Azt hiszem, ha azt állítom, hogy napjainkban az FPS-sek a legnépszerűbb multiplayer játékok, akkor egyáltalán nem túlzok, sőt talán még meg is sértem a megrögzött quakereket, akik már 3. éve választják a kikapcsolódás ezen formáját. Sorban érkeznek a szebbnél szebb, direkt hálózati játékra tervezett üdvöskék, nyílnak a szerverek, ezzel hihetetlen tömegeket csábítva a netre. Persze vannak olyan cégek is, amelyek mindig valami új, egyedi ötlettel szeretnének előrukkolni. Ilyen készítőgárda például a Bungie Software, akik az igencsak felkapott Halo elnevezésű kreálmányukkal akarnak némi babért aratni. Így nem is csoda, hogy szinte sokkolta a világot az a bejelentés, hogy ezen projectjüket nagy valószínűséggel betemeti a Microsoft hatalmas vagyona, így a Halo csak X-Box-ra jelenik majd meg (jelen állás szerint mégis lesz PC-s verzió – a szerk.). Ekkor csillant meg a Verant Interactive szemecskéje és mindent elsöprő gyorsasággal kezdték el készíteni legújabb Halo klónjukat, a PlanetSide-ot.

A történet a Tanarus galaxis mélyén játszódik, ahol 3 nép küzd egymással birodalmuk határainak növelése érdekében. A területszerzésen kívül mindhárom népnek különböző filozófiai célja is van, mely megvalósítása tőlünk is függ. Tehát konkrét története is lesz a proginak, ráadásul ötletesebb is, mint azt már a Quake-nél és klónjainál megszokhattuk. És most jön a poén! A készítők a Sony Online védőszárnyai alatt fejlesztgetnek, így a játékot Everquest elemekkel is díszítik majd, melynek köszönhetően a PlanetSide virtuális világában olyan lehetőségeink is lesznek, mint például saját lakhely „beszerzése”, ennek upgrade-elése, saját holmink tárolása, és mindezen túl még a karakterünket is fejleszthetjük, úgynevezett skill-rendszer használatával.
A grafika mindenképp megér egy misét. A tájak változatosak, tele vannak növényzettel, amelyek egyébként fizikai elemnek számítanak, ami azt jelenti, hogy teszem azt beugrunk valamiféle járgányba (mert a Planetside-ban erre is lesz lehetőségünk) és véletlenül megcsúszunk egy kanyarban, a fáknak csapódva akár az egész cuccost hazavághatjuk! Gondolom az elmondottak alapján már sokan a fejükhöz kaptak, hogy vajon ilyen grafikához milyen gépigény társul. A Sony persze nyugtatgatja a jónépet, hogy nem is olyan vészes a helyzet, mert egy átlag gépen már simán futtatható az engine anélkül, hogy ez a játékmenet/élmény rovására menne. Az már mellékes, hogy az említett átlag gép felépítését nem hozták nyilvánosságra, de az mindenképpen dicséretes dolog, hogy az E3-mon mutogatott technikai demó akadás nélkül futott. Végül is ha belegondolunk, hogy a 2002-es megjelenés még igencsak messze van, és a 900 MHz-es proci már most is csak 25 rugó…
A játék alaptémájától eltekintve (sci-fi) a készítők úgy gondolták, hogy megpróbálnak egy viszonylag valósághű harcmenetet összedobni a game számára, így például nem kell attól tartanunk, hogy miközben körülnézünk valahol, egy őrült ellenfél kiszúrja a szemünket egy mesterlövész-puskával. Tehát opcionális lesz a szemszög transzparens, melyet már az Operation Flashpoint-ban is megcsodálhattunk. Ennek lényege, hogy például sprintelés közben nem zoomolhatunk kedvenc távcsövesünkkel, hanem meg kell elégednünk a nyugodt állapotban történő célzással.
A játékban előforduló fegyverek létszámát még nem hozták nyilvánosságra, a pletykák mindössze egy sima pisztoly sci-fisített változatáról, egy automata fegyverről és egy mesterlövész puskáról szólnak. Az irányítás nagy valószínűséggel marad Unreal/Quake szinten, tehát WASD-vel mozgunk, az egérrel pedig nézelődünk. Összességében egy Unreal Tournament van készülőben némi Everquest-es – azaz szerepjáték – elemekkel, amely talán méltó lesz a majdani Halo uralom megdöntésére. Mindezen jó tulajdonságokról lerí az a tény, hogy a Sony Online hajlamos jövedelmét havi 10 dollárral növelni, mely összeget játékosai pénztárcájából mesterkedik „kicsenni”. Akinek tetszik az Everquest világa, de ugyanakkor irtózik a sárkányos/goblinos fantasy zagyvaléktól, annak a Planetside maga lesz a megváltó.