Játszd újra, Solid Snake! – adták ki a jelszót a Konaminál, majd elkészítették a talán legjobban sikerült Metal Gear epizód „kockás” remake-jét. A kor követelményeihez igazított grafikának köszönhetően még azok is élvezni fogják az Twin Snakes-t, akik annak idején a PS1-es eredetivel már sok órát eltöltöttek.
A Metal Gear legalább annyira interaktív film, mint játék. A valós időben renderelt átvezető jelenetek bizony rendesen odavernek más játékok pre-renderelt mozijainak is, köszönhetően Ryuhei Kitamura japán akciófilmrendezőnek, a Silicon Knights grafikusainak, és a remek szinkronszínészeknek. A forgatókönyv pedig már az eredeti verzióban is elég csavaros volt, így most is ugyanazokra a fordulatokra számíthatunk.
A filmeket összekötő lopakodós-akciózós pályák egy az egyben a régi változatból lettek átemelve. Bár grafikailag szépen feltupírozták őket, egyszerűségük és méretük azért láthatóan a PS1 korlátaihoz lett igazítva. Nem mintha ez túlzottan zavaró lenne, legalább nem kell olyan sokat mennünk két mentéspont között.
A főmenüben a New Game pontot választva indíthatunk új játékot. Kezdetben négy nehézségi szint van, az extrém fokozat ugyanis csak a játék végigtolása után választható. A végigjátszás a Normal fokozatról szól, de a többin is csak kisebb eltérések lehetnek az ellenfelek számában és viselkedésében. A következő lépés a radar választása, javaslom a kettes használatát. Az egyes túlzottan megkönnyítené a dolgunkat, radar nélkül viszont nagyon nehéz felmérni az ellenfelek helyzetét, mivel nem mozgathatjuk szabadon a kamerát (esetleg az FPS mód segíthet). Ha sikerült döntenünk, kezdődhet a kaland!
A dokk
Miután az intróban megcsodáltuk Snake búvártudományát, a földalatti kikötőben találjuk magunkat. Induljunk bal kéz felé, ahol egy vízszintesen futó csővezeték állja el az utat. Ha a codec csipogni kezd, fogadjuk a hívást (Start + A), hiszen hasznos tanácsokat kaphatunk, ráadásul ezek a párbeszédek sokat hozzátesznek a hangulathoz. Kússzunk át a cső alatt (X), majd kanyarodjunk jobbra. A korláton vessük át magunkat (Y), így a csobbanással magunkhoz csalhatjuk az egyik őrt. Még mindig a peremen lógva haladjunk lassan jobbra, így mikor a katona megáll vizsgálódni, pont mögé tudunk visszaugrani (Y újra). Lassan menjünk közel hozzá (csak enyhén döntsük meg az analóg kart), kapjuk el hátulról (A), és törjük el a nyakát (nyomogassuk az A-t gyorsan). A hullát húzzuk be a láda mögé (A nyomvatartva), majd rejtőzünk mi is oda, és figyeljük a másik őr mozgását (háttal a falhoz lapulhatunk, az R és L ravaszokkal kileshetünk, a C-karral pedig nézelődhetünk). Mikor a mit sem sejtő ellenség a terem közepén befordul jobbra, osonjunk utána, és intézzük el őt is hátulról. Vigyük be a nagy konténer mögé, hogy a szemközti felvonóból ne lehessen észrevenni. Menjünk a bal felső sarokba, ahol három szekrényt találunk. A baloldaliból szerezzük meg az M9-es altatópisztolyt, majd szaladjunk vissza oda, ahova holttestet rejtettük. Várjunk, amíg leér a lift egy újabb katonával. Figyeljük a mozgását a radaron, és cserkésszük be hátulról – akár puszta kézzel, akár a pisztollyal elintézhetjük (utóbbihoz: L, menüben M9 kiválaszt, A-val automatikusan céloz, A-t fölengedve lő; FPS módban célozni is lehet, érdemes a fejet választani). Rakjuk be alvó barátunkat a szekrénybe, majd gyorsan szaladjunk vissza a jobb alsó és a jobb fölső sarokba az otthagyott ration-okért, aztán beugorhatunk a víz alá is, egy újabb tablettáért és az AP-szenzorért. Ha mindezzel kész vagyunk, irány a lift és a felszín.
Helikopter-leszálló
Induljunk bátran jobb kéz fele, majd fel, egészen a harmadik ládáig. E mögött rejtőzzünk el, majd kerüljünk az elhaladó őr mögé, és ártalmatlanítsuk az M9-essel. Irány balra, a teherautó hátuljáig. Ugorjunk fel a platóra (Y), és szerezzük meg a SOCOM-pisztolyt. Ha megvan, beszaladhatunk föntről a helikopter-leszállót pásztázó fények közé, felszedhetjük az elterelő gránátokat, és gyorsan visszavonulhatunk. A teherautótól balra egy őrt láthatunk félálomba merülten álldogálni a szellőzőnyílás előtt. Óvatosan cserkésszük be, és küldjünk egy altatótöltetet az amúgy is álmos buksijába. Miután sikerült félrevonszolni, szabad az út a szellőzőnyíláson át a komplexum belsejébe.
