Amikor kezdtük azt hinni, hogy a második világháború témáját már teljesen kivesézték a játékkészítők, akkor ők egy kisebb ugrást hajtanak végre az időben, hogy a múlt soron következő nagy és ismert eseményénél landoljanak. Vietnám háborús múltjának felhasználása látszott a legkézenfekvőbb dolognak miután a WW II-ről már mindent megmutattak nekünk, amit egyáltalán érdemes volt látni az adott témában. A nemrégiben újjákeresztelt Lost Boys csapata végre felfedte idáig szigorúan bizalmasan őrzött projektjét a ShellShock: Nam ‘67-et.

Az elmúlt évek során az első, illetve a második világháború témájával foglalkozó játékok egyre több rajongót nyertek meg maguknak. Gondoljunk csak a Medal of Honor sorozat elképesztő népszerűségére vagy más háborús játékok sikereire. A siker egy része a programok emberközpontúságában keresendő, célunk nem egy kitalált idegen faj minden példányának lemészárlása és a galaxis végső pusztulástól való megmentése volt, hanem az emberiség közelmúltjának egy új szemszögből – sokszor igen brutálisan – történő megközelítése. A normandiai partraszállás vagy Berlin ostroma már szerepelt a háborús játékok repertoárjában, így elérkezettnek látszott az idő egy másik népszerű és sokak által kedvelt eseménysorozat felelevenítésére. A vietnámi háború terrorját és kegyetlenségét feldolgozó játékok eddig csak PC-re láttak napvilágot. Ez lesz az első alkalom arra, hogy a konzolos társadalom is kivegye részét történelmünk ezen időszakából. Ki is lehetne alkalmasabb erre a feladatra mint az a csapat, amely gőzerővel dolgozik egy másik konzolos szuperprodukción a Kill Zone-on.

A közelmúltban még Lost Boys-ként ismert hollandiai fejlesztőtársulat nevet változtatott a szerintük, és anyavállalatuk szerint is testhezállóbb Guerrillára. Maga a Lost Boys 2000 januárjában alakult meg három kisebb holland játékstúdió egyesüléseként. Célként tűzték ki olyan innovatív játékok készítését, amely mindenki számára egyaránt élvezhető lesz. Népszerűségüket egy másik sokáig titkos, és még mindig fejlesztés alatt álló játéknak, a Kill Zone-nak köszönhetik, melyről mindenki csak „Halo bűntető”-ként beszél. Tény, ami tény, a srácoknak először még bizonyítaniuk kell, hogy kiérdemeljék eme megtisztelő címet.

Elmondásuk szerint a ShellShock: Nam ’67 lesz az első olyan játék, amely Vietnám valódi poklát mutatja be a videojátékok történetében. Mi egy zöldfülű amerikai katona bőrébe bújhatunk, aki hamarosan megtapasztalja a vietnámi háború minden félelmét és rettegését. Utunk során találkozni fogunk civilek által benépesített települések napalm bombázásával, vietkongok által telepített gyilkos csapdákkal és egy soha meg nem szűnő láthatatlan fenyegetéssel. Feladataink között megtalálható lesz szinte minden az észak-vietnámi hadsereggel való harctól kezdve egy vietkong tábornok likvidálásáig. Végrehajtásukhoz fegyverek egész arzenálja fog segítséget nyújtani: pisztolyok, puskák, állványzatra szerelt gépfegyverek és gránátok teszik majd teljessé a bozótharc örömét.

A Guerrilla csapata által megalkotott technológiának köszönhetően eddig sehol sem látott részletességgel élhetjük át Vietnám minden kegyetlenségét. Kalandjaink végigvezetnek minket a buja déli erdőktől egészen az északi határ magas hegyeibe, sűrű dzsungelek, gyéren lakott települések és klausztrofób alagútrendszerek torokszorító hangulatát keltve életre. A grafikus megvalósításért a „Core”-nak becézett 3D motor a felelős. Maga a motor egy speciálisan erre a célra létrehozott csapat több éves fejlesztésének az eredménye, mely maximálisan kihasználja konzolunk minden képességét.

Az kétségtelen, hogy a ShellShock: Nam ’67 nagy potenciával indul majd a nyári kánikula amúgy teljesen kies időszakában, de ez önmagában még nem lesz elég a sikerhez. Én személy szerint bízom benne, hogy a Guerrilla tehetséges csapata bizonyítja rátermettségét, és puskaporszagú felüdülést hoz a nagy melegbe. Egy népszerű pufi srác kissé módosított szavaival zárom mondandómat: „jönnek elő az emlékek, sárgák lesznek mögöttünk”!