Mit szólsz egy olyan autószimulátor-játékhoz, amelyben egyaránt versenyezhetsz ralikocsikkal, Forma 3000-as Fordokkal, a legmenőbb európai és japán túrakocsikkal, és az ausztrál V8 Supercars bajnokság autóival? Egy játékban ennyi minden egyszerre, vajon túl sok vagy túl kevés? Nos, a Codemasters fejlesztői úgy vélik, a sikerhez ennyi éppen elég, így a ToCA Race Driver 2: The Ultimate Racing Simulator nevű, hamarosan megjelenő autósport-szimulátorjátékukba nem kevesebb, mint 15 különböző versenytípust tettek elérhetővé.

A ToCA széria sorban harmadik része pontosan egy évvel ezelőtt, az elmúlt év márciusában, látott napvilágot; ToCA Race Driver címmel. Az angliai székhelyű kiadó-fejlesztő Codemasters a programmal egy újszerű, szokatlanul komplex, a játékosok lehető legnépesebb táborát kiszolgálni igyekvő autószimulátoros játékot szeretett volna útjára indítani, ezért elhagyta a sorozat további számozását (épp a 3. jött volna), inkább a Race Driver utótaggal hozta forgalomba új programját, amelyet a felhasználók sajnos nem fogadtak kitörő örömmel. A siker elmaradása vélhetően annak tudható be, hogy a nagyobb merítés érdekében alkalmazott gazdag autóválaszték és játszható pálya mellett szépen belenyúltak a kocsik menetfizikájába is, eltolva azt az arcade-játékokban megszokottak felé. Ezzel sokak szemében a ToCA széria eddigi legnagyobb erősségét rontották le, mely a múltban éppen korát megelőző szimulációs képességeivel tűnt ki az autós versenyprogramok közül. A gyorsan ítélő közönség ezek után visszafogott elutasítással viszonyult leginkább a játékhoz, ami a kiadás előtti napokban megjelentetett demo körül csúcsosodott ki igazán. (Az előzetest kipróbáló, csalódott játékosok nagy része a kész játékot már biztos nem vette meg, sőt, többségük a múltat siratva komoly antikampányba fogott.) A ToCA Race Driver tehát leginkább az irányítás túlzott arcade jellege miatt nem lett siker. A Codemasters osztott-szorzott, és az előzmények ellenére úgy döntött, a koncepciót ugyan kissé át kell dolgozni, de futhat tovább a projekt, jöhet a ToCA Race Driver 2.

Beállítások 1. Grafika

A játék egy külső beállító felülettel indít, ahol meg kell adnunk videokártyánk típusát, az alkalmazni kívánt felbontást, továbbá egy csúszka tologatásával állást kell foglalnunk arról, hogy a látvány a sebességre vagy a részletességre legyen-e optimalizálva. A grafika finomhangolását tovább tanulmányozva újabb csúszkákat találunk a pálya, a kocsi és a környezet megjelenítéséhez. Van lehetőségünk a pilótánk animációjának ki-bekapcsolására, továbbá az alkalmazandó képernyő frissítési gyakoriságának és a játék frame rate-jének rögzítésére is. A frame rate zárásával a program 60 fps fölé nem engedi a játékot, ennek az opciónak Lan illetve Internet játék esetén van nagy jelentősége.

Tipp: Minden csúszkát állítsunk bátran maximumra, a felbontás a jó öreg 1024×748 maradhat, a frame rate fixálását ne kapcsoljuk be, ha egyedül játszunk, hagy dolgozza ki magát VGA kártyánk.

Beállítások 2. Hang

Még egy kicsit maradva a külső menüben, annak második fülén, optimalizálhatjuk a program zenei minőségét. A hangkártya típusa mellett megválaszthatjuk, hogy a hat fokozat közül melyiknek megfelelő legyen a játék zenéje. A hangopciónál kiválaszthatjuk, hogy a térbeli hangzás középpontja a pilóta vagy a kamera legyen.

Tipp: SoundBlaster Live és Audigy tulajdonosok bátran válasszák az Ultra beállítás mellett a legjobb minőségű dalok opcióját, az alaplapi integrált hangkártyák birtokosai elégedjenek meg a standard minőséggel.