Tank hangár
Kússzunk a szellőzőaknában, követve az előttünk szaladgáló patkányokat. A víz alatti részen ne álljunk meg, mert elfogyhat az oxigénünk. Mikor elértük a kivezető nyílást, várjuk meg, amíg az őr odébb áll, majd óvatosan szegődjünk a nyomába. Intézzük el a kábító pisztollyal, majd a jobb alsó sarokból szedjük össze a lőszert. A baloldali tank mellett osonjunk a másik őr mögé, és vonjuk ki őt is a forgalomból. Irány fel a lépcsőn, de csak mikor a biztonsági kamera épp a szemközti falat pásztázza (figyeljük a radaron!). Fent menjünk körbe, hogy megtaláljuk a nyitott ajtót. Bent a kamerát kijátszva szerezzük meg a hőérzékelő szemüveget, majd hagyjuk el a szobát. Folytassuk utunkat a függőfolyosón, figyelve a sarokban működő megfigyelő berendezésre is. Ahol már nincs tovább út, szedjük össze a csaligránátot, majd irány vissza le a tankokhoz. A fenti falnál hívjuk le a liftet, szálljunk be, majd a bal oldali irányítópanelen válasszuk ki a B1-es szintet.
Zárkák
Menjünk végig a folyosón, amíg a létrához nem érünk. Mielőtt felmásznánk, kússzunk be a szellőzőnyíláson a hadtápért. Mivel előre nincs kiút, kénytelenek leszünk visszafókázni a létrához. Másszunk fel, majd előre ameddig csak lehet. A hosszú bejátszások után némi akció következik: a SOCOM-mal lőjük le a beáramló katonákat. Ha fogytán az életerőnk, csak használjuk a Ration-unkat. A harc és az újabb mozi végeztével gyűjtsük össze a helyszínen található cuccokat, majd térjünk vissza a lifthez. A B2-es szint következik.
Fegyverraktár
Itt lesz egy kis nyugink, de azért oda kell figyelni a rejtett csapdákra. A hőérzékelő szemüveggel könnyedén észrevehetjük a csapóajtókat a folyosókon. Szedjük össze a három nyitott szobából a lőszert, a C4-es bombákat és a kézigránátokat. A C4-el robbantsuk be a titkos szobákat a lift bal és jobb oldalán. Oda helyezzük a robbanószerkezetet, ahol a fal festése megváltozik – ezt legkönnyebben FPS módban (Z) vizsgálhatjuk meg. A bal alsó sarokban is találhatunk egy átrobbantható falszakaszt – ez vezet minket a következő helyszínre.
Fegyverraktár – déli szárny
Használjuk a maradék C4-et a falak átrobbantásához. Összesen kettő fog kelleni, hogy eljussunk az első főellenséghez.
Revolver Ocelot
A nagyszájú párbajhős legyűrése okozhat némi nehézséget, különösen a kellemetlen terepviszonyok miatt. A négyzet alakú szoba közepe – és a túszként fogva tartott Baker – ugyanis komolyan be van drótozva, a szálak pedig jó adag C4-hez vezetnek. Kénytelenek vagyunk a széleken maradni, így viszont Ocelot rendre elhúzza a csíkot, mire becéloznánk, kergethetjük körbe-körbe a végtelenségig. Azt javaslom, hogy e helyett álljunk meg az ajtónál, és célozzunk FPS módban átlósan keresztül a termen. Ocelot fel fog tűnni, mi pedig megpróbálhatunk minél több golyót beleereszteni a SOCOM-al, lehetőleg a fejébe. Az se baj, ha mellélövünk, és a falon végigfutó csövet találjuk el – az előtörő gőz forró pillanatokat szerez majd a kivénhedt cowboynak. Ha kiürül a hatlövetű, Ocelot félrevonul tölteni – ilyenkor szaladjunk le a kirobbantott falhoz, hiszen innen könnyű célpontot jelent majd nekünk. Mikor végzett, menjünk vissza az ajtóhoz, és kezdődhet az egész elölről. Mikor legyőztük, érdekes közjáték után megkapjuk az ajtót nyitó kártyát. Mielőtt használnánk, lépjünk kapcsolatba Meryllel a 140.15-ös codec frekvencián.
