A kiállításon (E.C.T.S.) megragadtam az alkalmat, hogy interjút készíthessek Richard A. Garriottal, az Origin elnökével. Õt a vérbeli kalandorok más néven is ismerhetik: Lord British. Többek között õ kezdte el az Ultima sorozatot, és az õ nevéhez fûzõdik az Ultima Underworld 1, 2 is. Az Ultima sorozatok elérték a 7. részt is, sõt két kiegészítõ lemez is megjelent már az utolsó játékhoz: a Forge of Virue és a Ultima 7 part 2: The Serpent Isle. Mi lesz a folytatás? Nos, errõl a Gurunak exkluzív inerjút a legilletékesebb adott: maga Lord British.

K: Azt hiszem, a legnagyobb visszhang az Underworld részeknek jutott ki.  Mikor számíthatunk a 3. rész megjelenésére?
V: A harmadik rész jövõ karácsonyra jön ki. Ez egy kicsit távolinak tûnhet, de az az egyszerû oka, hogy újratervezzük az egész grafikai megjelenítõ programrészt. Ez a fejlesztés tart majd addig.
K: Gyorsításról van szó? Figyelembe veszik-e az 586-os gépek megjelenését is?
V: Több lesz, mint egyszerû gyorsítás. A “quality rendering” technikát szeretnénk megvalósítani – így a képminõség lényegesebben szebb lesz mint elõdei. Természetesen szem elõtt tartjuk az 586-os PC-ket is. Ez a fejlesztés is sokáig tart, de hosszútávon biztosan megéri.
K: Az Origin amerikai cég. Mi a véleményük az európai piacról?
V: Az európai piacot már két éve figyelemmel kísérjük. Eddig 25 % eladásunk volt, most ez az arány 33 %-ra változott. Egyre nagyobb jelentõséget tulajdonítunk az európai kereskedelemnek is.
K: Kérem mondjon valamit a következõ Origin programról, az Ultima 8-ról. 
V: Az Ultima 8 tizennégy hónapos fejlesztés volt, ez év karácsonyára adjuk ki. Összehasonlításként mondom, hogy az Ultima 7-ben az animációs fázisok száma karakterenként 32 volt. Az Ultima 8 nagyobb grafikákat tartalmaz (a központi figura kétszer lesz nagyobb), és az animációs fázisok száma is megnõtt: 350 fázisra karakterenként. Ez milyen lesz? Nos, ha ellökik pl. az Avatart, a földre esés után féltérdre ereszkedik, kivonja kardját, feltápászkodik és az ellenségre támad. Leginkább úgy lehetne jellemezni, mint a Price Of Persia 3D-s változatát.
K: Az Ultimák játékosai már megszokhatták, hogy a részek nemcsak jó kihívások kalandjátékosok részére, hanem a történetük is egyedülálló. Mi történik a nyolcadik részben Avatarral?
V: Nos, Avatar nem tudta elpusztítani a Guardiant az elõzõ részekben. Így fõhõsünk egyre sötétebb és sötétebb világokat látogatott meg utazása során, s így most a Guardian saját létsíkjára jut el, a Pidgeon-ra. Ezen a létsíkon a varázslatok teljesen más rendszerben mûködnek, mint idáig. A mágiának egy függvénye van: mennyien hisznek benned és az erõdben. Hogy legyõzhesd a Guardiant, gonosszá kell válnod. Követõket kell szerezned, ami azért nem olyan egyszerû,
mert ez a világ is a saját szabályai szerint mûködik. Így amit te etikusnak tartottál idáig, az lehet, hogy ebben a világban éppen elítélendõ. Ahhoz, hogy az emberek bizalmát elnyerhesd, nem biztos, hogy egyértelmûen rosszat kell cselekedned, de könnyen lehet, hogy a jó sem vezet gyors gyõzelemre. Ebben a világban más gondolkozásmód van, így egy kicsit be is kell illeszkedned, hogy elfogadhassanak; így pl. az emberáldozatok megakadályozása nem biztos, hogy pozitív visszhangra talál az ott élõ népek körében, ha õk ezt generációk óta természetesnek tartják. Avatarnak meg kell gyõznie az ott élõ embereket, hogy õ isten, így hívõi lesznek. Minél több a hívõd, annál több lesz a varázserõd is, hogy végül szembeszállhass a Guardiannal.
K: Köszönöm az interjút.