Ha azt mondom Riddick, mindenkinek beugrik valami. Valakinek két – egyesek szerint – meglehetősen gyengécskére sikerült film, valakinek egy már nagyon régóta várt játék. Egészen pontosan azóta várt játék, amióta megjelent Xboxon – tekintve, hogy szép nagy pontszámokat kapott világszerte az elektronikus és hagyományos médiában is.

Minthogy itt egy végigjátszás fog következni, ezért az értékelésre nem térnék ki, viszont leírnék néhány hasznos tanácsot, mert sajnos a cikken belül nincs hely arra, hogy mikor, melyik embert hogyan tegyük ártalmatlanná. Ha már itt tartunk, kezdjük ezzel: kicsiny opponenseinkből szép csendben kiszoríthatjuk a levegőt, így működésünket senki nem veszi észre. Ehhez viszont az kell, hogy PONTOSAN az ellenfél mögött álljunk, mert különben nem fogja elkapni barátunk a grabancukat. A közelharcban általában működik az „ütök-védekezek-megvárom míg az ellenfél-támad-megint ütök”  kombó, ám ha mindemellé még befigyel némi oldalra táncolás a kellő pillanatban, úgy nem lesz gondunk ezekkel a részekkel. Amennyiben észrevettek, és lövöldözésre kényszerülünk, célszerű nem a Rambó taktikát választani, hanem elsunnyogni egy oltalmazó árnyékba, és onnan osztani az áldást haragosainkra. Nem úgy a Riot Guardoknál: náluk a legjobb taktika, ha állandóan körülöttük futkározunk, és a hátukat lőjük: az a legérzékenyebb pontjuk. Végezetül pedig még annyit, hogy keressük mindig a cigarettás dobozokat, ugyanis ezek tartalmazzák az extra fícsöröket, amelyeket a főmenüből tudunk majd elérni. 
Az alapvető eligazítással tehát meglennénk, nézzük akkor a komplett játékot. Miután megtekintettük a hatásos bevezetőt, és kellően elrévedtünk Vin Diesel megakemény karakterében, máris nekikezdhetünk a tényleges játéknak.
Single Max 
01. Escape
Beszéljünk Johns-szal, majd mikor hátat fordít nekünk, kapjuk el az egér jobb gombjával, és nyomkodjuk serényen az E gombbot, minek hatására jobblétre szenderítjük. Forduljunk meg, és irány az akna. Egy terembe érünk, ahol szintén likvidáljuk a jómunkásembert, vegyük el a kártyáját, és haladjunk tovább. Jobbkanyar, majd a terem bal felében másszunk fel a ládákra, és ugorjunk fel a kapaszkodóra. Szemben van a levegőztető, oda másszunk be, kússzunk végig, majd a katonát lenyomva vegyük magunkhoz a shotgunt. Ládákon fel, lifttel szintén fel egy emeletet, kint törjük ki az őr nyakát, és jobbra másszunk le a csatornába. Az ajtón lőjük le a lakatot, majd a csatornában végigmászva és a négy katonát leirtva már teljesítettük is az első küldetésünket.
02. Arrival
Itt nincs sok dolgunk, csak figyeljük a beszélgetést, és Riddick barátunk keménységét, valamint élces beszólásait. Ezen közjáték után kedves szavak kíséretében bevágnak minket kényelmes kis cellánkba, némi fertőtlenítésre.
03. Prison Yard
Beszéljünk Barberral, aki elmondja, hogy keressünk egy bizonyos Mattssont. Ő az udvaron van, a verem közelében, előtte azonban beszéljünk Shabby-val (balra a cellától), aki megbíz, hogy öljük meg Molinát. Bulderrel beszélve megtudjuk, hogy mi nem nagyon fogunk bejutni a gyengélkedőbe – legalábbis nem egyszerűen. Az udvar felé ugorjunk be Wamanhoz, akinek szintén a bögyében lehet ez a Molina gyerek, mert ő is a vesztét akarja. Az udvaron beszéljünk Mattssonnal, aki ad nekünk egy csavarhúzót, csak el kell mennünk érte a cellájába (A-40-es). Persze csavarhúzó nincs, viszont egy jó nagy verés igen, már ha nem fordulunk meg azonnal. Miután lenyomtuk a két fegyencet, vonjuk kérdőre Mattssont, majd utána beszélgessünk el a szintén az udvaron álló Haley-vel. Ő tud nekünk segíteni, csak előbb kell egy szívességet tennünk neki. El kell takarítanunk az útból Rustot. Vele már megismerkedhettünk a saját cellánkban. Kisebb közjáték után irány az udvar, és tovább az Aquilák területére.