Beállítások 3. Irányítás

Belépve a ToCA Race Driver 2. főmenüjébe először profilt kell készítenie minden felhasználónak. A program három egyéni beállítás elmentésére alkalmas, ahol két-két játékosra tudunk külön-külön generálni opciókat. A név és nemzet választás után (sajnos Magyarország nincs a listán) három paramétert állíthatunk be kedvünk szerint, melyek közül az első az irányításé. Itt a használni kívánt perifériát pontosíthatjuk;  konkrétan a billentyűkiosztás és kormány opcióit választhatjuk meg.

Billentyű

A játék erre a perifériára konkrét ajánlatot tesz itt, amelyen egy kicsit el kell gondolkozni az a fék és a kézifék ügye. Javaslatunk szerint szerencsésebb némi módosítást eszközölni ezen a ponton; a Space alapesetű kéziféke helyett arra inkább a féket érdemes átpozícionálni a lefelé nyíl kiváltásával, a kéziféket pedig a jobb Alt gombra áttenni. Így jobb kezünkkel a nyilakon tudjuk gyorsítani és fordítani a kocsikat, balkezünk mutatóujjával a Space gombbal tudunk fékezni (ez lesz a gyakoribb fékmód), és a bal középső újunkkal tudunk a bal Alt-tal kézifékezni.

Tipp: Szánjuk rá időt, hogy a lehető leginkább kézre esőbb irányítást hozzuk össze, kerüljük el a lefelé nyíl használatát, mert sokszor egyszerre kell fékezni és a gázt is nyomni a játékban.

Kormány

A magyar szimulátort kedvelő játékos társadalom jobbára már rendelkezik valamilyen jó minőségű, erő visszacsatolással is felszerelt kormánnyal. A program e perifériát csak minden egyes opció egyenként történő beismerésével hajlandó használni, még az erő-visszacsatolást is külön soron kell engedélyeznünk. A beállításokat kezeljük fenntartással, és legyünk türelmesek. A szerkesztőségben a teszthez használt Logitech Formula Force GP-t csak kisebb nehézségek után volt hajlandó korrekten kezelni a program. Hiába fordítottuk a megfelelő irányba a kormányt mindenáron csak a jobb oldali vezérlést akarta engedélyezni a játék a bal fordításra, majd azt követően a jobbra is, úgy, hogy a bal fordulást ugyanekkor törölte. Többszöri próbálkozásra azért mégis sikerült a beállítás jóváhagyása.

Tipp: Figyeljünk oda, hogy hogyan érzékeli szándékunkat a kormánnyal kapcsolatban a program; az animált iránynyilak sokat segítenek ebben.

Pro-Simulation vs. Simulation

A periféria pozícionálását követően még egy fontos választásban kell döntenünk, nevezetes hogy az irányítás az alapbeállítás szerinti Simulation maradjon-e, vagy esetleg kapcsoljuk át a játékot a Pro-Simulation módra, amely a sokkal nehezebb, és szimulátorosabb irányítást jelenti. Ezen a ponton a javaslatunk, hogy még a rutinos autósport-játékosok se válasszák gondolkodás nélkül a Pro szintet, a ToCA Race Driver 2. már az alapszinten is meglehetősen kellemes vezetési élményt fog biztosítani mindenki számára.

Tipp: Csak az igazán ínyencek válasszák a Pro-Simulation szintet kezdéskor.

Irányítás1: Billentyű vagy Kormány?

A játék ugyan alapesetben csak a billentyűzetre ad gyári beállítást, ez azonban ne tévesszen meg senkit. A ToCA Race Driver 2. igazán csak erő-visszacsatolós kormánnyal játszható jól. Ennek oka, hogy annyira precízkedő a program irányítása, hogy az billentyűről, csak nagyon nehezen és pontatlanul, vagy egyáltalán nem valósítható meg. Leghamarabb akkor tudunk megbizonyosodni a fenti állítás igazságáról, ha produkálunk egy kicsúszást először billentyűről, majd kormányról. A feladat minél gyorsabban visszajutni a kijelölt pályára. A klaviatúrával ez bizony akár súlyos másodperceinkbe is kerülhet, a kocsi mindenfelé fog kanyarodni, csak éppen az útra nem; az ok, hogy nem tudunk olyan kicsi gázt adni a billentyűzetgombról, amellyel ne pörögne túl a kocsi, és ne forogna veszettül. Ugyan ez a művelet kormánnyal már lényegesen könnyebb, a gázpedál finom lenyomásával hamarabb érhetünk célt.

