés.

8: Robbantsd fel a hidat
Menj le. Most picit türelmesnek kell lenned. Az ajtótól jobbra van egy bejárat, melyet hamarosan berobbantanak a németek, és beözönlik pár tiszt, őket gránáttal, a lépcsőház falától kihajolva a teleszkópossal faragd meg. Az adrenalinnal és a géppuskával spórolj! Ha csönd van, kússz ki itt, tehát északnak, és óvatosan, vadászgatva célozd meg a bal oldali házat, idebent van egy elsősegélycsomag, majd kússz tovább északnak, a kerítés mellett. Hamarosan belefutsz a tieidbe.

Osonj utánuk. Ahol leborítanak balra, lesz egy bazooka, vedd fel, menj előre, és a kirobbant falszakasz bal oldalától lődd ki a tankot. Visszamehetsz a teleszkóposért, ha gondolod, de sajnos itt már az ellenség újratermelődik. A feladat a következő: át kell rohanni a nyílt színen egyenesen, le a folyómederbe. Itt jobbra át, a híd alá, ennek bal oldalán, középen van egy beugró, emellett van a robbantási pont (ha ide beállsz, innen is tudsz akciózni). A legjobb persze, ha abban a pillanatban, amint a mederbe érsz, hasra vágódsz és előrekúszol, az ellenséget szórva géppuskával, gránáttal, közben gyógyítva magad, majd amikor eléggé közel vagy a hídhoz, betolod az adrenalint, odarohansz a jelhez, és robbantasz. Sok szerencsét…

IV./2. Farmhouse Liberation
Ezt a küldetést már tényleg nem minősítem, kicsit elszállt a tervezők agya. A pálya túlfelén lévő nagy, géppuskákkal körbeerősített hodályban tartanak fogva egy francia kémet (cherchez la femme), egy fél század náci, a főnökük és egy Tigris tank oltalmában. Oda be, neked, hogy a csajt ki…

Fuss előre, és be jobbra, az alacsony fal fedezékébe. Innen egy-két géppisztolylövés a fehérruhások felé beindítja a mechanizmust. Jobbra, a kiégett házban három náci, kettő a géppuskánál, egy lent, vadászd le őket, plusz jobbra a verandán állót, majd géppuska a kézbe, és támadd meg a hidat az embereiddel, persze csak okosan. Szedd össze, ami kipotyog a hullákból (ha valamelyikük elejti a gépfegyverét, cseréld le a Thompsont), és boríts le balra, a híd mellé-alá. A befagyott folyón vágd hasra magad, szemben, balra, a szélmalom feléled, vadászd le az ellenséget, majd – a kötszer felvétele után – a híd oldalának fedezékében kapd le a Garanddal jobbról a németeket, és szemből is. Ha csend van, irány a malom, gránáttal melegítsd elő, laknak benne, ezután fel az emeletre, odakint lőszer a távcsöveshez és kötszer. Most jöhet a másik ház, amely elméletileg már lakatlan, itt találsz egy StG-44-et, érdemes felvenni a géppisztolyod helyébe, több lőszert fogsz találni hozzá.

Ez volt az előétel, jöhet a főfogás. Irány tehát a tankakadály, melyet fel kell robbantanod a továbbjutáshoz – ám előtte vadászunk! Úgy 20-24 katona védi a terepet, minden irányban, és van vagy fél tucat rögzített géppuska is. Remélem, van elég lőszered a Garandban! Előbb érdemes az akadálytól jobbra lévő falszakasz mögül a jobb oldali emberkéket levadásznod, majd elindulni balra, azaz délnek, és itt is rendet tenni. Ha sikeresen megkurtítottad a véderőt, akciózz az akadályon lévő jelen, aztán fedezékbe.

1: Pusztítsd el a Királytigrist
2: Robbantsd fel a három löveget
Nos tehát. A déli oldalon, egy színben áll a Tigris, amely géppuskával fog támadni. Amint szabad a pálya, rohanj be jobbra, a kis különálló istállóba, fedezékbe, remélhetőleg ekkor még a tank nem talál meg. Menj ki hátul északnak (a kis épületben kötszer), majd tovább nyugatnak, a sarokban megtalálod az első löveget (2a), robbantsd fel. Irány dél, a főépület háta mögött, óvatosan, annak ablakából is lőnek, plusz szemből. Cél a szemben, tehát a délnyugati sarokban lévő kis fészer, itt találsz egy páncélöklöt. Vedd fel, és a két oldalt zsákokkal megtámasztott budi oltalmában elimináld a Tigrist. Menj a roncshoz, mögötte kötszer, előtte a második löveg (2b), majd tovább délnek, ahol bejöttél, a harmadik (2c). Vedd fel a plusz életeket (a bazookát pedig tartsd magadnál!).

Jöhet a behatolás. A „főbejárat” északkeletre van (lyuk a falban), de ezt hagyd ki. A nyugati oldalról, ahol az elébb elsunnyogtál, ugorj be a legdélebbi ablakon, szemben, az ajtónál rögtön két elsősegélycsomag, ezektől jobbra pedig a lejárat a pincébe, a célállomás. Előbb azonban pucold meg a házat, azaz menj el az északi szárnyba – rögtön itt, balra szokott még lenni őr, aztán az emeleten (itt kötszer) is. Eljutsz a karácsonyfáig, itt van ez a bizonyos bejárat, ha kimész, szemben, egy kis alkóvban újabb elsősegélycsomag; visszafelé a játék szokott generálni két komát az imént megpucolt szobába, bónuszként (az épületben két helyen is találhatsz puskát, ha szükséged lenne rá).