04. Aquila Territory
Haladjunk értelemszerűen, és vegyük sorra a keménylegényeket. Vigyázzunk a felénk repülő, robbanó dobozokkal és késes fegyencekkel. Néhány sarok után belefutunk Rust barátunkba, akit ne sajnáljunk, dolgozzunk meg jól! Nemsokára megjelenik Abbott, aki felajánlja Rust régi helyét nekünk, mi azonban nagylelkűen visszautasítjuk, ami talán nem a legjobb választás. Akárhogy is, menjünk vissza az udvarra, beszeljünk Haley-vel és Reddel, majd haladjunk tovább cellánk felé, túl azon beszéljünk Shabby-val, aki ad egy titkos kódot, majd szólítsuk le a rácson túl Buldert.
05. Infirmary
Lépjünk be a gyengélkedőbe, és a baloldali ajtóhoz lépve üssük be a kódot, mire megtámadnak az őrök: javaslom először a fegyverest kinyírni, mégpedig úgy, hogy elkapjuk a puskát, és torkon lőjük vele. A kulcskártyával már bejuthatunk a másik ajtón is, ahol vigyázzunk a harmadik őrre! Üljünk be az életfeltöltő masinába, mire már öt kis kockánk lesz, majd másszunk fel a létrán. Guggoljunk le, és bújjunk el a láda mögött, majd fojtsuk meg a közeledő őrt. Haladjunk tovább. Bújjunk be a szervizcsatornába, osonjunk el az őrök alatt, és ne törődjünk azzal, hogy észrevesznek minket, úgysem tudnak bántani. Fel a létrán, majd a háttal álló embert is nyírjuk ki, és vonszoljuk vissza, nehogy a keresőfény észrevegye. A kártyájával nyissuk ki a szemben levő ajtót, majd a benti őrt likvidálva elérkezünk az irányítóteremhez.
06. Mainframe
Nyomuljunk be a terembe, és mikor a karbantartó nem figyel, pattanjunk le mögé, és vágjuk el a torkát, majd kapcsoljuk ki a DNS-azonosítót a számítógépen, így már fel tudjuk venni a fegyvereket. Ne is piszmogjunk, kapjuk fel a jobbra árválkodó géppityut, és lőjük ki a lámpákat. A beözönlő őröket kaszáljuk le, majd folytassuk utunkat a folyosón, továbbra is ritkítva az ellent. A folyosó végéről bedobnak egy szeretetcsomagot, ami igen hangos, és igen meg fog sebezni, ha nem vigyázunk, szóval csak óvatosan! Nem tudunk tovább menni, de szerencsére a robbanás ütött egy jókora lyukat a folyosó falába. Értelemszerűen erre tessék. Bent, baloldalt kapcsoljuk ki a ventillátort, majd másszunk fel a ládákon, és bújjunk át alatta. Essünk le a rácson, és nyírjuk ki a mindkét oldalról támadó ellenfelet, és folytassuk utunkat a folyosón. A gyógyítónál levő két emberre vigyázzunk, legkönnyebb úgy kinyírni őket, ha alájuk futunk, és onnan adunk nekik shotgunnal. A teremből balra haladva egy szellőzőre leszünk figyelmesek, no meg egy őrre. A szellőzőt használva folytassuk utunkat. A szelepet zárjuk el, majd ugorjunk el a felénk szálló gránát elől, és kaszaboljuk le a két őrt, majd a lyukon irány a következő terem, ahol a sötétben fojtsuk meg a vizsgálódó őrt. Használjuk a gyógyítót, mert most szükség lesz rá! A teremben négy katona van, plusz itt találkozhatunk először a Riot Guarddal, akit a bevezetőben tárgyalt módon lehet könnyen kiiktatni. Használjuk a liftet, és haladjunk az A blokk felé.
07. Prison Yard
Előre haladva tekerjük el a szelepet, majd a lépcsőn álljunk meg ott, ahol szétlőtték sorstársunkat, és onnan szedjük le a két őrt, és vigyázzunk a falon elhelyezett Turretekre. Ezen a pályán lőjünk ki minden lámpát, mert anélkül is nehéz dolgunk lesz! Haladjunk jobbra, nézzük végig a kivégzést, majd nyírjunk ki mindenkit, és menjünk csak előre, mindig előre, majd forduljunk jobbra, és lőjük le az utolsó őrt a kapu előtt. Menjünk vissza a lépcsőfordulóhoz, szokás szerint mindenkit leirtva, majd az egyik őrtől vegyük el a rádiót. Most már kinyitják nekünk a kaput az udvarra, szóval irány arra!