Tipp: Használjunk kormányt a játékhoz, ha tehetjük. Ha még nem rendelkezünk kormánnyal most itt az indok, hogy beruházzunk egybe. (Megéri a dolog, és különben is a 2004-es év, egy meglehetősen termékeny évnek ígérkezik szimulátorból, gondoljunk csak a CMR4-re a Richard Burns Rally-ra vagy az Xpand Rally-ra. Csak finoman, itt érdemes megjegyezni, hogy azért az NFS Underground is igazán csak egy force feedback-kormánnyal teljesedik ki, ezért a beruházás után érdemes még elővenni és újratolni azt is.)

Irányítás 2. Fékezés

A ToCA Race Driver 2. a választható rally és rally cross pályák ellenére azért döntően aszfaltos körpályákra épülő (Hockenheimring, Adelaide, stb.) játék, így a kézifékes csúsztatásoknak itt kevésbé van szerepük, a normál fékezésekkel ellentétben, melyet pedig szinte folyamatosan használnunk kell majd. A programban szereplő 3000-5000 köbcentis túrakocsikkal pillanatok alatt 250 kilométer per óra környékén fogunk járni a kigyorsítós részeken, míg az épített pályák kanyarjaiban azért többnyire ennél csak lényegesen kisebb sebességgel tudjuk majd a fordulókat bevenni. Ebben a játékban egyértelműen háttérbe fog szorulni a kézifék.

Irányítás 3. Autó beállítások

A játékban van lehetőségünk a versenyek előtt a választott kocsi fontosabb paramétereinek módosítására. A hét kategória pozícionálásakor érdemes odafigyelni az egyes egységek egymáshoz való viszonyához is, mert az ellentétes beállítások nemhogy segítenék, de még rontják is a kocsiból kihozható maximális teljesítményt.

Sebességváltó

A kocsi sebességváltási fokozatait lehet ebben az opcióban állítani egyesével, itt lehet szabályozni, hogy mennyire gyorsan következzenek a fokozatok egymás után, és mely sebességfok mennyire nyúljon bele az előzőbe.

Tipp: Kanyargósabb, tagoltabb pályán célszerű gyors, egymásba érő váltót beállítani, ha a pályán több a padlógázas, kipörgetős rész, a nagyobb végsebességet csak a hosszú egymástól távolabb álló sebességi fokozatokkal tudjuk kicsikarni a versenyautóból.

Leszorító szárnyak

Ezt a paramétert természetesen csak olyan autóknál tudjuk állítani, amiknek vannak leszorító szárnyai, mint például a német túraautó bajnokság (DTM) három típusánál: az ABT-Audi TT-R, az AMG-Mercedes CLK vagy az Opel Astra V8 Cupe esetében. Itt 0.1-től 1.0-ig választhatjuk meg szabadon, hogy a szárnyak teljesen vagy legkevésbé nyomják le a kocsit a menetszél segítségével.

Tipp: Hosszú, kigyorsítós, pályán szorítsuk le durván a szárnyakkal a kocsit, így növelhetjük a végsebességet. Ha a pálya kanyargósabb, válasszunk lazább leszorítást, és gyorsabbak leszünk társainknál a fordulókban. Leszorított kocsi esetén a sebváltót a nagyobb, hosszú kapcsolásokra érdemes átállítani, a magas szárnyú kocsi sebváltóját pedig rövidebb, pörgősebb beállítással lesz hatékony.

Felfüggesztés

A felfüggesztést külön-külön tudjuk az első és hátsó tengelyen szabályozni 0.1 és 1.0 érték között. Egy kemény felfüggesztéssel a gyors dinamikus aszfalton leszünk erősek, amíg érdemes egy kicsit lágyabbra venni a rendszert, ha kanyargós a pálya, nem is beszélve a rally és rally cross versenyekről, ahol egy lágyabb felfüggesztés hozhat körönként több századmásodpercet is.

Tipp: Egy leszorított kocsi legyen keményebb felfüggesztésű is, míg egy kanyargósabb, rövid áttételekkel dolgozó motorhoz jobban illik egy kicsit lágy beállítás. Ha keményítünk, egy kicsit mindig hagyjuk lágyabbra az első tengely felfüggesztését, így a kanyarokban jobb dinamikával tudunk majd besuhanni.