Fegyverraktár
Az ajtón keresztül az alagsor kettes szintjére jutunk vissza. Az új kulcskártyával kinyithatjuk a jobb alsó szobát. Odabent kapcsoljuk be a hőérzékelőt, hogy észrevegyük a lézersugarakat. Kússzunk át alattuk, és szedjük össze a FAMAS rohampuskát, meg a hozzá való muníciót. Ugyanitt találhatunk egy kartondobozt is, ami jó szolgálatot tehet rejtőzködésnél. Menjünk ki, és elkerülve (esetleg diszkréten ártalmatlanítva) a két őrt látogassuk meg újra a fenti titkos szobákat is további FAMAS munícióért. Ezek után vissza is térhetünk a lifthez, és irány az 1-es szint.
Tank Hangár
Az alsó szinten egy őrt láthatunk járőrözni a tank körül, aki időről-időre jelentést ad le rádióján. Épp ezért nem tanácsos kivonni a forgalomból, hiszen hamar keresni kezdik társai. Inkább óvatosan osonjunk el balra, majd fel a lépcsőn, újra kijátszva a kamerát. Ezúttal már be tudunk menni rögtön az első ajtón balra, tegyük is meg: csaligránát lesz a jutalmunk. Folytassuk utunkat a függőfolyosón, és álljunk meg valahol a kanyar után. FPS módban láthatjuk, hogy egy katona járőrözik a szemközti ajtók előtt. M9-essel lőjük fejen, mikor megáll a folyosó felénk eső végén. Semmiképpen se bántsuk olyankor, mikor a kamera látóterében van! Ha sikerrel jártunk, induljunk tovább, egészen a jobb felső sarokig. Ebbe a szobába is be tudunk most már menni, így összeszedhetjük az aknadetektort és a bénító gránátokat. Irány vissza le, majd a liftnél menjünk jobbra. A hangárajtó nyitva áll, de előbb a jobb felső sarokban lévő szobát vegyük szemügyre. Belépve azonnal váltsunk FPS módra, és az M9-essel lőjük fejen az őrt, mielőtt megfordul. Szedjük össze a csaligránátokat és a hangtompítót, utóbbit mindjárt fel is szerelhetjük a SOCOM-ra (L nyomva tart, silencer kiválaszt, L nyomva tart, SOCOM kiválaszt, kész). Most már bemehetünk a nyitott hangárajtón. Itt vegyük fel a hőlátó szemüveget, így könnyedén átjuthatunk a fel-le mozgó lézernyalábok között.
Kanyon
Használjuk az aknadetektort, és haladjunk felfelé, elkerülve a szeretetcsomagokat. Mielőtt túl jól éreznénk magunkat a friss levegőn, egy újabb főellenség érkezik: Vulcan Raven, egy M1-es tank nyergében. Az ágyúja ellen csak egy dolgot tehetünk: zavarjuk össze csaligránáttal. Mikor sikerült ily módon elterelni a figyelmét, kezdjünk rendes gránátokat dobálni a jármű géppuskaállására. Ehhez menjünk egész közel a tankhoz, de próbáljunk mögötte maradni, nehogy legázoljon. Nem túl nehéz a küzdelem, lényeg, hogy mozogjunk sokat, helyezkedjünk jól, és időről-időre használjuk a csaligránátokat. Ha elintéztük mindkét gépágyúst, egy hármas szintű belépőkártyával a birtokunkban elhagyhatjuk a helyszínt.
Nukleáris fegyverraktár
Ezen a területen fegyvereink használata nélkül kell átjutnunk. Menjünk fel a baloldali rámpán, és szedjük össze a kaját. Irány vissza le, a kapuig, ami nincs egészen lecsukva. Mikor az őr elment előtte, és megáll a sarokban, kússzunk át alul, álljunk fel, és óvatosan induljunk balra a fal mentén. Ha elértünk a szekrényekig, ugorjunk be valamelyikbe, és várjunk. Hamarosan egy katona lépdel el előttünk. Mikor biztonságos távolságba ért, jöjjünk elő, és másszunk fel a lépcsőn, majd egyazon lendülettel menjünk tovább a fenti folyosón. Ebben a ritmusban épp hátba tudjuk támadni az őrt a sarkon, kapjuk hát el, és tegyük ártalmatlanná. Így már zavartalanul hívhatjuk a liftet, ami elvisz minket az alagsor első szintjére.
Alagsor 1
Menjünk balra, a folyosó végén lévő illemhelyig. Odabent épp egy katona ereszti le a fáradtolajat, de ez ne zavarjon minket az M9-es használatát illetően. Szedjük össze az újabb adag kaját (kaja a klotyóban, fúúúj), majd menjünk ki. Rejtőzzünk el az oszlop mögött, és várjunk. Még mindig várjunk. Még egy kicsit. Na most jön a következő őr, aki szintén a toalett felé veszi útját. Mikor bemegy, kissé meg fog lepődni. Kövessük, és mielőtt ezen érzésének hangot is adhatna, őt is kábítsuk el egy jól irányzott lövéssel. Most már kifoszthatjuk a lenti irodahelységet, összeszedve a nikitát, a hozzá tartozó lőszert, és a többi utánpótlást. Menjünk vissza a lifthez, és nyomjuk meg az irányítópanel legalsó gombját.