08. The Pit
Utálatos rész jön! Ocsmány gollam-utánzatokat kell kerülgetni/megsemmisíteni egy útvesztőben, szóval készüljünk fel. Lőszertakarékossági okokból használjuk néha a jobb gombot is, mellyel ellökhetjük magunktól a rondaságokat! Kezdésnél forduljunk meg és menjünk egyenesen, míg el nem érünk egy rámpához. Ezen le, majd jobbra, és rögtön balra, majd a folyosó végéig egyenesen, ott megint balra. Ragadjuk meg a szelepet, majd irány vissza a rámpához! Azon fel és ezek után már mindig csak balra kell kanyarodnunk, mire elérünk a rácshoz, amelyen a szelepet használva máris szabadulhatunk innen.
09. Pope Joe’s Den
Tegyük el a shotgunt (a Pitben összesen 6 percig működik a lámpa rajta, és még szükségünk lesz rá!). Joe elregéli, hogy szívesen segít nekünk, amennyiben visszahozzuk neki az „áldott hangdobozát” (gyk: rádió). Irány vissza a lifttel a Pitbe, és kiszállva belőle induljunk meg balra, a nagyobb teremben szintén balra fordulva megtaláljuk a rádiót, néhány kedves bányász társaságában! Adjunk nekik, majd tűnés vissza Joe papához.
10. Dark Tunnels
Lépjünk be jobbra a terembe, egyenesen haladjunk, vigyázva kis barátainkra. Amint tudunk, forduljunk balra, majd ismét balra, és a terem vége előtt jobbra – itt lesz a megváltó létra, mely tovább visz minket.
11. Showers
Forduljunk meg, és robogjunk végig a folyosón, de csak óvatosan, mert a WC-ben is rejtőznek galád ellenfelek! Az első elágazásnál forduljunk jobbra és a terem végében levő résen essünk le és vegyük magunkhoz a csőkulcsot, majd a szellőzőn keresztül másszunk vissza az előző terembe. Az elágazástól most a másik irányba menjünk, míg egy nagy terembe érünk. Innen osonjunk jobbra a kisebb terem felé, és kaszáljuk le a két martalócot és menjünk tovább. A lyukon túl szintén egyenesen (egyértelmű) haladjunk, míg elérünk egy helyre, ahol bal oldalt egy korlát van. Itt jobbra van egy szemellenőrző szenzor, amelybe nézzünk bele, mire főhősünk megállapítja, hogy fel kell keresnie Abbottot.
12. Guard Quarters
Keljünk át a termen, majd mögötte liftezzünk fel, balra, le a lépcsőn, majd át a nyitott folyosón, egészen a T-elágazásig, ahol ismét balra forduljunk (nem messze, jobbra van egy élettöltő). Folyamatosan ritkítsuk az ellenfelet, majd a második lépcsőre háttal menjünk fel, ugyanis így le tudjuk szedni a gaz lesipuskást. Fussunk végig a folyosón, vegyük fel a puskát, és csengessünk be Abbott barátunkhoz.
13. Abbott
Nincs más dolgunk, mint közelférkőzni Abbotthoz, és jól megsorozni, majd megtekinteni az átvezető videót, és nagylevegőt véve belekezdeni a történet második részébe.
Double Max
14. Tower 17
Szép kis mókába keveredtünk! Nem nagyon tudunk mit tenni, irány a lift, és maradjunk csöndben. 
15. Tower 17 Base 
Mikor leértünk üdülőparadicsomunk közepére és kiszálltunk, beszéljünk Raellel, aki elmondja, hogy keressük fel Dogbone-t. Tegyünk is így, ott áll az udvaron a falnak támaszkodva. Neki kell bebizonyítanunk, hogy milyen kemények is vagyunk valójában. Ennek két módja van: vagy boxmeccseket játszunk, vagy „elkapatjuk” magunkat, mikor épp droggal a zsebünkben mászkálunk. Ez utóbbi nem túl nehéz, csak cuccot kell szereznünk Twotongue-től. A boxos verzió sokkal kifizetődőbb, szóval inkább nézzük ezt! Beszéljünk Centurióval (kalapos legény), majd hívjuk ki Harmant, aki a hátsó ajtónál áll. Miután lenyomtuk, beszéljünk ismét Centurióval, hogy újabb áldozatot kereshessünk magunknak. Menjünk át azon az ajtón, mely előtt Harman állt.
16. Recreation Area
Menjünk előre, és lépjünk be a Recreation Area ajtó mögé. Ha lenne nálunk drog, és odamennénk a jobbra levő őrökhöz, máris Abbotthoz kerülnénk. Ám mivel mi Baasimot keressük, ezért menjünk át a kis ajtón a következő „terembe”, ahol meg is találjuk. Miután kihívtuk, irány vissza Centurióhoz. Beszéljünk vele, és nyomjuk le Baasimot. Legjobb úgy, ha mindig eltáncolunk, és mikor lomha barátunk üt, lépjünk oldalra és kezdjük el sorozni. Nem lesz nehéz dolgunk.