Rugózás

A keményre vagy hosszúra állítható rugók szintén 0.1 és 1.0 értékek között kalibrálhatók. A játékban ezeknek kevésbé van szerepük a tuningban mint a felfüggesztésnek. Igazán csak a raliversenyeken érdemes velük foglalkozni komolyabban, hosszabbra állítva őket.

Tipp: Kanyargós pályán jobb, ha hosszabb a rugózás egy kicsit, mint a középérték; a gyors hosszú egyenesekkel operáló versenyeken a keményebb rugózással lehetünk dinamikusak.

Tengelyek

A tengelyek távolságát külön-külön állíthatjuk be az első és hátsó tengelyen 0.1 és 1.0 értékek között. Ha lassabb, sok fordulót tartalmazó a verseny, akkor érdemes az első tengelyt rövidebbre venni, mint a hátsót, ezáltal könnyebben tudunk majd bevenni a kanyarokat.

Tipp: A kanyargós, lassabb pályán javasolt tengelybeállítások mellett a szárnyakat állítsuk lazábbra, a kocsi sebváltója legyen gyors, rövid fokozatokkal működő, a felfüggesztés pedig puhább, mint a középérték.

Gumik

Ebben az opcióban a gumik tapadását tudjuk szabályozni, 0%-tól 100%-ig. Az aszfaltversenyek többségén a tapadósabb puhább gumival érdemes versenyezni, mert ezek pontosabban reagálnak a kormánymozdulatainkra, és a fékezések is ilyen gumikkal, sikerülnek kedvünkre.

Tipp: A gyári beállításoknál aszfaltversenyen egy kicsit mindig puhább, tapadósabb gumit használjunk.

Fékek

Az első ás hátsó kerekeken páronként állítható fékezési erő +100%-al és -100%-al térhet el a középértéktől. Itt túl sokat nem tudunk állítgatni anélkül, hogy komolyan ne rontanánk le a kocsi úttartását, így ezt a paramétert is csak óvatosan érdemes megpiszkálni.

Tipp: A gyors, egyenes pályákon emeljük egy kicsit az első kerekek fékerejét, így már a fordulók előtt le tudjuk csökkenteni a megfelelő iramra versenyautónkat.

Játékmódok 1. Career

A ToCA Race Driver 2. lelke a Career mód, ahol a játék összes pályája és autója szerepel, hat egymás után megnyíló szezonban. A versenysorozatot egy három Championshipből álló szezonnal kell kezdeni, melyben az első Championshipben két pályán kell helyt állnunk úgy, hogy az összesített három első hely egyikén végezzünk. A program esetében itt tapasztaltunk egy komoly furcsaságot. A két verseny közül ha a másodikat nem teljesítettük elég jól az összesítéshez, akkor a játék felkínálta, hogy fussuk le még egyszer csak a másodikat. Azonban ha a második eredménye megfelelő de az első pályán nem voltunk elég ügyesek, ez az opció nem működött, mindkét versenyt újra kellet menni elvesztve, illetve felülírva a különben jó második pályás időnket is.
A szezon második Championshipje újra egy kétpályás, 2×2 körös versenysorozat, ahol kipróbálhatjuk magunkat a Formula Ford volánja mögött. A szivardobozra emlékeztető, pilótakabinnal és hosszú rudakon függő csupasz kerekekkel felszerelt kocsikat talán legnehezebb irányítani a játékban; a kerekek már a legkisebb koccanásra letörnek és a kocsit kész művészet egy ívesebb kanyarban megfogni. Ezen a kupanapon csak akkor mehetünk tovább, ha legalább 30,000 $ szerzünk. (Az 1. hely 20,000, a 2. 15,000 a 3. 10,000 $-t ér.) Itt legalább két második, vagy egy első és egy harmadik hely kell a továbbjutáshoz.
A következő kupanap már három helyszínes, itt minimum 70,000 $ megszerzése a feladat. Vigyáznunk kell az első versenyen, mert itt csak az első (100,000) és a második helyezettnek jár pénzdíj (90,000), igaz mindjárt rögtön annyi, mint amit nekünk a három verseny alatt kell összehozni összesen. A második pálya díjazása hasonló feltételekkel fut, mint az elsőé, azonban a harmadiknál már az első hat helyezett kap 30,000 $-tól 15,000 $-ig terjedő pénzjutalmat.