Alagsor 2
Balra lefele indulva egy elgázosított szobába jutunk, ahol ráadásul a padlóba magasfeszültséget vezettek. Egyetlen esélyünk, ha szétlőjük a generátort egy távirányítású rakétával (ez lenne a nikita). Tegyük hát ezt: a folyosó végén jobbra, majd megint jobbra kell fordulni vele, aztán egyenesen a szemközti falig, amelyen egy félig nyitott üvegajtó van, ezen át, majd jobbra be a következő ajtón, itt pedig balra, egyenesen a generátorba. Egyedül az automata gépágyúk nehezíthetik meg a dolgunkat: ezek közül néhányat érdemes lehet felrobbantani 1-2 nikitával, mielőtt a generátorra mennénk. Figyeljünk arra, hogy miközben kormányozzuk, a lövedék nagyon belassul – ezzel időt is vesztünk, és könnyebb célpontot is nyújtunk, így érdemes gyorsan irányba állni, majd nem piszkálni az irányítókart. Figyeljünk a levegőnk állapotára, és ha fogytán van, menjünk vissza az előző szobába néhány slukkért. Ha a generátor felrobbant, kutassuk át a szobákat a középső folyosón, majd a baloldalon is. Találhatunk egy gázmaszkot, amit felvéve lassabban fogy el a levegőnk, így ritkábban kell vissza mennünk felfrissíteni tüdőnket. Fontos lesz még a csaligránát, ezt mindenképpen keressük meg a generátorszobában. Ugyanitt némi ration-t is összeszedhetünk. Ha megvagyunk, folytassuk utunkat a jobb alul található ajtón keresztül. Hosszabb bejátszás következik, majd egy újabb boss-fight.
Ninja
Puszta kézzel kell megküzdeni vele, de ha nem riadunk vissza az aljas trükköktől, megkönnyíthetjük a dolgunkat. Személy szerint nem voltak aggályaim e téren, így rendre megbénítottam fürge ellenfelemet a csaligránátokkal, majd megpróbáltam minél több ütést-rúgást bevinni neki, míg össze nem roskadt. Egy idő után bekapcsolja a láthatatlanságot, de csak a vak nem veszi észre, hogy merre jár, így ez nem túl nagy előny neki. A teleportálgatással szintén a mi dolgunkat könnyíti meg, elég egyszerű néhány jól irányzott ütéssel fogadni ilyenkor. Ha mégis gond lenne, egy kis csalás: a jobb felső sarokban, egy monitor tetején egy Mario-figurát vehetünk észre. Lőjünk bele, hogy visszanyerjük életerőnket. Legjobb a FAMAS-szal megsorozni, ha nem sajnáljuk a lőszert.
Győzelem esetén egy négyes szintű kulcs a jutalmunk, így indulhatunk is vissza a lifthez, majd egy szinttel feljebb.
Alagsor 1
Játsszuk el újra a WC-s jelenetet, majd vegyük az irányt a női mosdó felé, ahol Meryl már vár ránk. Némi lelkizés után az újonnan szerzett ötös szintű belépőkártyával megcélozhatjuk a fenti ajtót, és a következő főellenséget.
Psycho Mantis
Elég beteg ember lehetett, aki ezt a harcot kitalálta… Kezdődik ott, hogy természetfeletti képességekkel megáldott barátunk, mentális erejét bizonyítandó megkér minket, hogy tegyük a földre a kontrollert, és ő majd telekinézissel mozgatja. Mozgott is a szerencsétlen, bár ez nekem inkább a rumble force munkájának tűnt… Ezután olvas a gondolatainkban is (vagy a memóriakártyánkon?) megemlítve, ha a Zeldával, a Mario Sunshine-nal, a Smash Bros’-szal, vagy az Eternal Darknes-szel játszottunk. Bármennyire is úgy tűnik, ezek nem öncélú mutatványok, sokkal inkább tippek. Mantist ugyanis nem tudjuk megsebezni, hiszen előre látja minden gombnyomásunk. Hogy túljárjunk az eszén, dugjuk át a kontrollert egy másik portba – így ellenfelünk meg lesz lőve, a szó szoros és átvitt értelmében egyaránt. Kerülgessük el a tűzlabdáit, majd amikor mindenféle tárgyakat kezd reptetni, feküdjünk a földre, és onnan lőjük. Mikor Merylt próbálja ellenünk felhasználni, használjuk a kábító gránátot. Ha végzünk, megnyílik egy rejtekajtó, melyen tovább is mehetünk.