17. Feed Ward
Miután beszéltünk Centurio apánkkal, menjünk el a Tower 17 felé, de most a Feed Ward feliratú ajtó mögé lépjünk be. Ugyebár Sawtooth-t keressük, őt az ebédlőben találjuk. Szintén bratyizzunk le vele, majd utunkat vegyük ismét vissza Centurio felé, illetve ha van elég lóvénk rá, Monsternél vehetünk hasznos „kiegészítőket”, csatáinkat megkönnyítendő. Beszéljünk ismételten Centurióval, majd nyomjuk le Sawtooth-t. Kezdésnél rögtön kapjunk elő valami markosabb szerszámot, így nem lesz gondunk vele. Ismét eszmecsere jön Centurióval, aki Cusát ajánlja legközelebbi áldozatnak. A Recreation Areaban most menjünk arra, amerre Baasim állt, majd tovább az ajtón, a következő, majd az azt követő terembe, itt fogjuk megtalálni emberünket. Nyomjuk le Cusát, majd a Ropes melletti masinériából töltsük fel magunkat, és készüljünk fel lelkiekben az utolsó csatára Bam-mel (nem Margera ). Ő már keményebb dió, de nem lehetetlen kicsinálni. Alkalmazzuk az „odafutok-ütök-visszavonulok” módszert, de vigyázzunk nehogy betaláljon, mert nagyon kemény a bütyke. Ha eltalált minket, vonuljunk biztonságos távolságba és várjuk meg, míg feltöltődünk, majd utána adjunk a buksijára. Miután végeztünk vele, jön néhány morcos zsoldos, és bekísérnek minket a Drog Interrigation-be. Abbottal gyűlik meg ismét a bajunk. Legegyszerűbben úgy lehet kicsinálni, ha állunk egy helyben, és mikor karnyújtásnyira van tőlünk, beviszünk neki kettő gyorsat, majd átfutunk a szoba másik felébe, és ugyanúgy bevárjuk, mint az előbb. Jó, ha van nálunk csavarhúzó, vagy valami ütősebb cucc. Ugyanakkor az sem lehetetlen, hogy a következőképpen végezzünk vele: álljunk meg, várjunk, míg csap egyet, ugorjunk hátra, és mikor csinál egy dupla csapást, fussunk mögé, és egyetlen mozdulattal törjük ki a nyakát, így le van tudva egyből a gond. Vegyük magunkhoz a  kulcsot és a bunkót, majd töltsük fel magunkat energiával, és lépjünk ki az ajtón, ami majd a Feed Wardra vezet minket.
18. Work Pass 
Menjünk vissza Centurióhoz, aki pár UD-vel megdotál minket, és vegyük fel a körből a boxert, mert a jóból soha nem elég. Menjünk ismét a Recreation Area D részébe, onnan pedig tovább a Workpass ajtóhoz. A terembe érve jobbra kanyarodjunk, és lépjünk be a kártyát igénylő ajtó mögé. A Power Centralba értünk. Itt guggoljunk le egyből és másszunk be az emelvény alá, majd mikor kimegy a villany, módszeresen irtsuk ki a teremben levőket. Az egyik munkásnál lesz egy szellőztető nyitogató kulcs. A terem egyik oldalán rúgjuk ki a rácsot, és haladjunk tovább a lift felé.
19. Mine Entrance 
Pattanjunk le a liftről, és figyeljük ki, hogy milyen útvonalon sétálgat a két őr, várjuk meg, míg egyedül marad az egyik, végezzünk vele, majd tegyünk ugyanígy a másikkal is, és haladjunk tovább a sziklába vájt alagútban, ahol a forduló után nyírjuk ki az őrt, és lépjünk be a Security Checkpointba.
20. Security Checkpoint
Ennél a résznél két megoldás is kínálkozik. Először jöjjön a könnyebb: rohanjunk be a ládák fedezékébe, ekkor az örök meghallják, hogy ott vagyunk, ám nem vesznek észre, így nyugodtan ki tudjuk végezni a nekünk háttal állót, majd bevonszolni sötétbe. Jobbra lesz egy felettébb morcos Riot Guard. Akár hiszitek, akár nem, legegyszerűbb az „ajtóstól a házba rontani”, azaz sprinteljünk el mellette, így a mögötte levő ajtó kinyílik, mi pedig tovább is jutottunk egy szeretnivaló élettöltőhöz, majd némi lépcsőzés után a felső bányába. A másik megoldás: az udvaron átfúrva, a sortűzre rá sem hederítve felmászunk a hármas ládatoronyra, majd megfordulva felszökkenünk a balkonra. Így a következő részt máshonnan kezdjük, de mivel az előző rész az egyszerűbb, a leírás onnan folytatódik.