Mielőtt bármit továbblépnél, míg csend van, ajánlok egy kis terepbejárást: menj vissza a lépcsőn az emeletre, amint felértél, balra a nyitott ablakon át lépj ki a szabadba, majd a nyeregtető gerincén át irány a főépület közepe, itt az ablakon beléphetsz a szénapadlásra. Rögtön balra is van egy páncélököl, ennek lőszere kb. egypercenként újratermelődik (opcionálisan egyébként megteheted, hogy a fent leírtakkal ellentétben inkább berohansz lent a lyukon, felkaptatsz ide, innen pucolod meg az alsó részt, és lövöd ki a Tigrist, az egyik ablakból biztonságban kinyírhatod). No most, akkor a főcél, és a főgonosz. Menj le a pinceajtóhoz, és robbantsd be, aztán óvatosan előre a folyosón, a második sarokig.

3: Mentsd meg a francia kémet
4: Elimináld Freder Engelt
5: Szerezd meg a „Virus House” információkat
A helyiség viszonylag kicsi, a Nemezis az ellentétes sarokban dekkol, kihajolva nyomd le, gránáttal, pontos fejlövésekkel operálhatsz – ha tanácsolhatom, spórolj az adrenalinnal! Miután elpatkolt, vedd fel a dossziét, és a másik sarokból a páncélököl lőszereit. (A csaj megkérdi, mi tartott ilyen sokáig – én ekkor akartam kivágni az ablakon a konzolt.)

6: Védd meg az épületet, és pusztítsd el a tankokat.
Befut gyakorlatilag a Harmadik Birodalom teljes hadereje, folyamatos hullámokban, két Panzer kíséretében, utóbbiakat kell lenyomni a győzelemhez. Két megoldás kínálkozik:

• Rohanj ki a pincéből, és jobbra ugorj ki az ablakon, majd be a kis fészerbe, ahol korábban felvetted a bazookát, ott most egy csomó lőszer van hozzá. Fuss a szín fele, ahol a felrobbantott Tigris áll – a főépület sarkánál van egy homokzsákos fedezék, innen levadászhatod a németek első rohamát (a csaj sérthetetlen, úgyhogy az ellenség egy részét jól lefogja). Addig tarts itt ki, míg fel nem bukkan a két tank, amelyek ott jönnek be, ahol te is bevágtattál, azaz a kút mellett jelennek meg. Ekkor nyomd be az adrenalint, rohanj oda, és gyors lövésekkel rakétázd meg a két páncélost.

• Menj fel az előbb leírt útvonalon a padlásra, a rögzített géppuska mellől levadászhatod a két lánctalpast, a muníció pedig kéznél van. Itt csak a hátadra kell vigyázni, mert a tetőn át bizony bejönnek a németek; ennek a megoldásnak az az előnye, hogy viszonylag szűk a betörési pont, tehát elég jól védhető, remélhetőleg a hátvédsorod megszűri a nagyját – persze az adrenalin itt is sokat segít.

IV./3. Operation: Virus House
No, itt aztán lesz minden, teljes az őrület. A pálya túlvégében lévő bunkert kell becserkészned, és oda be, tenger szörnyek ellen. Vedd fel a kötszert, aztán hatolj előre, északnak, találsz egy bazookát, vedd fel, én a BAR-t hagytam itt, a Garand pontosabb és lőszertakarékosabb, később pedig lehet a németektől géppisztolyt zsákmányolni, amint szükség lesz rá. Nem messze innen egy rádióasztal, kötszerrel, itt ugorj ki a hóra jobbra, találsz egy sorozatvetőt, aktiváld. Ha nem áll fel a Panzer csöve (nekem háromból kétszer ez volt a szitu), egy rakétával nyírd ki. Ezután irány nyugat – figyeld a zöld füstöt, arrafelé kússz; legjobb a most kilőtt lánctalpas felé kúszni, végig az úton, itt jobbról jönnek a németek (jobbra lesz egy árok, plusz munícióval a páncélökölbe), a következő Panzer géppuskája, ha a földhöz tapadsz, nem sok kárt tesz benned. A füst felé félúton kapsz egy új mellékfeladatot.

1: Hívd rádión a légicsapást
Nem kell megijedni, mert bár a zöld köd a nyílt terepen van, az aktiválás a közeli árokból végrehajtható, a kötszer közelében, a tűzijáték után még egy lánctalpasnak annyi, hátul megtalálod az életerőt. Mássz is itt ki, majd hátraarc, irány nyugat. Nézd a térképet! Ahogy haladsz, jobbodon a szögesdrótkerítés, ennek túloldalán fog felbukkanni pár német. Amint eléred a kerítés É-D irányú, függőleges ágát, É-ÉNy irányban bekúszhatsz egy lövészárokba, majd ebből ugyanezen irányban továbbhaladva (lásd a térképet!) egy következőbe, ahol további lőszer vár a kéziágyúba. Útközben meglátsz három Tigrist, felemelő megbízást kapsz.

2: Semmisítsd meg a három beásott tankot
Nyugatra, az úton feltűnik egy negyedik lánctalpas, ezt nyomd le a páncélököllel jól és gyorsan, majd indulj el a lövészárokban, délnek haladva. Itt, kicsit keringve a Tigrisek mögé kerülhetsz, és a fenekükön elhelyezhetsz egy-egy pakk dinamitot, sima ügy (az árokban lévő ellenség veszélyesebb). A tankok mögötti árokban sok-sok lőszert találsz a páncélökölhöz, pakolj fel belőle (a legdélibbtől bemászhatsz, a térképen a két vastag fehér vonal k