Barlangok
Elöször a jobb oldali utat válasszuk, itt némi muníciót és kaját szedhetünk fel. Menjünk vissza a bejárathoz, majd fel a falig. Kússzunk át alul. A farkasokat intézzük el az M9-cel, miközben folytatjuk utunkat a föld alatt. Ahol nem vezet tovább az út, át tudunk kúszni a fal alatt, így előbb-utóbb megérkezünk Merylhez, és elhagyhatjuk a helyszínt.
Földalatti átjáró
Kövessük társunk lábnyomait az aknamezőn. Egyszer azért érdemes elhibáznunk a lépést, ugyan fájdalmas élményben, de annál jóval kellemesebb látványban lesz részünk! Átérve egy mesterlövész vesz tűz alá minket. Meryl megsérül, nekünk pedig egyetlen esélyünk, ha visszamegyünk egy távcsöves puskáért a fegyverraktárba.
Visszaút
Barlangok -> Atomraktár Alagsor 2 -> Atomraktár földszint -> Kanyon -> Tank Hangár -> B2-es szint az útvonal. A kanyonban ezúttal kamerák és járőröző katonák vannak, de bal oldalt könnyen elosonhatunk. A fegyverraktárban viszont kénytelenek leszünk legalább azt az őrt elintézni, aki a bal középső szoba előtt sétálgat. Legegyszerűbb szerintem mind a hármat likvidálni. A raktárhelységben kússzunk át a lézersugarak alatt, és szerezzük meg a PSG1-et.
Irány egészen vissza a földalatti átjáróig, ahol Merylt hagytuk.
Sniper Wolf
Merylt már nem találjuk itt, ellenben Sniper Wolf, a dögös mesterlövész még mindig ránk vadászik. Vegyünk be pentazont, hogy megszűnjön kezünk remegése, majd pásztázzuk távcsöves puskánkkal a felső erkélyt. Wolf a fedezékek mögül fog előtűnni, ilyenkor próbáljunk gyorsabbak lenni nála, mert a találatoktól teljesen félrelökődik fegyverünk csöve, és kezdhetjük elölről a célpontkeresést. Jó reflexekkel olyankor is eltalálhatjuk ellenfelünket, mikor egyik fedezéktől a másikig szalad. A tűzharc végeztével menjünk végig az átjárón, szedjük össze a baloldalt és az alsó erkélyen található cuccokat, majd induljunk az ajtó felé. Mozi következik.
Kínzás
Elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol befejezést választhatunk. Ha ellenállunk Revolver Ocelot kínzásának (vagyis kitartóan nyomkodjuk az A gombot), Meryl életben marad, és a játék végén egy bandana lesz a jutalmunk. Ha beadjuk a derekunkat (megnyomjuk a Start + A-t), Meryl meghal, és az utolsó pályán Otacon lesz a társunk. Ez esetben megkapjuk a végén a doktor láthatatlanná tevő ruháját is, ami komoly segítséget jelenthet az újabb végigjátszások alkalmával. Én ezzel együtt is a csajt választottam …
A kínzás után egy cellába kerülünk. Hívjuk Otacont a codec-en, ő pedig meglátogat minket, miközben az influenzás őr a klotyóban dekkol. Hatalmas segítség gyanánt egy zsepit, egy üveg ketchupot és egy hatos szintű kulcsot kapunk tőle (ne örüljünk, utóbbi nem nyitja a zárka ajtaját…). Mielőtt az őr visszajönne, feküdjünk a földre, és használjuk a paradicsomszószt. Ne mozduljunk, hogy a strázsa bejöjjön – innen már szabad az út. Ha nem vagyunk elég gyorsak, a katona észreveszi a trükköt, és jót röhög magában. Ekkor ki kell bírnunk a további kínzásokat is, amíg egy rejtélyes megmentő segítségünkre nem siet. Menjünk át a kínzószobában, ahol felszedhetjük cuccainkat. A kamerát kijátszva hagyjuk el a helyiséget, és induljunk a lifthez. Emelkedjünk fel a hangárba, majd újra át a kanyonon, egészen a nukleáris fegyverraktárig.
Itt érdemes először a B2-es szintre menni, hiszen az elgázosított irodahelységben már ki tudjuk nyitni a legalsó szobát is, az igen hasznos golyóálló mellényt téve magunkévá. Innen irány a B1 szint, ahol szintén új ajtók nyílnak meg előttünk. Mindenképpen szedjük össze, és használjuk is a gyógyszert, hiszen megfáztunk, míg félmeztelenül üldögéltünk a cellánkban. Egy szipogó titkosügynök pedig nehezen lehet a rejtőzködés mestere… Ha végeztünk, irány Psycho Mantis szobája, majd a barlangok. A zsebkendőt érdemes a kezünkben tartani itt, hiszen Sniper Wolftól származik, így szaga jótékony hatással van a farkasok idegrendszerére (magyarul nem támadnak meg minket). Ezúttal a földalatti átjárón gond nélkül átjuthatunk, csakúgy, mint az ajtón, amely a kommunikációs toronyba vezet.