21. Upper Mines
Osonjunk be a terembe, és a T-elágazásnál balra. Vigyázzunk, mert nem sok árnyék lesz, ahol kényelmesen közlekedhetnénk, szóval csak óvatosan. Szóval a T-elágazás után jobbra, majd pedig fel a lépcsőn. A balkonon be az ajtón, majd adjunk az őrnek, és beszélgessünk el Mosley-vel. Elmondása szerint a másik ajtó mögötti katonánál van a kulcskártya, amellyel kinyithatjuk a mögötte levő ajtót! Igazat is mond, ezért hát lépjünk be a liftekhez.
22. Cargo Transport
Vegyük igénybe a helyi elsősegélyrendszert, majd pedig a sajátos kivitelezésű lifteket. Mindegy, melyik oldalra megyünk, lényeg, hogy olyanra pattanjunk rá, ami lefele megy, azaz az 1-es szintre. Lent beszéljünk a munkással, aki felajánlja a Tranqulizer fegyvert megvételre (50 UD-ért), amit szerintem nagylelkűen hárítsunk el, majd pedig kevésbé humánus módon verjük ki az ipséből. Ez a fegyver jelentős mértékben megkönnyíti a dolgunkat, hiszen segítségével megbéníthatjuk ellenfeleinket kb. fél percre, így akár oda is mehetünk hozzájuk, és a jobb gombbal kezelésben részesíthetjük őket, ami után már tuti nem fognak szájalni. Forduljunk meg, és hasítsunk ki az ajtón.
23. Mining Core
Menjünk fel a lépcsőn, iktassuk ki az őrt, menjünk vissza, és lépjünk be a bányába, ahol a nagy gép van. Vegyük kezelésbe az őröket, és nyomjuk le a gép melletti kapcsolóval a turret-ágyúkat, majd haladjunk tova az alagútban. Célszerű minden fényforrást kilőni, ugyanis a Riot Guardok nem látnak a sötétben, és lámpájuk sincs, valamint megjegyezni a szelep helyét (valve). Előre haladva szintén egy nagyobb termet látunk. Csaljuk vissza a szelephez a Riot Guardot, majd mikor az elhalad a hordó előtt, az berobban, és máris egy gonddal kevesebb. Nyírjunk ki mindenkit a nagyobb teremben (az egyik bányásznál találunk egy szellőző nyitó kulcsot), és menjünk fel a rámpán, át az ajtón. Itt találkozhatunk két őrrel, valamint egy kódos ajtóval. Spuri visszafele, és ahol a markoló van, forduljunk jobbra (nem ott, ahonnan jöttünk, hanem egy kicsit tovább), el a munkások mellett, és máris szembetaláljuk magunkat a keresett Jagger Valance-szel. Eldiskurálva vele megtudjuk, hogy szüksége van a dobozkájára, melyet a lezárt ajtó mögött lelünk meg, a gázos szobában. Mivel Jagger megadja a kódot hozzá, ezért fussunk el érte, és már abszolváltuk is a küldetést. Emberünk közli még azt is, hogy a gázos terem alatt nagyon furcsa lények vannak, és milyen jó kis rumlit lehetne összehozni azzal, ha rászabadítanánk az itteniekre azokat. Ehhez vissza kell mennünk a Tower 19-be, és beszélni Jupiterrel. Ehhez nyargaljunk vissza a Cargo Transporthoz és menjünk fel vele a 3. szintre, be az ajtón, végig a szellőzőn, majd abból kipottyanva folytassuk utunkat a másikban. Ennél kb. félúton felmászhatunk a liftbe, melybe belehuppanva a kezdőpontnál találjuk magunkat. Sprinteljünk előre, és baloldalt már meg is találjuk az ajtót, mely Jagger kódjával már ki is nyílik. Újabb életerő kocka vándorol a zsebünkbe. Vissza a lifthez, aktiváljuk. Fent másszunk fel a ládára, onnan a falra, majd menjünk a másik végébe, és kapaszkodjunk fel, és másszunk át a Riot Guard felett. Másik oldalon pattanjunk le, és sprinteljünk a Power Central felé (bal oldali ajtó). Bent intézzük el az őrt, be a mögötte levő ajtón, aztán a szellőzőbe. Küzdjük magunkat végig rajta, és máris a Feed Ward felett találjuk magunkat. Innen már csak a Tower 19 irányú feliratokat kell követnünk, bemásznunk a szellőzőbe, és már vége is ennek a csúnya és meglehetősen hosszú résznek.
24. Tower 19
Másszunk végig a csövön, ugorjunk le. Miután leestünk, nyírjuk ki az őrt, vegyük el a kártyáját, a számítógéppel pedig adjunk áramot a rendszernek. Üssük be a kódot az ajtónál, menjünk ki, majd diskuráljunk el Jupiterrel. Ezután rögtön ugorjunk be az egyik cellába, mert mindkét oldalról osztják ránk az áldást. Várjuk, meg míg jön egy konténer fentről és ugorjunk rá.