Ha teljesítettük a küldetést, továbbjutunk a második szezonra, ahol először a Pacific American Tour keretében, három helyszínen kell versenyeznünk egy Nissan Skyline GT-R-el, minimum 70,000 $ összegyűjtve. Innen a szezonok lendülete már megegyezik a fent leírtakkal.

Tipp: A kupanapok első pályáját fontos mindig jól teljesíteni, mert azt csak az egész kupa újrajátszásával lehet ismételni, ellentétben az utolsó pályával, amelyet mindig újra lehet játszani.

Játékmódok 2. Free Racer/Time Trial

A Career mód végigjátszása előtt a ToCA Race Driver 2. 33 Championshipjéből mindössze 12 kupa érhető el. Az alábbiakban ezek sikeres teljesítéséhez szeretnénk némi gyakorlati tanácsot adni.

Sunshine Series Championship

A kupa egyetlen pályája a Mazda Raceway Laguna Seca, ez pedig 3,6 kilométer hosszú. A versenyben egy Ford GT-t vezethetünk. A kocsi 1500 kilogramm összsúlyú, 5400 köbcentis 6 sebességes, 500 lóerővel.

68 Mustang Challenge Championship

Ezen a kupán újra a Mazda Raceway Laguna Seca pálya a versenyhelyszín, csak a játszható autó más. Itt egy 1968-as Ford Mustang volánja mögé ülhetünk be. Az 1615 kilogramm összsúlyú, 4900 köbcentiméteres, négysebességes, 350 lóerős kocsi lényegesen lomhább a Ford GT-nél. A verseny alatt a botok szinte minden kanyarban állóra fékezik magukat, ha egy kicsit nagyobb lendülettel tudunk fordulni gépi társainknál, a siker nem maradhat el.

Formula Ford Championship

Ebben a versenyben egy új pályával ismerkedhetünk meg: az Outlon Park 2,67 kilométeres, meglehetősen gyors versenyhelyszín. A kocsink ezúttal a több szempontból is kuriózumnak számító Ford Formula, mely mindössze 450 kilogrammjával a játék legkönnyebb építésű versenyautója. A Ford Formula könnyű felépítményéhez pokoli erő társul; az 1800 köbcentiméteres, 5 sebességes kocsi 152 lóerővel szinte alig tartható a pályán, annyira gyors. A verseny alatt bátran használjuk a pálya teljes hosszában kiépített kerékvetőket, nagyon vigyázzunk, hogy ne ütközzünk össze másokkal; a hosszú tartórudakra felfüggesztett kerekek már a legkisebb behatásra is letörhetnek.

Pacific American Championship

Újabb pálya debütál ezen a kupán. A Shortwood Park District hossza 3,92 kilométer. Ezen a versenyen először választhatunk két kocsi közül. A Mitsubishi 3000 GT 1695 kilogramm összsúlyú, 3000 köbcentiméteres, 6 sebességes, 400 lóerős, a Nissan Skyline GT-R (R34) összsúlya 1540 kilogramm, motortérfogata 2580 köbcentiméter, lóereje 280, a váltófokozatok száma ebben a kocsiban is 6. A két autó közül a Mitsubishi erősebb, gyorsabb, de egy kicsit nehezebb a kanyarokban. A Skyline végsebessége elmarad ugyan a Mitsubishijétől, de a fordulókat könnyebben és gyorsabban be lehet vele venni, így azt javasoljuk a két autó közül inkább a Nissant válasszátok.

Convertible Tour Championship

Ezúttal a Lexmark Indy 300 Surfer’s Paradise 4,5 kilométeres pályán versenyezhetünk, három kocsi közül választva. Az Aston Martin DB7 Vantage Volante egy 1875 kilogramm összsúlyú, 420 lóerős, 5936 köbcentiméteres, 6 sebességes kocsi, a Jaguar XKR Convertible egy 1815 kilogrammos, 400 lóerős 4200 köbcentiméteres, szintén 6 sebességes autó, az AC 2869 CRS pedig egy 1000 kilogrammos összsúlyú, 450 lóerős 5000 köbcentiméteres 5 fokozatú váltóval felszerelt modell. A három kocsi közül a legjobb választás az Aston Martin, brutális ereje és mégis könnyed úttartása miatt.

