Egy őrült tudós, és génkísérleteivel megteremtett hátborzongató mutánsok. Féltek, mi? Bevallom, én is.
Itt az új év (uh, már látom előre, hány cikk fog ezzel a mondattal kezdődni, de azért is :)), de nem változott semmi. Még mindig nem pusztult ki az emberiség, nem köszöntött be a nukleáris tél (bár ennek ellenére majd lefagy a ******), és úgy látszik, a fejlesztők sem unják még készíteni a játékokat, a mi legnagyobb örömünkre. Így van ezzel az Action Forms is, akik feltették maguknak a nagy kérdést, hogy ha már ennyi vadászós gémet adtak ki (Carnivores-sorozat – a szerk.), miért is ne fognának bele egy saját lövöldözős ámokfutásba?

A recept egyszerű volt számukra: vesznek egy híres könyvet, némi lóvé lecsatolásával megszerzik a jogokat annak történetének használatáért, és csiribú-csiribá, ezen a téren már tuti befutók (hiszen egy sok példányszámban eladott könyv története nem valószínű, hogy ratyi), és még írókat sem kell szerződtetni. Ehhez már „csak” a rá épülő dolgokat kell jól megcsinálni, és voliá, kész is a nagy mű, majd jöhet a „maroktartás a sok zsetonért” fázis.
Avatatlan szemlélőknek is feltűnhet, hogy az imént egy könyvecskéről beszéltem, és hogy lássátok jó szívemet, el is mondom, Herbert Well „Dr. Moreau szigete” című művéről van szó.
Mese habbal
A történet ott kezdődik, hogy van egy rendkívül tehetséges génsebész, Dr. Moreau, akire feltehetőleg nagy hatással volt a Frankenstein film, és hát hogy, hogy nem, eszébe villant, mi lenne, ha bekattanna, és elborult kísérletekbe kezdene. Egy új élet megteremtése volt a cél, melyben az állatok emberi intelligenciával tengetnék az életüket. Ez persze nem mindenkinek tetszett, így – ahogy ez szokás – meg akarták lincselni. Ő persze bolond lett volna ezt hagyni, ezért inkább lelépett, és kutatásait egy teljesen elhagyatott szigeten folytatta. Később erről is tudomást szereztek egyesek, de az odaérkező tengerészek pár húsvéti nyuszin és a télapón kívül nem találtak semmi szokatlan életformát. 
Száz évvel később mi indulunk el felfedezőútra, és partot érve megdöbbenve tapasztalhatjuk, a hely nem lakatlan, sőt a legmodernebb technikával felvértezett titkos kísérletek folynak…
Halihóóó! Van itt valaki?   
Megérkezésünk után nincs más hátra, mint előre. Gyilkolni jöttünk, hát gyilkoljunk! Ebből következik, hogy a feladatunk nem más, mint felkutatni a főgonoszt rengeteg testőre és mutáns házikedvence legyűrésével. A Noble szigetről indulunk, de nem csak itt fogunk bóklászni, mivel kedvenc professzorunk nem átallott egy egész szigetcsoportot birtokába venni. Ennek megfelelően merőben változatos külső és belső helyszíneken onthatjuk a vért. A füves pusztákon, sűrű dzsungelekben, sötét erdőkben vagy akár havas sziklákon hajthatjuk végre feladatunkat, és gyönyörködhetünk a mesés tájban. Mesés, mi? Csak azt nem értem, hogy a fenébe található egyazon környezetben esőerdő és havas lejtő? De remélem, csak én halok meg hülyén…
Nimmá, egy beszélő nyúl!
Igen szomorúak lehetnénk, ha nem lenne kin élesíteni túlélőkésünket, amire az alkotók is rájöttek, éppen ezért elhintettek néhány dögöt a környezetünkben. Az emberi ellenfelek mellett nagyon sok vadállat akadályozza utunkat, melyek szintén humanoidokra jellemző intelligenciával rendelkeznek, éppen ezért egyeseket meglephetnek majd az elterelő hadműveletet alkalmazó négykézlábúak, ésatöbbi, bár a Harry Potter-őrület után én már semmin se tudok csodálkozni…
Hogy nem csupán esztelen öldöklés lesz az egész, az is bizonyítja, hogy kezdetben több, előre generált karakter közül választhatunk, melyek természetesen nem csak kinézetükben különböznek, hanem tulajdonságaikban is. Ezek pediglen: sebesség, ellenállás (pl. az időjárásnak, szúnyogoknak, hidegnek stb.), célzóképesség, az életerő, valamint a fegyverkezelés. Ez utóbbi azért van külön a célzóképességtől, mert pl. a késsel nem lehet célozni, amúgy én sem értem :). Egyébként a fegyverek és a karakterünk skilljei egyaránt fejleszthetőek lesznek.
Ha már a stukkeroknál tartunk, megemlítem az a négyet, ami egyelőre benne van: kés, pisztoly, shotgun és a sniper.
A grafikáról nem sok szót ejtenék, csak azt a sztereotip mondatot tudom elismételni, hogy nézzétek a képeket. Hatalmas, lélegzetelállító táj teljesen élethű környezettel megspékelve garantálják a teljes beleélést és a felhőtlen szórakozást (hmm… ez most úgy hangzott, mint egy tipikus PR-duma, de ez kivételesen igaz). No, majd kiderül…
Duke Nukem, a fővadász
Mint azt a bevezetőben már említettük, az Action Forms csapata korábban számos vadászós játékot elkövetett. Nevükhöz fűződik a Carnivores-trilógia, valamint a végül ki nem adott Duke Nukem: Hunting (PC.GAMES 2001/01), melyből számos elemet átemeltek a ViviSector-ba.