25. Contain Router
Ugorjunk le a konténerről és bánjunk el a két őrrel, majd másszunk le az aknába, és menjünk el a végébe, ahol a létra van. Felmászva ismét egy őrbe bukunk. Jegyezzük meg ez a pontot. Balra másszunk fel a létrán, be a szellőzőbe. Kiesve belőle részesítsük elsősegélyben az ott posztoló katonát, majd a folyosó végén másszunk fel be a szellőzőbe. Intézzük el a két katonát, az egyiknél lesz egy kulcs, valamint a folyosó végében aktiválni tudjuk a vagont, mely annak rendje s módja szerint neki is ugrik a falnak, tehát kereshetünk egy másikat. A kulccsal már ki tudjuk nyitni az ajtókat, így menjünk vissza az elágazáshoz, és rontsunk be a másik ajtón. Menjünk végig a folyóson, ügyelve a turret-ágyúkra, no meg az őrökre. Menjünk be a kódos ajtó mögé, a folyosón lesz két katona, plusz még ha kinyitjuk az ajtót, kint is lesz kettő. Le a létrán, le az aknába, és már meg is van a generátor. Nyomuljunk vissza a kódos ajtóhoz, és a tőle balra levő szobában csapjuk le a szerelőt és adjunk kraftot a cuccnak. Vissza a generátorhoz, majd várjunk be ismét egy konténert, és lovagoljuk meg. Lent másszunk be a szellőzőbe. Hoppá, ismerős hely! Zakatoljunk el a gázos szobába, majd tekintsük meg a videót, amelyben bekaszlizzák barátunkat.
26. The Crash
Miután kellőképpen előkészített meglepetésünk elsül, sétáljunk oda az őrhöz, és adjunk a pofájára! Gyalogoljunk ki a konténerből, majd ismét videó következik, mely előrejelzi a ránk váró kedves dolgokat. Nem lévén más választás, pottyanjunk le a lyukba.
27. Abandoned Equipment Center
Végre egy shotgun! Nagy barátunk mellett fussunk el és kanyarodjunk be a jobb oldalra, és ne lepődjünk meg kis barátainkon. Haladjunk előre, míg elérünk a leszakadt hídhoz, itt kapjuk fel a shotgunt, majd sipirc vissza a terembe, ahol fussunk fel az emelkedőn és másszunk fel, és essünk le a másik oldalon. Haladjunk végig a folyosón, közben módszeresen irtsuk rosszakaróinkat. Nemsokára elérünk megint egy szellőzőhöz (ezt a változatosságot…:-). Valószínűsíthetően bele kell másznunk, így tegyünk is így (előtte vegyük fel a kulcsot hozzá a ládáról), majd beugorva a terembe nyomjuk meg a kapcsolót a falon, majd másszunk át a másik terembe, ahol a fúró van. Egyelőre hagyjuk békén, menjünk ki az ajtón és haladjunk az úton tovább, míg a leszakadt híd másik felén találjuk magunkat. Végük el az őrtől a kártyáját, majd kapaszkodjunk fel a kábelre, és lendüljünk át a másik oldalra, ahol az előbb jártunk. Menjünk vissza a rámpás terembe, majd másszunk fel ismét. Az ajtó immáron feltárul. Fussunk el az elemtöltő mellett, jobbra ki a folyosóra, majd azon végig, ott pedig balra be a terembe, ahol vegyük fel a shotgunt, az assault rifle-t no meg az elemeket. Vissza az elemtöltőhöz, majd pedig a fúróhoz. Vigyázzunk, mikor kijövünk a szellőzőből a terembe, ahol bekapcsoltuk az áramellátást, az előtt lesz egy kis meglepetés. Vagy inkább nagy. Pakoljuk az elemet a fúróba, majd reppenjünk át a következő részbe.
28. Central Storage
Másszunk ki a szellőzőből, menjünk át az őr felett majd kiérve a bányába, ugorjunk fel a kapaszkodóra és másszunk át a másik balkonra. Haladjunk befele, míg egy szobában lesz egy őr, aki a csúnyaságokra lődöz. Nyírjuk ki, majd menjünk át az ajtón, ahol egy nagyobb terembe érünk. Miután végeztünk mindenkivel, másszunk fel a targoncán a dobozra, onnan még feljebb, és ismételten másszunk be a szellőzőbe. Ugorjunk le a szobába, majd a jobbra levő ajtón menjünk ki, és egyből be a sötét alagútba, míg elérünk egy másik terembe, ahol egy Riot küzd valami nagyobbacska szörnnyel. Míg azok jól el vannak egymással, mi ugorjunk le jobbra, és távozzunk angolosan az ajtón. Végig a folyosón, el a Riot háta mögött, és már el is érkeztünk a következő részhez. Nyugi, már nincs sok!