Duez Trophy Championship

Ismét egy új pályával ismerkedhetünk meg, ezúttal a rali világából. A St. Anton Forest havas pályaszakasza mindössze 1,59 kilométeres, de ez is sokkal hosszabbnak fog tűnni, a csúszós, jeges útviszonyok miatt. A versenyen egy Subaru Impreza WRX-et vezethetünk. A raliautó 2000 köbcentiméteres motorral, 280 lóerővel és 5 sebességfokozattal viszi az 1470 kilogramm összsúlyt. Ezen a versenyen azért senki ne számítson Colin McRae Rally 4. fizikájára, itt inkább csak csúszkálás lesz szépen, annyi bizonyos.

DTM Championship

Ezen a versenysorozaton két európai pályán: a Hockenheimringen (4,57 kilométer) és a Nürburgringen (3,63 kilométer) kell helyt állnunk. A három választható kocsi a német túraautó-bajnokság jelenlegi három gyártójának csúcskategóriás modellje, szinte pontosan azonos műszaki paraméterekkel. Az ABT-Audi TT-R, az AMG-Mercedes CLK, és az Opel Astra V8 Cupe is egyaránt 1800 kilogramm súlyú, 450 lóerős, 4000 köbcentiméteres és 6 sebességes. A javaslatunk mégis az, hogy először mindenki a Mercedest válassza, mivel ezzel a típussal már háromszor is nyertek kupát a német bajnokságon. Ezeken a versenyeken sok múlhat a leszorító szárnyakon, vegyétek a fáradságot a precíz beállításukra.

Excalibur Cup Championship

A helyszín a már ismerős német Nürburgring, egy választható autóval, az Aston Martin DB9 Coupéval. Az Aston Martin 1070 kilogramjával, 435 lóerejével, 6000 köbcentiméterével és 6 fokozatú váltójával egy igazi tüzes paripa, nem lesz túl könnyű kordában tartani.

V8 Supercars Championship

A helyszín Ausztrália, rögtön két pályával, melyek közül az első a Forma 1-ből már jól ismert Clipsal 500 Adelaide 3,22 kilométer hosszú, a második pedig a Phillip Island Grand Prix Circuit, melynek hossza 4,45 kilométer. A négy választható ausztrál túraautó a 480 lóerős Holden Commodore VX V8 és VY V8, a 620 lóerős Ford Falcon BA V8-as AV V8. A kocsik közül a Holden VX V8 a legjobb választás, mert kiegyensúlyozott teljesítményével megfelelően gyorsak lehetünk mind az egyenesekben, mind a kanyargós pályarészeken.

World GT Championship

A kupa helyszíne ismét a Mazda Raceway Laguna Seca, a két választható kocsi a Jaguar XJ 220, ami 1379 összsúlyú, 542 lóerős, 5 sebességes 3500 köbcentiméteres, és a Koenig C62, amely 1080 kilogramm súlyú, 800 lóerős, 3200 köbcentiméteres motortérfogatú, szintén 5 váltófokozattal. A Koenig brutális teljesítménye ellenére annyira nehezen irányítható, hogy a biztos vezetést kedvelők számára mindenképp rossz választás. Ezen a kupán a Jaguar teljesítménye is elég a győzelemhez.

Lightning 500 Championship

Új pályával debütáló kupa a Lightning 500, hol a Pikes Peak International Raceway egy ellipszis pálya, 1,61 kilométer hosszúsággal. Itt egy platós Ford SVT-F 150 Lightning volánja mögé ülhetünk be. A kocsi 2120 kilogramm összsúlyú, 54000 köbcentiméteres, 380 lóerős, 5 sebességes masina, vezetésekor figyeljünk arra, hogy a belső ívből kifelé sodródva a nagy összsúly miatt nehéz lesz megfogni az autót a védőfal előtt.

Bowler Rallycross Championship

Az első körben elérhető pályák sorát egy rallycross pálya zárja. A Loch Rannoch Rallycross B névre keresztelt részben murvás, részben aszfaltos pálya hossza 4,2 kilométer. A versenyen egy Land Rover Bowler Wildcat kormányát foghatjuk meg, mely kocsi 1620 kilogrammos, 5000 köbcentis, 298 lóerős, 5 sebességes rallycross autó. A pályán rendkívül sok ugratót fogunk találni, érdemes a verseny előtt a felfüggesztésekkel és a rugózással egy kicsit elbíbelődni.

