A WESTWOOD világhírnévre tett szert a Beholder, Dune sorozataival, nem is említve a Legend Of Kyrandiát. Ez az amerikai cég a U.S. Goldnál kezdte a pályafutását, most a Virgin Gamesnél adja ki játékait. Amint kiszivárograk az elsõ hírek az E.O.B. III-ról, a Westwoodosok is felkötötték a gatyamadzagot: “Nehogy már valaki szebb kalandjátékot csináljon nálunk!” felkiáltással egy új Trilógia kidolgozásán kezdtek el fáradozni, amely a Lands OF Lore nevet viseli, és nincsen köze az AD&D- hez. A kiállításon (E.C.T.S.) találkoztam Mr. Bret W. Sperryvel a Westwood elnökével, akinek ezúton is szeretnék köszönetet mondani a segítõkészségéért.

K: Mi a Lands Of Lore és miben különbözik az eddigi Westwood szerepjátékoktól a Beholder I és II-tõl?
V: A L.O.L. egy kaland- szerepjáték, amely minõségi kivitelezésben hasonlít az Eye Of Beholder sorozatra, de több ponton is eltér elõdjétõl. Ilyen pl. a harcrendszer, vagy a mozgás. A karaktereinknél két ikon látható. Az elsõ, a kard a harcot jelképezi, míg a másik a varázslást. Így leegyszerûsödik a harcrendszer. Összesen három karakterrel mehetünk. Automata térképezés is lesz. Négy fajjal kalandozhatunk, ezek Ember, Hulion, Dracoid és Thomgog nemzetiségûek is lehetnek. Utóbbi fajunk négy kézzel rendelkezik – elõnyös harcos válhat belõle. A játék finom-scrollt is alkalmaz, azaz a mozgásnál a labirintus nem “ugrik” be eléd, hanem folyamatosan láthatod a haladásodat. (Szerk. megj.: a programaz Ultima Underworld és a Beholder keresztezése, ugyanis az “ugrások” között szép átmenet van.)
K: Hány ember dolgozik a programon, és mikor lesz kész?
V: Augusztusra tervezzük a kiadását, s hat grafikus, három programozó és két tervezõ/íróból áll a csapat.
K: Milyen hosszú lesz a játék és milyen gépekre tervezik?
V: 30-70 órányi tiszta játékidõt tervezünk, ami nyolc fejezetbõl áll, sok-sok grafikával mint pl. kastélyok, mocsarak, romok, tornyok, kisebb városok. A PC verziót augusztusra szeretnénk kiadni, és lehet, hogy A1200 verzió is lesz – de nem biztos.
K: Köszönöm az interjút.