29. Loading Docks
Ez a rész nem lesz egyszerű! Egy teremben vagyunk, amely tele van szörnyekkel és katonákkal meg ágyúkkal. Valahogy vergődjünk el a másik végéig és balra az ajtón menjünk ki. Nyomjuk meg a lift gombot, majd sétáljunk be. Egyből lőjük ki a kinyíló ajtó mögötti őrt, majd haladjunk végig a folyosón, míg egy másik lifthez érünk. Szintén nyomjuk meg és szálljunk be. A nagy teremben két őr van, plusz egy nagy, dőlt plató, amolyan lift. Sétáljunk be, majd aktiváljuk. Fent lesz két katona és egy Riot, szóval csak óvatosan. Legegyszerűbb, ha rögtön kifutunk balra, majd ismét balra. Egy életnövelő szerkentyű! Miután használtuk, folytassuk utunkat, míg egy újabb terembe érünk. Itt sem lesz könnyű dolgunk a katonákkal, mindenhol állnak. Próbáljunk az árnyékból ügyeskedni, majd fussunk be a liftbe, és menjünk fel még egy szintet. Ismét egy Riot vár minket. Tetszőleges módon kezeljük a helyzetet –  vagy nyírjuk ki, vagy egyszerűen fussunk el mellette, és balra kanyarodjunk be (ha megöljük, el tudjuk venni a nem gyenge minigunját!). Nemsokára megint egy nagyobb terembe érünk – ismét csak adjunk az ellennek, ne sajnáljuk, majd ha onnan nézzük, ahol bejöttünk, akkor a jobb oldalon lesz szemben egy kapcsoló az üveg mögött. Ezzel kinyithatjuk a jobb ajtót, és már mehetünk is tovább. Véletlenül se nyissuk ki a baloldalon levőt, ugyanis ezzel tök feleslegesen magunkra szabadítunk egy Riotot a másik oldalról!
30. Fuel Transport
Egy kedves kis Heavy Guard! Szerencsére elég lomha, ezt kihasználva hajigáljuk rá az összes gránátunkat, többé már úgysem lesz szükségünk rájuk. Ha elfogytak, és még mindig életben van a dög, akkor kapjuk elő a shotgunt, és a robot felett szállított tárolókat lőjük ki úgy, hogy azok pont a ráessenek. Nem nehéz, a lényeg, hogy folyamatosan mozgásban legyünk! Hagyjuk el a termet az egyetlen ajtón.
31. Hangar
Itt már „csak” két Riotot kell lerendeznünk. Ha az előző részből magunkkal hoztuk a minigunt, nem lesz nehéz dolgunk. Ha nem, akkor csak addig, míg kinyírjuk az egyiket – utána már magunkhoz vehetjük a bivalyölőjét, és azzal könnyűszerrel lekaszálhatjuk a másikat. A platformon van még levezetésnek három katona, de ez már gyerekjáték lesz. Pattanjunk be a repcsibe, és dőljünk hátra – hosszú videó következik. 
Triple Max
32. Exersize Area
Rendesen lejegeltek minket! Szerencsére minden nap van két teljes percünk, hogy mozogjunk egyet. Nem igazán tudunk mit tenni – csak várni. Az első nap bemondja a gép, hogy hétfő van. Egészen csütörtökig kell várnunk, mire Riddick megjegyzi, hogy esetleg használhatná egy másik fazon kapszuláját, hogy megszökjön. Tegyünk is így: lépjünk oda hozzá, majd pattanjunk bele, és már szabadok is vagyunk – részben.
33. Cyro Pyramids
Sajna keménykötésű barátunk beájul, és mikor felébred, maga mellett talál egy kis idegesítő robotot. Csapjuk le, és nézzük végig, ahogy bemasíroz néhány nagyobbacska robot. Ugráljunk fel valamelyik piramisra (ide nem tudnak fellőni, ki tudja miért), és nézzük meg, mikor vannak távol attól az ajtótól, ahol bejöttek. Nekünk csak ide kell eljutnunk, és már kinn is vagyunk a vízből – persze csak képletesen.