Kommunikációs torony A
Menjünk végig a folyósón, majd be az ajtón. Itt elkerülhetetlenül riadóztatjuk az őrséget. Gyorsan kapjuk fel a kötelet meg a bénító gránátokat, és kezdjünk el lépcsőzni felfele. Nem árt felvenni a páncélt, hogy csökkentsük a bekapott golyók sebzését. A mögöttünk jövő őrökkel ne nagyon törődjünk, inkább csak az előttünk állókat lőjük le a FAMAS-szal. Ha bekerítenének, használjuk a kábító gránátot. Mikor a lépcső véget ér, egy létrán mászhatunk fel a tetőre. Fönt a mozizás után használjuk a kötelet, és ereszkedjünk le a külső falon. Liquid Snake a Hind-del próbál zavart kelteni, de nem nagyon sikerül neki. Lent egy hidat láthatunk, mely a másik toronyba vezet át. A túloldalt három katona őrködik, őket legegyszerűbben a nikitával intézhetjük el. Menjünk át a másik toronyba.
Kommunikációs torony B
A tetőtérben vegyük fel a Stingert és a hozzá tartozó rakétákat, majd menjünk be a lépcsőházba. A lift látszólag nem működik, a felfele vezető út pedig le van zárva. Induljunk hát lefele. Sajnos nem jutunk sokáig, hiszen a lépcső le van szakadva. Irány vissza a lifthez, ahol Otaconnal futunk össze. Miközben ő megpróbálja megjavítani a felvonót, mi menjünk föl az ezúttal már járható lépcsőházban. Egyes szinteken automata gépágyúkat találunk, ezeken használjuk a csaligránátot, ha van nálunk. A fölső szinten szedjünk össze mindent, majd menjünk ki a tetőre.
Hind
Újabb főellenség, ezúttal a már korábban is látott helikoptert kell legyőznünk. Használjuk a Stingert, körülbelül szemmagasságban kell vele célozni. Próbáljuk középen tartani a célpontot, így előbb-utóbb pirosra vált a célkereszt, jelezve, hogy be van fogva a madárka. Ilyenkor aztán tüzeljünk hamar, majd kezdjük az egészet elölről. Mikor Liquid rakétákat lő ránk, tegyük el a Stingert, és ugorjunk félre. Nem igazán nehéz ez a boss-fight sem. Dolgunk végeztével menjünk vissza a lifthez, amely rejtélyes módon megjavult. Lefele menet négy rejtőöltözetet viselő katona támad ránk. Intézzük el őket (a gránát megteszi a hatását), és szálljunk ki a földszinten. Lent szedjük össze a muníciót, majd menjük ki az ajtón.
Sniper Wolf
Újabb mesterlövész-párbaj következik. Nagyon könnyű a harc, csak használjuk a pentazont, és végig kövessük ellenségünk mozgását a fegyver távcsövén keresztül. Mikor a fák mögül kitekint, rögtön lőjük fejbe. Rohangászás közben szintén sikerülhet elkapnunk. Nem kell nagy ügyesség, hogy sebesülés nélkül abszolváljuk ezt a küzdelmet.
Olvasztó
A következő helyszínen menjünk le a rámpán, majd be az ajtón. Rejtőzzünk el a láda fal felőli oldalán, és várjuk meg, amíg az őr hátat fordít nekünk. Osonjunk mögé, és lőjük fejbe az M9-essel. Menjünk végig a fenti platformon, és szedjük össze a kábító gránátokat. Vissza az alsó platformra, amelynek a végén a falhoz lapulva, és egyben lehajolva tudunk átjutni a túloldalra. Menjünk le a lépcsőn, intézzük el az őrt, és mehetünk is a következő szobába.
Teherlift
A liftet az irányítópultnál állva az Y-al indíthatjuk el. Lefele menet négy katona támad ránk, ezúttal is javaslom a gránát óvatos használatát. Lent cselezzük ki a kamerát, és menjünk át a jobboldali liftbe. Újabb ereszkedés következik. Alul nézzünk szét az oldalsó ládák mögött, majd irány a következő szoba, ahol valaki már vár ránk.
Vulcan Raven
Drabális ellenfelünk golyószórójával szemben esélyünk sincs, próbálkozzunk inkább hátulról. Eleinte a távirányítású rakétákkal Raven hátába tudunk kerülni, ám egy idő után begyorsít a lelkem. Ekkor próbáljunk taposóaknákat elhelyezni szokásos útvonalain, vagy tegyünk le C4-et, csaljuk rá, és robbantsuk fel. Mikor legyőzzük, egy 7-es szintű belépőkártyát ajándékoz nekünk.
