Jogosan hirdeti a világ egyik legismertebb lifetime szimulátorát dédelgető Electronic Arts a Sim-rezidencián, hogy drága barátaink mindenhol ott vannak. Legyen mobiltelefon, számítógép, nagygépes- vagy handheld konzol, a Maxis fejlesztette virtuális élettér elözönli a még „talpon maradt” platformokat is. A legújabb Sim támadás újabb védőbástyát igyekszik lerombolni az ősz alkalmával, ugyanis a Nintendo DS-re készülgető kettesszámú Sims inkarnáció már az ajtókon kopogtat.”

A Nintendo duálképernyős handheldjének debütálásakor Geri barátom száját hagyta el legelőször, hogy a Simek valószínűsíthetően ezt a konzolt sem hagyják majd nyugodni. A támadás pozitív értelmű, hiszen az innovatív masina technikai képességeit tekintve tökéletes platformul szolgál a virtuális „emberszimulátor” programoknak. Konkrétan az EA & Maxis fúzió által megalkotott Sims 2 folytatásról és a Rotobee Singles című „koppintás”-áról van szó. Nos a Maxis kicsit másképp gondolta a handheld bizniszt és roppant módon átdolgozta az NDS verziót – annyira, hogy a PC-s verzióval alig mutat hasonlóságot a díszpéldány.
A Sims 2 műfaját tekintve inkább valamiféle kalandjátéknak nevezhető, mintsem a virtuális valóság és az élethű emberi tényezők keveredésének. Miért? Mert itt nem annyira magaddal, sokkal inkább másokkal kell foglalkoznod, oly módon, hogy különböző, egyébként misszióknak vagy questeknek nevezhető tevékenységek elvégzésével bírod rá környezeted a magad és mások által is igényelt fejlődésre. Egyszerűbben: Strangetown város elhagyatott hoteljének tulajdonosaként kell visszaállítanod a városka egykoron virágzó turizmusiparát. Erre a történet ébreszt rá, amikoris autóddal lerobbanva egy csodás 3D-s világban, Strangetown városka utcáin találod magad. Gyorsan kiderül, hogy a településen található egyetlen szálloda meglehetősen elnyűtt állapotban van, ugyanis a korábbi zöldfülű tulajdonos nem volt képes fenntartani a turizmus lendületét (ebben feltehetően a várost kísértő idegen lények is közrejátszanak). Elhatározod, hogy véget vetsz a süllyedésnek és visszaállítod a rendet a nevezetességekkel amúgy telitömött város utcáin.
A korábbi PC-s verziókhoz csak annyiban köthető a DS verzió, hogy itt is megtalálhatóak a Sim kreáláshoz használt segédpontok. Gondolok itt pl. a kinézet ( nem, haj, bőrszín, ruhanemű, kiegészítők, stb.) variálhatóságára, amivel egyedivé varázsolhatod leendő hősöd/hősnőd. Életre keltett karaktered rögvest akcióba lép: beszélget, tudakolózik és tárgyakat szerez, szívességeket tesz olyan eszközök megszerzéséért, melyek pl. a Hotel renoválásához szükségesek (például vákuumos tisztító szettet zsákmányol, mellyel portalaníthatja az épület előcsarnokát). Számtalan eszközt azonban nem lehet megvásárolni: beszerzésükhöz közbenjárás szükséges, ám a fonalak mindig könnyen kibogozhatóak és felgöngyölíthetőek. Ezeket elnézve sokkal inkább kalandjáték szaga van a dolgoknak – persze a programozó fiúk ügyesen belecsempészték a korábbi bevált Sims ötleteket is, így a turizmus fellendítése érdekében partikat, összejöveteleket szervezhetsz, berendezkedhetsz, vásárolhatsz, dolgozhatsz és barangolhatsz is.
A városkát felfedezve újabb és újabb lehetőségek nyílnak meg előtted: eljuthatsz sivatagi helyszínekre is, ahol gyaníthatóan idegenek tanyáznak, és kénytelen-kelletlen le kell őket vadásznod a vízipisztolyoddal. Itt az előtte vásárolt fémdetektorral titkos tárgyakat, érméket és régiségeket is találhatsz majd. Lehetőséged van a Stylus-szal (amivel egyébként a menüket és az egész játékot is vezérled) képeket, festményeket rajzolni, melyeket aztán a hoteledben állíthatsz ki, vagy a Wi-Fi-n keresztül cserélheted el barátaiddal. Ha színesebb és díszesebb a hotel, több érdeklődőt vonz. Hasonlóan a zenéhez, hiszen a saját stúdiódban a mikrofon és a beépített zeneszerkesztő mellett saját műveidet prezentálhatod a nagyérdeműnek, akik így sikeresen fellendítik a városka turizmusát. További hasonlóságot mutat az Inventory is a kalandjátékokhoz, ahol mindig a nálad levő tárgyakat veheted szemügyre, vagy a Questlog, ahol az elhangzott beszélgetések lényegét rögzíti a program.
Rövidke szemrevételezésünk során elmondható, hogy a Maxis teljesen új irányba ment el a Sims sorozattal a Nintendo DS-en; megpróbálja kiaknázni a handheld konzol minden speciális és innovatív képességét, erejét. A számtalan variáció, küldetés, tevékenység és lehetőség olyan masszává gyúrja az új, hordozható Sims 2-t, amire eddig nem nagyon volt példa. A novemberben érkező alkotásból minden bizonnyal szép mennyiség fog fogyni a karácsonyi hajtóvadászatban, így érdemes majd résen lenni, ha Sims kedvelőként valami újra, másra és rendkívül szórakoztatóra vágysz.