34. Facility Control
Menjünk jobbra, majd miután beriasztottak, ugorjunk le az aknába és menjünk végig rajta, közben lecsapva a mikrobikat. Másszunk ki, őr leüt, másik aknába le, végig rajta. Balra fordulva nyírjuk ki a két őrt, majd a számítógéppel aktiváljuk az ajtókat. Vigyázzunk, mert mögöttünk egy kisebb fogadóbizottság áll már! Menjünk vissza az aknákba, egészen az elsőig, másszunk ki, majd fussunk el a robotok mellett balra, mire beérünk egy nagy terembe, amely tele van mechákkal. Mindenki arcán jogos az ördögi mosoly – fussunk a terem végébe és pattanjunk bele a heavy guardba! Lőjük ki a ránk rontó mitugrászokat, majd jobbra szálljunk be a liftbe (itt lesz egy heay guard!)
35. Corporate Offices
Egyszerűen cammogjunk végig a folyosón, egyértelműen adja magát az út. Lőszertakarékossági okokból rá is taposhatunk az emberkékre (jobb gombbal rakétát lövünk!). A végén lesz pár medium robot, de ezek nem vészesek. A nagy teremből nyílik a két teherlift – tök mindegy melyikbe szállunk be.
36. Take Off Platforms
Jobbra induljunk meg robotunkkal – a teremben ránk szabadul majd egy Heavy Guard – nyomjuk le, majd miután kiszálltunk sajátunkból ugyancsak nyomjuk meg az ajtónyitó gombbot. Kis videó következik, melyben azt láthatjuk, milyen is egy igazi keménylegény akció közben. Természetesen nem hagyja itt Butcher Bay-t – beköszön még Hoxie-nak. Ez akár a veszte is lehetne, ám ő nagyon egyszerűen kivágja magát: mikor a két lépegető előjön, fussunk előre néhány métert, és kapjuk fel gyorsan a minigunt, majd adjunk az arcukra vele! Előbb fel kell pörgetni, aztán mehet a móka. Nem túl nehéz elintézni őket, a lényeg, hogy egyszerre mindig csak egyel foglalkozzunk. Ha ez megvan, már tényleg véglegesen hátradőlhetünk, és megnézhetjük a jól megérdemelt zárófilmet – mely megjegyzem, elég ironikus véget jelent Hoxie-nak. Ennyi volt a történet, amely arról szól, hogyan sikerült egy embernek megszöknie abból a börtönből, amelyből még soha senkinek nem.
Mellékküldetések
Kill Molina for Shabby: Az infirmary mellett található Shabby, aki megbíz, hogy öljük meg neki Molinát. Miután beszéltünk Wamannal, sétáljunk ki a cellájából – a szemben lévőben találjuk meg Molinát.
Cuellas Snitch List: Ez a lista két részből áll. Az első részét a Power Centralban találjuk, az egyik sötét sarokban van egy meglazult panel – e mögött van, némi lóvé társaságában. A másik része az egyik Blueskinnél van az Upper Mine-ban. A Mining Core rész után vissza tudunk menni a Feed Wardra Cuellához, akinek odaadhatjuk a papírokat (persze előtte beszélni kell vele, hogy megbízzon a melóval).
Kill all the Blueskins for Jamul-Udeen: három darab van belőlük. Az első az Upper Mine-ban van, annál az ajtónál, amely a Cargo Transportba vezet. Ha később visszajövünk ide, akkor a másik kettő is itt lesz. Ezután menjünk Jamulhoz a Recreation Areaba a jutalomért.
Find Jagger Valance for Wilkins: Jaggerrel a történet szerint találkozunk a Mining Core-ban. Ahol a munkások bontják a falat, attól jobbra lesz egy beugróban. Ha visszajutottunk a Recreation Areaba, beszéljünk Wilkins-szel.
Find Gulags Red tube: A Recreation Area C részében van Gulag, ő bíz meg, hogy szerezzük vissza neki ezt a kis kütyüt, amit a PPP-k elloptak. Keressük meg Asifot a kajálónál, majd verjük ki belőle a térképét (nincs kamera) és menjünk be az étkező részbe, ahol Monster van. Itt lesz egy meglazult panel, e mögött van az óhajtott cucc, valamint Twotongue injekciója. 
Poison Bink’s food for the Nurse: Nurse kölcsönadott némi lóvét Binknek, de az nem nagyon akarja visszaadni, ezért meg kellene leckéztetni. Először is egy kis mérget kellene szereznünk. Mikor először megyünk a Feed Wardba, megtámad egy Gomer nevű fazon. Nála lesz egy kicsi, amit már csak bele kell tennünk Bink kajájába, ami az étkező első részében van.
Get TwoTounges Injector Back and Kill Bassim: Az injekció a már említett red tube mellett van az ebédlőben, Baasimot pedig akkor tudjuk megölni, ha kihívjuk boxolni a leírás szerint. 
Find Shuriks Glasses: Szintén az Upper Mine-ban van, hátul a liftnél, ahol egy munkás bontja a falat. Van néhány láda, és azok tetején lesz Shurik szemüvege. Őt magát a Workpassnál találjuk.