Jó bornak is kell a cégér, így nem árt, ha egy kicsit elkezdem fényezni a Pandemic Studios-t. Mond nektek valamit a Full Spectrum Warrior, a Mercenaries, vagy a Star Wars: Battlefront játékcímek valamelyike? Naná, hogy mond, mert egyrészt még viszonylag frissek, másrészt mindegyik nagyszerű program volt a maga nemében. Bizony, a Pandemic ilyen gyönyörűségeket szállított nekünk az elmúlt egy évben.

Természetesen a Star Wars: Battlefront megjelenése után aratott kritikai- és közönségsiker egyértelmű folyománya, hogy már készül is a folytatás! Sokakat megrémít, másokat megrészegít az előbb leírt szó: „folytatás”. Mindenki ízlelgesse csak egy darabig. Milyen érzéseket kelt? Az én fejemben például vegyes gondolatok kavarognak, akárhányszor meghallom-olvasom ezt a kis szavacskát. Örülök, ha olyan játéknak készítenek n+1. részt, melyet szeretek, mert az azt jelenti, hogy újból belebújhatok kedvelt hősöm bőrébe. Ugyanakkor félek is: mi van, ha eltolják az egészet? Ékes példa erre a Tomb Raider sorozat: Az első rész színvonalát még csak meg sem közelíti az öt folytatás…

A Battlefront II-vel kapcsolatban pozitív érzések töltenek el. Az összes dolog megvan benne, ami ahhoz szükséges, hogy komoly folytatás szülessen. Mindenek előtt a Pandemic fogta magát, és egy igen kiterjedt felmérést végzett a rajongók körében! Ez a survey felvetette a „Mi tetszett az első részben?”, a „Mi nem tetszett benne”, és a „Mit hiányoltatok belőle?” kérdéseket. Ezeket nem csak a látszat kedvéért intézték a fórumozó rajongók felé a Pandemic-es srácok, hanem konkrétan beépítették az eredményeket a fejlesztés rögös folyamatába!

Emlékszünk még, hogy tavaly a Battlefrontban volt néhány planéta, és egy bolygón több helyszínen is játszhattunk. Ez nagyon tetszett nekünk, de a fejlesztők főhadiszállásán kicsit megkavarták ezt az állóvizet! A folytatásban lesz tizenkét különböző bolygó, de mindenhol csak egyetlenegy pálya lesz, így a változatossági faktort szépen feljebb tornázzák. Még nem derült fény az összes helyszínre, de annyi biztos, hogy a Halálcsillag, Leia hercegnő hajója az Episode IV-ből, és az előzmény trilógia befejező részéből is találkozunk majd egy-két stílusos harctérrel.

A Halálcsillag, és Leia hajója (Blockade Runner) felvet mindenkiben egy igen merész vágyat, amit az ésszerűségre hivatkozva mindenki elhesseget a gondolataiból. Bizony a Star Wars rajongók legfőbb álma és vágya, hogy az űrcsatákat is megvívhassák a játékban. Nos, nem csalás, nem ámítás, a Battlefront II egyes helyszíneinek szerves részét képezik majd a grandiózus űrbéli ütközetek is! Például: Leia hajójának folyosóin mehet a kőkemény harc, de ha valaki átsurran a hangárba, és elcsen egy X-Wing-et, az lazán átröppenhet az üldöző Csillagrombolóra! Képzeljük el mindezt egyszerre 32 játékossal (Xbox-on ennyi, PS2-n 24, PC-n pedig 64 résztvevő a felső korlát), multiplayerben! Óhatatlanul is széles mosoly ül az arcomra, ha erre gondolok!

Mint említettem, a Pandemic-nél figyeltek a rajongók óhajaira-sóhajaira, ennek megfelelően újabb taktikai elemeket csempésztek be a (már alaphelyzetben is sok stratégiát igénylő) játékmenetbe: ezúttal Jedi lovagok is erősíthetik sorainkat a csatamezőkön! Persze ezek nagyon erős karakterek, és nem rohangálhatnak ezrével a pályákon, ezért egy – eddig ismeretlen – rendszer alapján ki kell érdemelnünk őket! Amikor az erőt használó, fénykarddal felvértezett nemes Jedik a helyszínre érkeznek, korántsem lesznek mindenható harcosok. Nekik is lesznek korlátaik, és egy csapat rohamosztagos ellen egyedül nem sokat érnek majd. Be kell építeni őket a stratégiába, és a megfontolt használatuk erősen javallott!

Habár a megjelenés még egy egész évszaknyira van tőlünk, bizakodni már most is elkezdhetünk. Úgy látszik, olyan folytatást kapunk, amilyet álmainkban is elképzelnénk a csodás első részhez. Azt ajánlom, mindenki izzítsa be a hálózati eszközöket, mert ezt ki kell próbálni multiban!