A további 21 Championship elérhetősége

A többi 21 Championship közül 18 csak akkor nyílik meg, ha végigjátszottuk egyszer a Career módot. A 31. Caliburn Classic Championship csak akkor nyílik meg, ha 10 Championship-et megnyertünk, a 32. Mamba Sible Day Championship eléréséhez 20 nyert Championship kell, a 33. Speed Circus Championship pedig csak akkor játszható, ha az előző kettőt meg tudtuk nyerni.

Trükkök a versenyek alatt ????????

Tudta-e
1. Hogy a játék címe a brit nemzeti túraautó bajnokságra utal?
2. Hogy a Codemasters 5 millió dollárt (több mint 1 milliárd forintot) fizetett a játék címének jogdíjáért?
3. Hogy a ToCA Race Driver első része a finnyás német vásárlók miatt a hazai túraautó bajnokság nevével, DTM Race Driver címen fog forgalomba kerülni?
4. Hogy a ToCA Race Driver multiplayer játékmódjában egyszerre tizenhatan versenyezhetünk?

A ToCA Race Driver 1-2. fő jegyeinek összevetése

Ha egy kicsit visszatekintünk a ToCA Race Driver első részére, jól látszik, hogy némi koncepcióváltást eszközöltek, az angol fejlesztők a játék tartalmi jegyeit illetően. Amíg a licenszelt autók száma némileg csökkent a második részben, addig éppen tíz pályával több került be a folytatásba. Átértékelték a fejlesztők a Career mód belső szerkezetét is, háromról hatra növelve a szezonok számát, így a második rész sokkal tagoltabb, áttekinthetőbb és játszhatóbb lett.

 Toca Race Driver (2003. III.) Toca Race Driver 2. (2004. IV.)
Licenszelt autók száma: 42 35
Játszható pályák száma: 38 48
Egyjátékos játékmódok: Career (3 szezonnal)
Free Race
Time Trial Career (6 szezonnal)
Free Race
Time Trial
Championshipek száma: 31 33
Többjátékos mód: Lan
Internet Lan
Internet
Osztott képernyő
Ajánlott konfiguráció: 2.0 Ghz CPU; 512 MB RAM, 64 MB D3D VGA, DirectX 8.1b.  2.0 Ghz CPU; 512 MB
RAM, 64 MB D3D VGA, DirectX 8.1b.

DTM a német túraautó bajnokság

A német túrakocsi bajnokság 2000. évi indítása óta az egyik legnépszerűbb kupa Európában. Az eddigi négy versenyév közül a 2000-ben és 2001-ben és 2003-ban a Mercedes-Benz, míg 2002-ben az Audi gyári csapata vihette haza a nagydíjat. A 2003-ban belépő újonc Opel sem panaszkodhat; az első versenyévében 60 pontot szerezve alig maradt el riválisától, az Audi-tól. A német játékboltokban hiába is keresnénk a TOCA Race Drivert 2-őt áprilisban, a Codemasters az érzékeny lelkű német piac igényeit ismerve DTM Race Driver 2. néven hozza forgalomba az országban a játék folytatását is, hasonlóan az első részhez. Valószínűleg a szimulátor folytatásának nem kell majd különösebb reklám, hiszen a 2004-es DTM kupasorozat éppen a program európai megjelenése előtti héten (2004. április 18-án) indul a Baden-Würtenberg-i Honckenheimringen.

A 2003-as DTM bajnokság végeredménye gyártók szerint
 Összesen 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Mercedes-Benz 237 27 21 23 16 28 29 22 27 25 19
Audi 93 7 14 9 7 5 6 15 10 7 13
Opel 60 5 4 7 16 6 4 2 2 7 7

ToCA kupasorozata BTCC 2003.

A játék címadó, angol nemzeti kupájának 2003. évi versenysorozata újra a Vauxhall Motorsport sikereit hozta, a gyári csapat 2002-höz hasonlóan ismét hazavihette a legjobb gyártónak járó serleget. A sikerért szépen megdolgoztak a Wauxhall mérnökei, hiszen az összegyűjtött pontjaik száma több mint duplája a harmadik helyezett MG-jének. A Proton szerény eredményét látva a cégtulajdonosoknak egy kicsit szét kellene nézni a gyár fejlesztési részlegén …

A BTC 2003-as ponteredmények gyártók szerint
Gyártó Pontszám
Vauxhall 528
Honda  318
MG 243
Proton 75