Északi raktár
A folyosó közepén két csapdát fedezhetünk fel a hőlátó szemüveggel, ezeket próbáljuk elkerülni. A szobában két őr van: egyik a hídon járőrözik, másik a felső platformon figyel. Elég nehéz riasztás nélkül elbánni velük, viszont könnyen átszaladhatunk a szemközti ajtóhoz, amely átvezet minket a következő helyszínre, megszüntetve ezzel a riasztást.
Föld alatti bázis
Végre élőben is megcsodálhatjuk a Metal Geart, nagy öröm. Jobb és bal kéz felől is egy-egy lépcső visz le, itt némi kaját és muníciót találhatunk. Jobb szélen egy lépcső felfele is visz, ezen menjünk fel, figyelve a járőröző katonára. Mindenképpen kapjuk el, csakúgy, mint a felső szint bal oldalán működő társát. Ha ezzel megvagyunk, balról közelítsük meg az irányítószobát, és figyeljük a mozit. Miután sikeresen ledobtuk a PAL kulcsot, másszunk le érte. Én a bal alsó sarokban, a vízben találtam meg, de előfordulhat, hogy a bal fölül szaladgáló patkány eszi meg. Ilyenkor tegyünk le egy aknát a lyuk elé, majd menjünk kicsit távolabb, amíg a rágcsáló rá nem szalad. Ha megvan a kártya, siessünk vissza az irányítóterembe. Mielőtt bemegyünk, dobjunk be egy csaligránátot az ajtón. A PAL kártyát helyezzük a baloldali laptopba, majd újabb csaligránát használatával menjünk ki. Most le kell hűteni a kulcsot, szóval menjünk vissza abba a terembe, ahol Vulcan Ravennel küzdöttünk. Vegyük elő a kártyát, és az őröket elkerülve mászkáljunk itt addig, amíg színe kékre nem vált. Ezután újra az irányítóterembe kell mennünk, hasonlóan mint az előbb, csak a középső gépbe kell beolvastatni a kulcsot. Harmadik a forró verzió lesz, ehhez egészen az olvasztóüzemig kell visszaszambáznunk. Itt a bejárattal szemközt egy gőzvezetékekkel teli szobát találunk, amelyben álldogálva egy idő után piros lesz a kártya. Megint csak vissza kell térnünk a Metal Gearhöz, és használnunk az utolsó kulcsot. Most már nyugodtan vállon is veregethetjük magunkat: sikerült aktivizálnunk a terroristák legfőbb fegyverét. Ügyes voltál, Snake…
Metal Gear
Szerencsére Otacon ismeri a robot gyenge pontját, hívjuk hát fel egy kis bájcsevegésre. Mint kiderül, a bal vállánál lévő kör alakú szenzort kell lőnünk, hogy megvakítsuk a gépet. Szaladgáljunk körbe, használjuk a Stingert (nem is kell megvárni, amíg befogja a célt, így egymás után több találatot is bevihetünk), és ugráljuk el a ránk lőtt rakéták és lézernyalábok elől. Nem túl nagy ügy. Miután (némi segítséggel) hatástalanítottuk a robot érzékelőit, Liquid kénytelen kinyitni a vezetőfülkét. Innentől kezdve egyértelmű az újabb célpont, szóval folytassuk, amit elkezdtünk.
Liquid Snake
A végső párbajt puszta kézzel kell megvívnunk. Ne menjünk túl közel ellenfelünkhöz, inkább biztonságos távolból üssük-rúgjuk. A lerohanós támadása sokat sebez, ez elől mindenképpen térjünk ki, vagy ha elég közel vagyunk, egy jól irányzott ütéssel is megállíthatjuk. Figyeljünk az időre is, mert az időzített bombán ketyeg az óra…
Menekülés
Kövessük Merylt, majd miután a biztonsági kamera észrevett, szedjük fel a kaját, és rejtőzzünk el a dzsip mögé. Mikor végre sikerül Merylnek beindítani az autót, ugorjunk be a gépágyú mögé, váltsunk FPS módba, és lőjük szét a hordókat az ajtó bal oldalán. Útközben még néhányszor elakadunk, ilyenkor is mindig a hordókat célozzuk. Mikor Liquid üldözőbe vesz minket a másik dzsippel, próbáljuk folyamatos tűz alatt tartani, hogy ne tudjon lőni ránk. Hamarosan kiérünk a bázisról, és ezzel vége, élvezhetjük a tanulságos zárómozit. Mindenképpen várjuk meg a stáblista végét is, egy kis meglepetésben lehet ugyanis részünk.
Előzmények
Az 1987-es első Metal Gear epizódban (platform: MSX, NES) Solid Snake-nek egy Dél-Afrika szívében található erőd-állam, Outer Heaven titkos fegyverét, az óriási robotot kell elpusztítania. Miközben végrehajtja feladatát, rájön, Outer Heaven irányítója nem más, mint a FOXHOUND vezetője, vagyis saját felettese, Big Boss. Solid legyőzi az árulót, aki azonban nem hal meg, hanem újabb terveket forral…
A ’90-es Metal Gear 2-ben (platform: MSX) Big Boss létrehoz Zanzibáron egy új katonai diktatúrát, melynek célja, hogy háborúskodásba taszítsa az egész világot, így szolgálva a harcosok érdekeit. Solid Snake újra legyőzi a Metal Geart, megöli Big Boss-t, és ezzel megmenti a világot.
A Metal Gear Solid egy alaszkai nukleáris robbanófej szétszerelő bázison játszódik, ahol a FOXHOUND új speciális erői kapnak kiképzést. A probléma ott kezdődik, mikor a katonák váratlanul fellázadnak, és elfoglalják a bázist. A kormánytól Big Boss földi maradványait követelik, és ha nem kapják meg 24 órán belül, nukleáris rakétát fognak kilőni. Ezúttal is Solid Snake-re vár a feladat, hogy egyedül behatolva az ellenséges területre meghiúsítsa a terroristák terveit.
Maradj láthatatlan!
A Metal Gear Solidban fő fegyverünk az észrevétlenség. A felső sarokban, a radar alatti felirat mutatja, hogy mennyire keltettük fel az őrök figyelmét.
Normál mód: amíg ezt látjuk, az őrök követik kijelölt útvonalaikat, vagy ragaszkodnak posztjukhoz. Figyeljünk, hogy ne kerüljünk látóterükbe, illetve ne csapjunk zajt a közelükben, mert olyankor gyanút fognak, és elkezdik keresni a zörej forrását.
Alert mód: ha észrevesz egy őr, és sikerül riadóztatni a társait, nem sok esélyünk marad. Felvehetjük velük a harcot, bár ennek nem sok értelme van – inkább próbáljunk megszökni előlük, és elrejtőzni valahol.
Evasion mód: mikor a riadóztatott katonák elvesztenek szem elől, elkezdik átkutatni a helyszínt. Leginkább csak a szekrényekbe bújva van esélyünk ilyenkor, de gyakran oda is benyitnak, újabb riadót idézve elő…
Caution mód: ha valami gyanúsat észlel egy őr (lábnyom, hang, esetleg a szeme sarkából meglát minket mozogni), céltudatosan keresni kezd, akár letérve addigi útvonaláról is. Ezt néha fel is használhatjuk, hogy magunkhoz csalogassuk őket. Az Evasion mód után egy darabig minden katona ebben az óvatos állapotban marad, ilyenkor nem érdemes előbújni a rejtekhelyünkről, amíg a radar alatt látható csík el nem fogy, és vissza nem tér a normál állapot.
Titkok
Ha nem adjuk be a derekunkat a kínzásnál, a játék végén jutalmunk egy Bandana, amely kifogyhatatlan lőszerhez juttat minket.
Ha megtörünk, még jobb ajándékot kapunk (igaz, Meryl élete árán): Otacon nekünk adja láthatatlanná tevő ruháját.
Ha kétszer végigjátsszuk a játékot, egyszer egyik, másodszor a másik befejezéssel, új ruhákban csodálhatjuk majd meg hőseinket.
Próbáljuk meg a codec-en hívogatni Mei Linget, de sose mentsünk. Egy idő után kicsit ideges lesz a kislány …
Vegyük elő a cigit, és hívjuk fel Naomi Cambellt, ha akarunk egy meggyőző előadást hallani a dohányzás káros hatásairól.
Mikor a játék elején a DARPA főnök cellája felé kúszunk, láthatjuk Merylt felüléseket végezni a cellájában. A bejátszás után ne előre, hanem visszafele haladjunk, így megint megnézhetjük újabb gyakorlatok közben. Ezt ötször eljátszva még néhány ruhadarab is lekerül a lányról…
Mikor a Nuke Building B2-es szintjén kell találkoznunk Meryllel, próbáljunk beosonni mögötte a női WC-be, mielőtt becsukódna az ajtó, kellemes meglepetésben lesz részünk!
Ha hátulról fogjuk rá a pisztolyt egy katonára, megáll feltartott kézzel. Gyorsan kerüljük meg, és szemből célozzunk FPS módban a fejére vagy a csípőjére. A katona könyörögni kezd, és reszket, mindenféle tárgyakat, vagy éppen dögcédulát elszórva. Az összegyűjtött dögcédulákat a Special menü Dog Tags pontja alatt nézegethetjük meg.
Ha az elkábított katonákat felemeljük (A), majd letesszük, muníció vagy kaja eshet ki ruhájukból.